Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik schaamde mij dood omdat mijne Tiguan wat olie verbruikt en kocht dan telkens die bussen olie uit eigen zak. Daarnet de boekhoudster, die ons vroeger verplichtte om met Citroën te rijden, dat haar lampje van de olie ging branden op hare Peugeot 3008 En dat eveneens na 20000km. Ze wist niet goed wat doen, maar ik wist nog dat ge bij elke nieuwe Citroën een bus van 1L olie erbij kreeg. Dus ff gaan zien, en dat stak ook bij haar reservewiel. Dus kan ze weer ff verder.

Maar blijkbaar heeft ze wel ne marter, want ze heeft al een gigantisch gat in de isolatie van de motorkap evenals de isolatie op het motorblok.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PPS Bekijk Berichten
      Vraagje over de sfeerverlichting op een Highline of Platinum model (modeljaar 2019) :
      op het internet heb ik filmpjes gezien met een LED-lijn langsheen het panoramisch dak.
      De mijne (Platinum versie) heeft dit niet ; alleen een lijn in de voorportieren en de dorpels. Als geheel een beetje teleurstellend, ik had er meer van verwacht.
      LED verlichting pano dak is er niet meer (sinds eind 2018 als ik me niet vergis). Zo ook bij bv de Touran.
      Er was een probleem met waterinsijpeling dat kortsluiting kon veroorzaken. Is ook terugroepactie van geweest.

Comment

• Gisteren avond nog maar eens de kaarten geupdate. Probeer er nu elk jaar aan te denken. Eerst vond ik het wat raat dat het bij VW met een sd-kaart werkte, maar achteraf gezien is het toch wel een gemak en het is gratis waarvan ik veronderstel dat dit tegenwoordig bij de meeste merken wel zo is.

Maar als ik dan hoor dat sommigen het met een stick moeten doen met draaiende motor en dat dit uren kan duren, dan is die SD idd wel handig. Heb op de iMac een app van VW die ik gewoon hoef op te starten, SD in de mac en een paar dingen aanklikken en hij is vertrokken. Met backup van de vorige versie duurt dat makkelijk een 4 à 4,5u en zonder backup gisteren een 3 tot 3,5u.

Ben deze keer wel benieuwd of de massale tolwegen eruit zijn, want bij de vorige had ik regelmatig dat hij melding maakte bij het starten dat er tolwegen op de route zaten, wat niet was natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door smason Bekijk Berichten
          LED verlichting pano dak is er niet meer (sinds eind 2018 als ik me niet vergis). Zo ook bij bv de Touran.
          Er was een probleem met waterinsijpeling dat kortsluiting kon veroorzaken. Is ook terugroepactie van geweest.
          Dat van die waterinsijpeling blijft een zeer vreemd verhaal.
          Toen ik van die terugroepactie gelezen had, toen had ik die vraag in de garage gesteld, maar daar wisten ze van niets. Maar een maand of zo later, kreeg ik dan de brief voor hem binnen te brengen. De chef atelier heeft me toen een hele uitleg gegeven van wat er ging gebeuren. Hij zelf kreeg onderdelen die hij moest vervangen en dat waren gewoon weerstanden. Hij ging ook uit van waterinsijpeling, maar kon de link niet leggen met andere weerstanden. Dus de nodige info opgehaald uit Duitsland en blijkbaar zou er nooit een probleem met insijpeling zijn geweest. Er zit vooraan in dat bakje waar alle knoppen in zitten een weerstand voor het pano dak. De juiste uitleg weet ik niet meer, maar was iets van dat die blijkbaar geen pieken van 14V kon opvangen waardoor er brandgevaar kon zijn. Dus hebben ze bij al die Tiguans een nieuwe weerstand er tussen moeten solderen die dit wel kon.

Wel jammer als die sfeerverlichting weg is, want dat geeft toch een zeer aangenaam gevoel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Gisteren avond nog maar eens de kaarten geupdate. Probeer er nu elk jaar aan te denken. Eerst vond ik het wat raat dat het bij VW met een sd-kaart werkte, maar achteraf gezien is het toch wel een gemak en het is gratis waarvan ik veronderstel dat dit tegenwoordig bij de meeste merken wel zo is.

Maar als ik dan hoor dat sommigen het met een stick moeten doen met draaiende motor en dat dit uren kan duren, dan is die SD idd wel handig. Heb op de iMac een app van VW die ik gewoon hoef op te starten, SD in de mac en een paar dingen aanklikken en hij is vertrokken. Met backup van de vorige versie duurt dat makkelijk een 4 à 4,5u en zonder backup gisteren een 3 tot 3,5u.

Ben deze keer wel benieuwd of de massale tolwegen eruit zijn, want bij de vorige had ik regelmatig dat hij melding maakte bij het starten dat er tolwegen op de route zaten, wat niet was natuurlijk.
            Bij de Mégane is het met stick, het downloaden met de computer naar de stick duurt meestal ongeveer anderhalf uur en de installatie in de auto 30 tot 40 minuten, dat doe ik gewoon tijdens een langere rit als ik weet dat ik de navigatie niet nodig heb, ik ga de auto daar echt niet stationair voor laten draaien.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Dat is dan doenbaar, maar heb int verleden gelezen dat er merken waren waar het 4u duurde en de motor tijdens die update moest draaien. Wie verzint het.

Comment

• Dat is dan doenbaar, maar heb int verleden gelezen dat er merken waren waar het 4u duurde en de motor tijdens die update moest draaien. Wie verzint het?

Comment

• Laatste jaar met den Tiguan en ondertussen net over de 138000km. Heb zo vanaf de 30000km altijd zo wat een trillend gevoel in het gaspedaal gehad. Dat was eerder dat de ophanging niet 100% het wegdek uitfilterde, want het hing ook wel fel af van het wegdek. Nu sinds een paar 1000km is me opgevallen dat dit compleet weg is. Alsof hij nu pas is ingereden

Hoe dan ook, nog altijd heel tevreden van. Baas had gezegd maar terug dezelfde te halen, maar ik rij niet graag 2 x met hetzelfde. Ik had gehoopt wat meer budget te krijgen voor een Mercedes GLB en als dat niet was, een Tiguan Allspace ofwel een gewone Tiguan Platinum. Want voor die 2 x dat ik er eens mee op reis ga per jaar en extra ruimte nodig heb, is het wat dom om budget op te souperen aan die AllSpace.

Voor de rest geen enkel idee waar ik nog naar kan gaan zien. Dacht eens te gaan zien naar de RAV4, maar enkele reviews gelezen en filmpjes bekeken en ze overtuigen niet echt. De Mazda CX5 vind ik ook wel leuk, zeker nadat ik er 3 weken mee gereden heb in Florida. Maar daar steekt het gebrek aan digitaal dashboard, slechte navigatie en zeer hoge CO2 tegen.

Mss wel eens zien voor de Kodiaq omdat da in dezelfde VW garage is en ben heel tevreden van de garage. Maar baas heeft dan liever weer geen Skoda of Seat wegens de herverkoop. Maar dat is natuurlijk wel handig om die offerte dan naast die van de Tiguan te leggen Terraco is ook wel leuk, maar enkel met 4 x 4 te krijgen.

Voor de rest totaal geen idee waar ik nog zou kunnen gaan zien. GLE coupé is mijne droomwagen, maar als firmawagen zou ik al blij zijn met een GLC SUV, want voor mijn werk is de Coupé te klein Maar dat zit er qua budget niet in

Sowizo spring ik eerstdaags eens binnen bij Mercedes om toch eens te zien wat de GLB gaat doen qua prijs. Bij hen kon ik al langs gaan omdat ze apart konden configureren. De verkoper bij de VW garage had gevraagd begin maart te komen omdat ze dan weer over gaan op de normale voorwaarden na het salon.

Comment

• "Voor de rest totaal geen idee waar ik nog zou kunnen gaan zien".

Ik rijd zelf met een VW Tiguan Platinum 2.0 TDI DSG 4motion bedrijfswagen.
                    Afgelopen zomer 3 weken in de VS gereden met een gehuurde Jeep Compass met vergelijkbare motor.
                    Heel aangenaam verrast.
                    Last edited by PPS; 28/01/2020, 16:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PPS Bekijk Berichten
                      "Voor de rest totaal geen idee waar ik nog zou kunnen gaan zien".

Ik rijd zelf met een VW Tiguan Platinum 2.0 TDI DSG 4motion bedrijfswagen.
                      Afgelopen zomer 3 weken in de VS gereden met een gehuurde Jeep Compass met vergelijkbare motor.
                      Heel aangenaam verrast.
                      Niet erg fan van Fiat en zijn varianten. Hier was onlangs ook iemand op het forum die zijne van miserie heeft weggedaan.
                      En qua opties mis ik toch wel een heel aantal zaken in de configurator waaronder 360° view, digitaal dashboard,...

Comment

• 23 november bestelbon getekend voor de Tiguan highline 1.5 tsi DSG R-Line interieur en R- line exterieur, Black, trekhaak, enz. met daginschrijving 0km 2019 EU wagen
                        5 december afgehaald.
                        De reden voor model 2019 te gaan.
                        De korting van 25%
                        Normaal gingen we voor een nieuwe Seat Ateca 2020 in januari.
                        Model 2020 heeft nep uitlaten net zoals de Ateca van Seat, dat zien we niet graag.
                        Ook de bediening van van de verwarming was niet naar onze wens.
                        De Tiguan kwam dan nog veel goedkoper uit dan de Seat Ateca.
                        Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
                        Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• ...groot gelijk

Comment

• Vooral met de R line blijft de Tiguan een erg leuke auto. Gefeliciteerd met de aankoop.

Comment

• Ik heb op 19 januari 2021 een Tiguan Platinum besteld met 1.5 Tsi motor. Kleur is zilver grijs.
                              Opties zijn lederen zetels, black pack en winterpack 2.
                              op de bestelbon staat levering 20 april, maar op myvw staat vermoedelijke levering in België rond 10 juni.
                              Ik weet dat er problemen zijn mbt groot tekort aan chips. Dat zal veel leveringen wellicht beïnvloeden.
                              Nog mensen die onlangs hebben besteld?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Demark Bekijk Berichten
                                Nog mensen die onlangs hebben besteld?
                                Ik heb eind Januari de TiguanR besteld en rij er nu enkele weken mee rond. Momenteel ben ik in de UK, kwestie van er wat Km op te zetten

Comment

Working...
                                X