Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door nick123 Bekijk Berichten

    Mja, ik heb effectief al gehad dat hij terug volgde na complete stilstand. Daar ben ik 100% van overtuigd.
    Al kan ik niet zeggen hoe het komt. Want idd, 99% van de tijd doet hij dat niét.

    En idd, bij traffic jam assist zou ik denken dat hij dat zéker wel doet. Maar blijkbaar ook niet? Dat is wel erg stom en een dure optie dan .
    Dat is idd een raar verhaal. Als ge gene traffic Jam Assist hebt, dan hebt ge ofwel op de trendline een gewone ACC 'zonder' follow to stop. Dus die schakelt onder de 30km/u uit. En vanaf de Comfortline is het ACC 'met' follow to stop.

    Ge moet goed het lampje van de handrem in de gaten houden. Als die rood oplicht, dan staat de handrem op, maar als ge gewoon stopt, dan grijpt de auto hold in (als ge die aan hebt staan) en dan is dat lampje groen. Als ge op ACC rijdt en ge laat de auto tot stilstand komen, dan springt dat groene lichtje aan en komt er ACC stand by of zo iets te staan. Zolang dat groene lichtje niet gaat branden, wil dat zeggen dat de wagen niet 100% tot stilstand is gekomen of hij de autohold niet heeft gepakt en dan gaat hij gewoon terug verder.

    Kan zijn dat er toch een klein mankementje in zit. Dus best laten nakijken dan als ge 100% zeker zijt.

    @Cyrano: rechtse knopje?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
      Hier vind je al een hele lijst:


      Hoeveel adblue-verbruiken jullie? Ik moet ongeveer elke 7-8000 km bijvullen...
      Bij mij idem. Enkel jammer dat er geen meter is en ik vergeet het altijd te noteren

      In de lijst niet echt iets dat ik absoluut moet hebben. Die Traffic Sign Recognation mss en comfortopenen pano dak.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

        Dat is idd een raar verhaal. Als ge gene traffic Jam Assist hebt, dan hebt ge ofwel op de trendline een gewone ACC 'zonder' follow to stop. Dus die schakelt onder de 30km/u uit. En vanaf de Comfortline is het ACC 'met' follow to stop.

        Ge moet goed het lampje van de handrem in de gaten houden. Als die rood oplicht, dan staat de handrem op, maar als ge gewoon stopt, dan grijpt de auto hold in (als ge die aan hebt staan) en dan is dat lampje groen. Als ge op ACC rijdt en ge laat de auto tot stilstand komen, dan springt dat groene lichtje aan en komt er ACC stand by of zo iets te staan. Zolang dat groene lichtje niet gaat branden, wil dat zeggen dat de wagen niet 100% tot stilstand is gekomen of hij de autohold niet heeft gepakt en dan gaat hij gewoon terug verder.

        Kan zijn dat er toch een klein mankementje in zit. Dus best laten nakijken dan als ge 100% zeker zijt.

        @Cyrano: rechtse knopje?
        Ik heb een highline. Weer leuke tip van dat groen lampje, ik had al gezien dat dat soms groen en soms rood is.
        Ik zal dat dus ook eens in het oog houden als het toevallig nog eens gebeurd dat hij dus meteen terug vertrekt na stilstand (zonder manueel ingrijpen). Ben benieuwd.

        Btw, ergens in de car settings, staat die adblue? Maar ik meen mij te herinneren dat daar bij mij nu 8000km stond. Maar dat is misschien de geschatte/maximale afstand? Of gaat dat effectief aftellen en wanneer het 2000km is een signaal geven ofzo?

        Comment


        • dan moet ik ook nog eens zoeken in mijn car settings, want bij mij nog niets gevonden van adBleu ofwel is dat bij de nieuwe wel zo.

          Comment


          • Jep. In je Active Info Display kan je bij wagengegevens het bereik van je Adblue-tank nakijken. De mijne is net bijgevuld voor de 3e keer en ik zit op 22k km. In theorie zou je er 8500 km mee kunnen doen (volgens boordcomputer). Vanaf een bereik minder dan 2500 (of 2000) km geeft hij je telkens een waarschuwing bij het starten van je wagen. Is de Adblue-tank leeg, kan je je wagen niet meer starten.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


              @Cyrano: rechtse knopje?
              Om mijn koffer te sluiten aan de kofferklep, heb ik 2 knoppen. Eentje met lichtje en eentje zonder. Als je duwt op het knopje zonder, sluit de koffer meteen. Duw je op die met het lichtje, detecteert hij de aanwezigheid van de sleutel in een gebied rond de koffer. Stap je vervolgens weg, sluit hij de koffer automatisch. Handig als je je koffer moet leegmaken en je gaat eindigen met volle handen. Eerst op het knopje duwen, alles vastpakken en wegstappen.

              Volkswagen INŠTRUKTOR na razumljiv in preprost način predstavlja številne tehnologije in napredne sisteme vozil Volkswagen. Sistem Easy Open & Easy Close vam...


              Hier zie je het. (wel in het Sloveens)

              Maar wat ik nu zie, lijkt het dat ik niet te snel mag wegstappen, maar gewoon even achteruit moet gaan.

              Comment


              • Ah zo. Heb geen keyless, dus ook ni die functie.

                Comment


                • Vanmorgen getest. Een stap achteruit is voldoende. Kom je tijdens het sluiten terug in het detectie-gebied, gaat de koffer terug open.

                  Comment


                  • Ik heb ook geen keyless. Ik vond dat een redelijk dure optie (en mn budget was op ).

                    Die 'res' drukken om acc terug te auto voor je te laten volgen wanneer je stilstaat is SUPER! Ben blijk dat ik dat via hier teweten ben gekomen..
                    Want dat is toch weer nét dat tikkeltje makkelijker/aangenamer als je in de file staat...
                    Ik heb er eens op gelet, maar geen enkele keer brandde mijn groene en/of rode lampje van te handrem toen ik gisteren in de file stond (en toen hij zéker volledig tot stilstand kwam).
                    Iemand daar een uitleg voor? of is dat compleet normaal?

                    Comment


                    • Geen flauw idee. (met dank aan Free_ltd voor die tip van RES, het is via hem dat ik het wist)
                      Zal er ook eens op letten bij mij.

                      Ik heb dit in budget gekregen: (besteld sep 2016, geleverd nov 2016, afgehaald maart 2017 )

                      2016 VW New Tiguan Highline
                      2.0 TDI - 150 PK (110 kw) - 7 versnellingen DSG

                      Exterieur
                      Deep Black Pearl Effect (ne zwette)

                      Interieur
                      Titanium Black (ook int zwet)

                      Opties:
                      Pack Premium
                      - Panoramisch opendak
                      Glazen lamellendak, elektrisch (opening van voren)
                      - Binnenkleding Vienna-leder
                      - Area View
                      Met frontcamerasysteem en achteruitrijcamerasysteem en twee zijcamera's
                      > https://www.youtube.com/watch?v=Y4wH6mV6Ro0
                      - Rear View
                      Achteruitrijcamerasysteem
                      > https://youtu.be/FU3-mjiF4b0
                      - Park Assist
                      Inparkeersysteem
                      > https://www.youtube.com/watch?v=1ONbnCvK9YU
                      - Spiegels elektrisch inklapbaar

                      Pack Vienna-leder
                      - Buitenspiegels met geheugenfunctie, elektrisch inklapbaar en verstelbaar, apart verwarmbaar
                      - Lendensteun, elektrisch verstelbaar voor rugleuning van linkervoorstoel
                      - Portier- en zijbekleding schuimfolie, inleg in kunstleder
                      - Stoelverstelling, links elektrisch met geheugen, rechts mechanisch in hoogte verstelbaar
                      - Stoelbekleding van deelleder
                      - Schuiflade onder rechter voorstoel
                      - Zetelverwarming voor voorzetels gescheiden regelbaar

                      Pack Travel
                      - GPS Discover Media
                      Inclusief "Guide & Inform", looptijd 3 jaar
                      GSM-interface met WLAN-Hotspot
                      - Mirror Pack
                      - App-connect
                      > https://www.youtube.com/watch?v=PiyYYClUv5E
                      - Elektrisch bediende kofferklep

                      Pack Easy Open
                      - Sleutelloos vergrendel-en startsysteem "Keyless-Access"
                      - Elektrisch bediende kofferklep, openen met voetbeweging
                      > https://www.youtube.com/watch?v=SYscrtVNrTA

                      Trekhaak, mechanisch zwenkbaar en elektrisch activeerbaar

                      Bagageruimtevloer in 2 trappen in hoogte verstelbaar

                      4 Aluvelgen "NIZZA" 7J X 18 - Banden 235/55 R18

                      Alarmsysteem met interieurbewaking, auditief alarm en
                      afsleepalarm

                      Highline standaarduitvoering
                      - Achterlichten in led-techn., donkerrood
                      - Led-koplampen met variabele lichtverdeling
                      - Lederen multifunctie-sportstuurwiel met tiptronic
                      - Sfeerlicht uitvoering 1
                      - Verchroomde omlijsting van de zijruiten
                      - Zilverkleurige dakrailing
                      - Active Info Display
                      > https://www.youtube.com/watch?v=9KHchAyxguU
                      - Climatronic ( 3 zones )
                      - Zijruiten achteraan en achterruit verdonkerd (65%)
                      - Adaptieve snelheidsregelaar ACC (met follow to stop)
                      - Lane assist (Heading Control Assist)
                      -...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door nick123 Bekijk Berichten
                        Ik heb ook geen keyless. Ik vond dat een redelijk dure optie (en mn budget was op ).

                        Die 'res' drukken om acc terug te auto voor je te laten volgen wanneer je stilstaat is SUPER! Ben blijk dat ik dat via hier teweten ben gekomen..
                        Want dat is toch weer nét dat tikkeltje makkelijker/aangenamer als je in de file staat...
                        Ik heb er eens op gelet, maar geen enkele keer brandde mijn groene en/of rode lampje van te handrem toen ik gisteren in de file stond (en toen hij zéker volledig tot stilstand kwam).
                        Iemand daar een uitleg voor? of is dat compleet normaal?
                        Best naar de garage gaan. Dan is er iets niet just. In de file gaat hij bij stilstand 'altijd' groen oplichten. Rood is pas als ge heel lang stil staat of als ge ergens parkeert.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Best naar de garage gaan. Dan is er iets niet just. In de file gaat hij bij stilstand 'altijd' groen oplichten. Rood is pas als ge heel lang stil staat of als ge ergens parkeert.
                          Toch in de gaten houden dus Maar hij stop effectief wel, ik voel dat hij meer doet dan gewoon tot stilstand komen.. Ik bol zeker en vast niet verder.
                          Ik heb btw dezelfde opties Carano. Enkel die Easy Open pack heb ik niet. Was 700€ ofzo? Beetje veel .

                          Ps, wat mij eigenlijk ook een beetje stoort.. Als ik naar de snelheidslimieten kijk (dat is 'ergens' een optie, maar weet niet meer waar), dan staat er 120km/u snelweg, 50km/u bebouwde kom. Maar buiten bebouwde kom 90km/u. Ik heb btw nog niet goed gekeken, of hij effectief 90km/u aangeeft op de wegen zelf. Langs de éne kant snap ik dat wel, maar langs de andere kant.. Het is toch al een ruime tijd dat het 70km/u is. (blijkbaar van 1jan 2017 zie ik net). Ik vertrouw sowieso niet op deze limieten, maar het zou (bv voor buitenlanders) wel serieuze boetes kunnen opleveren. Ok, aan de grenzen staan die borden ook wat de limieten in een land zijn, maar je moet het maar zien/onthouden .

                          Ik gebruik btw altijd Waze (via android auto), en die is volgens mij 99% van de tijd wél correct met snelheidslimieten. Ik weet nog dat ik in de eerste week van januari keek, en ja hoor, de 90km/u was reeds aangepast naar 70km/u

                          Comment


                          • Die Easy Open heb ik ook niet. Enerzijds was mijn budget meer dan op, maar anderzijds moest dat niet zo geweest zijn, had ik andere opties genomen. Mijn vrouw heeft dat gehad op haar C4GP en ge moest eerst de klink vast nemen, dan zegt die klik en dan kon ge open trekken. Zeer vervelend, maar mss dat hij tegenwoordig al open klikt als ge in de buurt komt zonder vast te pakken. Als ik aan de auto kom, moet ik direct kunnen open trekken
                            Eveneens voor de koffer. Been sweepen is mss een leuke gadget, maar als ik met mijn tassen aan de auto kom, wil ik ze direct in de koffer steken en niet eerst sweepen, wachten en dan erin zetten. Dus ben ik beter af met op het knopje te drukken.

                            Een start knop was mss wel nog leuk geweest, maar met de sleutel gaat het ook. Wel raar eigenlijk dat ge nog een sleutel moet gebruiken op de klassieke wijze, terwijl ge eigenlijk er niet mee moet demarreren en gewoon ff moet draaien en dan gaat hij wel starten zoals ge normaal op een start-knop zou drukken. Bij de DS5 had ik geen klassieke sleutel, maar moest ik deze wel in een gleuf steken. Dus op zich allemaal wat hetzelfde. Dus ge hoeft niet blijven te draaien totdat hij gestart is. Gewoon ff doorklikken en meteen los en hij start wel. Nu kan dat met de koude een paar seconden duren ivm voorverwarmen

                            Nog een tip voor moesten jullie het nog niet weten. Als de knop van de spiegel op R staat, dan klapt deze naar beneden wanneer de auto in reverse wordt gezet. De andere standen niet.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Best naar de garage gaan. Dan is er iets niet just. In de file gaat hij bij stilstand 'altijd' groen oplichten. Rood is pas als ge heel lang stil staat of als ge ergens parkeert.
                              Bij mij doet hij dat ook niet

                              Edit: even verduidelijken > rij je op ACC en komt je auto tot stilstand, dan branden er geen lampjes. Rij je gewoon zelf en heb je Auto-hold, dan springt het op groen als je bijvoorbeeld aan een verkeerslicht stil staat. Op rood is pas als je je wagen uitschakelt en de elektronische handrem in werking schiet.

                              Comment


                              • Werkt Waze goed via Android Auto? Ik heb een iPhone dus helaas geen Waze-support via Apple Carplay.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten

                                  Bij mij doet hij dat ook niet

                                  Edit: even verduidelijken > rij je op ACC en komt je auto tot stilstand, dan branden er geen lampjes. Rij je gewoon zelf en heb je Auto-hold, dan springt het op groen als je bijvoorbeeld aan een verkeerslicht stil staat. Op rood is pas als je je wagen uitschakelt en de elektronische handrem in werking schiet.
                                  Dacht bij mij altijd die lampjes, maar zal er eens op letten

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                    Werkt Waze goed via Android Auto? Ik heb een iPhone dus helaas geen Waze-support via Apple Carplay.
                                    Die Carplay stelt eigenlijk sowizo niet veel voor en heb de indruk dat da heel onderaan het lijstje staat bij Apple. Want veel nieuws komt er niet.
                                    De kaartenapp gebruiken om te navigeren is gewoon een stap terug ten opzichte van het systeem van de wagen zelf.

                                    Zelf geen waze gebruiker, want krijg al zenuwen als er files zijn en mijn vrouw pakt haar iPhone om op waze te kijken. Het systeem van de auto werkt in mijn ogen even goed en soms zelfs beter als waze. Mijn vrouw is al geregeld in grotere miserie terecht gekomen door waze
                                    Voor de flitsers heb ik een coyote.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Die Carplay stelt eigenlijk sowizo niet veel voor en heb de indruk dat da heel onderaan het lijstje staat bij Apple. Want veel nieuws komt er niet.
                                      De kaartenapp gebruiken om te navigeren is gewoon een stap terug ten opzichte van het systeem van de wagen zelf.

                                      Zelf geen waze gebruiker, want krijg al zenuwen als er files zijn en mijn vrouw pakt haar iPhone om op waze te kijken. Het systeem van de auto werkt in mijn ogen even goed en soms zelfs beter als waze. Mijn vrouw is al geregeld in grotere miserie terecht gekomen door waze
                                      Voor de flitsers heb ik een coyote.
                                      Ik vind het straf dat navigatie van VW beter zou zijn om files etc te vermijden. Want waze is daar toch wel goed in. Ik heb eerlijk gezegd nog maar héél héél weinig mezelf beklaagd als ik waze volgde. En ik gebruik het toch vaak. Maar over de VW navigatie kan ik me dus niet uitspreken aangezien ik die nog niet gebruikt heb.
                                      In ieder geval, waze via android auto werkt zeer goed.. Mooi en groot scherm.. Enkel in tunnels verliest hij gps signaal. In dat opzicht doet een navigatie van VW zelf het beter.

                                      Comment


                                      • Ik heb enerzijds geen klagen van de navigatie van VW. En al zeker niet omdat die mooi tussen mijn klokken staat. Zou het eigenlijk niet meer anders willen. Ik vermoed dat dit niet gaat met de waze app.
                                        Qua verkeersmeldingen en omleidingen (aanpassingen routes), vind ik die van VW zeer goed werken. Ik kan niet vergelijken met Waze, behalve de keren dat mijn vrouw zegt 'hier af rijden, want waze geeft dat aan' en als ik dat dan doe, dat ik in principe gewoon de afrit neem, de straat over steek en terug de autostrade op rij Dat zal wss wel een paar seconden sneller zijn

                                        In ieder geval ben ik ook nog niet van plan om waze te gebruiken. Enerzijds omdat ik dit niet geprojecteerd krijg omdat ik een iPhone heb en dat in carplay niet gaat. En anderzijds, zoals hier boven vernoemd, ik het tussen mijn klokken wil

                                        Ik stoor me eerder aan het feit dat ik aan de binnenzijde de buitenkleur van de wagen zie aan de raamkaders. En dat die mistlichten niet automatisch uitschakelen na elke rit.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Ik heb enerzijds geen klagen van de navigatie van VW. En al zeker niet omdat die mooi tussen mijn klokken staat. Zou het eigenlijk niet meer anders willen. Ik vermoed dat dit niet gaat met de waze app.
                                          Qua verkeersmeldingen en omleidingen (aanpassingen routes), vind ik die van VW zeer goed werken. Ik kan niet vergelijken met Waze, behalve de keren dat mijn vrouw zegt 'hier af rijden, want waze geeft dat aan' en als ik dat dan doe, dat ik in principe gewoon de afrit neem, de straat over steek en terug de autostrade op rij Dat zal wss wel een paar seconden sneller zijn

                                          In ieder geval ben ik ook nog niet van plan om waze te gebruiken. Enerzijds omdat ik dit niet geprojecteerd krijg omdat ik een iPhone heb en dat in carplay niet gaat. En anderzijds, zoals hier boven vernoemd, ik het tussen mijn klokken wil

                                          Ik stoor me eerder aan het feit dat ik aan de binnenzijde de buitenkleur van de wagen zie aan de raamkaders. En dat die mistlichten niet automatisch uitschakelen na elke rit.
                                          Wat mij opviel, als ik achtermistlichten (of was het voormistlichten) opzet, dat ook aan de knop zélf op. Maar als ik de voormistlichten (of omgekeerd) opzet, dan licht dat niet op.. Beetje raar.
                                          Btw, wel goed om te weten dat de navigatie van VW zelf ook goed werkt! Want van Audi was ik daar toch niet super tevreden over.. En idd, tussen de klokken kan ik waze niet zetten

                                          Kvond het ook grappig in de garage, de man die de levering deed was iemand van Audi en kende de wagen niet door en door. Hij wou mij de GPS tonen, en dat was enkel een zwart scherm (op het grote scherm in het midden van de auto). En hij zat maar te klikken, maar er kwam niets op.. Achteraf had ik door dat hij eigenlijk de knop van kaart switchen aan het zoeken was, zodat de kaart op het middenste scherm komt, en niet tussen de klokken.. (blijkbaar kan/kon de pro versie van de gps de kaart tegelijkertijd de kaart tonen op het middenscherm én tussen de klokken. Met die 'normale' versie, moet je kiezen tussen de twee)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X