Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Led lampen zijn bij mij ook eerder een nice to have, dan een must hoor. Maar als ze er op zitten, is het wel meegenomen uiteraard.
    Ik heb het op de Volvo ook niet, en nog nooit gemist. Voordien had ik het wel, dus ik kan het verschil wel inschatten, denk ik.
    r wordt daar altijd heel dik over gedaan, maar zelfs bij extreme weersomstandigheden heb ik nog nooit het gevoel gehad dat ik nu te weinig lichtopbrengst heb.

Wel een raar verhaal van die voltages, je denkt dan, hoe komen ze er in Godsnaam achter?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Led lampen zijn bij mij ook eerder een nice to have, dan een must hoor. Maar als ze er op zitten, is het wel meegenomen uiteraard.
      Ik heb het op de Volvo ook niet, en nog nooit gemist. Voordien had ik het wel, dus ik kan het verschil wel inschatten, denk ik.
      r wordt daar altijd heel dik over gedaan, maar zelfs bij extreme weersomstandigheden heb ik nog nooit het gevoel gehad dat ik nu te weinig lichtopbrengst heb.

Wel een raar verhaal van die voltages, je denkt dan, hoe komen ze er in Godsnaam achter?
      Wss omdat er al binnen zijn gekomen met kapotte motoren, vemroed ik.

Die LED zal mss wel leuk zijn, maar is mij geen €1100 extra waard. Want het zijn vooral de tegenliggers en de mensen die mijn auto bewonderen, plezier aan hebben. Ik zelf zie niet van binnen dat de auto er mooier door is. Als ik budget genoeg heb, dan ok. Maar eerst komen andere opties aan de beurt.

Zeker niet vergeten dat de volgende DAB moet hebben of de radio is onbruikbaar bij verkoop, maar ik vermoed dat het sowizo standaard gaat worden.

Comment

• We zijn ook aan het uitkijken voor een nieuwe wagen. Waaronder de tiguan, rav4 en de x1.

Kan er mij iemand vertellen wat het gemiddeld testverbruik is voor een 1.5 tsi 150pk zowel manueel als automaat?
        Is de automaat zijn meerprijs waard van 2400€?
        We zouden voor de comfortline kiezen met premium pack, travel pack en eventueel automaat.

Klopt het dat de automaat minder verbruikt dan een manuele bak?

Het gaat om een privé aankoop.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Geen idee van de tsi. Automaat vind ik persoonlijk de meerprijs waard. Schakelt naadloos. Ik prefereer sowizo automaat omdat ik veel kls doe en niet meer graag in de soep roer.

Hou er wel rekening mee dat die DSG automaten om de 60000km een spoeling moeten krijgen van €240 excl BTW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daydreamer82 Bekijk Berichten
            We zijn ook aan het uitkijken voor een nieuwe wagen. Waaronder de tiguan, rav4 en de x1.

Kan er mij iemand vertellen wat het gemiddeld testverbruik is voor een 1.5 tsi 150pk zowel manueel als automaat?
            Is de automaat zijn meerprijs waard van 2400€?
            We zouden voor de comfortline kiezen met premium pack, travel pack en eventueel automaat.

Klopt het dat de automaat minder verbruikt dan een manuele bak?

Het gaat om een privé aankoop.

Mijn Tiguan 1.4TSI DSG6 4MOTION verbruikt 8,5l met een vlotte rijstijl.
            Kennis haalt met zijn Tiguan 1.4TSI ACT DSG6 een verbruik van 7,5l.

Verschil verklaarbaar door de ACT en 4MOTION.

Ik neem aan dat de 1.5TSI iets zuiniger is. Nu ook uitgerust met DSG7 ipv 6.

De automaat zou ik zo opnieuw nemen ondanks de stevige meerprijs.

Comment

• Gisteren de tiguan platium versie gezien op salon. Wauw! 150pk dsg7, r Line pack, Highline basis, travel pack en het premium pack. Heel mooi aanbod lijkt me!

Serieus aan het twijfelen. Valt comfort mee met de 19" velgen? Iemand ervaring mee?

Comment

Gisteren de tiguan platium versie gezien op salon. Wauw! 150pk dsg7, r Line pack, Highline basis, travel pack en het premium pack. Heel mooi aanbod lijkt me!

Serieus aan het twijfelen. Valt comfort mee met de 19" velgen? Iemand ervaring mee?

Ik heb hem op de website zien staan en die Platinum ziet er idd heel goed uit.

Zelf geen ervaring met de 19".

Comment

• OK bedankt voor jullie antwoorden.
                  We hadden reeds eind december prijs gevraagd voor een tiguan (1.5tsi 150pk dsg7 automaat). Trekgewicht geremd was toen 1800kg. Echter is dit nu bijgesteld naar 1300kg. Op de vw site staat wel nog steeds 1800kg ... Heb even gezocht op het internet en blijkbaar komt het door een koelingsprobleem van de motor ...

Het probleem bij is dat we toch minstens 1300kg moeten kunnen trekken voor een paardentrailer. Stel dat we later een andere remorque kopen moet dit uiteraard meer dan die 1300kg aankunnen.

Hoe is jullie visie daarover? De bestelde tiguans krijgen nu volgens ik het begrijp een gratis trekhaak

Het rare vind ik dat de seat atica en de skoda karoq minsten 1500kg kunnen trekken met de 1.5tsi 150pk dsg7.

Meer info op: https://www.volkswagen-forum.nl/foru...ic.php?t=14482
                  Last edited by daydreamer82; 25/01/2019, 19:16.

Comment

OK bedankt voor jullie antwoorden.
                    We hadden reeds eind december prijs gevraagd voor een tiguan (1.5tsi 150pk dsg7 automaat). Trekgewicht geremd was toen 1800kg. Echter is dit nu bijgesteld naar 1300kg. Op de vw site staat wel nog steeds 1800kg ... Heb even gezocht op het internet en blijkbaar komt het door een koelingsprobleem van de motor ...

Het probleem bij is dat we toch minstens 1300kg moeten kunnen trekken voor een paardentrailer. Stel dat we later een andere remorque kopen moet dit uiteraard meer dan die 1300kg aankunnen.

Hoe is jullie visie daarover? De bestelde tiguans krijgen nu volgens ik het begrijp een gratis trekhaak

Het rare vind ik dat de seat atica en de skoda karoq minsten 1500kg kunnen trekken met de 1.5tsi 150pk dsg7.

Meer info op: https://www.volkswagen-forum.nl/foru...ic.php?t=14482
                    Dat de Ateca en Karoq meer mogen trekken zal te maken hebben met het eigen gewicht van de wagen, want die zijn kleiner en lichter.

Van die trekhaak weet ik niets, maar was wel handig geweest voor die ene keer per jaar dat ik een trekhaak nodig heb

In uw geval met paardentrailer snap ik niet dat ge dan zit te loeren naar een 1,5TSI. Dan zou ik zeker en vast kijken voor de 2.0TDI omwille het koppel. En als ge toch absoluut naft wilt, is er ook de 2.0TSI.

Comment

• Heeft niets met de motor te maken, maar met de droge koppeling van de 7 DQ200

De 1.5 /1.4 (250 nm) met 4 motion hebben een natte koppeling 6 DSG en kunnen wel 2000 kg trekken

De 2.0 TDi met 320 nm / 115 pk, kan slechts 1800 kg trekken

Pas met de 2.0 D (150 pk) kan men ook 2000 kg trekken....

Comment

• Net terug van de vw dealer, blijkbaar is het niet meer mogelijk om een dsg te configureren icm een trekhaak. Er zijn dus problemen met de dsg7 icm trekhaak. In Duitsland op fora zijn er gebruikers die klagen over heel lange wachttijden. Ik denk dat we voor een manuele zesbak gaan met travel en premium pack ....

Comment

• Geen enkel, pack opties, kan de luxe van een automaat vervangen…

Er zijn modellen en automerken genoeg, waar wel een trekhaak is met automaat….

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                            Geen enkel, pack opties, kan de luxe van een automaat vervangen…

Er zijn modellen en automerken genoeg, waar wel een trekhaak is met automaat….
                            Zoals welk merk?

Comment

Zoals welk merk?
                              Voldoende?

Tiguan 1.5 i 4 motion met DSG 6: 1800 kg
                              Opel Grandland X 1.6 i met AT 8: 1600 kg
                              BMW X1 /X2 1.8 i (=1.5i met 140 pk Getrag 7AT): 1700 kg
                              Hyundai Tucson 1.6 T I (7 DCT) 1600 kg
                              Renault Kadjar TCe 160 (Getrag 7AT) 1500kg

Kia Sportage DCT
                              Toyota RAV4 CVT
                              Mazda CX5
                              Mercedes GLC
                              Range Rover Evoque
                              Honda CRV CVT
                              Ford Kuga
                              Peugeot 3008 /5008
                              ….
                              Auto’s met een klassieke of natte dubbele koppeling hebben altijd een hoger sleepgewicht, maar verbruiken ook 0.5 L meer, als een automaat met een droge koppeling, bij VW valt hun € altijd te laat…

Comment

• Bij VW valt die € mss laat, maar die valt wel in hun kas
                                Vorig model Tiguan was met 2,8 miljoen verkochtte stuks, de best verkochte in zijn klasse. Dus weet niet of ze lessen te krijgen hebben van anderen. Het huidig model, met droge koppeling, doet het ook razend goed qua verkoop. Denk dat min 95% van de potentiële klanten da sleepvermogen niet nodig hebben.

Comment

• Volgens de specsheet in DE is de DSG7 in de Tiguan altijd met natte koppeling. Dus ook de 1.5TSI. De voorloper 1.4TSI was ook met (natte) DSG6 DQ250 uitgerust i.p.v. (droge) DSG7 DQ200.

7-Gang-Doppelkupplungsgetriebe DSG
                                  Das 7-Gang-Doppelkupplungsgetriebe DSG ist für Drehmomente von bis zu 500 Nm ausgelegt.
                                  ein automatisiertes Getriebe mit Doppelkupplungstechnik. Das DSG besteht aus zwei voneinander unabhängigen Teilgetrieben. Über die Doppelkupplung, zwei in einem Ölbad laufende Lamellenkupplungen, die in einem gemeinsamen Gehäuse zusammengefasst sind, werden die beiden Getriebe über zwei Antriebswellen je nach Gangstufe abwechselnd mit dem Motor kraftschlüssig verbunden.

Probleem met verkrijgbaarheid trekhaak op 1.5 moet dus andere oorzaak hebben?

Comment

• Ik weet niet meer precies hoe dat het zat met die updates, maar was het niet dat ge 3 x op 3 jaar tijd dat gratis kon doen en daarna betalend? Want mijne auto is nu de 2 jaar voorbij en ik vergeet dat telkens te doen. Denk er alleen maar aan als ik eens ergens kom waar de situatie een beetje veranderd is.

Staat thans nog in mijn mailbox dat ik het eens moet doen.

Voor degenen die het al gedaan hebben, hoe lang duurt dat ongeveer?

Ik heb vernomen dat ge eerst een backup moet nemen van uw bestaand kaartje en daarna de nieuwe er via pc/mac kunt opzetten. Maar dacht gelezen te hebben dat dit enorm lang in beslag neemt. Wat is enorm lang?

En moet hij in de wagen ook nog iets doen qua updaten, of is het gewoon op de pc alles doen en kaartje inpluggen en klaar?

Comment

• ik heb vorig jaar in maart een allspace (dsg7) besteld.. hij wordt volgende week pas geleverd, dus ja, ik bevestig de lange wachttijden..
                                      opel vectra gts 1.9 cdti 150pk aut. Opc perf. line '08
                                      opel astra 1.6i 5drs enjoy '05

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door foertje Bekijk Berichten
                                        ik heb vorig jaar in maart een allspace (dsg7) besteld.. hij wordt volgende week pas geleverd, dus ja, ik bevestig de lange wachttijden..
                                        Damn, dat is bijna een jaar. Hier laten ze altijd een paar maanden op voorhand weten wat het budget is, maar zou nu toch wel graag een jaar op voorhand willen weten
                                        Had al gehoord dat het tot 6 maanden was, maar een jaar is wel echt lang. Toen ik mijne bestelde, was er wel een veel langere wachttijd op de TSI motoren omdat daar achterstand mee was.

Comment

• Toen ik ben gaan horen voor een Allspace eind november was het antwoord bij de dealer, niet voor einde juni. Geen deal dus.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X