Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ondertussen nog altijd aan het configureren. Voorlopig Comfortline + R-line in het hoofd, maar wie weet toch Highline zonder R-line

    Waarom vinden sommigen die "Active Info Display" zo een must? Lijkt in mijn ogen meer een spielerei. Alle info die al ergens te vinden is kan je customizen op je schermpje boven het stuur? So what. Of mis ik iets? Kost toch 700 euro, ik neig dan eerder naar LED-koplampen (op de Comfortline).

    En ook nog, als iemand nuttige recente ervaringen heeft, hoeveel korting zou ik moeten kunnen afdwingen bij de dealer ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
      Ondertussen nog altijd aan het configureren. Voorlopig Comfortline + R-line in het hoofd, maar wie weet toch Highline zonder R-line

      Waarom vinden sommigen die "Active Info Display" zo een must? Lijkt in mijn ogen meer een spielerei. Alle info die al ergens te vinden is kan je customizen op je schermpje boven het stuur? So what. Of mis ik iets? Kost toch 700 euro, ik neig dan eerder naar LED-koplampen (op de Comfortline).

      En ook nog, als iemand nuttige recente ervaringen heeft, hoeveel korting zou ik moeten kunnen afdwingen bij de dealer ?
      Die comfortline met R-line is mooier dan die Highline. CO2 van de Highline is ook een beetje hoger.

      Die Adaptieve Info Display is gewoon een nieuwe wereld die voor u open gaat. Niet meer moeten opzij lonken voor de navigatie omdat de volwaardige kaart tussen uw klokken staat en het oogt enorm aangenaam. Kan me ook voorstellen dat wanneer ge als particulier later de auto verkoopt, dat iemand ie aant zoeken is naar een Tiguan, rapper eentje gaat nemen met het AID dan met die antieke klokken. Ik heb hem altijd op grote kaart staan en hulpsystemen, waarbij in de linker klok in het groot staat of er een auto gedetecteerd is en of hij de lijnen detecteert voor de lane assist. Bij de antieke klokken staat dat ergens in het heel klein onderaan dacht ik.

      Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Ik heb het nu een eerste keer gehad en mijn volgende auto gaat het ook moeten hebben, ongeacht het merk. Antieke klokken komen er bij mij niet meer in

      Voornaamste packs op de Tiguan zijn het Premium Pack en Traveler Pack vind ik. Daarnaast heb ik enkel nog spraakbediening en active info display gekozen.

      De gehele uitrusiting en auto bevalt me zo hard, dat de kans bestaat dat ik in 2020 gewoon de Allspace uitvoering neem met enkel nog een extra pack waar ook nog de blind spot en traffic jam assist in zit.

      Comment


      • LED verlichting vind ik ook enorm knap op de Tiguan, maar die kreeg ik niet meer in mijn budget. Die LED verlichting genieten uw tegenliggers van, van het AID geniet ge zelf van. Ik leef in mijn wagen (45 à 60000km/jaar). Andere leven er niet in en vinden dat de auto er van buiten supergeil moet uitzien en de binnenzijde interesseert hen niet, want dat ziet de buitenwereld toch niet

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          LED verlichting vind ik ook enorm knap op de Tiguan, maar die kreeg ik niet meer in mijn budget. Die LED verlichting genieten uw tegenliggers van, van het AID geniet ge zelf van. Ik leef in mijn wagen (45 à 60000km/jaar). Andere leven er niet in en vinden dat de auto er van buiten supergeil moet uitzien en de binnenzijde interesseert hen niet, want dat ziet de buitenwereld toch niet
          Grrrr. Dus misschien toch beter die AID nemen... Premium en Traveler packs zaten er al in. Begin nu wel héél dicht bij de 40.000 eur te komen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten

            Grrrr. Dus misschien toch beter die AID nemen... Premium en Traveler packs zaten er al in. Begin nu wel héél dicht bij de 40.000 eur te komen
            Valt mee met R-line. Mijne zat zonder R-line aan net geen €37000, maar daar zit dan fleetkorting op. De enige optie die ik eigenlijk niet meer zou nemen moest het compleet over mijn budget zijn, dat is die spraakbediening. Is iets van €200, maar buiten 'Thuisadres', gebruik ik dat compleet niet. Ik zou liever het pack nemen waarbij die traffic jam assist zit en blind spot en nog wat prullen. Was €435 dat pack, maar zat al ruimschoots boven budget.

            Maar dat AID wil ik niet meer missen. Gaat later ook de auto makkelijker verkopen.

            Comment


            • Het hangt er een beetje vanaf hoe oud de auto moet worden, maar persoonlijk zou ik 2dehands het AID eerder een afknapper vinden.
              Zal inderdaad wel handig en zeer mooi zijn, maar wat als het kapot gaat? Zal waarschijnlijk flink veel duiten kosten.
              Zelfde met ingebouwde navigatie: na 5 jaar vind ik dat niet meer interessant. Meeste fabrikanten ondersteunen geven toch geen kaarten meer uit.

              Is persoonlijke mening he: de ene koopt een auto van 4j oud en rijdt er 2j mee, de andere koopt er een van 8j en wil er nog 5j mee rijden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Het hangt er een beetje vanaf hoe oud de auto moet worden, maar persoonlijk zou ik 2dehands het AID eerder een afknapper vinden.
                Zal inderdaad wel handig en zeer mooi zijn, maar wat als het kapot gaat? Zal waarschijnlijk flink veel duiten kosten.
                Zelfde met ingebouwde navigatie: na 5 jaar vind ik dat niet meer interessant. Meeste fabrikanten ondersteunen geven toch geen kaarten meer uit.

                Is persoonlijke mening he: de ene koopt een auto van 4j oud en rijdt er 2j mee, de andere koopt er een van 8j en wil er nog 5j mee rijden.
                Het is idd iets van persoonlijke smaak, maar als ik zo overal de mensen hoor en wat ik zelf ook al meegemaakt hebben, geven bepaalde opties bij occasie verkoop toch wel soms de doorslag. Zo hoor en lees ik vaak ivm de BMW's dat het jammer is dat er geen 'pro' navigatie in zit of geen M-pack op zit en zoeken ze gewoon verder tot ze er ene vinden met wel die opties. Wat betreft het AID kan ik best wel inkomen dat mensen die het nog nooit gehad hebben, er ook niets bij voelen. Maar degenen die het gehad hebben, willen het ook wel in hun volgende wagen. Mijne baas had het op zijne 520GT en nu niet meer op de X5 en hoor hem nog regelmatig zeggen dat zijne volgende terug een compleet digitaal scherm moet hebben.

                Kwestie van smaken natuurlijk. Ik zelf wil graag veel bang for the bucks, zowel occasie als nieuw. Ook voor mezelf hou ik rekening ermee dat het voertuig achteraf terug vlot verkoopbaar is. Qua firmawagen maakt dat natuurlijk minder uit, en daar neem ik de opties die voor mij belangrijk zijn. Maar ik neem aan dat er ook veel mensen zijn die met een mooie wagen gezien willen worden en dus een minimum aan opties nemen en die allemaal besteden aan een R-line pack, LED verlichting, specialere velgen,... .

                Bekijk het zo. Ge krijgt ineens een lekkere tweeling voor u die sex met u willen. Toevallig door de chromosomen blijkt dat de één geen borsten heeft en de andere dikke borsten heeft. Ik ga er vanuit dat 99% van de mannen die met de dikke borsten neemt, ook al hebben die totaal geen functie .




                Comment


                • Hallo, kan er mij iemand vertellen wat het fundamentele verschil is tussen "ACC follow to stop" en "Traffic Jam Assist" ?
                  De ACC zit standaard op de Highline en de Traffic Jam Assist is een optie in een pakketje.
                  Maar als ik filmpjes zie op You Tube lijken die twee technieken hetzelfde te doen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door PPS Bekijk Berichten
                    Hallo, kan er mij iemand vertellen wat het fundamentele verschil is tussen "ACC follow to stop" en "Traffic Jam Assist" ?
                    De ACC zit standaard op de Highline en de Traffic Jam Assist is een optie in een pakketje.
                    Maar als ik filmpjes zie op You Tube lijken die twee technieken hetzelfde te doen.
                    Verschil zit er niet tussen de 2, want het is eigenlijk 2 verschillende dingen.
                    Ge hebt wel een verschil tussen Follow to stop en zonder Follow to Stop. Follow to stop wil zeggen dat uwe ACC blijft rijden en samen met uwe voorligger vertraagd tot zelfs in stilstand. Dus ge zult niet op uwe voorligger botsen.

                    Als ge dan bv in de file stil staat, dan blijft de auto staan. Als de auto voor u vertrekt, dan start uw motor, maar zal de auto pas terug vertrekken en de voorligger volgen als gij op RES drukt of lichtjes op het gaspedaal tikt. Op RES gaat iets zachter

                    Traffic Jam Assist wil zeggen dat hij de hele file uwe voorligger volgt. Sturen moet ge wel nog zelf doen. Maar telkens als uwe voorligger vertrekt, gaat uwe auto ook vertrekken zonder dat ge op RES of gaspedaal moet drukken.

                    Zelf heb ik die niet, want ik zat al over budget, maar moest ik in 2020 opnieuw een Tiguan nemen, dan wil ik zeker dat pack met die Traffic Jam Assist hebben omdat ik toch wel vrij veel in de file sta, maar ook omdat daar nog blind spot in zit in dat pack. Was iets van €435 excl. BTW dacht ik voor dat pack.

                    Dus als ge nooit file doet, hebt ge totaal niets aan die TJA, als ge veel files doet, is het echt wel fijn om te hebben.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                      Verschil zit er niet tussen de 2, want het is eigenlijk 2 verschillende dingen.
                      Ge hebt wel een verschil tussen Follow to stop en zonder Follow to Stop. Follow to stop wil zeggen dat uwe ACC blijft rijden en samen met uwe voorligger vertraagd tot zelfs in stilstand. Dus ge zult niet op uwe voorligger botsen.

                      Als ge dan bv in de file stil staat, dan blijft de auto staan. Als de auto voor u vertrekt, dan start uw motor, maar zal de auto pas terug vertrekken en de voorligger volgen als gij op RES drukt of lichtjes op het gaspedaal tikt. Op RES gaat iets zachter

                      Traffic Jam Assist wil zeggen dat hij de hele file uwe voorligger volgt. Sturen moet ge wel nog zelf doen. Maar telkens als uwe voorligger vertrekt, gaat uwe auto ook vertrekken zonder dat ge op RES of gaspedaal moet drukken.

                      Zelf heb ik die niet, want ik zat al over budget, maar moest ik in 2020 opnieuw een Tiguan nemen, dan wil ik zeker dat pack met die Traffic Jam Assist hebben omdat ik toch wel vrij veel in de file sta, maar ook omdat daar nog blind spot in zit in dat pack. Was iets van €435 excl. BTW dacht ik voor dat pack.

                      Dus als ge nooit file doet, hebt ge totaal niets aan die TJA, als ge veel files doet, is het echt wel fijn om te hebben.
                      Dank je wel, dat verheldert al veel.
                      Ik heb recent een paar dagen gereden met een T Roc met ACC. De wagen vertraagde wel maar als ik te dicht kwam, kreeg ik een signaal dat ik zelf moest remmen.
                      Waarschijnlijk ligt dat aan de handgeschakelde bak; met een DSG zou dat anders moeten zijn.De RES knop gebruiken had ik vrij snel door. Wel even wennen aan op- en terugschakelen met alleen te ontkoppelen op ACC
                      Op de Tiguan die ik ga krijgen (Highline en DSG) zou ik dus al een eind moeten komen qua comfortabel rijden met de ACC (Stop & Go), maar ik ga moeten onderhandelen over dat pack waar de Traffic Jam Assist inzit.
                      Want ik doe nogal wat files in Nederland (naar Veendam) en Duitsland (naar Leipzig) vanuit het Gentse.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door PPS Bekijk Berichten

                        Dank je wel, dat verheldert al veel.
                        Ik heb recent een paar dagen gereden met een T Roc met ACC. De wagen vertraagde wel maar als ik te dicht kwam, kreeg ik een signaal dat ik zelf moest remmen.
                        Waarschijnlijk ligt dat aan de handgeschakelde bak; met een DSG zou dat anders moeten zijn.De RES knop gebruiken had ik vrij snel door. Wel even wennen aan op- en terugschakelen met alleen te ontkoppelen op ACC
                        Op de Tiguan die ik ga krijgen (Highline en DSG) zou ik dus al een eind moeten komen qua comfortabel rijden met de ACC (Stop & Go), maar ik ga moeten onderhandelen over dat pack waar de Traffic Jam Assist inzit.
                        Want ik doe nogal wat files in Nederland (naar Veendam) en Duitsland (naar Leipzig) vanuit het Gentse.
                        ACC met een manuele bak werkt nooit zoals het hoort. Net zoals bij S&S bij een manuele niet echt werkt, tenzij ge ontkoppeld Iets wat ik dus nooit deed.
                        Bij automaat werkt het perfect.

                        Wat wilt ge zeggen met 'op- en terugschakelen met alleen te ontkoppelen op ACC'?

                        Als ik te snel op een 'te' traag rijdende auto nader, dan krijg ik ook dat signaal dat ik moet remmen, maar de auto smijt ook wel alles dicht dan Van de week mogen voelen.

                        Of die traffic jam assist werkt bij een manuele, heb ik geen idee van. Ik zelf zou sowizo altijd een automaat willen.


                        Comment


                        • Free, wat is het verschil met acc met auto / manueel dan? S&S ?
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                            Free, wat is het verschil met acc met auto / manueel dan? S&S ?
                            Hetzelfde verschil als met gewone CC.

                            Manueel moet ge continu ontkoppelen, waardoor uwe CC en ACC afslaat. Bij een automaat kunt ge bv vanaf 30km/u de CC of ACC opzetten en met de knop verhogen. Hij zal zelf op en af schakelen. Bij een manuele is dat eigenlijk alleen interessant op de autostrade als ge continu in de hoogste vitesse rijdt. Ook bv als ge ineens in wallonië een hele felle berg op krijg op de autostrade waarbij ge van 6de naar 5de moet gaan, doet hij dan automatisch. Bij CC of ACC moet ge dan ontkoppelen en naar 5de schakelen waardoor de CC/ACC uitschakelt.

                            S&S (Start & Stop) werkt bij mij totaal niet op een manuele. Die motor slaat pas af als ge hem in neutraal zet. Zowel ik, als de meesten die ik ken, die ontkoppelen nooit tijdens de rit als ze stil staan voor een rood licht bv. Toen ik nog manueel reed en moest stoppen aan een rood licht, dan bleef ik gewoon in 1ste staan met de koppeling in. Dan was ik ook direct weg. Heb een hekel aan mensen die nog moeten beginnen ontkoppelen en schakelen als het op groen springt. Bij een automaat slaat die motor gewoon af van de moment dat ge stil staat en start hij als ge bv de rem los laat of even het gaspedaal aan raakt.


                            Comment


                            • "Wat wilt ge zeggen met 'op- en terugschakelen met alleen te ontkoppelen op ACC'?"

                              Wel, ik rijd zelf al jaren met een automaat dus manueel op de T-Roc demowagen was even wennen.
                              Ik zet dus de ACC op om die te testen en als ik van versnelling moest veranderen (op of terug) gebruikte ik ook de gaspedaal, waardoor de ACC zich uitschakelde.
                              Ik dacht dat kan toch niet de bedoeling zijn, dus ik probeer ik of kan op-of terugschakelen door alleen te onkoppelen (en van de gas af te blijven) en dat werkt ! De ACC schakelt zich dan NIET uit.
                              Logisch eigenlijk, want de ACC geeft gas.
                              Maar ik treed iedereen bij die zegt dat die systemen eigenlijk maar 100 % effectief zijn in combinatie met een automaat.
                              Mijn nieuwe Tiguan zal dus wel degelijk een DSG zijn.

                              "Als ik te snel op een 'te' traag rijdende auto nader, dan krijg ik ook dat signaal dat ik moet remmen, maar de auto smijt ook wel alles dicht dan Van de week mogen voelen. "

                              Het kan zijn dat de auto alles dicht gooit maar ik heb het zover niet laten komen, omdat ik geen idee had wat er ging gebeuren.
                              En ik kan verkeerd zijn maar ik had niet de indruk dat hij zelf alles zou dicht gooien. Bij het signaal heb ik dan maar zelf geremd.

                              Comment


                              • Dat van die manuele dat wist ik niet. Dus weer iets bijgeleerd.

                                Dat dicht smijten moet ge vermijden.
                                Ne collega van mij heeft sinds een paar maanden ne X-Trail en voor ons werk komen wij geregeld bij UZ Brussel te Jette. Hij parkeert altijd aan het kinderziekenhuis in die parkeergarage. Paar weken terug reed hij daar naar boven naar de eerste etage en op het moment dat hij boven komt, smijt de auto alles dicht Wss was er zo een groot lichtverschil dat die dacht dat er een muur of iets dergelijks kwam.

                                Comment


                                • In ieder geval ben ik blij dat ik niet de facturen moet betalen. Gisteren zijn 90000km onderhoud + remblokken voor en achter laten vervangen. €967,85 incl. BTW
                                  Moet het subiet nog aan de boekhouding gaan afgeven, maar durf haast niet
                                  Maar hier vergelijken ze met de andere wagens waar de facturen minder zijn, maar staan ze er nooit bij stil dat die anderen op 15000km binnen moeten en de Tiguan op 30000km. Alhouwel ik denk dat de 2 facturen van zo ne Citroën nog niet aan deze ene komt van de Tiguan.

                                  Vorige keer na het onderhoud was het ook in die grootorde en werd mij voor ne keer gevraagd om het toch maar eens na te kijken. Toen zat er de spoeling van de DSG bij.

                                  MAAR ... ik kreeg er wel een flesje water bij met Groep Delorge etiket

                                  Comment


                                  • Paar dagen in Sölden weer gezeten en eergisteren morgen op de gletsjer parkeert er een Tiguan Allspace naarst mij en stonden beiden met de koffer open. Vind de Tiguan wat te klein, maar nu ze zo naast mekaar stonden, blijft de Allspace toch nog steeds een enorm grote kanshebber als volgende.

                                    Comment


                                    • Gisterenavond wou mijn radio/GPS-scherm niet meer werken. Paar keer herstart maar steeds zwart scherm. Ik heb dan een reset uitgevoerd (10 secs de powerknop ingedrukt houden) en het werkte terug. Geen flauw idee waarom dit plots gebeurde.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                        Gisterenavond wou mijn radio/GPS-scherm niet meer werken. Paar keer herstart maar steeds zwart scherm. Ik heb dan een reset uitgevoerd (10 secs de powerknop ingedrukt houden) en het werkte terug. Geen flauw idee waarom dit plots gebeurde.
                                        Ik heb dat al ne keer of 2 aan de hand gehad dat hij niet wilde werken. Auto starten en meteen willen navigeren zonder dat het systeem 100% opgestart was. Radio werkt wel, maar kunt er niets aan veranderen Probleem lost zich dan enkel op als ge de auto stil legt, sluit en dan een paar minuten wachten (weet niet hoe lang juist, want bij mij zit daar dan minstens een half uur tussen). Ik kan op dat moment wel bv navigeren via carplay.

                                        Maar ik wist niet hoe dat ge moest resetten. Dat is dus fijn om te weten.

                                        Comment


                                        • Misschien van dezelfde producent als de digicorders.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X