Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zalig auto de nieuwe C-klasse.
    Btw: zou de prijs van een 2de hands C-klasse dalen door de nieuwe C-klasse? Zou ik wel tof vinden

Comment

• Oho, toch een première gemist tijdens m'n weekje skiën dus.

Wel, ik vind 'm best puik, deze C-klasse ! 'k Moet er uiteraard een beetje aan wennen, want 'ie lijkt me terug richting "Benz old style" te gaan : beetje knoertig, hoekig(er) design, rechte voorkant, wat massief en weinig verfijnd interieur met 'n knoert van een bestelwagenstuurwiel.

het vlak tussen de kofferdekselrand en de lijn die loopt tussen de bovenkant van de achterlichten, vind ik erg hard eerste-generatie-Audi-A4 ogen, maar voor de rest vind ik maar weinig aan deze auto "gekopieerd". 't Is een typische Benz, en een typische laatste-generatie-Benz ook, aan dat verschrikkelijk lelijke stuurwiel en de hoogstens botte interieurstyling te zien.

En daarmee heb 'k ook meteen z'n twee grootste nadelen opgesomd, wat mij betreft. Het interieur (full option, vergeleken met een compleet kale '3 die door Rabbit ter vergelijking werd bovengehaald) vind ik op 't eerste zicht écht niet knap, zo plomp en helemaal niet verfijnd (al doet z'n naaste concurrent, de BMW '3, niet beter). En dat stuur. Net zoals bij de nieuwe S-klasse, b.v. : kijk daar maar 'es ganse dagen op.

Voor de rest : knap !! Ziet er "stoer" uit, lijkt gespierd, zeker voor 'n auto van die klasse. Héél erg goed vind ik de opsplitsing tussen "klassiek Bens" (Elegance : meerspaakvelgen, rooster vooraan met meerdere horizontale chroomlamellen, en de ster op de snoet bovenaan) en "sportief Benz" (Avantgarde en/of AMG : sportieve velgen, rooster met weinig zwartglanzende lamellen, en de ster in het rooster, coupé-style).

De motoren lijken me top (nieuwe 4-pitter CDI's !), de auto zelf zal tot in de perfectie ontwikkeld zijn, hopelijk valt de materiaalkwaliteit mee, en ik vermoed dat 'ie weinig innoverende electronica aan boord zal hebben (misschien wél voor die klasse, maar wél al allemaal getest en gezuiverd in de S-klasse e.a.).

Mooie auto ! Goed werk.

Nu wachten op de break ... 't zal wel weer een kwijlbak worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
        Compact ogend, sportief gestyled (korte overhangen, wigvorm, potente wielkassen, strakke lijnen), overduidelijk Benz, en toch elegant en sierlijk. Eigenlijk kon het niet beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Eigenlijk kon het niet beter.
          ik wacht vol spanning op éne met doppen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ik wacht vol spanning op éne met doppen

Comment

• ik ben vooral tegen de meegespoten bumpers vanaf basisversie, de 2 uitlaten en de knippers in de spiegels

allemaal te duur om vervangen en fragiel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                de knippers in de spiegels
                ... fragiel
                Die dingen zijn retestevig!

Comment

• tis hun geraden !

Comment

• Dit is het nieuwe toverwoord van Mercedes-Benz: " ABSOLUUT KINDERZIEKTE VRIJ " ... GETEST NOG NOOIT GEBEURD ... TERUG MB-WAARDIG.

Het nieuw toverwoordje hebben ze ook gebruikt bij de MB S.

Helaas,
                    De lederen zetels van mijne pa zijn splinternieuwe MB S-KLASSE (2000 km op teller) beginnen op een " buld " te staan . Och ja ... waarschijnlijk waren de testwagens enkel voorzien met stoffen zetels.
                    AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Strak van mercedes, gotta love it...!

Blij dat ze die ronde koplampen, en al de variaties op dat thema, aan't opbergen zijn. Dito voor die driehoekige achterlichten.
                      OK, nu zal misschien alles op dit thema geënt worden, maar dat ligt me beter
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                        Dit is het nieuwe toverwoord van Mercedes-Benz: " ABSOLUUT KINDERZIEKTE VRIJ " ... GETEST NOG NOOIT GEBEURD ... TERUG MB-WAARDIG.

Het nieuw toverwoordje hebben ze ook gebruikt bij de MB S.

Helaas,
                        De lederen zetels van mijne pa zijn splinternieuwe MB S-KLASSE (2000 km op teller) beginnen op een " buld " te staan . Och ja ... waarschijnlijk waren de testwagens enkel voorzien met stoffen zetels.
                        Zonder de slimmerik te willen uithangen toch deze kleine tip: op de S-klasse kan je, indien je van die ortopedische zetels in optie hebt, zowat elk vierkante cm opblazen of aflaten.

ben je zeker dat het niet gewoon een luchtkussen is dat opgeblazen stat (er zitten er 12 verschillende in heb ik eens gelezen, standaard zijn het er 4)

Comment

• En in een S zijn geen stoffen zetels

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Offroad lover Bekijk Berichten
                            Zonder de slimmerik te willen uithangen toch deze kleine tip: op de S-klasse kan je, indien je van die ortopedische zetels in optie hebt, zowat elk vierkante cm opblazen of aflaten.

ben je zeker dat het niet gewoon een luchtkussen is dat opgeblazen stat (er zitten er 12 verschillende in heb ik eens gelezen, standaard zijn het er 4)
                            T'zijn enkel lederen zetels die je indien gewenst kunt verwarmen.
                            AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                              En in een S zijn geen stoffen zetels
                              O jawel, leder is een optie op de diesel in korte versie

Comment

• Serieus?
                                Nochtans nog nooit ene gezien met stoffen zetels

Comment

• Wanneer in Belgie?

Heeft iemand enig idee vanaf wanneer de nieuwe C-klasse Berline in Belgie te koop zal zijn, besteld kan worden? (Ik zit momenteel in het buitenland).

Ik weet dat dit in Duitsland al mogelijk is vanaf april.
                                  Ik kan einde maart een nieuwe wagen bestellen en ben geinteresseerd in de 220 CDI Avantgarde met sportpack, leer en Command APS (en als er nog geld overschiet panoramisch dak).
                                  Ik veronderstel dat men voor de break waarschijnlijk nog een jaartje zal moeten wachten.

BTW heb nu een jaartje (probleemloos 35000 km) met een BMW X3 gereden, Metallic Spahireschwarz, Leder Nevada Sandbeige, aluminium tredeplank, ... full option (excl. panoramisch dak en verwarmde zetels). Slechts 2.0d, echter voor mij was 10 sec naar 100 snel genoeg en had ik dan geld over voor al die opties.
                                  In het begin werd die wagen door velen als aartslelijk beschreven.
                                  De gustibus et coloribus...
                                  Echter gek genoeg vond iedereen die ik tegenkwam de wagen zeer mooi in zijn uitvoering. Hiermee wil ik maar zeggen dat men een wagen best live, in het echt ziet. En sommigen moeten er ook een beetje aan wennen, cf. de kommentaren die geschreven zijn geweest over de Bangle style bij BMW.
                                  Soit, vind de nieuwe C-klasse geslaagd en wil er zo snel mogelijk een bestellen.
                                  Last edited by ; 24/01/2007, 01:49.

Comment

• amai, parijs

schoon stad !
                                    ik zou de hoeken van uwen x3 wel eens willen zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bogusbogus45 Bekijk Berichten
                                      Heeft iemand enig idee vanaf wanneer de nieuwe C-klasse Berline in Belgie te koop zal zijn, besteld kan worden? (Ik zit momenteel in het buitenland).

Ik kan einde maart een nieuwe wagen bestellen en ben geinteresseerd in de 220 CDI Avantgarde met sportpack, leer en Command APS (en als er nog geld overschiet panoramisch dak).
                                      Ik veronderstel dat men voor de break waarschijnlijk nog een jaartje zal moeten wachten.

BTW heb nu een jaartje (probleemloos 35000 km) met een BMW X3 gereden, Metallic Spahireschwarz, Leder Nevada Sandbeige, aluminium tredeplank, ... full option (excl. panoramisch dak en verwarmde zetels). Slechts 2.0d, echter voor mij was 10 sec naar 100 snel genoeg en had ik dan geld over voor al die opties.
                                      Echter gek genoeg vond iedereen die ik tegenkwam de wagen zeer mooi in zijn uitvoering. Hiermee wil ik maar zeggen dat men een wagen best live, in het echt ziet. En sommigen moetern er ook een beetje aan wennen, cf. de kommentaren die geschreven zijn geweest over de Bangle style bij BMW.
                                      Soit, vind de nieuwe C-klasse geslaagd en wil er zo snel mogelijk een bestellen.
                                      de nieuwe C kan je dacht ik sinds gisteren al bestellen in Duitsland, in Belgïe weet ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Compact ogend, sportief gestyled (korte overhangen, wigvorm, potente wielkassen, strakke lijnen), overduidelijk Benz, en toch elegant en sierlijk. Eigenlijk kon het niet beter.

Zou dat geen mooie opvolger zijn voor Babs?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bogusbogus45 Bekijk Berichten

Echter gek genoeg vond iedereen die ik tegenkwam de wagen zeer mooi in zijn uitvoering. Hiermee wil ik maar zeggen dat men een wagen best live, in het echt ziet. En sommigen moetern er ook een beetje aan wennen, cf. de kommentaren die geschreven zijn geweest over de Bangle style bij BMW.
                                          Welkom op de AW forum

Bogus? --> Parijs? --> Dan moet jij DE Gérard zijn

Gérard Depardieu

Comment

Working...
                                          X