Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ziet er een mooie auto uit. Voor de naar schatting 30.000 euro die deze wagen kost mag je inderdaad al een beetje veeleisender zijn qua afwerking.

Comment

Die Zafira beter afgewerkt?
      Vind die zelfs slechter afgewerkt dan de vorige generatie van de Tiguan.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        Mag je niet zeggen hier :p

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Dacht dat het aan mij lag. Zafira zit vol harde plastiek.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Wel, we hebben er bijna 200000km mee gereden dus weet ik wel wat ik zeg. De tiguan is zeer goed afgewerkt maar laat op sommige dingen steken vallen als ik het vergelijk.

Comment

De tiguan in uitvoering comfortline, zit daar standaard handenvrij bellen (bluetooth) op ?

Comment

gevonden, zou er standaard moeten opzitten denk ik via Radio Composition Media

Oorspronkelijk geplaatst door sanfredje Bekijk Berichten
                De tiguan in uitvoering comfortline, zit daar standaard handenvrij bellen (bluetooth) op ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk Berichten
                  Wel, we hebben er bijna 200000km mee gereden dus weet ik wel wat ik zeg. De tiguan is zeer goed afgewerkt maar laat op sommige dingen steken vallen als ik het vergelijk.
                  Ben precies niet alleen.
                  Heb er veel te veel met meegereden tegen mijn zin.
                  Overal harde plastic en rammelen.
                  Dus je baseert je op 200.000 km met de ene en een paar km met de andere?

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Mag je niet zeggen hier :p

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                  Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                  Dacht dat het aan mij lag. Zafira zit vol harde plastiek.
                  den borre

Int3x0r

Comment

Ben precies niet alleen.
                    Heb er veel te veel met meegereden tegen mijn zin.
                    Overal harde plastic en rammelen.
                    Dus je baseert je op 200.000 km met de ene en een paar km met de andere?
                    Rammelen doet hij nog altijd niet hoor.
                    Ik hen het over bepaalde zaken die ik beter verwacht had. Zijkant van zitting is echt niet mooi. Lederen zetels en dan een goedkoop stofje aan de zijkant. Harde plastiek waar in de Zafira het nog zachte is en carrosserie zichtbaar binnen langs de deuren. Niet dat dat allemaal erg is maar voor een auto van een dikke 48000€...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk Berichten
                      Rammelen doet hij nog altijd niet hoor.
                      Ik hen het over bepaalde zaken die ik beter verwacht had. Zijkant van zitting is echt niet mooi. Lederen zetels en dan een goedkoop stofje aan de zijkant. Harde plastiek waar in de Zafira het nog zachte is en carrosserie zichtbaar binnen langs de deuren. Niet dat dat allemaal erg is maar voor een auto van een dikke 48000€...
                      Nu, dat was in de eerste BMW 3GT's ook die van de band rolden. Een collega had 8 maand later dezelfde en de 'gaten' tussen de panelen waren aanzienlijk kleiner. Sindsdien kies ik voor auto's die al ff in roulatie zijn.

Comment

Zelf kocht ik in 1997 een 1994 Astra 1.7 Turbo Intercooler (Jawel, die met Isuzu motor). Heb daar op 4 jaar tijd 100k mee gereden en gekocht op 145000km. Zelf was ik daar zeer tevreden van, desondanks toch een aantal stukken. 2 x de alternator kapot (was een ziekte bij deze wagens), en die alternators voor dit type wagen was destijds 24000fr terwijl het voor de meeste andere merken destijds 12000fr was. Dus pijnlijk. Daarnaast ook de wang van de bestuurderszetel compleet doorgeschuurd. En 2 dagen voordat ik mijn firmawagen in ontvangst ging nemen, valt hij in panne. Bij het depanneren ineens rook onder de motorkap en blijkbaar begon mijn kabelboom door te branden. De depanneur direct de batterij afgekoppeld en dan voor 26000fr nieuwe kabelboom in motorcompartiment gestoken.
                        Al bij al viel dat nog mee voor die tijd.

Maar ik had dan wel vrienden en kennissen met Opels die er veel meer problemen mee hadden. Zelfs iemand die ik kende, reden zijn ouders al hun hele leven met Opel en hij op zijn 18de er ook mee begonnen. Toen kwam net de Signum uit en direct full option besteld. Op 1 jaar tijd 18x met stukken in de garage gestaan en de garage hem vriendelijk gevraagd om ermee naar een andere garage te gaan . Die is toen wijselijk overgestapt naar een ander merk. Een andere vriend had voorheen 4 jaar de Insigna Break en was er niet desontevreden van, maar kloeg regelmatig over de baanligging. Heeft sinds vorig jaar de nieuwe Passat en is daar veel meer tevreden over als de Insigna.

Zelf zou ik geen Opel meer willen, maar dat heeft niets met betrouwbaarheid te maken. Vooral met smaak.

Maar zo iets het altijd wel iets met auto's. Ik ken mensen die zweren bij Ford. Ik heb er 5 gehad en met 4 de grootste miserie en met 1 minder miserie. Ik wil nooit nog een Ford.

Comment

Ik heb 1 Astra en 2 Zafira's gehad, in totaal een kleine 450.000km mee gereden op 3 jaar tijd in totaal, allen met de 1.7 motor.
                          Het enige wat ik kan zeggen is dat de zetels van de Zafira top waren en dat het een heel praktische wagen was.

Maar heel wat miserie mee gehad, idem voor mijn collega's waarna het bedrijf besliste om het contract met Opel op te zeggen en naar Renault over te stappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Ik heb 1 Astra en 2 Zafira's gehad, in totaal een kleine 450.000km mee gereden op 3 jaar tijd in totaal, allen met de 1.7 motor.
                            Het enige wat ik kan zeggen is dat de zetels van de Zafira top waren en dat het een heel praktische wagen was.

Maar heel wat miserie mee gehad, idem voor mijn collega's waarna het bedrijf besliste om het contract met Opel op te zeggen en naar Renault over te stappen.
                            En dan vergeet ik nog mijn prive Astra, maar daar is al genoeg over geschreven.

Comment

Mijn vrouw heeft nog het vorige model, een van de laatste die geproduceerd zijn, als firmawagen. Man, man, hoeveel discussies ik hier over gehad heb met haar... Dat ding kostte 39K (zonder de korting) euro, en er zit niet eens cruise control op. Oke, aangezien het een 1 van de laatste was heeft ze een mooie korting gekregen, maar als je ziet wat je voor 39K bij de concurrentie kunt kopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                                Mijn vrouw heeft nog het vorige model, een van de laatste die geproduceerd zijn, als firmawagen. Man, man, hoeveel discussies ik hier over gehad heb met haar... Dat ding kostte 39K (zonder de korting) euro, en er zit niet eens cruise control op. Oke, aangezien het een 1 van de laatste was heeft ze een mooie korting gekregen, maar als je ziet wat je voor 39K bij de concurrentie kunt kopen...
                                Ge spreekt nu wel over het oud model hé. Nieuw model kan men zeer goed uitrusten. Maar die €39K is bruto. Dus best netto prijzen vergelijken, want mijne DS5 kost bruto meer dan de Tiguan en is minder uitgerust dan de Tiguan. Tiguan heeft zelfs opties die ge op een dS5 niet kunt krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Ge spreekt nu wel over het oud model hé. Nieuw model kan men zeer goed uitrusten. Maar die €39K is bruto. Dus best netto prijzen vergelijken, want mijne DS5 kost bruto meer dan de Tiguan en is minder uitgerust dan de Tiguan. Tiguan heeft zelfs opties die ge op een dS5 niet kunt krijgen.
                                  Hyundai Tucson topuitvoering alles op en aan 32K
                                  Kia Sportage topuitvoering alles op en aan 33K
                                  Nissan X-trail alles op en aan 32K.

Hyundai en Kia waren de nieuwe modellen al... Allen zijn netto prijzen

Tiguan kostte netto gemiddeld 3k minder.... Daar ga je toch echt niet over muggeziften? En het nieuwe model kan je zeer goed uitrusten zeg je? Ja, maar je betaald op het einde ook 10K meer...

Comment

Goed opgelegd dan.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

Tiguan kostte netto gemiddeld 3k minder.... Daar ga je toch echt niet over muggeziften? En het nieuwe model kan je zeer goed uitrusten zeg je? Ja, maar je betaald op het einde ook 10K meer...
                                      Check es de stockwagens in duitsland... Tiguan's van 65000 euro... Das ook alles op en aan
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

LOL, ne europese wagen gaan vergelijken met ne Koreaan. Het zou pas straf zijn, moest die Koreaan even duur zijn. Dan zouden ze het fabriek daar kunnen sluiten in Korea, want dat is net hun sterkste troef 'omdat ze goedkoper zijn' (daarom zeker niet slechter, want zelf een Sportage gehad en zeer tevreden van geweest). Maar ook merk ik dat ze veel zaken niet hebben die ge op een nieuwe Tiguan wel kunt kiezen. Zoals bv Active Info Display, navi pro met 3 D weergave (en neen, de meeste andere merken hebben 2,5D en noemen dat 3D ) ... en zo zullen er nog dingen zijn. Zo zie ik ook dat de tucson 1,7 minder pk's heeft en meer CO2. En die 2.0's zitten nog zwaarder in de CO2 wat ze dan weer duurder maakt als firmawagen. Ik weet niet wat ze uw vriendin destijds wijs gemaakt hebben, maar 3k minder, dan is haar bedrijf in het zak gezet. Maar mijne bestelde zit tussen de catalogusprijs en de aanschafprijs €6700 verschil en die is vrij goed uitgerust en kostte gen 10k meer. En wij hebben de allerlaagste fleetkorting.

Als particulier dient ge dan ook weer rekening te houden met aankoop en verkoopprijs achteraf. Een koreaan gaat ge aan minder kunnen verkopen dan bv een Tiguan, waardoor het prijsverschil al niet meer zo groot gaat zijn.

Maar zo kunt ge blijven discussiëren natuurlijk. Elke wagen heeft zijn voor- en nadelen en smaken verschillen. De koreanen zijn enorm goed bezig, maar doen jammer genoeg niet mee met het CO2 verhaal, waardoor ze als firmawagens compleet uit de boot vallen. Eveneens ook de herverkoopwaarde waardoor de leasings enorm duur zijn. Moest ik privé een wagen moeten kopen, dan ging ik zeker voor de Tucson zien. Desondanks ik van het oude model Sportage heel tevreden was, vind ik de modellen erna aartslelijk . De X-trail zou me vroeger hebben aangesporken, maar is tegenwoordig gewoon een veredelde QQ geworden. En met de miserie wat ne ploegbaas op het werk aan de hand heeft met zijne QQ, zou ik zelfs schrik hebben om ooit nog ne Nissan te kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                          Check es de stockwagens in duitsland... Tiguan's van 65000 euro... Das ook alles op en aan

Dan hebt ge volgens mij top of the bil. Mijne is al vrij goed uitgerust, maar natuurlijk geen full-option en die zit net over de helft daarvan Denk dat ge dan wel alles moet aanvinken en de zwaarste motor moet nemen

Comment

Working...
                                          X