Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die A6 is ne Quattro?

Comment

• Volkswagen staat op het punt een verlengde Tiguan op de markt te brengen. De Chinese versie, de Tiguan L, is nu op internet verschenen.

De Europese markt krijgt spoedig gezelschap van een Tiguan met zeven zitplaatsen: de Tiguan Allspace. In China verschijnt ook een lange Tiguan op de markt, een auto die aldaar gewoon de bekende interieurindeling behoudt. Extra beenruimte achterin dus.

Uiteraard geeft de Tiguan L, zoals de verlengde Tiguan in China gaat heten, een goede indruk van het uiterlijk van de Europese Tiguan Allspace. Spoedig weten we meer over de Europese versie die wel over zeven zitplaatsen beschikt, het zal niet lang meer duren alvorens Volkswagen hem officieel naar voren schuift. Opvallend zijn de verlengde achterportieren, iets dat voor een zevenzitsversie op basis van een 'kort model' niet gebruikelijk is. Het lijkt er toch sterk op dat ook de Allspace over langere achterportieren komt te beschikken.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Meer beenruimte achteraan heb ik niet nodig, en die langere portieren ook niet, alsook die extra 2 zitplaatsen. Maar een grotere koffer is altijd welkom

Comment

• Vannacht maakten we kennis met de Volkswagen I.D. Buzz Concept, maar Volkswagen heeft meer nieuws klaargestoomd voor de North American Auto Show in Detroit. We lopen nu de Tiguan Allspace tegen het lijf!

Medio vorige maand werd in China al een verlengde Tiguan gepresenteerd. Vandaag is de Amerikaanse versie aan de beurt: de Allspace. Dit is tevens de enige Tiguan die op de Noord-Amerikaanse markt verschijnt.

Op termijn komt de Tiguan Allspace als nieuwe Tiguan-variant ook naar de Europese markt. De wielbasis van de langere Allspace bedraagt 2,79 meter, waarmee de wielbasis met 11 centimeter is toegenomen. De complete auto groeit 27,2 centimeter in de lengte. Daarmee ontstaat genoeg ruimte voor de optionele montage van een derde zitrij, iets waarmee de Tiguan zich laat omtoveren tot een zevenzitter. Volkswagen noemt de Allspace een 5+2-zitter, iets dat aangeeft dat de ruimte achterin natuurlijk niet overhoudt. De bagageruimte groeit met 115 liter ten opzichte van de reguliere Tiguan. Passagiers op de achterbank hebben 6 centimeter meer beenruimte.

Op de Amerikaanse bestellijst komt slechts één motorvariant te staan, een 2,0-liter TSI die 184 pk levert. Op de Nederlandse motorenlijst verwachten we een bredere selectie aan zowel TSI-benzine als TDI-dieselmotoren tegen te komen.

Eenmaal op de markt, in Nederland in de tweede helft van dit jaar, zal de Tiguan Allspace het aan de stok krijgen met auto's als de Skoda Kodiaq en de Nissan X-Trail.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Net eentje besteld op kosten van de firma... de passat gaat er uit!

Vw Tiguan Highline Black
                2.0 Tdi DSG-7
                Pack Premium
                Pack travel
                Keyless access
                Dubbele koffervloer
                Levering maart!

Countdown has begun
                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Hoeveel auto's hebt gij wel niet

Ongeveer zowat hetzelfde als ik, maar ik heb die keyless acces niet omdat ik daar het nut niet van in zie. Active Info Display niet genomen?

Met wat geluk ligt de levertermijn nog steeds op 2 maanden.

Comment

• Active info is standaard op highline

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• In packs zit leder, gps, pano dak, app connect, ... genoeg toeters en bellen

Comment

• Wagenpark is beperkt hoor: tiguan ipv passat. Verder zijn de quattro en A4 al een tijdje weg en de vrouw rijdt nog met de 508...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                          Active info is standaard op highline
                          Ah ja, dat is just. Ik heb comfortline. Mijn budget was wat lager Maar was wel een must have optie die ik wilde. Voor de rest komt het wel wat overeen denk ik. Ik heb wel ruimtebesparend reservewiel genomen ipv van alleen het deksel. Deksel was al €180 en wiel + deksel was €250. En die bandenrepairset die ge normaal krijgt zonder reservewiel, heb ik er gratis bij gekregen. Bedoeling was om die ruimte eronder te gebruiken voor stockage van gerief dat ik nu in een curverbox in de koffer heb staan. Dat neem ik niet mee op vakantie en dus zou ik op vakantie het reservewiel erin steken. Maar ondertussen steekt het er nog altijd in

Die premium pack heb ik ook en dan nog spraakbediening. En binnenkort nog eens zien wat de VAg-Com nog erbij kan toveren

Comment

• Have fun!

Comment

• Detroit,

Comment

• Hier ook mijn Tiguan Highline 2.0 TDI 4 MOTION DSG-7 (150pk) in Oryx White volledige R-line (interieur alsook exterieur), alle opties behalve easy open systeem. (Vond ik persoonlijk maar niks...) net een maand geleden besteld (16/12/2016), hopelijk ook sneller geleverd als gepland... Leverdatum is voorzien tussen 27 februari en half maart... Normaal gezien zou na 2 weken de productiedatum al bekend zijn bij de fabriek (Dealers zouden dit kunnen opvolgen...) maar voorlopig is er nog niks bekend .

Last edited by ; 17/01/2017, 18:07.

Comment

• Heb ook interresse maar vraag me af of 150 TDI genoeg is voor zo'n zware (1500kg) bak?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dorkooken Bekijk Berichten
                                    Heb ook interresse maar vraag me af of 150 TDI genoeg is voor zo'n zware (1500kg) bak?
                                    Ik heb hem en vind hem vlot genoeg. Ik kom van ne 180pk diesel met meer dan 1600kg en mis diene zeker niet.
                                    Ik zou eerder twijfelen bij ne 1.6TDI, maar die 150pk is voldoende zat.

Testrijden, dan weet ge het. Of de 190pk versie nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Klein Bekijk Berichten
                                      Hier ook mijn Tiguan Highline 2.0 TDI 4 MOTION DSG-7 (150pk) in Oryx White volledige R-line (interieur alsook exterieur), alle opties behalve easy open systeem. (Vond ik persoonlijk maar niks...) net een maand geleden besteld (16/12/2016), hopelijk ook sneller geleverd als gepland... Leverdatum is voorzien tussen 27 februari en half maart... Normaal gezien zou na 2 weken de productiedatum al bekend zijn bij de fabriek (Dealers zouden dit kunnen opvolgen...) maar voorlopig is er nog niks bekend .

Mijne was besteld op 19/09/2016 en tot op de dag van de levering konden ze mij niets zeggen, behalve dat het rond den 20ste december ging zijn. Uiteindelijk kreeg ik eind november al bericht dat hij plots was binnen gekomen en ben hem dan de 4de december kunnen gaan afhalen. Vlot genoeg.

Maar weet wel niet of die levertermijnen nog even lang zijn of ondertussen gestegen.

Comment

• Op papier is hij vlot, de onze voelt toch wel zeer lui aan. Zeker een testrit doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Axe80 Bekijk Berichten
                                          Op papier is hij vlot, de onze voelt toch wel zeer lui aan. Zeker een testrit doen.
                                          Aanvoelen mss wel, maar zelf vind ik hem toch vlot. Mijne DS5 met 180 pk voelde veel sneller aan, maar scheelt op papier maar 0.1sec in de 0-100. Idd, voelt die trager aan, maar denk niet dat het echt veel scheelt. De Tiguan voelt veel liniairder aan, terwijl de DS 5 telkens gelijk ne elastiek door zijn vitessen ging en ge telkens een duwtje kreeg.

Maar idd, om een idee te hebben, best gaan testrijden. Nen 190pk is natuurlijk leuker, maar in het hedendaagse verkeer, is diene 150pk perfect. Mss als ge zware aanhangwagens gaat trekken dat een 190pk zeker beter gaat zijn. Maar voor normaal verkeer zijt ge met die 150pk sneller dan de helft van de andere voertuigen op de baan.

Comment

Working...
                                          X