Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    wanneer hebben we een winnaar?

    bepaal de spelregels
    Ja, de A3 is sowieso de winnaar. Ik beweer dat je op een uurtje rondrijden in Aarschot niet veel meer A3's zal tegenkomen dan Sportcoupé's.

    Comment


    • ik zal m'n pillen al maar in het stopcontact steken

      Comment


      • Proef op de som genomen vandaag in de 30 kilometer lange rit naar huis

        Audi A3 Sportback: 4 stuks
        Mercedes C Sportcoupé: 3 stuks
        BMW 1-reeks: 2 stuks
        Audi A3: 0 stuks

        Comment


        • ik kijk al uit naar mijn telpartij van 't wknd

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
            Proef op de som genomen vandaag in de 30 kilometer lange rit naar huis

            Audi A3 Sportback: 4 stuks
            Mercedes C Sportcoupé: 3 stuks
            BMW 1-reeks: 2 stuks
            Audi A3: 0 stuks
            is dat 2 SC + de uwe of 3+ de uwe

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
              is dat 2 SC + de uwe of 3+ de uwe
              You got me

              Comment


              • Ik meng me meestal niet in de 1:1 forums, maar hier in Middelkerke alleen rijden er toch zeker 5 CSC's rond (de mijne bijgerekend)...en niet v toeristen...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
                  en niet v toeristen...
                  Waar gaat de wereld naartoe, als je zelfs al niet meer op de toeristen kunt rekenen...

                  Comment


                  • Keep on counting! De cijfertjes bewijzen wel 't tegendeel.





                    weer on-topic.

                    Gisteren dus nog 'es de C-klasse aan 'n onderzoek onderworpen. En ik moet jammer genoeg m'n eerste oordeel na 't salon van Genève en de proefzit bij 'n test-model dat m'n oom had meegekregen, bevestigen. De C-klasse scoort belabberd op 't vlak van interieurkwaliteit en -afwerking. Vergeleken met de Audi A4 (oud & nieuw) en de BMW '3 (die op dat vlak zeker niét de referentie is) zit de C-klasse binnenin tjokvol goedkope, keiharde, zeer ruwe, kille, blinkende plastics. Het is een schande. De BMW '3 heeft ook niet de meest edele boordplank en is ook niet de beste BMW ooit op 't vlak van materiaalkeuze en afwerking, maar wat Mercedes-Benz ons vandaag voor 'n véél te hoge prijs *probeert* te verkopen is wel 't dieptepunt van de "premiummerken" in die klasse. Een lullig dun stukje gewone zwarte matte plastic rond de tellercombo kraakt en piept als je 't stuur verstelt, en valt met quasi geen kracht van je vingers uit z'n plaats te schuiven, de airco-knoppen draaien rond met een véél te luide, goedkoop overkomende "klik" en ze zitten niet goed vast (je kan ze heen en weer wiebelen waardoor 't lijkt alsof ze niet goed vastgemaakt zijn, iets wat 't testmodel van Woestijn ook last van had), de oplossing van 't navigatiescherm mag misschien op ergonomisch vlak wel optimaal zijn (hoog geplaatst scherm) maar het ziet er niet uit en is dus enorm cheapo afgewerkt, de interieurhemel is overtrokken met een soort van synthetisch netstofje met kunstmatige fluweel-feel van zo'n belabberde kwaliteit (nog nooit tegengekomen bij 'n premiummerk), ...

                    BMW scoorde zéér zwak met de E90 (saai, triest interieur dat in vergelijking met de E46 'n stap terug was inzake materiaalkeuze), maar Mercedes-Benz bewijst nu zéér overtuigend dat ze weldegelijk beter kunnen zijn dan BMW als ze dat willen, met name hier in 't ineensteken van een interieur dat je, als eigenaar, het gevoel geeft dat je 4 keer teveel betaalde voor je auto. 't Hoort thuis in een Sprinter, zo kwalitatief is het en ziet 't eruit.

                    Of nog erger: de nieuwe Renault Laguna heeft 'n hoogwaardiger interieur. Het leder voelt soepeler aan, het dashboard is strakker afgewerkt en de plastics zijn duidelijk van betere kwaliteit dan die bij de C-klasse. 't Is ver gekomen...






                    En 't ergste van al : de C 63 AMG, een auto die weet-ik-hoeveel euri zal kosten, heeft dus geen béter interieur. Je rijdt dan met zo'n bom rond, en dan moet je op zo'n verschrikkelijk interieur zitten kijken. Pijnlijk...

                    Hopelijk beseft Mercedes di en gaan ze net zoals Audi bij de Q7 deed, snel een ingrijpende wijziging doorvoeren daarin, zodat 'ie een afwerking en materialen krijgt die 'ie verdient.

                    Comment


                    • C-klasse Brabus Bullit V12



                      Frankfurt Auto Show IAA 2007

                      The Ultimate Wolf in Sheep’s Clothing with V12 Biturbo Engine, 730 PS (720 hp) / 537 kW, 1,320 Nm (974 lb-ft) of Torque and a Top Speed of More than 360 km/h (224 mph)

                      Over the past three decades BRABUS has perfected the art of transplanting large and extremely powerful engines into the bodies of small cars. That path led to numerous world records and entries into the Guinness Book of World Records. The BRABUS BULLIT, built in small-series production based on the new Mercedes C-Class sedan, celebrates its world debut at the IAA 2007 as the ultimate wolf in sheep’s clothing.

                      At the heart of this supercar BRABUS placed the BRABUS SV12 S Biturbo displacement engine. It was originally designed for the world’s fastest sedan, the BRABUS ROCKET. The implantation of the 6.3-liter (385 cu. in.) engine into the confines of the W 204 series body is yet more proof for the superiority of BRABUS know-how.

                      The BRABUS SV12 S Biturbo engine is produced entirely in-house in the state-of-the-art BRABUS engine building shop. Displacement of the twelve-cylinder three-valve engine is increased with the help of a larger cylinder bore, special pistons and piston rods. The conversion further includes re-machining the cylinder heads and fitting them with special camshafts.

                      The BRABUS engine specialists further developed an entirely new turbocharging system with two larger chargers and more efficient intercoolers. The BRABUS SV12 S Biturbo displacement engine also breathes more feely thanks to metal catalysts with low back pressure and a stainless-steel high-performance exhaust system custom-tailored for the C-Class body.

                      New engine electronics ensure the perfect combination of maximum power yield and running smoothness. The use of custom mapping and the on-board diagnostics system result in low exhaust emissions that meet stringent Euro IV limits. The BRABUS BULLIT features state-of-the-art traction and stability control systems such as ABS, ASR and ESP.

                      The turbocharged twelve-cylinder engine – lubricated like all BRABUS high-performance engines with ARAL Synthetic motor oil – delivers 730 PS (720 hp) / 537 kW of superlative power and 1,320 Nm (974 lb-ft) of superlative peak torque. The latter is limited electronically in-car to 1,100 Nm (811 lb-ft).

                      Power is transferred to the rear wheels via a massively modified five-speed automatic transmission and a BRABUS rear locking differential with a locking rate of up to 40 percent. It is available with two different final drive ratios.

                      The performance figures for the BRABUS BULLIT place it into pole position in its class: The car sprints from 0 – 100 km/h (62 mph) in just 3.9 seconds, reaches 200 km/h (124 mph) after just 10.49 seconds and shatters the 300-km/h (186 mph) barrier after a mere 24.5 seconds. Top speed is more than 360 km/h (224 mph). There are only a very few super sports cars in the world that can hope to match these numbers.

                      Such performance places special demands on aerodynamic properties, suspension and brakes. The sedan body was optimized for runs beyond 300 km/h (186 mph) in the wind tunnel.

                      The BRABUS BULLIT front apron was designed to provide maximum cooling air supply for radiators and front brakes while at the same time minimizing aerodynamic lift. For a perfect aerodynamic balance the four-door features a three-piece rear spoiler and a rear apron with integrated diffuser. Front and rear spoilers are manufactured from especially lightweight yet high-strength carbon fiber, baked in an autoclave.

                      A special aluminum hood with ventilation slots is more than just a visual cue; it also contributes to the thermal health of all components under the hood.

                      BRABUS rocker panels smooth the airstream along the sides and with their integrated entrance lights make entering and exiting the vehicle safer under low-light conditions.

                      The slightly understated sporty appearance of the supercar is further characterized by aluminum fender flares front and back, seamlessly molded to the stock body. They add six centimeters (2.36 inches) to the width of the C-Class body.

                      They also make room for especially wide BRABUS wheels and YOKOHAMA ADVAN high-performance tires. The BULLIT runs on size 9.5Jx19 BRABUS Monoblock S light-alloy wheels and size 265/30 ZR 19 tires on the steering axle. The rear axle features 10Jx19 wheels with size 285/30 ZR 19 tires.

                      The suspension too was custom-developed to account for the power and the weight of the twin-turbo V12 engine. The sporty yet comfortable height-adjustable BRABUS coil-over suspension features ten selectable settings each for bound and rebound, and ensures safe handling in all driving situations. Sport sway bars reduce body roll during fast cornering to a minimum.

                      The BRABUS high-performance brake system can handle even the most extreme stress. It features 12-piston aluminum fixed calipers on the front axle that grip vented and grooved 380 x 37 millimeter (15 x 1.46 inches) brake discs. The rear axle stops with 360 x 28 millimeter (14.2 x 1.1 inches) discs and six-piston aluminum fixed calipers.

                      This BRABUS automobile also offers exclusive individuality in the interior: The standard equipment package includes a fully leather interior hand-crafted in the company-own upholstery shop from the finest Mastik and Nubuk leathers.

                      The custom BULLIT seats offer a perfect combination of comfort and lateral support. Their carbon-fiber rear covers lend the interior an especially sporty feel. This look is complemented by carbon-fiber components on dashboard, center console and door panels as well as by the ergonomically shaped sport steering wheel and aluminum pedals and shifter.

                      The BRABUS BULLIT is built on demand starting at 348,000 Euros MSRP.

                      BRABUS BULLIT –Technical Data

                      Body

                      4-door sedan based on Mercedes-Benz C-Class, W 204 series

                      Steel unibody widened with BRABUS fender flares by 60 mm (2.36 inches). BRABUS aluminum hood with ventilation slots.
                      BRABUS BULLIT aerodynamic-enhancement kit with BULLIT front and rear bumper manufactured from carbon fiber baked in an autoclave. Rocker panels with integrated entrance lights, three-piece rear spoiler.

                      Measurements:
                      Length 4.590 mm 180.7 in.
                      Width 1.830 mm 72.0 in.
                      Height 1.402 mm 55.2 in.
                      Curb weight 1.850 kg 4,079 lbs.

                      Engine

                      BRABUS SV 12 S Biturbo displacement engine based on Mercedes 600

                      V12-cylinder 3-valve light-alloy engine with twin turbochargers
                      Displacement 6,233 cm? (380 cu. in.)
                      Compression ratio 9.0 : 1
                      Rated power 730 PS (720 hp) / 537 kW at 5,100 rpm
                      Peak torque 1,320 Nm (974 lb-ft) from 2,100 rpm (electronically limited to 1,100 Nm – 811 lb-ft)
                      Fuel: Super plus (98 octane)
                      Motor oil: ARAL

                      BRABUS SV 12 S Biturbo engine conversion consisting of:
                      Displacement increase to 6.3 liters with special crankshaft with longer stroke, enlarged cylinder bore with corresponding larger pistons. Both cylinder heads feature flow-optimized ports and special camshafts. Two high-performance turbochargers with special exhaust manifolds; more efficient intercooling system and BRABUS stainless-steel high-performance exhaust system with low-back-pressure metal catalysts. Newly programmed mapping for engine electronics and on-board diagnostics.

                      Drivetrain

                      Rear-Wheel Drive

                      Reinforced five-speed automatic transmission
                      Gear ratios:
                      1st gear 3.59
                      2nd gear 2.19
                      3rd gear 1.41
                      4th gear 1.00
                      5th gear 0.83

                      BRABUS locking rear differential with 40 percent locking rate
                      Final drive either 2.65 : 1 (top speed 315 km/h – 196 mph) or 2.24 : 1 (top speed 350 km/h – 217 mph – electronically limited).

                      Suspension

                      Independent suspension front and rear with height-adjustable BRABUS coil-over suspension.
                      Front axle:
                      Three-link, anti-dive geometry. Height-adjustable BRABUS struts with coil springs and gas-pressure shocks featuring ten settings each for bound and rebound; BRABUS sport sway bar.

                      Rear axle:
                      Five-link, anti-dive and anti-squat geometry. Height-adjustable BRABUS struts with coil springs and gas-pressure shocks featuring ten settings each for bound and rebound; BRABUS sport sway bar.

                      Wheels:
                      BRABUS Monoblock S light-alloy wheels with YOKOHAMA ADVAN high-performance tires.
                      Front: 9.5J x 19 H2 with 265/30 ZR 19
                      Rear: 10.0J x 19 H2 with 285/30 ZR 19

                      Brake System

                      Dual-circuit brakes with Brake Assist and BRABUS high-performance brake system.

                      Front: BRABUS 12-piston fixed aluminum calipers with vented and grooved 380 x 37 mm
                      (15 x 1.46 in.) steel brake discs.
                      Rear: BRABUS six-piston fixed aluminum calipers with vented and grooved 360 x 28 mm (14.2 x 1.1 in.) steel brake discs.

                      Performance

                      0 - 100 km/h (62 mph): 3.9 sec
                      0 - 200 km/h (124 mph): 10.49 sec
                      0 - 300 km/h (186 mph): 24.5 sec

                      Top speed: more than 360 km/h (224 mph)

                      bron: allcarnews

                      Comment



                      • Comment



                        • Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Mister M3 Bekijk Berichten

                            Mo vent das lelijk Die kont valt nog mee, maar die snuit :puke:

                            Comment


                            • @ Kenny De Man

                              Gelieve eerst de zoekfunctie te gebruiken. Er bestaat een topic van de Brabus Bullit, en dit is het topic van de Mercedes-Benz C-klasse, dus 't hioort hier niet thuis.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                @ Kenny De Man

                                Gelieve eerst de zoekfunctie te gebruiken. Er bestaat een topic van de Brabus Bullit, en dit is het topic van de Mercedes-Benz C-klasse, dus 't hioort hier niet thuis.
                                Ik heb die wel niet geplaatst he Heb gewoon gereageerd... Ook niet toegestaan?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                                  Ik heb die wel niet geplaatst he Heb gewoon gereageerd... Ook niet toegestaan?
                                  Oh, excuses! Zit hier met 3-4 forumvensters open en ben in verschillende topics door elkaar aan 't lezen. Totaal niet gezien. Neen, tuurlijk mag dat! 't Is de persoon die jij quotete die 't dan beter in een apart topic onder "aftermarket & tuning" had gezet.

                                  Comment


                                  • kan dit dat ik vandaag al de nieuwe C klasse break gezien heb?
                                    of ben ik mis ... twas aan de kust met garageplaten

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                                      Mo vent das lelijk Die kont valt nog mee, maar die snuit :puke:
                                      bau, het deel boven de luchthappers vindk ongeloofelijk schoon , maar idd het stuk daaronder is idd echt lelijk

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Keep on counting! De cijfertjes bewijzen wel 't tegendeel.





                                        weer on-topic.

                                        Gisteren dus nog 'es de C-klasse aan 'n onderzoek onderworpen. En ik moet jammer genoeg m'n eerste oordeel na 't salon van Genève en de proefzit bij 'n test-model dat m'n oom had meegekregen, bevestigen. De C-klasse scoort belabberd op 't vlak van interieurkwaliteit en -afwerking. Vergeleken met de Audi A4 (oud & nieuw) en de BMW '3 (die op dat vlak zeker niét de referentie is) zit de C-klasse binnenin tjokvol goedkope, keiharde, zeer ruwe, kille, blinkende plastics. Het is een schande. De BMW '3 heeft ook niet de meest edele boordplank en is ook niet de beste BMW ooit op 't vlak van materiaalkeuze en afwerking, maar wat Mercedes-Benz ons vandaag voor 'n véél te hoge prijs *probeert* te verkopen is wel 't dieptepunt van de "premiummerken" in die klasse. Een lullig dun stukje gewone zwarte matte plastic rond de tellercombo kraakt en piept als je 't stuur verstelt, en valt met quasi geen kracht van je vingers uit z'n plaats te schuiven, de airco-knoppen draaien rond met een véél te luide, goedkoop overkomende "klik" en ze zitten niet goed vast (je kan ze heen en weer wiebelen waardoor 't lijkt alsof ze niet goed vastgemaakt zijn, iets wat 't testmodel van Woestijn ook last van had), de oplossing van 't navigatiescherm mag misschien op ergonomisch vlak wel optimaal zijn (hoog geplaatst scherm) maar het ziet er niet uit en is dus enorm cheapo afgewerkt, de interieurhemel is overtrokken met een soort van synthetisch netstofje met kunstmatige fluweel-feel van zo'n belabberde kwaliteit (nog nooit tegengekomen bij 'n premiummerk), ...

                                        BMW scoorde zéér zwak met de E90 (saai, triest interieur dat in vergelijking met de E46 'n stap terug was inzake materiaalkeuze), maar Mercedes-Benz bewijst nu zéér overtuigend dat ze weldegelijk beter kunnen zijn dan BMW als ze dat willen, met name hier in 't ineensteken van een interieur dat je, als eigenaar, het gevoel geeft dat je 4 keer teveel betaalde voor je auto. 't Hoort thuis in een Sprinter, zo kwalitatief is het en ziet 't eruit.

                                        Of nog erger: de nieuwe Renault Laguna heeft 'n hoogwaardiger interieur. Het leder voelt soepeler aan, het dashboard is strakker afgewerkt en de plastics zijn duidelijk van betere kwaliteit dan die bij de C-klasse. 't Is ver gekomen...






                                        En 't ergste van al : de C 63 AMG, een auto die weet-ik-hoeveel euri zal kosten, heeft dus geen béter interieur. Je rijdt dan met zo'n bom rond, en dan moet je op zo'n verschrikkelijk interieur zitten kijken. Pijnlijk...

                                        Hopelijk beseft Mercedes di en gaan ze net zoals Audi bij de Q7 deed, snel een ingrijpende wijziging doorvoeren daarin, zodat 'ie een afwerking en materialen krijgt die 'ie verdient.
                                        Het interieur oogt bij bepaalde onderdelen wat goedkoop, maar de gebruikte materialen zijn zeker kwalitatief dik in orde. Ik ben ook niet zot van de looks van z'n dash, maar was zeker niet teleurgesteld als het op afwerking neerkwam. Dan vond ik de 5-serie(wat dus een klasse hoger is) niet opmerkelijk beter afgewerkt... Zo heb ik ook opgemerkt dat er bij de C een draaiknop wat losser stond dan zou mogen, maar dat heb ik later bij de M5 touring ook eens getest en dat was nét hetzelfde! Kon ik evenveel links/rechts bewegen...

                                        2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                        2012-...
                                        '07 BMW 118d

                                        Comment


                                        • Dat loszitten van de iDrive knop heb ik noch in de 1-Reeks, noch in de 3-Reeks ervaren, zal enkel in de 5-Reeks zijn geloof ik.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X