Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeremy Clarkson
    And now it is time to move on to the subject of this morning’s column. The new Mercedes C-class.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh.

I haven’t finished yet.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh.

I’ve owned a couple of Mercs in the past four or five years and have grown accustomed to the way the on-board computer works. I know how long you hold the mute button down to make the traffic announcement system go away. I know that you have to push the second button up on the right twice to make the sat nav map bigger. I know how to use the phone. It’s all intuitive.

And now they’ve changed it, which means I spent most of my time in this car fiddling with what looks suspiciously like a rip-off of the BMW iDrive system. I’m sure that in time you could get used to it. I’m sure it’s all very German. But so was the old system. So why change it, you clodhopping imbeciles?

Occasionally I was able to ignore the hulking presence of the new computer system and concentrate on the car itself, and I must say it wasn’t too bad in a straightforward, Mercedesy sort of way. It’s bigger than the old model, a little bit heavier and it rides around on suspension that can trace its roots back to the 190 from the early Eighties.

That said, the 280 I tried came with the seven-speed gearbox – that’s two more than it needs – but the changes were so smooth you never really noticed that it was doing them more than is actually necessary.

Other things? Well, it was quiet, extremely smooth riding and quite fast. Although the diesel version you’ll buy won’t be.

I liked it more than the dreary BMW 3-series, but is it, I wondered, significantly better than the much cheaper Ford Mondeo?

The Ford is more spacious and better looking – the C-class, with all its fancy styling details, looks like a Kia Magentis. But there’s a sense in the Merc that you are driving something that’s been hewn from the solid rather than assembled.

There’s some evidence to suggest this might be the case.

When Daimler-Benz merged with Chrysler, the American engineers realised after a short while that the Germans at Mercedes were paying five times more for their seats than they were.

So they sent some Chrysler seats to Stuttgart saying, “Hey guys. We think you’re being overcharged.”

Having spent a few weeks examining the Chrysler seats, the Germans replied, “Nein. Ve zink it is you who are being overcharged.”

There was a time, I agree, when Mercedes stopped taking such care, but they’re back in business now. You can’t quite put your finger on why, especially when a woman from Radio Nether Wallop has just interrupted Terry Wogan to say the pelican crossing on Acacia Avenue has stopped working and you can’t find a way to shut her up.

And as you fumble about with all the buttons on the centre console you won’t be looking where you’re going. Which means that when you do finally get home you will turn on your internet to find that Kev627 and Stephen Harrison have put you on www.interferingzealot.com.
    'Nuff said

Comment

• Heeft er iemand foto's van de witte C met AMG pack op het salon?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        Heeft er iemand foto's van de witte C met AMG pack op het salon?
        Deze ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door woumans Bekijk Berichten
          idd, wat wouden ze daarmee bereiken 8-)
          Inderdaad, dit zijn europese normen die binnenkort verplicht zijn. Ze moeten een percentage zichtbaarheid garanderen. Slim van Mercedes om dit al te doen. Als ik mij niet vergis is Porsche er ook met gestart.

Comment

• benz is een trouwe hond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doctor beat Bekijk Berichten
              Inderdaad
              en wie ben jij ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                en wie ben jij ?
                Ik werk in een Mercedes-garage, en ik wou dit gewoon eens kwijt over die grote spiegels.

Comment

Ik werk in een Mercedes-garage, en ik wou dit gewoon eens kwijt over die grote spiegels.
                  Welkom met uw 2de post op het forum in uw 3 jar lid zijn

Comment

Inderdaad, dit zijn europese normen die binnenkort verplicht zijn. Ze moeten een percentage zichtbaarheid garanderen. Slim van Mercedes om dit al te doen. Als ik mij niet vergis is Porsche er ook met gestart.
                    ik dacht ook zoiets

maar de regel zou zijn afgeschaft, daarmee de eco spiegels

Comment

• De A3 cabrio lijkt mij ook zeer grote spiegels te hebben.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                      2012-...
                      '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                        De A3 cabrio lijkt mij ook zeer grote spiegels te hebben.
                        ik heb het nooit gehad over de grootte van de spiegels, maar eerder over de knipperlichten :s
                        Vive Renault!! -- Laguna II.2 1,9dCi 120PK foto's
                        "You need to be an 'ass' to drive an S" Evy , mijn zus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                          Vroeger was het dacht ik 1 balansas extra voor de 220 en een andere intercooler. Mogelijk ook andere turbo.
                          Koppeling e.d. in geval van manuele is denk ik ook anders?
                          De Autogids heeft een test van de c200 cdi en c220 cdi gehouden, en zeiden dat beide motoren mechanisch exact hetzelfde zijn. Enkel de inspijtingsdruk en de software is anders. Interessant, je koopt dus 'maar' een 200 cdi, chipje van +- €600 en je hebt een c220 cdi.
                          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Toch zijn ze mechanisch niet exact hetzelfde
                            Zeker de nieuwe 200 en 220 niet meer.
                            Als beiden gechipt worden zit er nog altijd een verschil tussen van een 10tal pk, nu zelfs met de nieuwe 220 een 20-30tal pk...

Comment

Toch zijn ze mechanisch niet exact hetzelfde
                              Zeker de nieuwe 200 en 220 niet meer.
                              Als beiden gechipt worden zit er nog altijd een verschil tussen van een 10tal pk, nu zelfs met de nieuwe 220 een 20-30tal pk...
                              Volgens de nieuwste autogids wel.

Wie heeft er nu gelijk?

Zie deze test:

Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Boekjes hebben niet altijd gelijk

Comment

• ...maar als ag over zoiets liegt, zijn ze ni meer als een roddelblad

Comment

• Waarom weegt een C220 25kg meer als een 200?
                                    Motorsturing?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                      De Autogids heeft een test van de c200 cdi en c220 cdi gehouden, en zeiden dat beide motoren mechanisch exact hetzelfde zijn. Enkel de inspijtingsdruk en de software is anders. Interessant, je koopt dus 'maar' een 200 cdi, chipje van +- €600 en je hebt een c220 cdi.
                                      een gechipte 200 cdi is geen 220

laat het nou zeuren zijn maar toch

Comment

• Nope, is idd een stapje verder

Comment

Waarom weegt een C220 25kg meer als een 200?
                                          Motorsturing?
                                          roetfilter en extra-opzetstuk op de pijp en nog wat meer

Comment

Working...
                                          X