Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten


    Vreemd, ik krijg nochthans dit resultaat als ik het type wagen opgeef...
    Voor mijn vorige wagen betaalde ik rond de 30€ dacht ik per bus (1L) in de garage zelf, hier zag ik dat het 36€ was voor 4L...
    €36 voor 4 liter is idd goedkoop.
    Ik dus iets meer dan €17 voor een liter en die fles ligt altijd in de koffer. Doe veel kms en check nooit het peil. Dus komt er wel eens een melding te staan en vul ik direct bij.

    Comment


    • Tot nu toe nog nooit zo een melding gekregen bij mijn auto's, al had ik dat bij de Megane wel verwacht.

      Wel een tip, wanneer je zo een melding krijgt, eerst zelf controleren en dan pas bijvullen indien nodig, want kan ook een probleem van de sensor zijn.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Tot nu toe nog nooit zo een melding gekregen bij mijn auto's, al had ik dat bij de Megane wel verwacht.

        Wel een tip, wanneer je zo een melding krijgt, eerst zelf controleren en dan pas bijvullen indien nodig, want kan ook een probleem van de sensor zijn.
        Ondertussen weet ik in mijn geval dat het is om bij te gieten. Een liter tussen het onderhoud van 30000km vinden ze bij VW normaal, maar ik heb het liever niet.
        Denk dat het meer bij diesels als bij benzines tegen komt. Alhouwel Desperation een 1.5TSI heeft.

        Hier in het bedrijf moeten alle andere wagens rapper binnen en die hebben daar dan ook geen last van, behalve de DS5 waar ze ook wat moeten bijkappen omdat die op 30000km gaat. Al de rest gaat op 15 à 20000km.

        Comment


        • Zou er van de nieuwe tiguan ook een LWB uitkomen?
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

          Comment


          • Er staan hier aan de Okay regelmatig twee nieuwe Tiguans.
            Als de ene zijn deuren sluit of opent gaat de andere zijn koffer open.

            Omgekeerd werkt het niet.

            Na 3 keer hadden ze het door waarom die koffer open was toen hij buiten kwam.

            Klein foutje.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
              Zou er van de nieuwe tiguan ook een LWB uitkomen?
              LWB?




              Comment


              • Long wheel base, de Pablo kent het begrip Allspace niet

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Long wheel base, de Pablo kent het begrip Allspace niet
                  Ah zo. Had m niet.

                  @Speed: Die wordt in 2017 verwacht onder de naam Tiguan Allspace

                  Comment


                  • Deze week zou hij dan eindelijk aankomen bij Dieteren...
                    Nu nog naar de Dealer en dan nog geduld op de papieren en nr.plaat via de leasing. Ik denk dat ik al content ga mogen zijn als ik hem de eerste week van Juli eindelijk in ontvangst kan nemen hopelijk...

                    Comment


                    • update: 12000km ondertussen gedaan met de allspace 2.0 TDI dsg7. De adblue is bijgevuld door de dealer na 9200km. het reservoir van 18L was toen zo goed als volledig leeg. andere vloeistoffen zijn dan ook nagekeken en bijgevuld waar nodig.. olie, ruitewisservloeistof enz. met een volle bak en enkel autostrade haal ik 945km maar dan is hij ook echt leeg. vind dat dit nog mee valt voor een automaat te zijn. ik moet wel eens gaan zien voor dakdragers nu de zomervakantie voor de deur staat. bij het rijden heb ik een tikkend geluid, heb al eens rond gekeken en het enige wat ik kan bedenken is dat dat het klepje is om de lade onder de passagierszetel te openen/sluiten.
                      opel vectra gts 1.9 cdti 150pk aut. Opc perf. line '08
                      opel astra 1.6i 5drs enjoy '05

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door foertje Bekijk Berichten
                        update: 12000km ondertussen gedaan met de allspace 2.0 TDI dsg7. De adblue is bijgevuld door de dealer na 9200km. het reservoir van 18L was toen zo goed als volledig leeg. andere vloeistoffen zijn dan ook nagekeken en bijgevuld waar nodig.. olie, ruitewisservloeistof enz. met een volle bak en enkel autostrade haal ik 945km maar dan is hij ook echt leeg. vind dat dit nog mee valt voor een automaat te zijn. ik moet wel eens gaan zien voor dakdragers nu de zomervakantie voor de deur staat. bij het rijden heb ik een tikkend geluid, heb al eens rond gekeken en het enige wat ik kan bedenken is dat dat het klepje is om de lade onder de passagierszetel te openen/sluiten.
                        Zo’n tikkend geluid is vreselijk. Ik hoop dat je het kan terugvinden wat het is.
                        Wat de dakdragers betreft, kun je zeker ook eens kijken bij Farad. Denk dat je de Beamar3 nodig hebt.
                        heb deze zelf al gebruikt op een Insignia Sports Tourer en een Audi A3.
                        Faradbox is dè online aanbieder van dakdragers en bagageboxen (dakkoffers) van het merk Farad. Farad is een west Europees merk wat sedert 1974 toeleverancier is voor diverse auto merken (Renault, Fiat, Lancia, Nissan, Alfa Romeo etc.) en levert daarnaast ook after market auto accessoires voor de consument. U als consument bent dus verzekerd van een kwalitatief hoogwaardig product welke zijn voorzien van diverse veiligheidstest keurmerken zoals b.v. TÜV-GS en European Union City Crash. Faradbox stelt de diverse dakdragers samen om u te voorzien van een complete set dragers geschikt voor uw auto, omdat wij als Faradbox dè importeur zijn van de Benelux en een ruim assortiment hebben van bagagedragers en bagageboxen kunnen wij voor nagenoeg elk merk en model auto een passende oplossing bieden. Wij hebben een zeer ruime voorraad waardoor wij doorgaans dezelfde werkdag versturen en u het bestelde artikel de volgende dag in huis heeft. Wij zijn dagelijks bereikbaar via mail, telefoon en whatsapp, ook buiten kantoortijden, doorgaans reageren wij direct of komen binnen een zeer korte tijd met een reactie. Binnen ons bedrijf beschikken wij over een technische afdeling waardoor u bij elke mogelijke vraag een duidelijk antwoord en/of oplossing kunt verwachten. Door onze korte lijnen met de fabrikant spelen wij direct in op de veranderingen in de markt en breiden wij continue ons assortiment uit of passen wij artikelen aan indien daar aanleiding toe is zodat u te allen tijde verzekerd bent van de juiste dakdragers voor uw model auto.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door foertje Bekijk Berichten
                          update: 12000km ondertussen gedaan met de allspace 2.0 TDI dsg7. De adblue is bijgevuld door de dealer na 9200km. het reservoir van 18L was toen zo goed als volledig leeg. andere vloeistoffen zijn dan ook nagekeken en bijgevuld waar nodig.. olie, ruitewisservloeistof enz. met een volle bak en enkel autostrade haal ik 945km maar dan is hij ook echt leeg. vind dat dit nog mee valt voor een automaat te zijn. ik moet wel eens gaan zien voor dakdragers nu de zomervakantie voor de deur staat. bij het rijden heb ik een tikkend geluid, heb al eens rond gekeken en het enige wat ik kan bedenken is dat dat het klepje is om de lade onder de passagierszetel te openen/sluiten.
                          9200km met een volle AdBlue is zeer weinig. Zeker van dat er een tank van 18L in zit. In mijne Tiguan zit er maar eentje van 8 of 9L (dacht ik en als ik google kom ik op 12L uit), en die moet ik rond de 8000km bijvullen.

                          Tikkend geluid is idd minder, dus hopelijk gaat ge dat nog vinden. Zelf heb ik een paar maanden met een rammelend pano dak gereden, en na 3 x binnen te brengen, was het probleem wel opgelost. Gelukkig.

                          Wat de dakdragers betreft, ben ik van mening dat ge er zeker niet op moogt besparen. Ik heb het gedaan door goedkope te kopen met T-racksysteems van 3G. Waren €85 en na een paar keer te gebruikten, schoot er al 1 kant los. Heb ze toen aan het goede doel (Namaz) geschonken Die heeft dat weten op te lossen.
                          Daarna heb ik dan gewoon de grote kost genomen door de WingeBar's van Thule te nemen. Die zijn breed, maar plat en hebben ook het T-racksysteem waarbij ge fietsdragers erin kunt schuiven en ze niet moet klemmen. Met wat zoeken heb ik er voor mijne Tiguan (zijn universele die op alle open dakrails werken) iets van €185 betaald. Voordeel van deze zijn als uwe volgende auto dichte dakrails heeft, dat ge die voeten kunt bijkomen en gewoon kunt wisselen, zonder de dragers zelf nieuw te moeten kopen. Dus eens ge beiden voeten hebt, kunt ge daarna voor elke nieuwe auto uit de voeten.

                          MAAR, dakdragers hebben nogal eens de neiging om te fluiten of een hard windgeruis te geven. De Wingebar is op dat vlak gewoon een zaligheid. Als ge gaat rijden en ge zet ze erop en direct daarna eraf, gaat ge het verschil wel horen. Het geeft ietske meer windgeruis, maar die is zo gedempt, dat het totaal niet stoort. Ik rij soms maanden ermee op het dak. Enkel jammer dat ze eraf moeten voor de carwash, anders haalde ik ze er gewoon helemaal niet meer af.

                          Comment


                          • Vraagje : heeft er iemand dit ook al voorgehad ?
                            ik rijd zo veel als mogelijk met de ACC. In de laatste 3 maanden is die 3 keer uitgevallen, omdat er een probleem was met de sensoren. Het probleem is tijdelijk want is opgelost met stoppen, het contact af te zetten en te herstarten.
                            Het is één keer gebeurd in een zeer hevige regenbui; en kan ik begrijpen : de glinstering van de onregelmatige druppels verwarren de sensoren.
                            Maar de twee andere keren gebeurde het in de Westerschelde-tunnel op de verbindingsweg tussen Zelzate en Zeeland, en bij droog weer. In het midden van de tunnel, op heen en terugweg vielen de sensoren uit.
                            Het is ook niet dat de auto dan in de remmen gaat of zo. Er verschijnt een foutmelding en de wagen vertraagt omdat er geen gas meer wordt gegeven. Herstarten lost het dus op.
                            Bizar, want in juni zijn we nog met de wagen naar Italië geweest , via Zwitserland met zijn vele tunnels o.a. Gotthardtunnel, en daar geen enkel probleem. De sensoren zijn dus niet kapot, want doen perfect wat ze moeten doen.

                            Over 3.000 km heb ik mijn eerste onderhoud; ik zal het melden in de garage maar ik vrees dat ik geen duidelijk antwoord zal krijgen.

                            Voor de rest is het aftellen naar eind augustus voor de levering van mijn definitieve Tiguan 2.0 Tdi DSG 4Motion Platinum.
                            Nu rijd ik nog met een aanloopwagen 1.5 TSi DSG Comfortline..
                            Last edited by PPS; 01/09/2019, 12:12.

                            Comment


                            • Ik rijd een Tiguan en al paar keer Westerschelde genomen.... en het is idem bij mij. Ik vond het eerder logisch dat het niet werkte in de tunnel. Nadien op een forum gelezen dat blijkbaar elk land kiest of ze dat ondersteunen/toestaan in grote tunnels. Nog nergens officieel zo vernomen.

                              Comment


                              • Na 118000km is bij mij die ACC nog niet uitgevallen in een tunnel en heb er al heel wat gedaan. Die van de Westerschelde weet ik niet of ik die gedaan heb.

                                Mijne ACC schakelt enkel uit bij hevige regen of sneeuw.

                                Comment


                                • Bedankt voor de reacties.
                                  Op de site van de Westerscheldetunnel vind ik in de FAQ dit :
                                  • Komt het voor dat een voertuig met Adaptive Cruise Control (ACC) aan, ongewenst reageert in de tunnel?

                                    Het komt sporadisch voor dat de Adaptive Cruise Control van een voertuig onverwacht reageert op de schaduwwerking in de tunnel. In dat geval pikt het systeem een schaduw op, registreert dat er zich een obstakel op de weg bevindt en grijpt in door af te remmen. Indien de ACC in jouw voertuig dit gedrag vertoont, adviseren wij - voor ieders veiligheid - deze uit te zetten als je de tunnel passeert of contact op te nemen met je dealer.
                                  Het is niet 100 % wat ik voor heb, maar blijkbaar is er wel er issue. En het ligt aan de auto....
                                  Ik vraag het na bij de dealer.

                                  Comment


                                  • Soms moet ik door de Westerschelde met de auto van een vriend om zijn klanten op te halen/weg te brengen. Het betreft een Volvo XC90 T8 met alle toeters en bellen. Ik reed dus onlangs door de Westerscheldetunnel (met gelukkig weinig verkeer) met de adaptieve cc op en ook autopilot. Plots schoot die wagen oncontroleerbaar naar het linkerrijvak. Gelukkig reed daar niemand op dat moment. Kon de wagen nog net onder controle houden. Ik zet dus NOOIT meer iets op als ik door die tunnel rij.

                                    Comment


                                    • Zeer vreemde uitleg van de tunnel zelf, dat lees je nergens anders.

                                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Volgens mij ligt het probleem aan die tunnel. Afbreken die zooi

                                        Comment


                                        • Afgelopen weekend opnieuw onder de Westerschelde en wat ben ik geschrokken.
                                          Midden de tunnel plots (aan zo'n 100 km/h) een luid waarschuwingssignaal in de wagen + "rode" wagen op het infoscherm én dan: de wagen begint keihard te remmen.
                                          Gelukkig heb ik de reactie om zelf ook de rem wat in te duwen en stopt de automatische ingreep...
                                          De frontassist (ACC stond niet actief) had dus ingegrepen. Vermoedelijk ook probleem met schaduw zoals op de website van de tunnel staat te lezen.
                                          Al bij al een geluk dat er niemand kort achter mij aan het rijden was en er geen ongelukken zijn gebeurd.
                                          Conclusie: de volgende keer gaat alles uit bij ingaan tunnel: ACC, lane assist en frontassist. Hopelijk volstaat dit...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X