Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mjah, jullie kennen m'n schrijfstijl ondertussen wel al, hè. Ik kan niet gematigd zijn, als 'k iets zeg is 't meestal goed duidelijk wat ik bedoel.

Ik vind 't, net zoals Roughneck die de C-klasse kon testzitten in avant-première bij AMG in Affalterbach, een teleurstelling. Geef toe : op de foto's ziet 't er (binnenin) al pover uit.

Dat nieuwe stuur (ook in de S-klasse) zou men 5 jaar geleden in een Sprinter hebben gestoken en niemand zou hebben gezegd "Hé, knap stuur voor een Sprinter!". Ik vind de stuurtjes lelijk, maar bon, smaken kunnen verschillen.

Het dashboard zelf zet de utilitaire stijl verder. Maar nogmaals, over smaken valt niet te twisten.

Blijft de materiaal- en afwerkingskwaliteit over. Dat laatste durf ik niet meteen de grond inboren, om zoiets te evalueren moet je meer dan 5 minuten in een auto zitten, en moet je 'm 'es rustig zéér goed kunnen bekijken. Was niet mogelijk in Genève, de Zwitserse 55-plussers die naar de Benz-stand waren afgezakt om de nieuwe C voor madame te gaan bezien, werden ongeduldig (trouwens : opvallend weinig jongeren rond deze nieuwe C, een model waarvan je toch mag verwachten dat Mercedes ook aan het jongere gespuis wil slijten).
    Wat de materiaalkwaliteit betreft, was ik zeer teleurgesteld. En dat ik dat nog was, na al teleurgesteld te zijn van de materiaalkwaliteit in de BMW '5 en '3, in de Q7 en nog andere "premium"-modellen ... zegt genoeg. Ik ben er al wat aan gewoon, aan de visuele en tactiele gevolgen van de winst-zucht van de grote auto-concerns ... en toch nog schrok ik me rot. Ik had dit, gezien de goeie trend van Benz in de laatste paar jaren (na het dieptepunt van de vorige C en E, samen met gedrochtjes zoals de vorige A en Vaneo), helemaal niet verwacht. Ik had me verwacht aan een auto die de concurrentie een ferme pandoering zou geven, Mercedes had met deze nieuwe C meteen weer z'n supprematie kunnen vestigen, maar ze hebben die boot duidelijk gemist. In plaats van een auto met de rijcapaciteiten en de wannahave-factor van de BMW '3, de chic en het jong/BCBG merkimago van de Audi A4, en de materiaalkwaliteit van de Lexus IS ... krijgen we nu een duidelijk "spaar"-product. Dit wordt het uitzuigzwijntje van Benz, zoveel is duidelijk.

Ik vind 'm helemaal niet goedkoop, 'ie zet zich (zo op basis van de eerste vergelijkingen) tussen de 7 en 12% hoger qua prijs dan z'n directe concurrenten (BMW '3, Audi A4) ... en binnenin biedt 'ie daar niks voor terug.

De oplossing met het uitklappende navigatiesysteem mag dan wel "goed gezien" zijn, vernieuwend is 't allerminst (voor een merk dat toch hoog probeert op te lopen met innovatie), en het is belabberd afgewerkt. 't Ziet er, noch in dichtgeklapte, noch in opengeklapte toestand, "edel" uit. Sprinter, ja. C-klasse : néén !

Het dashboard kent 4 of 5 verschillende soorten kunststof. Twee verschillende, zowel qua korrel, elasticiteit, kleur als aanvoelen, voor de grote dashboardstukken alleen al. Zeer cheap komt 't over. En dan nog een ander, glad plastic voor de middenconsole met toetsen (zéér gevoelig voor vette vingers, zoiets verwacht je in een basismodelletje Hyundai of Kia, niet in een dure Benz). Sprinter, ja. C-klasse : néén !

Ook de deurpanelen zijn duidelijk een kind van hun tijd : één groot hardplastic paneel, met dan wat leder (of stof) over gespannen en *vijsvijsvijs* de armleuninkjes erop en de handgrepen. Klaar ! Sprinter, ja. C-klasse : néén !

Nu heb ik 'm enkel nog maar kort testgezeten, en 'k heb geen detailfoto's genomen o.i.d. Ik wil m'n finale oordeel dus nog uitstellen, immers de "Tsee" verdient een eerlijke kans. Maar m'n eerste rencontre was er dus géén van liefde op 't eerste zicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Mjah, jullie kennen m'n schrijfstijl ondertussen wel al, hè. Ik kan niet gematigd zijn, als 'k iets zeg is 't meestal goed duidelijk wat ik bedoel.

Ik vind 't, net zoals Roughneck die de C-klasse kon testzitten in avant-première bij AMG in Affalterbach, een teleurstelling. Geef toe : op de foto's ziet 't er (binnenin) al pover uit.

Dat nieuwe stuur (ook in de S-klasse) zou men 5 jaar geleden in een Sprinter hebben gestoken en niemand zou hebben gezegd "Hé, knap stuur voor een Sprinter!". Ik vind de stuurtjes lelijk, maar bon, smaken kunnen verschillen.

Het dashboard zelf zet de utilitaire stijl verder. Maar nogmaals, over smaken valt niet te twisten.

Blijft de materiaal- en afwerkingskwaliteit over. Dat laatste durf ik niet meteen de grond inboren, om zoiets te evalueren moet je meer dan 5 minuten in een auto zitten, en moet je 'm 'es rustig zéér goed kunnen bekijken. Was niet mogelijk in Genève, de Zwitserse 55-plussers die naar de Benz-stand waren afgezakt om de nieuwe C voor madame te gaan bezien, werden ongeduldig (trouwens : opvallend weinig jongeren rond deze nieuwe C, een model waarvan je toch mag verwachten dat Mercedes ook aan het jongere gespuis wil slijten).
      Wat de materiaalkwaliteit betreft, was ik zeer teleurgesteld. En dat ik dat nog was, na al teleurgesteld te zijn van de materiaalkwaliteit in de BMW '5 en '3, in de Q7 en nog andere "premium"-modellen ... zegt genoeg. Ik ben er al wat aan gewoon, aan de visuele en tactiele gevolgen van de winst-zucht van de grote auto-concerns ... en toch nog schrok ik me rot. Ik had dit, gezien de goeie trend van Benz in de laatste paar jaren (na het dieptepunt van de vorige C en E, samen met gedrochtjes zoals de vorige A en Vaneo), helemaal niet verwacht. Ik had me verwacht aan een auto die de concurrentie een ferme pandoering zou geven, Mercedes had met deze nieuwe C meteen weer z'n supprematie kunnen vestigen, maar ze hebben die boot duidelijk gemist. In plaats van een auto met de rijcapaciteiten en de wannahave-factor van de BMW '3, de chic en het jong/BCBG merkimago van de Audi A4, en de materiaalkwaliteit van de Lexus IS ... krijgen we nu een duidelijk "spaar"-product. Dit wordt het uitzuigzwijntje van Benz, zoveel is duidelijk.

Ik vind 'm helemaal niet goedkoop, 'ie zet zich (zo op basis van de eerste vergelijkingen) tussen de 7 en 12% hoger qua prijs dan z'n directe concurrenten (BMW '3, Audi A4) ... en binnenin biedt 'ie daar niks voor terug.

De oplossing met het uitklappende navigatiesysteem mag dan wel "goed gezien" zijn, vernieuwend is 't allerminst (voor een merk dat toch hoog probeert op te lopen met innovatie), en het is belabberd afgewerkt. 't Ziet er, noch in dichtgeklapte, noch in opengeklapte toestand, "edel" uit. Sprinter, ja. C-klasse : néén !

Het dashboard kent 4 of 5 verschillende soorten kunststof. Twee verschillende, zowel qua korrel, elasticiteit, kleur als aanvoelen, voor de grote dashboardstukken alleen al. Zeer cheap komt 't over. En dan nog een ander, glad plastic voor de middenconsole met toetsen (zéér gevoelig voor vette vingers, zoiets verwacht je in een basismodelletje Hyundai of Kia, niet in een dure Benz). Sprinter, ja. C-klasse : néén !

Ook de deurpanelen zijn duidelijk een kind van hun tijd : één groot hardplastic paneel, met dan wat leder (of stof) over gespannen en *vijsvijsvijs* de armleuninkjes erop en de handgrepen. Klaar ! Sprinter, ja. C-klasse : néén !

Nu heb ik 'm enkel nog maar kort testgezeten, en 'k heb geen detailfoto's genomen o.i.d. Ik wil m'n finale oordeel dus nog uitstellen, immers de "Tsee" verdient een eerlijke kans. Maar m'n eerste rencontre was er dus géén van liefde op 't eerste zicht.
      Conclusie:
      Jij zult nooit een koper worden van de nieuwe C-klasse, maar blijkbaar zijn er alleen maar negatieve dingen aan de nieuwe C volgens jou. Terwijl ik vind dat je je mening eigenlijk niet onderbouwd hebt, en met alles respect op die 5 minuten die je daar aan de wagen gespendeerd hebt, kan je volgens mij geen echt oordeel vellen. Verschillende mensen die ik ken hebben de kans gekregen de nieuwe C aan de tand te voelen. Elke reactie na de rit was hetzelfde: "Wat een verschil met de vorige", positief dan.

Daarnaast zijn de looks een persoonlijke smaak, en de achterkant is wennen, dat vind ik ook. Maar ik vind een A4 of een 3 toch ook niet het toonbeeld van een mooie elegante achterkant.

Welke wagen is mooi in een Basic uitvoering?
      MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesjokke Bekijk Berichten
        Welke wagen is mooi in een Basic uitvoering?
        De mijne

Comment

• Ik ben een grote Mercedesfan, maar de C vind ik toch een gemiste kans. Ik vind hem veel te druk ogen, zowel van binnen als van buiten. En een detail waar ik echt niet aan kan wennen is dat uitklapbaar navigatiesysteem. Ik vind dat dus echt verschrikkelijk lelijk en storend. Ik had er meer van verwacht, misschien verander ik wel van mening als ik hem es in het echt zie. De nieuwe S stond me ook niet aan als ik de foto's op het internet zag. Nu vind ik hem schitterend. We zullen wel zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
            Ik ben een grote Mercedesfan, maar de C vind ik toch een gemiste kans. Ik vind hem veel te druk ogen, zowel van binnen als van buiten. En een detail waar ik echt niet aan kan wennen is dat uitklapbaar navigatiesysteem. Ik vind dat dus echt verschrikkelijk lelijk en storend. Ik had er meer van verwacht, misschien verander ik wel van mening als ik hem es in het echt zie. De nieuwe S stond me ook niet aan als ik de foto's op het internet zag. Nu vind ik hem schitterend. We zullen wel zien.
            Ik denk wel dat je van gedacht gaat veranderen...
            MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• irl

Comment

• Avantgarde met AMG-pack of niks vrees ik.

Comment

• Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten

Avantgarde met AMG-pack of niks vrees ik.
                      ik ben het met je eens

Comment

• zo is hij wel mooi

Comment

• Hij heeft dit AMG-pack echt nodig, meer dan een Bmw E90 een M-pack nodig heeft !

Comment

• Op die manier is hij mooier dan eender wat voor dat geld maar in basisuitvoering en zelfs met 17-duimers....dan zou het een BMW 3 worden.

Comment

• Comment

• Idd echt een immens verschil, dat AMG pakket!

Die witte is echt adembenemend mooi! De knapste die ik tot nu toe gezien heb.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                2012-...
                                '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten

Ligt het aan mij of lijkt het op deze 2 foto's maar een pover interieur qua uitstraling (materialen o.a.) en die zilveren inleg in het meterhuis straalt eveneens kitch uit...en dan de plastic afwerking rondom dat meterhuis.

Comment

• dan ben ik toch meer tevreden met het interieur en het exterieur van mijn huidige C.
                                    IRIDIUM
                                    Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                                    Helderzienden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
                                      dan ben ik toch meer tevreden met het interieur en het exterieur van mijn huidige C.

Heb je het nieuwe al irl gezien?

@Peekaa, die alumium achtergrond bij de tellers was ook al aanwezig bij de E-klasse Avantgarde, en dat straalt helemaal geen kitch uit imo... Meningen

Ik zit al een tijdje met een vraagje, waarvoor dient het andere driehoekje bij de tellers. Je hebt er één aan elke kant van de snelheidsmeter, eentje voor de ESP en de andere?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                      2012-...
                                      '07 BMW 118d

Comment

• @ PeeKa

Je zal is naar VDH in Diest moeten gaan, om hem van dichtbij is te gaan bekijken

Comment

• Wanneer wordt hij eigenlijk voorgesteld?? Want hoor er maar weinig van zenne

Comment

Working...
                                          X