Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Er is precies wel veel vraag naar die 1.4 naftjes. Ik zou er wel eens mee willen rijden, want nen 1.4 krijg ik het niet bepaald warm van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan
      De mijne is gelukkig een 150 TDI dus hopelijk zijn de problemen daarmee minder groot. Binnen een paar dagen wordt hij door LeasePlan bij de garage besteld en krijg ik nog eens bericht over leveringstermijn.
      Diesel heb je in 3 maanden.. zeiden ze toch bij ons in de garage!
      Hopelijk krijg je hem snel

Comment

• Thx. Ik heb me 'ingesteld' op 6 maanden maar vroeger mag natuurlijk altijd .

Tiguan begint bij mijn werkgever serieus populair te worden. De grote restwaarde doet zijn werk.

Comment

• Last edited by ; 11/10/2017, 21:27.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RockyGervais Bekijk Berichten
              GPS doet wat die moet doen, maar heb intussen Android Auto geïnstalleerd, kan ik makkelijk Waze gebruiken met alle voordelen van dien
              Ik heb een vraagje, weet iemand of/hoe android auto exact werkt in de Tiguan? Want in principe heeft de Tiguan deze aan boord? Maar ik lees dat android auto nog niet beschikbaar is in Belgie? Dus zit het op de auto, of niet? Wat ik 'denk' dat het is: Android auto zit op de Tiguan, maar wij kunnen de android auto app (nog?) niet installeren op onze android telefoon omdat we in Belgie wonen? Klopt het dan ook, als ik ergens de apk handmatig installeer op mn auto, dat het dan wel gaat werken?
              En wat zijn de bevindingen van Waze in combinatie met Android auto?

PS: ik zou mijn Tiguan (Highline 150pk DSG7 Higline, pack travel, pack premium, trekhaak, storm grey leder) op 20 november krijgen. Ik heb er al zin in!!

EDIT: op mijn offerte staat ook: Car Net 3j. Wat is dit net? Ik vermoed niét dat hier internet bij inzit? Wordt eigenlijk het internet van je gsm gedeeld met je auto? Of hoe gebeurd dit net?
              Last edited by ; 16/10/2017, 15:03.

Comment

• @nick123: wanneer heb jij de wagen besteld?

Comment

• De bestelling is doorgegaan op 6juli. Het is een lease wagen.. Voordat ik bestelde, 'dacht' de garage dat het levertermijn begin januari zou zijn..
                  Maar toen ik bestelde, heeft de lease mij laten weten dat het 20november was.. En vorige week nog eens gepolst, en dat zou nog altijd 20 november zijn..
                  Hopelijk klopt het, en houden ze mij niet in het ongewisse Want ik begin wel al uit te kijken naar de nieuwe wagen! En om dan opeens anderhalve maand langer te moeten wachten.. Zou niet fijn zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nick123 Bekijk Berichten

Ik heb een vraagje, weet iemand of/hoe android auto exact werkt in de Tiguan? Want in principe heeft de Tiguan deze aan boord? Maar ik lees dat android auto nog niet beschikbaar is in Belgie?
                    Hoi Nick,

Android Auto is idd nog niet beschikbaar in de Belgische Play Store, maar je kan heel makkelijk de APK file elders downloaden en installeren op je smartphone. Heb dat zo gedaan, en swingt als een tiet
                    Je kan dan in je mediacenter 'app' aanklikken, waarna het scherm van je auto je telefoon overneemt. Je kan dan Spotify spelen, bellen, Waze gebruiken, Whatsappkes laten voorlezen..
                    Dit gebruikt dus gewoon de internetverbinding van je telefoon. Die Android Auto blokkeert ook je GSM, zodat de verleiding om in de file snel even de mail te checken, sterk mindert. Je kan die op je telefoon wel opnieuw uitschakelen, maar die tool dient er natuurlijk net voor om het wat veiliger te maken achter het stuur.
                    Zo kan je bv. bijna niet scrollen door Spotify lijsten als je aan het rijden bent.

Carnet is een app van VW, vooral voor je onderhoudsinterval in de gaten te houden denk ik. Heb die wel geïnstalleerd, maar nog niet veel mee gedaan voor de rest.

Google heeft Android Auto 2.0 uitgebracht. De nieuwe versie van de Android-applicatie maakt het mogelijk om de toepassing in iedere auto te gebruiken.

Groet,
                    Bram

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Er is precies wel veel vraag naar die 1.4 naftjes. Ik zou er wel eens mee willen rijden, want nen 1.4 krijg ik het niet bepaald warm van.
                      Heb nu mijn 1.4 naftje al anderhalve maand, en ben er heel tevreden mee. Ik kom van een 1.9 diesel Quattro, pk's zijn ongeveer hetzelfde.
                      Je merkt wel dat die benzine iets 'dunner' is, maar in combinatie met een automaat schakelt die echt vlot, en gaat hij snel een versnelling lager om aan de nodige toeren te geraken. Met een manuele bak zou het best wat mager kunnen uitvallen.

Maar ik had voor mezelf uitgemaakt geen diesel meer te kopen ivm milieu en restwaarde binnen een goeie 4 jaar. Ik rij sowieso niet als een cowboy, en voor veel autostrade km's is dit echt een goeie motor hoor. Doe daar dan nog de ACC bij, en ook filerijden wordt een stukje makkelijker omdat die dan tot stilstand remt en zelf weer vertrekt.

Doen gewoon!

Comment

• Bram, als ik de apk link uit jou post volg, werkt Android auto toch nog niet. Als ik app wil openen zegt hij: this item is nogavailable in your country. en dan: could not install or updat Android auto... Komt het omdat ik niet de meest recente versie heb misschien? Is versie 2.06 en er is reeds 2.6

EDIT: na installeren van versie 2.6 werkt het wél. Alleen zie ik nog niet meteen hoe ik dan Waze opstart.. Ik vind het nog niet erg intuïtief. Maar kom, heb het maar 1 minuutje geprobeerd . Ik 'vermoed' dat je ook een aparte android-auto waze-app moet installeren? En dat je die (omdat android auto niet in Belgie ondersteund wordt) ook ergens moet downloaden?

Groeten,

Nick

EDIT:
                        Probleem met android auto waze gevonden denk ik.. Dat werkt alléén op een auto-unit. Op je telefoon kan je énkel google maps gebruiken in android auto..
                        Zie: https://productforums.google.com/forum/#!topic/android-auto/E3KJUVbu2fA;context-place=topicsearchin/android-auto/category$3Awaze-for-android-auto%7Csort:relevance%7Cspell:false
                        Last edited by ; 17/10/2017, 09:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RockyGervais Bekijk Berichten

Heb nu mijn 1.4 naftje al anderhalve maand, en ben er heel tevreden mee. Ik kom van een 1.9 diesel Quattro, pk's zijn ongeveer hetzelfde.
                          Je merkt wel dat die benzine iets 'dunner' is, maar in combinatie met een automaat schakelt die echt vlot, en gaat hij snel een versnelling lager om aan de nodige toeren te geraken. Met een manuele bak zou het best wat mager kunnen uitvallen.

Maar ik had voor mezelf uitgemaakt geen diesel meer te kopen ivm milieu en restwaarde binnen een goeie 4 jaar. Ik rij sowieso niet als een cowboy, en voor veel autostrade km's is dit echt een goeie motor hoor. Doe daar dan nog de ACC bij, en ook filerijden wordt een stukje makkelijker omdat die dan tot stilstand remt en zelf weer vertrekt.

Doen gewoon!
                          Ik heb het gedaan en rij al van begin december met de 2.0 TDI. Maar de kans is groot dat ik binnen 2 à 3 jaar voor ne naft of hybride moet kiezen en daarom dat ik het mij af vroeg.

Maar de kans is klein dat het weer een Tiguan wordt, omdat ik nooit 2 x met identiek hetzelfde model wil rijden. Maar men weet nooit hé.
                          Maar wss zal mijne volgende Tiguan de opvolger van dit model zijn

Maar moet nog wel ff gaan met den deze en maar goed ook, want momenteel zie ik het bos door de bomen niet meer met al die merken en evoluties. Maar het zoeken naar een opvolger is ook wel leuk.
                          Last edited by ; 17/10/2017, 12:32.

Comment

• Iemand ervaringen met de (stoffen) ergostoelen?
                            Ik heb deze nl. besteld maar nu lees ik op enkele forums ‘horror’ berichten over hoe slecht die stoelen zijn...

Dit filmpje stelt ook niet meteen gerust... https://youtu.be/Bn0gDLayQtI

Comment

• Wat zou er dan mis zijn met die zetels?
                              Ik zelf heb ze niet, dus kan er niets van zeggen. Als als ze horror zijn, ben ik daar dan ook blij om, want ik ben net overgeschakeld van die DS5 naar nen Tiguan omwille mijne rug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Maar de kans is klein dat het weer een Tiguan wordt, omdat ik nooit 2 x met identiek hetzelfde model wil rijden. Maar men weet nooit hé.
                                Maar wss zal mijne volgende Tiguan de opvolger van dit model zijn
                                Komt dat bij VW er eigenlijk dan niet op neer dat het zo goed als hetzelfde model zal zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Komt dat bij VW er eigenlijk dan niet op neer dat het zo goed als hetzelfde model zal zijn?
                                  Allez maurice wa slaagt ge nu weer uit uw botten.

Comment

• zetels zouden heel hard zitten; als je sommigen mag geloven zou je het ijzer zelfs voelen steken door het stof (op het zitvlak van de stoel) enz...

het lijkt me allemaal wat sterk maar ik zou graag even hier wat meningen horen
                                    Last edited by vw.fan; 17/10/2017, 20:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Allez maurice wa slaagt ge nu weer uit uw botten.
                                      Sorry als ik u gekwetst of beledigd zou hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Sorry als ik u gekwetst of beledigd zou hebben.
                                        G hebt precies nog niks bijgeleerd Maurice.

Comment

• Om mensen terecht te wijzen, zijn er moderators, niet? Mensen die zich ferm misdragen kunnen zelfs een ban krijgen indien nodig.

Comment

Working...
                                          X