Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes C-klasse BlueEFFICIENCY nu leverbaar (IN NEDERLAND)

vrijdag 11 april 2008. De Mercedes-Benz C 180 Kompressor en C 200 CDI zijn met onmiddellijke ingang leverbaar in BlueEFFICIENCY-uitvoering. De modellen kenmerken zich door een zuiniger en schoner karakter zonder in te leveren op het gebied van prestaties. Bovendien zijn beide BlueEFFICIENCY modellen lager geprijsd dan de vergelijkbare varianten zonder zuinig karakter. bekijk fotogallery »BlueEFFICIENCY staat voor een pakket maatregelen dat erop is gericht het brandstofverbruik te verminderen. Zo wordt gewicht bespaard door de toepassing van een gelamineerde voorruit (met Maybach-technologie), het gebruik van nieuw ontwikkelde banden en standaard lichtmetalen wielen. Zelfs bij de isolatie van het schutbord is winst gehaald. Ook in aerodynamisch opzicht onderscheiden de BlueEFFICIENCY-modellen zich. Op het eerste gezicht door de verlaagde carrosserie, extra gestroomlijnde buitenspiegels en de afgedichte naden rond de koplampen, op het tweede gezicht door de vlakke bodemplaat en de gedeeltelijk gesloten grille. Banden met een lagere rolweerstand, een hangeschakelde zesbak met overdrive-karakteristiek, een aangepast motormanagement en andere detailaanpassingen maken het zuinige verhaal van de auto compleet. Om de bestuurder ook bewust te laten rijden is een schakelindicator gemonteerd.

C 180 Kompressor BlueEFFICIENCY
    Een uniek kenmerk van de C 180 KOMPRESSOR BlueEFFICIENCY is zijn van 1.796 naar 1.597 cc gewijzigde cilinderinhoud. Deze compacte compressormotor levert hetzelfde vermogen (156 pk) en koppel (230 Nm). Hét verschil zit hem in het brandstofverbruik. De motor verbruikt gemiddeld slechts 6,5 l/100 km – 12% minder dan de standaard versie. Dit benzineverbruik komt overeen met een gemiddelde CO2-uitstoot van 155 g/km en dat is goed voor een B-label. De uitstoot is daarmee met 22 gram per kilometer gereduceerd.

C 200 CDI BlueEFFICIENCY
    Ook bij de C 200 CDI BlueEFFICIENCY zijn vermogens- en koppelcijfers gelijk aan die van de standaarduitvoering en zit het verschil hem in het verbruik. Het BlueEFFICIENCY-model heeft 5,1 liter diesel per 100 kilometer nodig – 10,5% minder dan de ‘normale’ C 200 CDI. De daarbij behorende CO2-uitstoot van dit model bedraagt 133 g/km en ook dat is goed voor een B-label. Een reductie van 16 gram CO2 per kilometer is het resultaat.

Zuiniger, schoner en ook nog goedkoper!
    Met de BlueEFFICIENCY-modellen van de C-Klasse toont Mercedes-Benz aan dat brandstof besparen niet hoeft te beginnen met een extra investering. Sterker nog: de aanschafprijs van de BlueEFFICIENCY-modellen ligt onder die van de normale uitvoeringen! De prijs van de C 180 Kompressor BlueEFFICIENCY is vastgesteld op € 35.950,- en die van de C 200 CDI BlueEFFICIENCY op € 39.950,-. Maar de echte winst – voor portemonnee én milieu wordt uitbetaald tijdens het gebruik van de BlueEFFICIENCY-modellen.
    Last edited by Jocar; 11/04/2008, 15:36.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Nieuwe 4-cilinder dieselmotor van Mercedes

De 2.143 cc metende dieselkrachtbron zal leverbaar worden als 200 CDI, 220 CDI en 250 CDI. Voor een mooie vermogens- en koppelopbouw is er een tweefasen turbo gemonteerd. Met respectievelijk 136, 170 en 204 pk is de motor krachtiger dan de huidige variant. Tegelijkertijd nam het koppel toe tot respectievelijk 330, 400 en maar liefst 500 Nm.
      Mijn shortlist voor volgende wagen is C / A4 / 3 (fl) / Mondeo (allen in break uitvoering), en de C vond ik tot nog toe de sterkste kandidaat behalve het feit dat de huidige 200 CDI (dewelke ik zou moeten kiezen) zo'n lamlendige motor lijkt in vergelijking met de concurrentie (270 Nm uit een 2.2 is toch wel 'pretty sad'). Qua looks & uitstraling (Avantgarde), compromis rijplezier/comfort en praktische bruikbaarheid lijkt het me verder de ideale wagen. Het interieur vind 'k wat minder, maar in een 3 of Mondeo is het ook niet beter gesteld (enkel de A4 is echt een stapje hoger op dat gebied). Maar dus die motor.

Als er nu echter een 200 CDI komt met 330 Nm koppel en dubbele turbo, en bovendien CO2 uitstoot die zonder twijfel onder de 145g zal duiken, dan denk ik m'n volgende wagen gevonden te hebben (of BMW moet met een wel erg straffe facelift over de brug komen voor de 3).

Comment

• hoe lager de cijfers, hoe meer rijplezier

Comment

• Er zou binnenkort nog een 1.4 of 1.6 benzine bij komen. Eéntje met 156pk die de huidige 180K moet vervangen.

Comment

• er komt een s180 met 250 pk dus een 1.4 in de c zal er ook vast komen zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              er komt een s180 met 250 pk dus een 1.4 in de c zal er ook vast komen zeker
              Mercedes Benz werkt aan C 140 K

Mercedes-Benz test momenteel een 1,4 liter compressor versie van de C-klasse. De nieuwe motorvariant is niet alleen bestemd voor Europa, maar ook voor de Verenigde Staten. In tegenstelling tot Audi en BMW verkoopt Mercedes-Benz aldaar gaan compacte modellen. Om het gemiddelde verbruik van zijn vloot de verminderen, wil de Duitse fabrikant nu zijn gamma uitbreiden met een extra zuinige 1,4 liter 4 cilinder variant. Specificaties zijn nog niet bekend, maar vermoedelijk streeft Mercedes-Benz naar een vermogen van 143 pk en een koppel van 200 Nm. Hiermee is de C 140 een volwaardig alternatief voor de BMW 318i (143 pk, 200 Nm) en de Volkswagen Passat 1.4 TSI (122 pk, 200 Nm).
              Omdat ‘C 140’ niet erg sexy klinkt, doet Mercedes-Benz zijn best om de nieuwe motorvariant een sportief uitlaatgeluid mee te geven en om het model extra snel op gaspedaalreacties te laten reageren. De nieuwe krachtbron komt naar verwachting ook beschikbaar voor de CLC en zal gecombineerd kunnen worden met een handgeschakelde 6-bak of 7-traps automaat. Autointernationaal.nl verwacht de marktintroductie begin 2010.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Sportief uitlaatgeluid, ben benieuwd

Comment

• MERCEDES-BENZ zal komend najaar niet alleen een fonkelnieuwe 2.143 cc dieselmotor presenteren (die anders dan het huidige 2.148 cc blok ook geschikt is voor plaatsing dwars onder de motorkap en zodoende geschikt is voor de volgende generatie A/B-klasse), maar volgens Duitse media ook een nieuwe 1,6 liter 4 cilinder benzinemotor met compressor. De krachtbron is in eerste instantie bestemd voor de C-klasse (zowel sedan als Estate). Of de motor ook leverbaar wordt in de CLC is onzeker omdat dit model in Brazilië gemonteerd wordt en niet in Duitsland. De ‘C 160 K’ krijgt een vermogen van 156 pk, hetgeen even veel als de huidige ‘C 180 K’ biedt, maar wordt een stuk zuiniger en schoner. Het is de verwachting dat Mercedes-Benz de nieuwe motorvariant op de eind september van start gaande autosalon van Parijs aan het publiek zal presenteren

-------------------
                  Hier staat dat het een 1.6 wordt.

bron: autointernationaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
                    MERCEDES-BENZ zal komend najaar niet alleen een fonkelnieuwe 2.143 cc dieselmotor presenteren (die anders dan het huidige 2.148 cc blok ook geschikt is voor plaatsing dwars onder de motorkap en zodoende geschikt is voor de volgende generatie A/B-klasse), maar volgens Duitse media ook een nieuwe 1,6 liter 4 cilinder benzinemotor met compressor. De krachtbron is in eerste instantie bestemd voor de C-klasse (zowel sedan als Estate). Of de motor ook leverbaar wordt in de CLC is onzeker omdat dit model in Brazilië gemonteerd wordt en niet in Duitsland. De ‘C 160 K’ krijgt een vermogen van 156 pk, hetgeen even veel als de huidige ‘C 180 K’ biedt, maar wordt een stuk zuiniger en schoner. Het is de verwachting dat Mercedes-Benz de nieuwe motorvariant op de eind september van start gaande autosalon van Parijs aan het publiek zal presenteren

-------------------
                    Hier staat dat het een 1.6 wordt.

bron: autointernationaal
                    Ja, de berichten spreken elkaar blijkbaar tegen. Misschien komen er wel 2 nieuwe motoren een 1,4 en een 1,6. Afwachten maar. Ben toch tevreden dat MB er eindelijk werk begint van te maken want het was nodig

Comment

• Ziet er goed uit.

Ik zou ook de verwarmde zetels weglaten in uw situatie.
                      Ik zou wel xenon-lichten kiezen, maar ik weet niet of de C die ook bij het Avantgarde pakket krijgt?

Als kleur zou ik voor het zwart gaan...

En een AMG-pakket is ook out of the question?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                      2012-...
                      '07 BMW 118d

Comment

• Waarom een cdi als je 5 a 7500 km per jaar doet?
                        Een moderne diesel kan niet tegen korte ritten, en al helemaal niet moest er een roetfilter opzitten.
                        Dan ging ik voor de 180 kompressor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                          Hallo,

Ik ga een C-klasse kopen voor mijn vrouwke haar verjaardag... Duurt nog eventjes hoor en voorzie levering begin volgend jaar.

Ik denk aan het volgende:

C200 cdi met de volgende opties

* avantgarde
                          * metaalkleur: tanzanietblauw of obsidiaanzwart
                          * leder interieur: cognac bruin
                          * regensensor
                          * verwarmde zetels vooraan
                          * PTS parkeersensoren
                          * automaat
                          * Audio 50 APS met navi DVD
                          * VV2 alarm
                          * geen kentekens op koffer (niet voor motorisatie, maar ik vind het niet mooi en onderhoudt slecht)

Er zijn nog een paar twijfelgevallen:
                          * de kleur is nog een twijfelgeval als we hierbij rekening houden dat ik binnenkort mijn nieuwe X5 heb in het zwart.
                          * de verwarmde zetels vooral omdat we garage inhuis hebben en de auto's dus nooit buitenstaan, bovendien doet het vrouwke maar 5000 a 7500 km per jaar doet waarvan meestal korte afstanden en dus heeft die verwarming niet zoveel zin.
                          * De Audio 50 APS zou eventueel vervangen worden door de Radio 20 omdat er eigenlijk geen nood is aan GPS in die wagen, maar aan de andere kant heeft ze voor alles wat ze niet regelmatig doet de GPS nodig. Maar voor haar is dat altijd de reden om naar mijn auto te vragen en dat ziet ze wel zitten met mijn nieuwe die op komst is...

Wat denken jullie van de config?

Heeft iemand ervaring met het Audio 50 navigatiesysteem??? Een comand is wel fancy, maar volledig out of the question...
                          Proficiat, zeer goede keuze. Maar ik zou ook het AMG-pakket nemen. Kost niet zoveel meer als de Avantgardeuitvoering. Het Audio 50 systeem heb ik ook zelf op mijn Sportcoupé. Heb er geen klagen over. Met Comand APS heb je misschien meer mogelijkheden maar so what. Voor dat prijsverschil heb je een leuke andere optie
                          PS. Dit item hoort eigenlijk thuis in "Members Area - Mijn auto"

Comment

• Neerklapbare achterbank zou ik er nog aan toevoegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                              Waarom een cdi als je 5 a 7500 km per jaar doet?
                              Een moderne diesel kan niet tegen korte ritten, en al helemaal niet moest er een roetfilter opzitten.
                              Dan ging ik voor de 180 kompressor.

Ik heb een Zafira met roetfilter en als ik een week of twee geen autostrade doe laat hij dat gauw merken dan verbrand hij veel eerder zijn roet en je voelt dit maar al te goed door zijn verbruik en een ander motorgeluid ,zolang het proces bezig is mag je hem niet stilleggen zodoende heb ik al een paar keren moeten een blokje omrijden want hij doet het dikwijls als ik nog een paar straten van huis verwijderd ben , de eerste maal had ik daar geen aandacht aangegeven en zette mijn wagen binnen toen ik uitstapte kwam er een gloeiende hitte en een sterke brandgeur vanonder de wagen mijn knalpot stond zowaar gloeiend heet ik heb hem dan van de schrik direkt weer buiten gezet, toen ik de dealer daarover inlichte zei hij dat dit kwam doordat hij zelf zijn roet verbrande met brandstof ,een beetje zoals een centraleverwarmingsbrander en dat hij daardoor zo heet kwam want de knalpot zit maar 60cm achter die verbrander

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                PS. Dit item hoort eigenlijk thuis in "Members Area - Mijn auto"
                                Waarom, hij heeft de wagen nog niet. Het zou eventueel wel bij advies of "die of dat" kunnen staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                  Waarom, hij heeft de wagen nog niet. Het zou eventueel wel bij advies of "die of dat" kunnen staan
                                  Sorry !

Comment

• Dus zo ongeveer

Comment

• Het AMG pakket heeft standaard trouwens 17'' velgen.
                                      Lijkt me nog wel goed te doen

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                      2012-...
                                      '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                                        Het AMG pakket heeft standaard trouwens 17'' velgen.
                                        Lijkt me nog wel goed te doen
                                        Maar het AMG pakket gaat normaal niet samen met de cognac lederen zetels....

en 4 maand extra wachttijd ???

Comment

• gunther

al enig nieuws van de levering van je wagen ?
                                          iemand op t werk die een C200CDI heeft besteld heeft reeds de melding gekregen dat er een maand vertraging is

en idd 4 maand ?????

Comment

Working...
                                          X