Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mercedes werkt aan C140 K met 143 pk en 200nm. Dat is goed nieuws voor mij, dan kan ik een fiscaal vriendelijke Benz naft kopen. Ideaal voor mij want ik doe bijna alleen korte afstanden.
Mja, lijkt mij een lekkere motor. Downsizing wordt toch blijkbaar de nieuwe trend, ook voor dieselmotoren. MB moet ook volgen hierin, hé. Er is de volgende jaren een hele revolutie qua motoren op komst. Als nu de regering nog meewil met fiscale voordelen voor milieuvriendelijke motoren dan komt het wel goed
Zuinige Mercedessen geprijsd
9 april 2008 · Tekst Nic de Boer
Mercedes voegt de BlueEfficiency-modellen van de C-klasse toe aan het assortiment. Ze hebben vele aanpassingen waardoor ze flink zuiniger zijn geworden. Ze scoren een B-energielabel.
Mercedes presenteert de BlueEfficiency-uitvoeringen van de C 180 Kompressor en de C 200 CDI. Die eerste heeft een benzinemotor waarvan de cilinderinhoud is verkleind van 1.796 naar 1.597 cc. Het vermogen van 156 pk en de maximale trekkracht van 230 Nm blijft gelijk. De C180 verbruikt in deze vorm 6,5 liter op 100 km. Dat is twaalf procent minder dan een standaard-uitvoering. De CO2-uitstoot is 155 gram per kilometer; 22 gram minder dan een standaard C180. De auto kost 35.950 euro.
De BlueEfficiency-modellen hebben een gelamineerde voorruit waarmee gewicht wordt bespaard. Ook bij de isolatie van het schutbord is op dat gebied winst behaald. De groene Benzen zijn uiterlijk herkenbaar door zijn verlaagde carrosserie, extra gestroomlijnde buitenspiegels, afgedichte naden rond de koplampen en een afgesloten grille. Buiten het zicht is er nog een vlakke bodemplaat, banden met een lagere rolweerstand, gewijzigde overbrengingsverhoudingen en een aangepast motormanagementsysteem.
De 200 CDI BlueEfficiency heeft dezelfde krachtbron als de normale variant van dit type. Hij wel de andere de BlueEfficiency-kenmerken. Daarmee alleen al wordt het verbruik met 10,5 procent gereduceerd tot 5,1 liter op 100 km. De CO2-uitstoot is 133 gram per kilometer; zestien gram minder dan de reguliere 200 CDI. De diesel wisselt voor 39.950 euro van eigenaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Een Benz voor geitenwollensokkendragers. Uit economische overwegingen moet je zo'n ding toch niet kopen.
Andere merken bouwen ook zulke wagens. In andere landen zijn de fiscale voordelen voor zulke wagens echter groter dan hier. Zolang als wij gedirigeerd worden door ministers met een geitenwollensok over hun hoofd zal dat economisch voordeel inderdaad vrij beperkt zijn
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Die C 200 CDI BlueEfficiency zou een goede zet zijn voor de leasemarkt in België, want Mercedes heeft nu geen concurrent voor de 318d die in een hogere aftrekbaarheidsschaal valt (70 vs. 75%).
Nieuwe diesel van Mercedes: klein en vermogend
10 april 2008 · Tekst Nic de Boer
Mercedes presenteert een nieuwe variant van de 2,1-liter viercilinder dieselmotor. Hij heeft 204 pk en een maximale trekkracht van 500 Nm.
Mercedes laat er geen gras over groeien: het merk doet fanatiek mee om auto’s vlug schoner en zuiniger te krijgen. Kleine motoren met hoge vermogens zijn de trend. Een nieuwe viercilinder dieselmotor is het nieuwste staaltje van de Duitsers. Hij meet 2,1-liter en is er met vermogens van 136, 170 en nu komt er ook een 204 pk-variant bij. Hij heet 250 CDI en vult het gat tussen de 170 pk 220 CDI en de 224 pk sterke 320 CDI. Dat is een zescilinder.
De motor heeft een cilinderinhoud van 2.143 cc en heeft een vermogen van 204 pk. De maximale trekkracht is 500 Nm. De 250 CDI heeft stoot 143 gram CO2 per kilometer uit. Hij voldoet al aan de nieuwe Euro5 emissie-eisen. In een C-klasse heeft de krachtbron 5,1 liter brandstof op 100 km nodig. “Met die motor zitten we op prestaties die vergelijkbaar zijn met zescilinder diesels of benzine V8’s,” vertelt Thomas Weber, hoofd van de ontwikkelingsafdeling bij Mercedes-Benz.
Met zijn viercilinder gaat de C-klasse 250 CDI in 7,7 seconden van 0 naar 100 km/u en in 9,4 seconden van 60 naar 120 km/u. Wanneer de nieuwe variant leverbaar wordt, kan Mercedes-Benz nog niet zeggen.
donderdag 10 april 2008. Mercedes introduceert dit jaar een nagelnieuwe viercilinder dieselmotor. De motor zal onder meer leverbaar worden in de C-klasse en beschikbaar zijn als 200 CDI, 220 CDI en 250 CDI. De meest krachtige variant weet een vermogen van 204 pk op de weg te brengen. Honderdvijftig jaar geleden werd Rudolf Diesel geboren. Hij staat nog steeds bekend als de uitvinder van de dieselmotor. Voor Mercedes is er geen mooier moment om een nieuwe dieselmotor te presenteren dan op zijn geboortedag. De compleet nieuwe viercilinder dieselmotor zal het huidige exemplaar gaan vervangen. Kort samengevat levert de motor meer vermogen, meer koppel, een zuiniger karakter en minder uitstoot van schadelijke stoffen. Zo is de CO2-uitstoot met maximaal 13 procent verlaagd en nam het verbruik met maximaal 0,8 l/100 km af.
Drie varianten
De 2.143 cc metende dieselkrachtbron zal leverbaar worden als 200 CDI, 220 CDI en 250 CDI. Voor een mooie vermogens- en koppelopbouw is er een tweefasen turbo gemonteerd. Met respectievelijk 136, 170 en 204 pk is de motor krachtiger dan de huidige variant. Tegelijkertijd nam het koppel toe tot respectievelijk 330, 400 en maar liefst 500 Nm. Het verbruik van de 170 pk sterke variant ligt op 5,1 l/100 km wanneer deze in de C-klasse is gemonteerd. Voor de C 250 CDI (de krachtigste variant met 204 pk) resulteert deze motor in een 0-100 km/h sprint in 7,7 seconden.
C-klasse
Mercedes zal de compleet nieuwe dieselmotor vanaf dit najaar in de genoemde drie varianten aan gaan bieden in de C-klasse. Later zullen meer modellen gaan volgen. Mercedes wil hiermee laten zien dat meer vermogen en meer koppel hand in hand kunnen gaan met minder verbruik en een lagere uitstoot
Bedoelen ze met 2-fasen-turbo niet gewoon een turbo met variabele schoepen? Me dunkt dat men het toch duidelijker zou vermelden mocht 'ie twee turbo's hebben.
Zalige motor! 500 Nm uit 2,1 liter, miljaar waar gaan we naartoe zeg...
Bedoelen ze met 2-fasen-turbo niet gewoon een turbo met variabele schoepen? Me dunkt dat men het toch duidelijker zou vermelden mocht 'ie twee turbo's hebben.
Zalige motor! 500 Nm uit 2,1 liter, miljaar waar gaan we naartoe zeg...
Comment