De moeder aller cabrio’s, Rolls-Royce heeft hem zojuist onthuld.
Wie de op leeftijd rakende Drophead niet meer statig genoeg acht, kan bij Rolls-Royce terecht voor de dakloze versie van de Wraith. Zo mag u hem overigens niet noemen, want 80 procent van de carrosserie is anders. Rolls-Royce heeft de tweezitter uitgerust met een stoffen dak, dat opent of sluit in 22 seconden, tot een snelheid van 50 km/u. Rolls-Royce heeft ervoor gezorgd dat het stof bij de C-stijl ver doorloopt, zodat de passagiers achterin uit het zicht blijven.
Onder de kap van de 2.560 kilogram wegende Dawn ligt de bekende biturbo 6.6-liter V12, goed voor 563 pk en een koppel van 780 Newtonmeter. Daarmee laat je de 5,28 meter lange übercabrio in 4,9 seconden naar de honderd sprinten, om pas bij 250 km/u te worden begrensd. Schakelen gebeurd met een achttraps automaat van ZF. Die is net als in de Wraithgekoppeld aan het Satellite Aided Transmission-systeem, dat op basis van GPS-gegevens en rijstijl anticipeert en alvast de juiste versnelling inschakelt voordat je bij een bocht aankomt.
De binnenkant wordt beheerst door de voor Rolls-Royce kenmerkende weelderigheid. Chique leer en hout, gecombineerd met nieuw technologieën, zoals de Spirit of Ecstacy Rotary Controller waarmee je alle media-functies op het 10,5-inch scherm kunt bedienen en commando’s kunt geven door er met je vinger op te ‘schrijven’.
De Britten hebben de publieksonthulling gepland staan voor de IAA in Frankfurt. Prijzen zijn nog niet bekend.
Tot slot graag uw aandacht voor dit stukje proza uit het communiqué dat Rolls-Royce ons zojuist toestuurde. Iets over dageraad en ochtendpr0n:
Wie de op leeftijd rakende Drophead niet meer statig genoeg acht, kan bij Rolls-Royce terecht voor de dakloze versie van de Wraith. Zo mag u hem overigens niet noemen, want 80 procent van de carrosserie is anders. Rolls-Royce heeft de tweezitter uitgerust met een stoffen dak, dat opent of sluit in 22 seconden, tot een snelheid van 50 km/u. Rolls-Royce heeft ervoor gezorgd dat het stof bij de C-stijl ver doorloopt, zodat de passagiers achterin uit het zicht blijven.
Onder de kap van de 2.560 kilogram wegende Dawn ligt de bekende biturbo 6.6-liter V12, goed voor 563 pk en een koppel van 780 Newtonmeter. Daarmee laat je de 5,28 meter lange übercabrio in 4,9 seconden naar de honderd sprinten, om pas bij 250 km/u te worden begrensd. Schakelen gebeurd met een achttraps automaat van ZF. Die is net als in de Wraithgekoppeld aan het Satellite Aided Transmission-systeem, dat op basis van GPS-gegevens en rijstijl anticipeert en alvast de juiste versnelling inschakelt voordat je bij een bocht aankomt.
De binnenkant wordt beheerst door de voor Rolls-Royce kenmerkende weelderigheid. Chique leer en hout, gecombineerd met nieuw technologieën, zoals de Spirit of Ecstacy Rotary Controller waarmee je alle media-functies op het 10,5-inch scherm kunt bedienen en commando’s kunt geven door er met je vinger op te ‘schrijven’.
De Britten hebben de publieksonthulling gepland staan voor de IAA in Frankfurt. Prijzen zijn nog niet bekend.
Tot slot graag uw aandacht voor dit stukje proza uit het communiqué dat Rolls-Royce ons zojuist toestuurde. Iets over dageraad en ochtendpr0n:
“De naam ‘Dawn’ (dageraad) verwijst op perfecte wijze naar de nieuwe kansen die elke nieuwe dag biedt: het ontwaken, het openstellen van de zintuigen en het doorbreken van de zon. Met haar voorzichtige, anticiperende maar zelfverzekerde karakter is de dageraad het moment dat de wereld ontwaakt uit het etherische duister van de nacht. De frisheid van de dageraad in de vroege morgen veroorzaakt een erotische tinteling op de huid, en de zintuigen en passie ontwaken nu de dag begint.”
bron:autoblog
bron:autoblog
Comment