Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Meestal doen ze zo'n acties als veranderingen op til zijn. Wat komt er aan? Nieuwe opties? Nieuwe afwerking? Nieuwe versnellingsbak misschien? Die LED lampjes, maar dat maakt toch gewoon deel uit van het licht pakket? De facelift zou normaal gesproken maar binnen een jaar zijn. Iemand van Mercedes-Benz hier op het forum die een tipje van de sluier kan oplichten? Of had de economie gewoon een boost nodig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trango Bekijk Berichten
      Meestal doen ze zo'n acties als veranderingen op til zijn. Wat komt er aan? Nieuwe opties? Nieuwe afwerking? Nieuwe versnellingsbak misschien? Die LED lampjes, maar dat maakt toch gewoon deel uit van het licht pakket? De facelift zou normaal gesproken maar binnen een jaar zijn. Iemand van Mercedes-Benz hier op het forum die een tipje van de sluier kan oplichten? Of had de economie gewoon een boost nodig?
      Nieuwe motor. De Essential is nog uitgerust met de 'oude' motor.

Comment

• Inderdaad. Vanaf 1 december is de 200 CDI uitgerust met de Blue Efficiency motor.
        De essential is dan ook enkel te krijgen op de oude 200 CDI.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svensson Bekijk Berichten
          Inderdaad. Vanaf 1 december is de 200 CDI uitgerust met de Blue Efficiency motor.
          En in wat verschilt die motor dan? Extra turbos, betere prestaties of gewoon zuiniger?

Comment

• Voor zover ik weet gewoon zuiniger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svensson Bekijk Berichten
              Inderdaad. Vanaf 1 december is de 200 CDI uitgerust met de Blue Efficiency motor.
              of wat dacht je ? Mercedes moest zijn rekken leegmaken, zoals alle andere merken
              bovendien nadert het einde van het jaar .... koopjes dus maar daarom niet minder aantrekkelijk
              Blue Efficiency is eerder fiskaalgericht, met nog truukjes om de (officiële) verbruikscijfers te verbeteren. Om het voordeel aan de pomp te verzilveren is een ecorun-rijstijl wel nodig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                of wat dacht je ? Mercedes moest zijn rekken leegmaken, zoals alle andere merken
                bovendien nadert het einde van het jaar .... koopjes dus maar daarom niet minder aantrekkelijk
                Blue Efficiency is eerder fiskaalgericht, met nog truukjes om de (officiële) verbruikscijfers te verbeteren. Om het voordeel aan de pomp te verzilveren is een ecorun-rijstijl wel nodig
                De C-Essential gebruikt nog de OM646 motor. De OM651-motor is een vierde-generatie-common-rail-dieselmotor met vier cilinders. MB startte hiermee vanaf herfst 2008 met een volledige nieuw ontwikkelde dieselmotor-generatie. Deze generatie volgt de OM646 op, die in de basis nog een doorontwikkeling is van de in 1983 geïntroduceerde OM601. Tevens zal deze motor de zwakkere OM642 motoren (E/ML 280 CDI) vervangen. Deze motor is bij introductie uniek omdat hij zelfs zonder toepassing van katalysatoren of filters aan de in 2010 geldende Euro-V norm voldoet en dus ook geschikt is voor de Euro-VI norm.

De motorinhoud is 2143 cm³ bij een boring van 83 mm en een slag van 99 mm en de compressie is 16,2 : 1, wat allemaal iets minder is dan bij de voorganger. Bij de sterkste versie (op dit moment) zorgen twee turbo's van BorgWarner voor de voortstuwing. De basisuitvoering met 100 kW heeft een enkele turbolader van ICSI.
                Verder is de vierklepper uitgerust met twee balansassen die door de krukas worden aangedreven en een brandstofbesparende waterpomp die naar gelang behoefte wordt ingeschakeld.

De OM651 zal beschikbaar zijn in de volgende uitvoeringen:

200 CDI: 100 kW/136 pk bij 3000–4600 t/min en 330 Nm bij 1600–2800 t/min (enkele VTG-turbo)
                220 CDI: 125 kW/170 pk bij 3200–4800 t/min en 400 Nm bij 1400–2800 t/min (tweetraps-turbo)
                250 CDI: 150 kW/204 pk bij 4200 t/min en 500 Nm bij 1600–1800 t/min (tweetraps-turbo)

Qua vermogen is de motor volgens Mercedes-Benz echter nog niet aan de limiet. Op zijn minst 162 kW (220 pk) is mogelijk. Ook qua koppel kan de motor nog zover worden opgevoerd, dat hij zomaar de huidige V6-CDI OM642 uit de 320 CDI met 165 kW en 540 Nm koppel kan vervangen. Echter is de motor wel minder rustig dan zijn V6 broer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grifioen Bekijk Berichten
                  Wat bedoel je met de oude cdi? Die van 2151 cc die reeds +- 10 jaar bestaat, of de vorige die van 2148 cc die je nog in de c 200 cdi kan krijgen. Zijn er soms betrouwbaarheidsproblemen met deze generatie cdi's mss?? ( Die van 2143 cc dus als ik me niet vergis)
                  De OM651 is de nieuwste dieselmotor van Mercedes en die heeft last van kinderziekten aan de injectoren (enkel bij de 220 en 250 versie, de 200 is bij mijn weten probleemloos). Ik denk dus dat MrTC de voorganger van deze motor in zijn auto heeft liggen (de OM646 dus)

Comment

• 200

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
                      ... die in de basis nog een doorontwikkeling is van de in 1983 geïntroduceerde OM601.
                      OM601
                      Die letzten Worte ...
                      ... eines Diesel-Fahrers:
                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                      W201 BENZIN

Comment

• En wat houden die kinderziekten dan juist in? Kan dat verholpen worden in een keer, of moet die dan veel binnen voor reparaties?

Wat lifestyle pakket betreft: Zou nog te verkrijgen zijn tot eind januari 2010, tenzij de voorraad vroeger uitgeput is...

Die donkere lichtblokken vooraan, zoals die geleverd worden op de special edition, zouden die ook apart kunnen besteld worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                          Dat is het nieuwe blok met injectoren van een andere fabrikant, daar zijn idd problemen mee. Echter de C200 CDI heeft nog steeds het oude (super betrouwbare) blok. Geen idee of de C220 CDI al de nieuwe heeft of nog steeds de oude.

Comment

• nu heeft alleman de nieuwe

of beginnen ze ondertussen de oude terug te maken ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trango Bekijk Berichten
                              En in wat verschilt die motor dan? Extra turbos, betere prestaties of gewoon zuiniger?
                              Een pak meer koppel ook (330 of 340 Nm dacht ik), en dus alleszins ook een andere bak (de vorige kon maar 270 Nm aan).

Wist niet dat ze er nu eindelijk mee uit gingen komen. Ik vroeg er al naar toen ik de mijne aan het zoeken was (een jaar geleden).

Tegen dat ie in de C ligt zal het injectoren probleem (nu het gekend is) wel opgelost worden.

Comment

En wat houden die kinderziekten dan juist in? Kan dat verholpen worden in een keer, of moet die dan veel binnen voor reparaties?

Wat lifestyle pakket betreft: Zou nog te verkrijgen zijn tot eind januari 2010, tenzij de voorraad vroeger uitgeput is...

Die donkere lichtblokken vooraan, zoals die geleverd worden op de special edition, zouden die ook apart kunnen besteld worden?

Die kan je zeker apart bestellen.... maar wel pittige prijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichten
                                  Die kan je zeker apart bestellen.... maar wel pittige prijs.

En wat is een pittige prijs? Heb echt geen idee wat zoiets kost...

Comment

En wat is een pittige prijs? Heb echt geen idee wat zoiets kost...
                                    paar duizend €'s .

Comment

• Weet er iemand waar ik een nederlandstalige handleiding van de boordcomputer (APS 50) kan vinden?
                                      Of engelstalige eventueel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten
                                        Weet er iemand waar ik een nederlandstalige handleiding van de boordcomputer (APS 50) kan vinden?
                                        Of engelstalige eventueel?

Bij de dealer al eens geprobeerd

Comment

• Ik kan die altijd bestellen natuurlijk, maar ik vroeg me af of er eventueel géén elektronische versie van was.

Comment

Working...
                                          X