Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik neem altijd de upgrade als het om radio en boxen gaat.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Moet met TFSI 1.4 automaat ferm mijn best doen om minder dan 8L/100 km te verbruiken! En da's zonder sportief te rijden, met de helft autostrade, en zonder cruisecontrol! Ik vind dat eigenlijk wel veel.

Comment

• Dat valt toch goed mee voor een SUV die nog niet ingereden is?

Comment

• Auto is binnen.. plots! Zoveel te beter. Morgenavond ophalen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RockyGervais Bekijk Berichten
            Moet met TFSI 1.4 automaat ferm mijn best doen om minder dan 8L/100 km te verbruiken! En da's zonder sportief te rijden, met de helft autostrade, en zonder cruisecontrol! Ik vind dat eigenlijk wel veel.
            Wat had je nu verwacht met een turbo benzine SUV? Normverbruik van 6 liter halen lijkt me weinig realistisch
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

• 8 liter is nog best ok vind ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart99
                Auto is binnen.. plots! Zoveel te beter. Morgenavond ophalen!
                Hopelijk is hij goed hersteld.

Grapje, succes er mee.
                den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer

Hopelijk is hij goed hersteld.

Grapje, succes er mee.
                  Kan er tegen, had hem niet meer verwacht voor Oktober!
                  Morgen foto posten

Comment

• Ik mag binnen een maandje een nieuwe leasewagen bestellen.
                    Ik heb even afgewacht wat de XC40 zou brengen maar het feit dat hij voorlopig alleen in een dure versie komt, maakt de beslissing makkelijk: ik ga voor de Tiguan.

Ik heb voorlopig volgende configuratie in gedachten:
                    Tiguan Highline 150 PK
                    indium grey
                    bagageruimte deelbaar
                    zonder aanduiding model/motor
                    pre-crash system
                    dakhemel zwart
                    keyless acces and go
                    pack travel
                    ergo zetel bestuurder

Zijn er huidige bezitters of anderen met tips?
                    Mijn budget is met deze samenstelling volledig op dus ik kan alleen opties ruilen of gaan voor de 115PK comfortline met meer opties.
                    De highline heeft echter het voordeel dat er standaard al heel wat aanwezig is (full led, digitaal scherm, ...).

En dan nog een vraagje voor de bezitters die graag meten: wat is de breedte, diepte en hoogte van de kofferruimte?
                    Ik heb hem al test gereden (115 PK comfortline) maar ben vergeten te meten...

Comment

• Highline heb je alles wat je nodig hebt..
                      Wij hebben de comfortline. Wou manueel rijden..
                      kom net van de garage, dus nog niet veel kunnen testen! Ergo zetels is surplus
                      Massage en zetelverwarming en alcantara!

Comment

• Amai, heel netjes!

Highline is ook manueel beschikbaar.
                        Als ik de Comfortline + R line wil kan ik niets meer bijnemen en zonder LED vind ik hem niet af.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan
                          Amai, heel netjes!

Highline is ook manueel beschikbaar.
                          Als ik de Comfortline + R line wil kan ik niets meer bijnemen en zonder LED vind ik hem niet af.
                          Aha, in Januari nog niet.. LED heb ik ook, was een must!
                          Zonder R line is ie wel pak minder vind ik persoonlijk!

Comment

• Mooi Bart.
                            den borre

Int3x0r

Comment

• Zaterdag 23/09/17 Tiguan Highline 1,4tsi dsg, R line besteld met allerlei toeters en bellen... Levertijd 13 maart 2018

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

Wat had je nu verwacht met een turbo benzine SUV? Normverbruik van 6 liter halen lijkt me weinig realistisch
                                Mss wat meer op de ACC rijden. Ik heb dan wel een diesel en in het begin rond de 6,5 liter wat ik al puik vond. Nu na meer dan 35000km zit ik aan 6.0L terwijl ik zeker geen lichte voet heb en vaak wel een beetje harder rij. Ben zeker ervan als ik een ei onder mijne voet steek en de ACC in bedwang hou dat ik zelfs aan 5.7L kan geraken.

Dus kan zijn dat het bij u nog wel wat gaat zakken naar 7 à 7.5 liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
                                  Ik mag binnen een maandje een nieuwe leasewagen bestellen.
                                  Ik heb even afgewacht wat de XC40 zou brengen maar het feit dat hij voorlopig alleen in een dure versie komt, maakt de beslissing makkelijk: ik ga voor de Tiguan.

Ik heb voorlopig volgende configuratie in gedachten:
                                  Tiguan Highline 150 PK
                                  indium grey
                                  bagageruimte deelbaar
                                  zonder aanduiding model/motor
                                  pre-crash system
                                  dakhemel zwart
                                  keyless acces and go
                                  pack travel
                                  ergo zetel bestuurder

Zijn er huidige bezitters of anderen met tips?
                                  Mijn budget is met deze samenstelling volledig op dus ik kan alleen opties ruilen of gaan voor de 115PK comfortline met meer opties.
                                  De highline heeft echter het voordeel dat er standaard al heel wat aanwezig is (full led, digitaal scherm, ...).

En dan nog een vraagje voor de bezitters die graag meten: wat is de breedte, diepte en hoogte van de kofferruimte?
                                  Ik heb hem al test gereden (115 PK comfortline) maar ben vergeten te meten...

Zelf zou ik het Premium pack nemen.
                                  En een Tiguan zonder Active Info Display kan ik me niet voorstellen. Dat moet er gewoon op

Die Pre-crash system had ik ook graag gehad, maar kon niet meer binnen mijn budget. Ik heb dan ook wel de comfortline, omdat die mar 127gr co2 heeft en de Highline 129gr co2. Als gij nu naar de Comfortline gaat, dan gaat ge nog een heel eind ver geraken met de opties.

Ik zelf heb:
                                  - Comfortline
                                  - Active Info Display
                                  - Premium Pack
                                  - Pack Travel
                                  - Spraakbediening.

That's it. En dat was geloof ik minder dan de instap Highline. Alhouwel er al een paar prijsstijgingen geweest zijn.

En de volgende keer zou ik zelfs opteren voor de Allspace, want de koffer vind ik toch net wel te klein van de gewone.
                                  Maar qua uitrusting, zou ik zeker niet meer minder gaan dan hetgeen ik er nu bij heb genomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dus kan zijn dat het bij u nog wel wat gaat zakken naar 7 à 7.5 liter
                                    Ik heb geen Tiguan, was antwoord op RockyGervais
                                    Van dergelijk verbruik kan ik alleen maar dromen (maar gelukkig houdt het me ook niet wakker)
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

• bedankt voor jouw reactie. Aan de CO2 te zien heb jij de DSG genomen. Ik ga voor de handgeschakelde omdat ik niet zo veel kilometers doe (en weinig last van files heb).
                                      Als ik de Comforltline neem van 150PK en alle opties neem die ik wil (Active Info, full led (dit vind ik een must), ergostoelen, ...) dan wordt de Highline interessanter. De restwaarde van de Highline is nl veel groter dan een Comfortlne met heel veel opties.
                                      Premium heb ik lang over getwijfeld maar het panodak heeft me tijdens de test niet echt overtuigd. En qua stoelen beschikt de Highline over Alcantara en dat vind ik niet veel slechter dan leer.

Ik rij nu trouwens met een Golf 6 Variant Trendline 105PK. Het wordt dus een leuke upgrade .

Ik heb nu nog gezien dat ik als accessoire chromen uitlaten kan bijnemen. Dat komt er nog bij zodat de achterkant nog meer af is.

Nog een weekendje over nadenken en volgende week mag ik bestellen.

En dan .... 6 maanden wachten.

Comment

• Ik heb idd de DSG. Panodak was ik ook geen liefhebber van. Maar alle andere opties in dat pack wilde ik wel en als ik die los nam zonder het pano dak, was het duurder. Dus bij wijze van spreken was ik nu goedkoper uit en heb ik het pano dak er gratis bij En nu ik er al langer mee rij, weet ik niet of ik het nog wil missen. Is toch wel leuk en mijn zoontje is er zot van. Anderzijds zie ik dan of de fietsen er nog op staan
                                        Maar sinds een week of 3 zit er een rammeltje in en dat is natuurlijk minder leuk. Moet er nog mee naar de garage, maar nog geen tijd gehad.

LED lichten boeien me helemaal niet. Ik leef vooral in mijn auto en dus zie ik niet hoe hij eruit ziet met die lichten. En als ik de lichten zie, dan staan ze uit . Dus ik geef meer om de uitrusting en comfort in de wagen. In dat Premium pack zaten dus de lederen zetels, electrisch bediende bestuurderszetel, area view en nog wat prullen.

Maar ja, smaken en zo verschillen. En idd kan de waardering bij een operationele leasing anders vallen. Bij ons is het financiële leasing en wordt er helemaal niet gekeken naar de herverkoopwaarde.

Comment

• Eens je LED's gewoon ben, kan je niet meer zonder hoor. Groot verschil in zichtbaarheid snachts!
                                          Toch mijn mening

Comment

Working...
                                          X