Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Mijne was besteld op 19/09/2016 en tot op de dag van de levering konden ze mij niets zeggen, behalve dat het rond den 20ste december ging zijn. Uiteindelijk kreeg ik eind november al bericht dat hij plots was binnen gekomen en ben hem dan de 4de december kunnen gaan afhalen. Vlot genoeg.

Maar weet wel niet of die levertermijnen nog even lang zijn of ondertussen gestegen.
    Ik hoop in ieder geval dat het bij mij ook zo gaat zijn . Dat wilt zeggen dat hij in week 9 dan zou geleverd worden... Kan kloppen met de levertermijn die ze opgegeven hadden in de garage. Ik zit op hete kolen in ieder geval .

Comment

Aanvoelen mss wel, maar zelf vind ik hem toch vlot. Mijne DS5 met 180 pk voelde veel sneller aan, maar scheelt op papier maar 0.1sec in de 0-100. Idd, voelt die trager aan, maar denk niet dat het echt veel scheelt. De Tiguan voelt veel liniairder aan, terwijl de DS 5 telkens gelijk ne elastiek door zijn vitessen ging en ge telkens een duwtje kreeg.

Maar idd, om een idee te hebben, best gaan testrijden. Nen 190pk is natuurlijk leuker, maar in het hedendaagse verkeer, is diene 150pk perfect. Mss als ge zware aanhangwagens gaat trekken dat een 190pk zeker beter gaat zijn. Maar voor normaal verkeer zijt ge met die 150pk sneller dan de helft van de andere voertuigen op de baan.
      Ik ben van plan om met de 150pk een paardentrailer te trekken... Weet niet of dat voldoende gaat zijn uiteraard. Mocht dat toch niet zo zijn, in de garage wisten ze me te vertellen dat de motor identiek hetzelfde was maar uiteraard de software anders is ingesteld... Je kan hem dus laten chippen naar de 190pk. Op papier blijft de 150pk dan nog steeds voordeliger.
      Natuurlijk, met zo'n paard op de trailer is het sowieso de bedoeling om zacht op te trekken dus... ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dat nodig gaat zijn.

Comment

• Van paardentrailers ken ik niets. Maar idd, hij is te chippen naar 190pk. Zelf kan ik dat niet doen, omdat het een firmawagen is en als de garantie erdoor weg valt, heb ik stront aan de knikker als het dan fout loopt.

Maar ik heb geen trekhaak, dus trekken hoef ik niet :-).

Mijne C-Crosser destijds had 156pk en nen dubbelasser met 3.5m³ hout op reed die nog vrij goed.

Comment

• Die 150pk is vlot genoeg... maar het hangt er vanaf wat je wil natuurlijk. 0-100 in 9s is meer dan behoorlijk te noemen (combinatie met dsg is prima btw)
          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Dan vorige zaterdag ook nog besteld...

ter vervanging van mijn Tiguan uit 2003 sport & style 1.9 110pk.
            Heeft altijd perfect zijn ding gedaan en doet het nog steeds maar sja... soms heeft ne mens zin in iets nieuw :-)

Comfortline 1.4 TSi met 125pk.... goed genoeg voor wat ik er mee doe.
            meer is altijd leuk maar ook duurder..

Gratis Pack Travel (GPS Discover Media/Mirror P ack/App-Connect/Elektrisch bediende koff erklep/Bluetooth).

Pack Premium (Panoramisch opendak/binnen bekleding leder "Vienna"/Area View/ Rear View/Park Assist/Spiegels elek. inklap.)

R-Line "Exterior", Volkswagen R Maakt hem toch pak knapper maar is vooral een keuze van de vrouw..

heb er ook nog de gewone led-lichten bijgenomen.

in Tungsten zilver.

Verwachte leverdatum volgens hun systeem is 7/2017 maar zou volgens de dealer dekken ze hun beetje in door langere datum te nemen en zal het waarschijnlijk wel 05/2017 zijn.

ik kan dus ook beginnen aftellen en de "oude" Tiguan verkopen.

Comment

• Mooie configuratie
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Heb zonet een mailtje gekregen van de dealer dat hij zal arriveren bij D'Ieteren 15/03 en hij dus rond 20/03 zal kunnen worden afgehaald... De levertermijn van 3maand klopt dus perfect aangezien hij 16/12 besteld werd .

Comment

• Hopla. Het begint hier te groeien met Tiguans

Comment

• Mijne zou eind feb al in Brussel zijn... mid maart rijden!
                    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                      Mijne zou eind feb al in Brussel zijn... mid maart rijden!
                      Wanneer was de jouwe besteld Octa+?

Comment

• Mijne was eind november bij de dealer op 2 maanden en een paar dagen. Nu al opgelopen naar 3 maanden. Desondanks het vorige model topcijfers neerzette qua verkoop (2,8 miljoen stuks), gaat deze precies wat minder hard. Thans zie ik dagelijks wel een 2 à 3 stuks. Meestal grijs, zwart of wit. Ben zowat wel al elke kleur tegen gekomen, maar geen enkele in carribean blue.

In ieder geval wil ik jullie niet nog meer op hete kolen zetten, maar hij is echt wel het wachten waard

Comment

• Ik ben een donker blauwe tegengekomen.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Die heb ik ook al gezien. Enige die ik compleet nog niet gezien heb, is die donkergroene en oranje.
                            Laatst stond ergens een Bordeaux rode tegenover mij en kreeg er geen warm gevoel van. Tot nu toe enkel van Oryx White en Carribean blue. Maar smaken verschillen natuurlijk wel.
                            Tot nu toe alleen maar positieve reacties op de kleur, maar toch ziet ge ze niet rijden.

Maar als ge nu de kleur op de website en configurator bekijkt, wijkt die compleet af van de realiteit. Ik twijfelde in het begin ook heel hard aan de hand van de foto's. Mss als ze in de showrooms en/of bij D'Ieteren effectief zo ene in die kleur zetten, dat ze meer genomen worden. Geen idee. Of mss vinden de meesten het toch een lelijke kleur

Comment

• Ik vind carribean blue inderdaad niet mooi. Maar zoals ge zelf zegt, kleuren zijn heel persoonlijk !
                              We gingen zelf eerst voor de donkerblauwe gaan maar op de laatste moment toch maar gekozen voor Tungsten zilver....
                              iets veiliger om achteraf door te verkopen....

Comment

• Bwa, denk dat eender welke kleur doorverkoopbaar is, daar moet ge u zeker geen zorgen over maken (ik moet hem zelf sowiso niet door verkopen ). Smaken verschillen natuurlijk. Gij zijt nu de eerste die zegt dat hij het blauw niet mooi vindt (wil niet zeggen dat ge de enige zijt hé ), voor de rest alleen positieve reacties met meestal eraan vast dat ge ze alleen maar in het saai zwart of grijs ziet. Zelf heb ik een zwak voor de lichtere tinten blauw. Moest ik uiteindelijk niet hebben toegehapt op het blauw, dan was het zeker wel de zwarte geweest, terwijl ik ooit heb gezworen nooit nog een zwarte auto te nemen. Maar buiten het Carribean Blue, Deep Black Pearl en Oryx White, zat er niets naar mijn goesting tussen. Mss nog wel tussen de speciale kleuren van €2600, maar dat oryx white was al €300 duurder en paste niet meer in budget.

Nu, als auto's mij voorbij gaan of andersom zie ik toch wel dat de auto zeer goed bekeken wordt. Maar dat wil niets zeggen hé. Kan zijn van 'Mmmmn, Speciaal kleurke', tot 'Waauw', maar ook 'Bweirk'. Dat zie ik er niet aan

Maar goed dat ge de Silver gekozen hebt, want dat donkerblauw is toch iets te donker Bij mijne vorige auto was het enige blauw ook zo heel donker en heb ik voor donkergrijs gekozen. Persoonlijk vind ik de kleuren bij VW in het algemeen nogal saai. Zal wss passen bij het oubollige waarover de anti-duitsers altijd praten

Comment

• De huidige Tiguan is in het donkergrijs en nu wilden we toch wel eens iets anders.

het donkerblauw is inderdaad wel heel donker en de vormen komen er ook minder goed op uit....
                                  ik zou vroeger nooit ne zilveren auto gekocht hebben maar bij de Tiguan met het R-line pakket vind ik dit wel goed staan....

ik zie nu stilaan toch meer en meer nieuwe Tiguan rijden en ken zelf ook 3 mensen die er ene besteld hebben dus denk wel dat hij populair is .

Nu nog heel veel geduld hebben en das nu net iets wat ik helemaal niet heb.... :-(

Hij zou zoals in onderstaande afbeelding zijn :-)
                                  Last edited by JerDV84; 09/02/2017, 11:23.

Comment

• Comment

Bwa, denk dat eender welke kleur doorverkoopbaar is, daar moet ge u zeker geen zorgen over maken (ik moet hem zelf sowiso niet door verkopen ). Smaken verschillen natuurlijk. Gij zijt nu de eerste die zegt dat hij het blauw niet mooi vindt (wil niet zeggen dat ge de enige zijt hé ), voor de rest alleen positieve reacties met meestal eraan vast dat ge ze alleen maar in het saai zwart of grijs ziet. Zelf heb ik een zwak voor de lichtere tinten blauw. Moest ik uiteindelijk niet hebben toegehapt op het blauw, dan was het zeker wel de zwarte geweest, terwijl ik ooit heb gezworen nooit nog een zwarte auto te nemen. Maar buiten het Carribean Blue, Deep Black Pearl en Oryx White, zat er niets naar mijn goesting tussen. Mss nog wel tussen de speciale kleuren van €2600, maar dat oryx white was al €300 duurder en paste niet meer in budget.

Nu, als auto's mij voorbij gaan of andersom zie ik toch wel dat de auto zeer goed bekeken wordt. Maar dat wil niets zeggen hé. Kan zijn van 'Mmmmn, Speciaal kleurke', tot 'Waauw', maar ook 'Bweirk'. Dat zie ik er niet aan

Maar goed dat ge de Silver gekozen hebt, want dat donkerblauw is toch iets te donker Bij mijne vorige auto was het enige blauw ook zo heel donker en heb ik voor donkergrijs gekozen. Persoonlijk vind ik de kleuren bij VW in het algemeen nogal saai. Zal wss passen bij het oubollige waarover de anti-duitsers altijd praten
                                      Persoonlijk zou ik ook nooit voor het blauw gaan... Maar dat is ieder zijn keuze. Net zoals niet iedereen een witte auto mooi vind... Ben toch blij met het Oryx White, na enkele wagens gezien te hebben op he autosalon. Toch nog net iets ''exclusiever'' dan het Pure White dat de meeste gekozen hebben...

Comment

• Trouwens... Ik lees op Forums vanuit de UK dat er blijkbaar een probleem is met de bumper voor de R-line. Deze zou voorlopig niet beschikbaar zijn... Sommige moeten 5 tot 9 maanden wachten... ??? Iemand hiervan op de hoogte?

Comment

• Zoals ik al zei is de leverdatum op mijn bestelbon 30/07/2017

verkoper zei wel dat dit veiligheidsmarge is en dat het wss 05/2017 zal zijn.

Eind deze maand gingen ze meer weten wanneer het juist zou zijn.. .

ik hoop da ge ongelijk hebt maar het kan natuurlijk altijd :-(

Comment

Working...
                                          X