Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
    eigelijk zit jij in net dezelfde ontkenningsfase he,de schuld ligt bij de tunnel ,niet bij de auto
    ik weet niet ,maar ik denk dat die tunnel er al langer is dan die auto?
    of gaan we eenmaal de zelfrijdende auto realiteit is,alles wat een mogelijke hindernis kan vormen verplaatsen en slopen mss?
    dus nee,ik ontken de pluspunten niet,maar ik ben ook niet blind voor de nadelen.
    Je kan dit natuurlijk op 2 manieren bekijken.
    Ligt het aan de tunnel? Wel, bij enkele tunnels heb je blijkbaar dit probleem, maar bij alle andere tunnels niet. Dus het is effectief wel een probleem met de tunnel.
    Ligt het aan de auto? Ook hier zien we dat het probleem zich bij bepaalde auto's wel voordoet en bij andere niet, dus ja het ligt ook aan de gebruikte software en/of hardware bij die auto's.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Ik ken persoonlijk iemand die zijn broer effectief gestorven is door toedoen van de veiligheidsgordel. Zijn broer weigert om die reden dan ook al de laatste 20 jaar om een gordel te dragen en betaald gewoon de boetes. Maar het is effectief bewezen dat er een veelvoud van levens gered wordt door de gordeldracht dan zonder.
      Mijne pa heeft ook zoiets meegemaakt.
      (ik ken alleen het verhaal, want is van voor ik geboren ben)
      Hij stond met de auto op een kruispunt om links af te slaan, ziet een vrachtwagen aankomen en het volgende wat hij zich herinnert is dat hij op de weg staat op de plaats waar hij met de auto (of wat ervan overbleef), meters verder onder die vrachtwagen stak.
      Had hij toen zijn gordel aan gehad was hij nooit uit die auto geraakt zegt hij altijd.
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

wat de zoe betreft,die heeft inderdaad ook van die onzinsnufjes,
        wat mij betreft mogen ze al die manipulatieve prul eruithalen ,en de prijs in verhouding aanpassen.
        trouwens,volgen is toegestaan staat bij mij vanaf dag 1 UIT.
        als ik behoefte heb aan een zelfrijdende auto,dan bel ik wel een taxi.
        tegen de chauffeur kan je tenminste nog een praatje slaan.
        Wat u betreft wel, maar niet wat Europa betreft. Zij leggen dit op aan de fabrikanten en iedereen gaat het krijgen omdat uitwijst dat ze effectief wel levens redden. Niet iedereen rijdt zo goed als u hé. Dus mensen die minder goed kunnen rijden, besparen hun en anderen een hoop ellende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Hij stond met de auto op een kruispunt om links af te slaan, ziet een vrachtwagen aankomen en het volgende wat hij zich herinnert is dat hij op de weg staat op de plaats waar hij met de auto (of wat ervan overbleef), meters verder onder die vrachtwagen stak.
          Had hij toen zijn gordel aan gehad was hij nooit uit die auto geraakt zegt hij altijd.
          Ik heb eigenlijk nooit echt een heel zwaar ongeval gehad. Het zwaarste was ooit was als passagier in een Golf 2 van ne maat. Kwamen terug van het jeugdhuis van een grenzend dorp. Rond middernacht beiden een stuk in ons voeten en hij toch rijden. Ja, ik weet, het hoort niet. En op een T-splitsing slaat hij rechts af in volle glorie. Maar ik kijk ineens voor me en zie de witte lijnen onder de auto door gaan ipv naast de auto. Ik wil net tegen hem zeggen dat hij wat meer naar rechts moest rijden en ineens zien we een camion op ons afkomen en pakken die recht op zijne hoek. Per chance de hoeken tegen mekaar, waardoor de Golf omsloeg en niet het volle gewicht er achterop kwam.

Gelukkig hadden we toen wel beiden de gordel aan. Die aan mijne kant werkte wel niet 100%, want ik heb toch met mijn hoofd nog een grote ster in de voorruit gemaakt.
          Auto wel pere totale.

En gekke vanal is dat er een agent in na zijn dienst op dat moment passeerde en die gewoon alle documenten voor beide partijen heeft ingevuld zonder meer. Dus nooit politie en alcoholcontrole geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Vrij eenvoudig op te lossen door een gordelsnijder van 20€ in de auto te hangen:
            Lifehammer Glow in the Dark - Noodhamer - Geel. Traditionele veiligheidshamer voor in de auto. Dubbelzijdige hamerkop en Glow in the Dark handgreep met...

Comment

• Waren andere tijden hé?

Beetje hetzelfde meegemaakt, ook gedronken en gereden. (Iets wat ik nu NOOIT meer doe nota ben)
              We schrijven 1985.
              Los achteraan op een splinternieuwe Saab gereden, met mijn Toyotaatje Starlet. Ik reed gelukkig niet hard, maar mijn passagier ook geen gordel aan en los met zijn hoofd op het dashboard.

Politie kwam ter plaatse. "Zijn er gewonden heren....nee?" ..."Dan lossen jullie dat best maar even onder elkaar op hé?" ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Vrij eenvoudig op te lossen door een gordelsnijder van 20€ in de auto te hangen:
                https://www.bol.com/nl/p/lifehammer-...00000033386883
                Mijn vader had vroeger altijd zo een ding in de auto liggen.

Comment

• Mensen denken altijd dat ze naar zo'n ding gaan grijpen als je iets meemaakt, maar mijn ervaring is toch anders.
                  Op zo'n moment ben je toch wel even van de wereld.
                  Plus je moet er dan nog van uitgaan, dat alles nog netjes op zijn plaats zit, als je een ongeval doet.

Comment

Wat u betreft wel, maar niet wat Europa betreft. Zij leggen dit op aan de fabrikanten en iedereen gaat het krijgen omdat uitwijst dat ze effectief wel levens redden. Niet iedereen rijdt zo goed als u hé. Dus mensen die minder goed kunnen rijden, besparen hun en anderen een hoop ellende.
                    mijn vriendin is zo een excellente chauffeur(sic),
                    met of zonder al die ,al dan niet door europa verplichte prullen,wedden dat ze minstens evenveel brokken maakt?
                    tot er inderdaad een zelfrijdende auto komt,hoewel ik er aan twijfel dat die wagen bestand is tegen een stresskip
                    Last edited by ; 22/08/2019, 18:23.

Comment

• Ik heb met de T-roc al vaak gehad dat die uitviel bij regen. Dat had de Golf 7 niet, die bleef correct afstand bepalen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Ik heb met de T-roc al vaak gehad dat die uitviel bij regen. Dat had de Golf 7 niet, die bleef correct afstand bepalen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                        Bij mij valt dat wel eens voor, maar dan pas als het echt pijpenstelen regent waardoor ge zelfs nog niet meer 120 kunt rijden op de autostrade. En ook al eens gehad bij hele hevige sneeuw.

Mss dat er de ene wat gevoeliger is als de andere.

Comment

mijn vriendin is zo een excellente chauffeur(sic),
                          met of zonder al die ,al dan niet door europa verplichte prullen,wedden dat ze minstens evenveel brokken maakt?
                          tot er inderdaad een zelfrijdende auto komt,hoewel ik er aan twijfel dat die wagen bestand is tegen een stresskip
                          Hangt er een beetje vanaf he. Zet iemand die totaal niet kan parkeren in een wagen vol sensoren en 360°camera of een wagen met niets van hulpmiddelen, met welke zal ze het eerst tegen een paaltje rijden?

Ik ben zelf niet per se voor of tegenstander van al die moderne veiligheidszaken in de nieuwste wagens. Het maakt ze duurder en zwaarder. Het enige dat ik wel weet is dat als zo'n systemen ook maar één mensenleven kunnen redden. Dan is dat (voor mij) iedere euro en kg waard. ​​​​​​​
                          2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• awel, daar durf ik geen hand op verwedden.
                            mijn buurvrouw had nooit tegen de garage gezeten,buurman kocht een nieuwe zafira,met parkeersensoren voor en achter,wat denkte
                            en men vriendin is nog een graadje erger......
                            dergelijke brokkenchauffeurs(ze leest hier toch nooit mee,lol) hebben meestal niet de middelen om een auto te kopen met al die veiligheidssnufjes,of in ieder geval met veeeele jaren vertraging,
                            dus als je het zo bekijkt komen dergelijke systemen voor vele mensen rijkelijk te laat.
                            doe maar eens een kleine test,clio 2 jaren 2004 tel ze eens gedurende een paar dagen hoeveel er nog van rondbollen...........
                            wat zeg je tegen die mensen,auto aan de kant laten want hij voldoet in de verste verte niet aan de huidige veiligheidsnormen?. SUCCES ERMEE LOL,
                            (maar blijf wel uit haar buurt,ze krabt u ogen uit)

Comment

• Met uitvallen van het systeem kan ik nog leven. Ik heb dit ook 2x gehad en dan krijg je gewoon melding dat systeem niet meer actief is en heb je tijd om je hierop af te stemmen.
                              Maar dat zelf remmen zonder reden... dat doet echt heel dom.
                              Ik zeg zeker niet dat hierdoor alles fout is aan zo’n systemen maar het stemt toch tot nadenken. Ik kan alleen maar herhalen dat ik de volgende keer die front assist deactiveer.

O ja, voor de rest: heel tevreden over de wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                https://www.bol.com/nl/p/lifehammer-...00000033386883
                                Handig, om uit de auto (of wat er van over blijft) te kunnen NA een ongeval, of als je met de auto in het water beland bent.
                                In de veronderstelling dat je het overleefd hebt en op eigen kracht het wrak kunt verlaten.
                                ​​​​​Maar in de situatie waar jij op replied zou dat niet geholpen hebben, in tegendeel.

Comment

• Ben eens benieuwd of er wijzigingen gaan zijn voor model 2020. Sowizo moet ik volgend jaar weer beginnen kiezen, maar de levering zou december 2020 zijn. Dus al model 2021.
                                  Want het blijft precies een succes dit model en bij VAG veranderen ze sowizo al miniem waardoor de kans klein is dat er uberhaupt iets verandert

Comment

Ben eens benieuwd of er wijzigingen gaan zijn voor model 2020. Sowizo moet ik volgend jaar weer beginnen kiezen, maar de levering zou december 2020 zijn. Dus al model 2021.
                                    Want het blijft precies een succes dit model en bij VAG veranderen ze sowizo al miniem waardoor de kans klein is dat er uberhaupt iets verandert
                                    Ik ben vrijdag mijn nieuwe definitieve Tiguan gaan afhalen.
                                    Ook even geïnformeerd of er binnenkort modelwijzigingen gaan zijn. Dit model is immers 2016 en je wil de volgende 4 (lease)jaren niet meteen met een vorig model rijden..
                                    Volgens hen zal 2020 heel miniem zijn : misschien andere kleuren, of een wijziging in Active Info Display, uiterlijk heel weinig hoogstens licht cosmetisch en misschien een speciaal uitustingmodel zoals de Platinum of de IQ.
                                    Filosofie is dat de nieuwe Golf bepalend is (Golf 8 komt in 2020 op de markt), dan de Passat, en dan pas de Tiguan en tussendoor alle electrische modellen.
                                    Tot 2022 zitten we zeker gerust.

Comment

• Als het opnieuw een tiguan wordt, zal het in mijn geval model 2021 zijn.

Comment

• Vraagje over de sfeerverlichting op een Highline of Platinum model (modeljaar 2019) :
                                        op het internet heb ik filmpjes gezien met een LED-lijn langsheen het panoramisch dak.
                                        De mijne (Platinum versie) heeft dit niet ; alleen een lijn in de voorportieren en de dorpels. Als geheel een beetje teleurstellend, ik had er meer van verwacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PPS Bekijk Berichten
                                          Vraagje over de sfeerverlichting op een Highline of Platinum model (modeljaar 2019) :
                                          op het internet heb ik filmpjes gezien met een LED-lijn langsheen het panoramisch dak.
                                          De mijne (Platinum versie) heeft dit niet ; alleen een lijn in de voorportieren en de dorpels. Als geheel een beetje teleurstellend, ik had er meer van verwacht.
                                          Dat is wel heel erg raar, want ik heb ne gewone comfortline met premiumpack en ik heb langs mijn pano dak die sfeerverlichting. Dus ik zou er toch eens mee langs de garage gaan, want dan zou dat bij de Platinum zeker moeten zijn.

Comment

Working...
                                          X