Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1 - Zeer mooie wagen !!!

2 - Zou hem nooit kopen omdat ik iemand ken die 7j bij MB heeft gewerkt en daar hoor je dingen die niet kunnen voor zo'n merk vind ik persoonlijk

3 - De ingebouwde radio is een grote afknapper vind ik.Omwille van dat alleen al zou ik een bepaalde wagen niet kopen. Ik heb een hekel aan ingebouwde radio's omdat je dan "verplicht" bent om die radio te nemen, en ik heb liever een radio die ik zelf kies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk Berichten
      1 - Zeer mooie wagen !!!

2 - Zou hem nooit kopen omdat ik iemand ken die 7j bij MB heeft gewerkt en daar hoor je dingen die niet kunnen voor zo'n merk vind ik persoonlijk

3 - De ingebouwde radio is een grote afknapper vind ik.Omwille van dat alleen al zou ik een bepaalde wagen niet kopen. Ik heb een hekel aan ingebouwde radio's omdat je dan "verplicht" bent om die radio te nemen, en ik heb liever een radio die ik zelf kies.
      wie a zegt moet ook b zeggen, dus vertel eens een paar dingen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Imhotep Bekijk Berichten
        wie a zegt moet ook b zeggen, dus vertel eens een paar dingen...
        Mja hoe zal ik het zeggen. Ik weet er ook niet alles van, maar hij heeft me enkele voorbeelden gegeven.

Op al die tijd dat hij daar werkte heeft hij ontelbare motoren moeten open gooien omdat er intern iets mis was gelopen of stuk was gegaan net buiten de garantie periode. Het herstellen is dan onmenselijk duur zoals bv. de verstuivers die op +500 euro/stuk komen.

Maar het leuke aan zijn verhaal was dat hij daarvoor ook enkele jaren bij Toyota heeft gewerkt en hij kan op 1 hand het aantal motoren tellen dat daar is open gegooid voor herstelling.

Conclusie : Bij Mercedes gaan er vaak dingen stuk die dan net buiten de garantie vallen en immens veel geld kosten om te herstellen, en bij Toyota gaat er zelden iets stuk......

Hij heeft nog meer verhalen gedaan, maar dit is zo'n voorbeeldje ervan. Hij heeft dus ook bij hoog en bij laag gezworen dat hij NOOIT een MB zou kopen.

Comment

Mja hoe zal ik het zeggen. Ik weet er ook niet alles van, maar hij heeft me enkele voorbeelden gegeven.

Op al die tijd dat hij daar werkte heeft hij ontelbare motoren moeten open gooien omdat er intern iets mis was gelopen of stuk was gegaan net buiten de garantie periode. Het herstellen is dan onmenselijk duur zoals bv. de verstuivers die op +500 euro/stuk komen.

Maar het leuke aan zijn verhaal was dat hij daarvoor ook enkele jaren bij Toyota heeft gewerkt en hij kan op 1 hand het aantal motoren tellen dat daar is open gegooid voor herstelling.

Conclusie : Bij Mercedes gaan er vaak dingen stuk die dan net buiten de garantie vallen en immens veel geld kosten om te herstellen, en bij Toyota gaat er zelden iets stuk......

Hij heeft nog meer verhalen gedaan, maar dit is zo'n voorbeeldje ervan. Hij heeft dus ook bij hoog en bij laag gezworen dat hij NOOIT een MB zou kopen.

Dat is gewoon pech of hadden ze er voor gezorgd dat die verstuivers net na de garantieafloop gingen kapot gaan met een timertje of zo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
            Dat is gewoon pech of hadden ze er voor gezorgd dat die verstuivers net na de garantieafloop gingen kapot gaan met een timertje of zo?
            natuurlijk... heb jij nog niet van het grote mercedescomplot gehoord???

Comment

• Vind het dan toch raar dat er nog zoveel mensen een MB blijven kopen, en dat er zo veel mensen nog steeds tevreden over zijn....

Comment

Vind het dan toch raar dat er nog zoveel mensen een MB blijven kopen, en dat er zo veel mensen nog steeds tevreden over zijn....
                hmmm...echt tevreden zou ik niet zeggen... ik heb toch ook al net wat volk horen klagen...

Comment

De motoren en de aard van de rijderkes liggen ook wel stukken anders hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                    hmmm...echt tevreden zou ik niet zeggen... ik heb toch ook al net wat volk horen klagen...
                    Als je de eerste in alles wilt zijn op gebied van technologie dan gaat dat meestal gepaard met veel vallen en opstaan.

Comment

• De kosten aan mijn auto hebben zich op anderhalf jaar beperkt tot een remlicht en een pinker.

Ik denk dat verkeerd gebruik van al die elektronica de grote boosdoener is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                        zeker in Avantgarde uitvoering en met AMG pakket

maar de prijs is ook de moeite ,
                        dan zet ge u daar bij de verkoper en zit je moeiteloos zelfs zonder Navi aan 10.000€ opties
                        deze die ik samengesteld had kost 46.204€ zonder BTW ( 320 CDI)

veel geld voor een C zeker als je voor die prijs al een deftige ML hebt van maximum 6maand oud
                        navi vind ik een must,vooral nu die een wegklapbaar scherm heeft
                        Maar zoals je zegt, 46000eur voor ene 320cdi is wel een goeie prijs. Want die ene die ik had gezien voor 52000+ was "maar" een 220cdi

Comment

• Ik vind het oude model knapper Nu ja, ik ga/ging hem toch nooit kopen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                            De motoren en de aard van de rijderkes liggen ook wel stukken anders hé
                            Mwoa, dat zou ik toch niet zo snel zeggen, toyota's worden ook vaak hard gereden door jonge snotters
                            En de benzjes zien ook veel autostrade km's en niet alleen in België

Feit is, 't zou sowieso niet mogen, maar Mercedes is niet het enige Duitse merk die er last van heeft...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII Bekijk Berichten
                              navi vind ik een must,vooral nu die een wegklapbaar scherm heeft
                              Maar zoals je zegt, 46000eur voor ene 320cdi is wel een goeie prijs. Want die ene die ik had gezien voor 52000+ was "maar" een 220cdi
                              die 46.000€ was wel zonder btw

en die +52.000€ van deze die jij gezien had was met btw zeker , of niet?

Comment

Vind het dan toch raar dat er nog zoveel mensen een MB blijven kopen, en dat er zo veel mensen nog steeds tevreden over zijn....
                                omdat het juist heel goede wagens zijn!
                                Kijk.. mijn vader rijdt al 11 jaar met een S 280 W140 en al 335000 km.
                                Hij heeft er nog nooit poblemen met gehad en hij is zeer baanvast en de motor draait nog steeds soepel... akkoord dit is geen nieuw model... maar de nieuwe modellen zijn nog goed en daarom kopen er nog zoveel mensen hem... het oogt ook mooi ( op een paar modellen na ). Een collega rijdt met een S350 W221 en kan enkel maar lof hebben voor zo'n wagen! Het enige waar vele klanten niet over tevreden zijn is de service in de garages... Mijn vader gaat al geruime tijd naar een kleine garage waar ze prima werk verrichten, vriendelijk zijn, je mag bij de wagen blijven en hij is heus niet duur!

MAAR: Die collega met zijn bedrijf heeft enkele vrachtwagens en als die een probleemje hebben kost dat wel veel.. hij moet 52 euro/ uur betalen.. en dan weten ze er soms nog niet waar het probleem zit. Dan betaalt hij aan het einde van de herstelling 100den! euro's... echt geen aanrader ( heb het over AutostarNV. in Veurne )

Ik zag er trouwens ook iets wat moeilijk door de beugel kan... een rijk koppeltje ( man reed met een W221 en AMG-pack) kwam een kijkje nemen naar de nieuwe C-klasse.. plots heeft de vrouw belangstelling om als 2e wagen een ML te verkiezen.. de ML die er stond was verkocht en toch laat de verkoopster die mensen er nog eens inzitten.. man toch dacht ik! laat die wagen dan toch gesloten.. verkocht is verkocht er stond trouwens nog een onverkochte in de showroom..

maar mijn conclusie is... ¨prima wagens!! ( ook BMW en Audi ) hebben ontevreden klanten.. elke merk heeft zijn/haar kwaliteiten... en bij Mercedes kan bij sommige garages de service veel beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CLS Bekijk Berichten
                                  en bij Mercedes kan bij sommige garages de service veel beter.
                                  Geen last van
                                  En weinig last van electronica shizzle ook eigenlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                    die 46.000€ was wel zonder btw

en die +52.000€ van deze die jij gezien had was met btw zeker , of niet?
                                    ja idd 46000 excl btw. kan niet direct 46000+ 21% berekenen, maar denk dat et rond 54000eur is?

Comment

• Mijn vraag was dan eigenlijk ook retorisch...

Thuis rijden wij hier ook mercedes hoor, en echte punt van kritiek vind ik toch de wielbouten, die zijn na 3 jaar volledig roest (de buitenkant dan, de garage zegt dat het geen kwaad kan).

Service is idd een hekel punt, hier in Brasschaat heb je Vriesdonk en dat zijn ook omhoogvallen prutser zene, wij gaan dan ook naar een kleinere garage, die man is tenminste eerlijk en denkt niet alleen aan zijne portemonee.

Op onze vorige e-klasse ook een probleempje gehad (tijdens de garantie) en dat is wel mooi opgelost zonder enig probleem.

Vroeger hebben we ook nog audi gereden en daar hebben we eigenlijk ook nooit noemenswaardige problemen gehad (tenzij die verdomde service weer he), was bij Rietje op de kapelsesteenweg trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII Bekijk Berichten
                                        ja idd 46000 excl btw. kan niet direct 46000+ 21% berekenen, maar denk dat et rond 54000eur is?
                                        55.900€ was de totale prijs van de 320CDI die ik samengesteld had...
                                        met leder,xenon, automatic, panoramisch schuifdak , AMG pakket en 18" velgen

Comment

Mijn vraag was dan eigenlijk ook retorisch...

Thuis rijden wij hier ook mercedes hoor, en echte punt van kritiek vind ik toch de wielbouten, die zijn na 3 jaar volledig roest (de buitenkant dan, de garage zegt dat het geen kwaad kan).

Service is idd een hekel punt, hier in Brasschaat heb je Vriesdonk en dat zijn ook omhoogvallen prutser zene, wij gaan dan ook naar een kleinere garage, die man is tenminste eerlijk en denkt niet alleen aan zijne portemonee.

Op onze vorige e-klasse ook een probleempje gehad (tijdens de garantie) en dat is wel mooi opgelost zonder enig probleem.

Vroeger hebben we ook nog audi gereden en daar hebben we eigenlijk ook nooit noemenswaardige problemen gehad (tenzij die verdomde service weer he), was bij Rietje op de kapelsesteenweg trouwens.
                                          wij wonen in Zele en mijn vader gaat naar Aalter waar onze 2de zaak is en het is tenslotte zen geboortestreek... en die man kent hij van jongsaf... werkte vroeger bij een mercedesdealer en is op zichzelf begonnen.. kgeloof dat hij maar een kleine 20 euro vraagt / uur en dat het bij de dealer dus 52 was... je mag er ook bij je wagen blijven.. dat geeft vertrouwen.. hij is zeer vriendelijk.. kent erg veel van mercedes.. meestal vindt hij iets in een paar minuutjes waar ze bij de dealer een uur op zoeken en alles eens verprutsen. ( de garage is trouwens : 'garage Ludwig in Aalter' in de
                                          Venecolaan... niet ver van de Campina melk

Comment

Working...
                                          X