Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes C-klasse
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenDat loszitten van de iDrive knop heb ik noch in de 1-Reeks, noch in de 3-Reeks ervaren, zal enkel in de 5-Reeks zijn geloof ik.
gTa heeft gelijk dat ik m'n merk wel zal verdedigen, ik ben er dan ook echt zot (en het is echt niet moeilijk om een merk als Mercedes te verdedigen) van, maar ik kan het (raar maar waar) ook objectief bekijken. Het klopt dat dat toetsje ook bij de C wat los zat, dat heb ik dan ook direct aan m'n vader laten zien met de negatieve opmerking erbij dat dat wel beter zou moeten kunnen. Dat was een ontgoocheling. Maar voor de rest kan ik in alle eerlijkheid niet echt iets van slechte kwaliteit opmerken in dat interieur. Ik vind de dash er ook een pak eenvoudiger, goedkoper uitzien als in een E-klasse, maar 'eruitzien' en 'zijn' is iets anders. Ik heb er niet op gelet of er bepaalde interieurpanelen loszaten. Ik vond de bekleding van de stijlen er in tegenstelling tot gTa er wel deftig uitzien.
Sowieso, ik ga met meer negatieve gedachten naar de BMW stand als naar de Mercedes stand, en ik zal meer op kleine details op de stand van BMW letten als bij Mercedes. Dat ligt een beetje in m'n aard. Maar ik ben ervan overtuigd dat dat bij gTa net hetzelfde is maar dan omgekeerd. (hoewel hij het mss zal ontkennen) No offence trouwens...
Maar ik sta ook open voor positieve kritiek bij BMW, zo vond ik de bekrachtigde opbergruimte in de koffer van de 5-touring bij BMW veel beter als de losse klep bij Mercedes.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Even een vergelijkje tussen de totaal andere grill op de AMG als op de Avantgarde (of AMG pakket)
AMG:
-zwart hoogglans gelakte lamellen
-kader is volledig omringt door een chroom latje
Avantgarde (of AMG pack)
-zilver gelakte lamellen
-geen omkadering rond de grill
Een AMG is dus weer iets totaal anders als een 'normale' C.
Merk ook de donkere koplampen op.
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Ze mogen ze allebei voor mijn deur zetten.
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenMaar ik ben ervan overtuigd dat dat bij gTa net hetzelfde is maar dan omgekeerd. (hoewel hij het mss zal ontkennen) No offence trouwens....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenMaar ik ben ervan overtuigd dat dat bij gTa net hetzelfde is maar dan omgekeerd. (hoewel hij het mss zal ontkennen)
Ik adoreer bepaalde technieken, prijs/kwaliteit, een gedurfd design, vooruitstrevende techniek, compromisloze keuzes met grote invloed of bijzondere technische oplossingen, maar géén merklogo, in tegenstelling tot jij. Ik adoreer de RWD+50/50 van BMW, zelfs in hun basismodellen. Maar ik verfoei al langer de materiaalkwaliteit van BMW, hier op 't forum. En prijs die van Audi. Dat je me hier nu BMW-favororitisme verwijt in dezelfde aard als jouw blinde Ster-obsessie, is belachelijk.
Ik heb favoriete merken, maar ben zoals jij niet geobsedeerd, en zie in tegenstelling tot jij wél de realiteit. En, ik sta open voor kritiek op m'n favoriete merken. Zo heeft Alfa nog altijd niet de technische en bouwkwaliteit van de doorsnee Duitser (maar ze doen zéér hard hun best), zo heeft BMW de laatste generatie een beetje té hard bespaard op voelbare en zichtbare kwaliteit in 't interieur bij sommige reeksen (maar 't lijkt erop dat ze een beetje aan 't minderen zijn daarmee), zo heeft Porsche helemaal niet (jammer genoeg) die onfeilbare technische betrouwbaarheid als vaak wordt aangenomen, en zo heeft Mercedes nu blijkbaar weeral eens veel te hard naar BMW gekeken en willen ze het bij BMW (financieel gezien) zeer succesvolle besparingsnummertje tot in 't extreme toepassen op hun nieuwe C-klasse. Daar zie, de merken die ik in m'n hart draag, en die ik KEN. Dat wil zeggen: veel ervaring mee, zo objectief mogelijk de auto's benaderen, en ook zeer goed testen of wat dan ook ... en dan ook de waarheid onder ogen durven zien.
En daar schort 't bij jou aan, en 't heeft eigenlijk geen zin om met jou te discussiëren, maar dat besef je dus zelf ook.Da's al een begin. Enfin, happy Mercedes-dreaming!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenDat kwam iets minder subtiel verwoord ook in mijn gedachten maar ik ga mij bij deze stelling aansluiten voor de goed vrede te behouden.Mjah, teleurstelling.
Comment
-
'k Denk er net aan, 'k ben zelfs zo slim geweest om videootjes te maken van de dingen die ik de C verwijt, omdat ik gezeik verwachtte à la "tis zekerst omdaddet genen BMW is dagge dat zegt pffffff". En ja hoor, 't is zo ver.
Als ik zin heb, zet ik ze 'es online.
En tot slot : ik was vérre van de enige die de nieuwe C, in (directe) vergelijking met de '3 en (vooral) de nieuwe A4, een povere afwerkings- en materiaalkwaliteit verweet. Er zijn hier nog forummers wie dat opviel, en dat zijn geen "blinde domme alleen-maar-BMW-is-goed-en-al-de-rest-is-kloooooooteuh" baby's zoals ik).
Comment
-
En dat brengt ons naadloos bij het op vandaag nog steeds povere succes van de nieuwe C in de leasemarkt (om wille van z'n prijs) en de kortingen tot 19% die Mercedes moet geven (in fleet) om 'm aan de man te kunnen brengen ... wat toch ook 't één en 't ander wil zeggen.
*bukt zich*
Oké, 'k ben weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDju, en ik die dacht dat je me toch een béétje kende.Mjah, teleurstelling.
Iedereen doet het bij zijn favoriete merk ook al willen we het niet of willen we het niet zo laten overkomen.
Zoals Mercedeske zei is er dan ook niets mis mee en is het zelfs volstrekt normaal.
En ja Gilles, ik ken u een beetje maar ik heb u nog niet helemaal doorgrond. Ik weet dat je geen merkblinde bent en ook graag Porsche, Mercedes, Audi, Alfa, Volvo en zelfs een paar minder nobele merken ziet maar je moet eerlijk toegeven dat je altijd naar BMW zal terugkeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten'k Denk er net aan, 'k ben zelfs zo slim geweest om videootjes te maken van de dingen die ik de C verwijt, omdat ik gezeik verwachtte à la "tis zekerst omdaddet genen BMW is dagge dat zegt pffffff". En ja hoor, 't is zo ver.
Als ik zin heb, zet ik ze 'es online.
Het is trouwens ook opmerkelijk hoe je op één dag in een stuk of vier topics dezelfde kritiek over de C-klasse neerpent.
Alsof je kost wat kost Mercedes de grond wilt inboren.
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Tja, tot nog toe zei gTa altijd dat de E90 slecht is afgewerkt. Nu breekt hij de nieuwe C af op dat vlak omdat hij plots is gaan beseffen dat het eigenlijk niet kan dat een BMW de slechtst afgewerkte wagen in zijn klasse is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenHet is trouwens ook opmerkelijk hoe je op één dag in een stuk of vier topics dezelfde kritiek over de C-klasse neerpent.
Alsof je kost wat kost Mercedes de grond wilt inboren.Leer tellen.
En ook van andere auto's (goed of slecht) heb ik zowel in 't IAA-topic als in 't desbetreffende topic gepost.
En ja, tegen hardleerse en realiteitsblinde mensen zoals jij doe 'k graag 'es extra m'n best.
En ga nou niet zeiken dat ik tegen Mercedes ben, hè seg, verdorie toch. 't Is één van m'n favoriete merken, en er zijn een pak Mercedessen die ik nu, mocht ik 't geld hebben, voor zou nemen op hun BMW- of Audi-concurrent. Ik geef ook (terecht) kritiek op m'n favoriete merken, als dat moet.
Jij daarentegen danst als een gekke rond alle negatieve(re) berichten over Mercedes heen, of als iemand 'n terechte opmerking geeft die niet positief is, haal je er een bij de haren getrokken vergelijking bij met 'n andere auto (zoals jouw "die I-drive knop in de M5 zat toch ook niet zo vast, hoooooor..."). Grow up!Benz is niet perfect, wel zéér goed, maar nou net effe op 't vlak dat ik aankloeg niet.
So? Stort je wereld nu ineen?
Jezus.
Comment
-
Ik had het trouwens helemaal niet over de Idrive knop.
Ik zeg ook niet dat jij tegen Mercedes bent, maar het valt wel op dat je van zodra je het ergens kan zeggen, je zal zeggen dat de C rotslecht is afgewerkt.
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenEn ja Gilles, ik ken u een beetje maar ik heb u nog niet helemaal doorgrond. Ik weet dat je geen merkblinde bent en ook graag Porsche, Mercedes, Audi, Alfa, Volvo en zelfs een paar minder nobele merken ziet maar je moet eerlijk toegeven dat je altijd naar BMW zal terugkeren.
Had (in eerste instantie) de Alfa Brera gereden zoals ik wou (zoals m'n vroegere Spider), dan had ik nu 'n Brera gehad. Herinner je je nog m'n testrit ermee, met die 2.4 JTDm? Die heb ik niet voor niks gemaakt én hier ook gepost (ik rijd een pak wagens test, maar post enkel de zaken die 'k relevant vind voor m'n aankopen, of om bepaalde vroegere stellingen te argumenteren en een basis te leggen voor latere stellingen ... uiteraard allemaal puur persoonlijk). In tweede instantie overwoog ik een Lexus IS220d, en de Sport interesseerde me hárd! Maar 't feit dat ik 'm niet als Halbjahreswagen kon bestellen (en dus de volle pot moest dokken), deed 'm de das om, en ook m'n naaste omgeving (op m'n vader na, dan) stond er niet voor te springen. En daarna, in derde orde: had m'n vriendin zich niet zo met hand en tand verzet tegen een Volvo C30, dan had ik nu al in m'n nieuwe C30 D5 rondgetoerd. De dealer had de bestelbon klaar en er was bijna overeenstemming over de demowagen-voorwaarden, maar 't heeft niet mogen zijn omdat m'n vriendin 'm écht spuuuglelijk vindt.
Ik overwoog ook altijd BMW (omdat ik daar zo'n goeie ervaringen mee heb, zonder uitzondering, zowel qua kwaliteit en degelijkheid, als betrouwbaarheid, prijs/kwaliteit, prijs/prestaties, looks, en voornamelijk dan Freude am Fahren), maar niet van harte, omdat ik de '1 5-deurs nooit echt mooi gevonden heb, en omdat ik de nieuwe '3 touring niet zo mooi vind als de vorige. Plus, ik heb ook van in 't begin luidkeels m'n ongenoegen over de mindere kwaliteit van de BMW-interieurs van de laatste generatie geuit, en dat doe ik niet om lawaai te maken maar omdat ik dat jammer vind en dat dus m'n aankoopplannen in de war stuurde.
Dat ik vaak naar BMW neig, is omdat BMW (getuige de zéér vele fans en enthousiastelingen) zéér consequent de kaart van de driveability blijft trekken, het rijplezier zeer hoog in 't vaandel draagt, en binnen dezelfde klasse (cilinderinhoud e.d.) nagenoeg altijd de beste prestaties van z'n klasse biedt. Onder andere door neutraal afgestelde achterwielaandrijvers te maken, tot in hun kleinste modellen. En door zeer goeie motoren te bouwen. En ik ben net iemand die sportiviteit en neutraliteit zoek in een auto, dus BMW scoort (vandaag) hoog, ja. Dus BMW heeft ook aan mij een tevreden klant ... maar dan moeten ze niet téveel overdrijven in hun besparingsmaatregelen of ze verliezen me als klant.
Was de BMW '1 een FWD geweest, ik had die NOOIT besteld, dan liever een A3 3-deurs want 'k vind die mooier en 'ie is nog altijd een tikkie beter/hoogwaardiger binnenin.
Da's 't verschil tussen die "neen het kan niet waar zijn alléén maar mercedes is goed en als er kritiek gegeven wordt erop dan gaan we maar vergelijken met een ander merk om proberen de schade te beperken"-Benz-manie van Mercedeske, b.v. Nu, vroeger heb ik 'm er ook al vaak op gewezen, dat 'ie z'n oogkleppen moest af doen, maar toen ontkende 'ie 't. Nu geeft 'ie 't zelf al toe, dus er is verbetering zichtbaar.
Ik mag dan mijn favoriete merken verdedigen, ik beaam ook zonder rode kaakjes of tegenzin hun negatieve kenmerken. Da's iets wat Mercedeske geen béétje kan, en dat ergert me wel wat, ja. Ik gaf terechte kritiek op de C, en pootte dat neer zonder er de nadruk op te gaan leggen ('t zat gewoon in m'n ganse verslagje verweven waarin ook andere negatieve berichten zaten, o.a. over de Reventón b.v.), en 'ie kwam daar met een belachelijk tegenargumentje proberen tegen protesteren. Dan krijg ik 't.
Ik ben uiteraard ook vérre van perfect, maar 'k weet wel dat ik met objectieve vingers, ogen, rechtervoet en verstand auto's kan benaderen en evalueren. Ik heb ook 't geluk dat ik zeer vaak beschikking krijg over voertuigen, en zeker vroeger kreeg ik zowat alles wat uit de fabrieken van m'n favoriete merken kwam, onder m'n rechtervoet, tot de meest exclusieve modellen toe ; nu is dat fel geminderd omdat ik niet meer de tijd heb om van hot naar her te rijden om auto's te gaan testen. Maar m'n ervaring die ondertussen (alhoewel de "oudere/wijzere" forumleden hier dat aantal jaartjes zullen weglachen) al 'n goeie 12 jaar beslaat, steunt me wel in 't formuleren van meningen of stellingen. Dat alles geschiedt uiteraard nog altijd binnen mijn eigen verwachtingen/wensen, zo zoek ik b.v. geen ultiem comfort waarbij sportiviteit en directheid weggevlakt wordt, terwijl anderen dat misschien wel liever hebben. Ik schrijf ook doorgaans enkel over m'n favoriete merken, en als dat negatief getint is is dat niet om "af te rekenen" (zoals Mercedeske compleet verkeerdelijk suggereert), maar omdat me dat spijt. Ik vind zo'n dingen jammer.
Ik vind het verschrikkelijk dat zoveel mensen, als ze een BMW zien, gewoon metéén vooringenomen gaan denken dat de chauffeur ófwel een badge-buyer is, ofwel een wegpiraat. Ik vind het verschrikkelijk dat Audi zo hard vasthoudt aan dat FWD-gedoe, waardoor hun meer betaalbare auto's niet zo leuk rijden als de BMW-pendanten. Ik vind het erg jammer dat Porsche niet de vermeende technische onfeilbaarheid heeft, en weldégelijk best duur is in onderhoud en wisselstukken (zeker eens de garantie is verlopen). Ik vind het verschrikkelijk dat de Brera zo'n obesitas-pad is die compleet ongeïnspireerd rijdt, want ik had die auto graag gewild. Ik vind het desastreus dat BMW voor zo'n duidelijke besparingsperiode heeft gekozen, en dat dus zéér duidelijk te merken is aan de materiaalkwaliteit in een niet onaardig gedeelte van de huidige interieurs. En ik vind het inderdaad ook verschrikkelijk dat Mercedes-Benz de weg die BMW insloeg achterna gaat (let's face it: Mercedes staat er door z'n zieke tweelingsbroertjes niet zo goed voor als BMW, en kan 't dus gebruiken) en ons nu een C-klasse presenteert die 't zelfs nog slechter doet inzake materiaal- en assemblagekwaliteit dan de huidige '3.
Al die zaken lees je geregeld in m'n posts, en daarom dat ons Benz-kwijlertje z'n opmerking als zou ik het merk proberen kraken, of 't altijd op dat merk gemunt hebben, of onwaarheden verkondigen, compleet bij de haren getrokken zijn.
En ja, op vandaag staat BMW een trapje hoger in m'n automerkenaffiniteitsranglijstje, en dat komt omdat ik met m'n eigen verdiende centen een véél beter aan mijn eisen beantwoordend voertuig vind bij BMW dan bij Mercedes (waar ik vaak een dikke 5.000 EUR meer zou moeten uitgeven voor een auto die dan nog niet eens aan het niveau komt van mijn huidige auto, op de vlakken die ik belangrijk acht). Anderzijds, ik zie mezelf, als ik laten wat ouder ben en ook 'es iets leuks wil om 's weekends mee te cruisen, véél sneller een SL kopen dan een '6 cabrio.
Mercedes is in mijn ogen pas écht goed bij de grotere modellen. De E is, ondanks z'n leeftijd, nog altijd top (en ik verkies de S211 nu nog altijd boven de E61, zelfs met diens facelift), en alles van hetzelfde niveau of hoger, da's werkelijk om van te houden. O, ook de B-klasse kan wel op m'n sympathie rekenen. Maar die nieuwe C? Nauwelijks, en dat dan voornamelijk om wille van z'n (naar mijn maatstaven of standaarden) ondermaatse interieur, zoals gezegd van een assemblage-, materiaal- en bouwkwaliteit die ik nog nooit bij 'n premiummerk tegenkwam.
Enfin, ondertussen is 't wel duidelijk, zeker? Elk het zijne, en we leven nog lang en gelukkig!
Smakelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenIk had het trouwens helemaal niet over de Idrive knop.
Ik zeg ook niet dat jij tegen Mercedes bent, maar het valt wel op dat je van zodra je het ergens kan zeggen, je zal zeggen dat de C rotslecht is afgewerkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenJe moet me toch echt graag zien denk ik.
Bedankt om mij te sparen in uw stukje proza.
En ik wou je zelfs eerst nog éxtra sparen in dat stukje, door in de voorlaatste alinea op te nemen dat zelfs sommige kleinere modellen, zoals de Sportcoupé, een héél erg grote aantrekkingskracht hebben door bepaalde specifieke troeven (bij de Sportcoupé z'n looks, die ik zelfs vandaag nog altijd knap vind, speciaal maar knap). Maar 'k liet 't weg omdat ik 't minder relevant vond, maar kijk nu weet je 't toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDa's 't verschil tussen die "neen het kan niet waar zijn alléén maar mercedes is goed en als er kritiek gegeven wordt erop dan gaan we maar vergelijken met een ander merk om proberen de schade te beperken"-Benz-manie van Mercedeske,.
Wat is er trouwens mis met zo'n vergelijking? Mag dat dan alleen over de C-klasse gezegd worden maar niet van een BMW?? Is dat verboden hier?
b.v. Nu, vroeger heb ik 'm er ook al vaak op gewezen, dat 'ie z'n oogkleppen moest af doen, maar toen ontkende 'ie 't. Nu geeft 'ie 't zelf al toe, dus er is verbetering zichtbaar.
Ik mag dan mijn favoriete merken verdedigen, ik beaam ook zonder rode kaakjes of tegenzin hun negatieve kenmerken.
Da's iets wat Mercedeske geen béétje kan
Ik gaf terechte kritiek op de C, en pootte dat neer zonder er de nadruk op te gaan leggen ('t zat gewoon in m'n ganse verslagje verweven waarin ook andere negatieve berichten zaten, o.a. over de Reventón b.v.), en 'ie kwam daar met een belachelijk tegenargumentje proberen tegen protesteren. Dan krijg ik 't.
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenProef op de som genomen vandaag in de 30 kilometer lange rit naar huis
Audi A3 Sportback: 4 stuks
Mercedes C Sportcoupé: 3 stuks
BMW 1-reeks: 2 stuks
Audi A3: 0 stuks
A3 3-deurs: 4
CSC: 3
nieuwe C: 4 waarvan 1 handelaarsplaat
sportbacken en 1-reeksen niet geteld
Comment
Comment