Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bentley Bentayga

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bentley Bentayga

Bentley heeft het doek van z'n eerste SUV getrokken: de Bentayga.

De Bentayga is de eerste SUV uit de lange geschiedenis van het merk, en alleen al daarom een belangrijke Bentley.
    Door een nieuwe W12 is de Bentayga de snelste SUV ter wereld. Het blok is goed voor 608 pk en 900 Nm. De sprint naar 100 km/h kost zodoende maar 4,0 seconden en de topsnelheid is 301 km/h. De CO2-uitstoot is 292 g/km.
    Bentley houdt het overigens niet bij alleen deze motorisering. De 4,0-liter V8 met tweeturbo's (bekend uit de Continental) lijkt bijvoorbeeld ook een goede kandidaat voor een transplantatie naar de Bentayga. En waarschijnlijk komt Bentley ook met een potente turbodiesel en een hybride aandrijflijn.
    De SUV biedt de keuze uit in totaal acht rijmodi voor gebruik on- en offroad. Uiteraard biedt Bentley ook flink wat moderne hulpsystemen aan, zoals Adaptive Cruise Control, Park Assist, verkeersbordherkenning en Night Vision.
    Bentley belooft daarnaast ook het mooiste interieur in het segment. De inzittenden worden verwend met een mix van chique metaal, hout en duur leder. Uiteraard met zo dun mogelijke afstanden tussen de diverse onderdelen van het binnenste. Diverse high-end audiosystemen maken het feest compleet. Het meest potente systeem heeft achttien speakers en 1.950 Watt vermogen.
    Het showdebuut van de Bentayga vindt plaats op de IAA in Frankfurt. Begin 2016 worden de eerste exemplaren bij hun eigenaar afgeleverd.

Bron: Autoweek.nl

Comment

Op zich niet lelijk, maar zou het toch nooit verkiezen boven een Range en een "gewone" Bentley

Comment

Mijn eerste reactie bij het zien van zijn achterkant was, tjien, precies een Porsche Cayenne uit een vorige generatie.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Duidelijk weer een Volkswagen-groep product van de laatste jaren: inspiratieloos, saai, lijkt weer op andere types uit dezelfde stal. Zucht...

Zal waarschijnlijk wel weer goed verkopen bij een bepaald publiek (wit met zwarte 22" velgen).

Comment

Niks speciaals, weer de zoveelste SUV. Had er veel meer van verwacht. Dan idd liever een Range Rover.

Comment

Ik ben positief verrast. Ik had eerst schrik bij het idee van een Bentley SUV maar deze is echt goed gelukt, zelfs mooi. Blijft de Bentley uitstraling behouden.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Ik had inderdaad ook 'erger' verwacht en het valt al bij al nog mee. Natuurlijk zitten ze vast in het concept van een SUV en er zijn leukere modellen op de markt qua design, imo. Een typische Bentley herkenbare look zet je niet zomaar om in een SUV carros.
                Als rechtstreekse concurrent is een dik uitgeruste grote Range Rover misschien toch nog meer mijn smaak.

Anyway, diegenen die niet weten wat te kopen met hun bakken geld en die ieder jaar toch weer iets uit hun wagenpark willen veranderen - gewoon om een nieuw speelgoedje te hebben - zullen wel weer staan te springen om een bestelbon te tekenen

Comment

Ik ken alvast één iemand die er ene gekocht heeft.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                    De patron :p

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Comment

Comment

Comment

"mooi" kan ik het echt niet noemen.....maar ik kan me voorstellen dat er wat nouveau riche in het land van poetin heel blij gaat zijn hiermee
                            Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Lelijke naam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                dure vrienden met slechte smaak

Comment

Mooi interieur, maar zero persoonlijkheid aan de buitenkant. Quasi een rebadge van een Q7/Cayenne. Als je dat vergelijkt met de echte Bentleys...

Comment

Zag ik daar geen kip achter de grille?
                                    Het front lijkt in alle geval kwistig bespannen met kiekendraad...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      De patron :p

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                                      Neen. Die is verkocht aan Volvo. Binnenkort is hij te zien in The sky is the limit.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Zal iig de best afgewerkte SUV zijn op de markt. Mooi of lelijk.

Comment

Working...
                                        X