Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hmm,. deze week bericht gekregen van dealer. Productiedatum is week 34 (week van 21 aug). Levering voorzien 2e helft van september.
Bij bestellingen eind februari was leverdatum 4 september meegegeven. Is al bij al nog niet zo veel langer, maar aangezien de wachttijd al 6 maand was, is elke extra week natuurlijk extra pijnlijk.
Ben helemaal niet goed in 'geduld'.
Wees blij.. de mijne is besteld 30/01.. klappen nog altijd van November..
Kan toch niet...
Kan je in feite met je bestelbon naar andere garage zodat ze die "overnemen"? Toch redelijk verdacht in mijn ogen.
Hmm,. deze week bericht gekregen van dealer. Productiedatum is week 34 (week van 21 aug). Levering voorzien 2e helft van september.
Bij bestellingen eind februari was leverdatum 4 september meegegeven. Is al bij al nog niet zo veel langer, maar aangezien de wachttijd al 6 maand was, is elke extra week natuurlijk extra pijnlijk.
Ben helemaal niet goed in 'geduld'.
Misschien komt hij nog iets vroeger ze.
mijne stond ook plots bij de dealer terwijl levering in het systeem nog enkele weken later stond gepland...
Weet er iemand toevallig waarom er in de tiguan 1.4 benzine een 6-traps automaat zit en in de 2.0 dieselversie een 7-traps?
Rijdt er hier iemand met een nieuwe tiguan dsg en wat zijn de ervaringen?
Ik heb de 2.0 DSG7. Waarom er in de 1.4 ne 6 zit, weet ik niet.
Mijn ervaringen met de Tiguan zijn zeer goed. Alles wat ik in een auto zocht, vooral ook door de uitrusting.
Mijn ervaring met de dsg en de 150pk diesel zijn niet goed. Slechtste automaat dat ik tot nu toe gehad heb. Mss is de combinatie met de 6 traps beter.
Geen idee. Ik heb voorheen de EGMV in de Citroën C5 gehad en daarna eentje met koppelomvormer in de DS5. Toen ik met de Tiguan met DSG7 ging rijden, ging er een nieuwe wereld voor mij open. Ge voelt hem nauwelijks schakelen, daar waar ik in de DS5 bijna ziek werd van het voelen over gaan. En dacht eerst dat het door die 6 en 7 kwam, maar ne maat van mij heeft nen S-Max met identiek hetzelfde motorblok, maar met een andere 6-trapsautomaat en die voelt ge ook niet schakelen.
wij hebben een golf 7 met dsg, super tevreden, zeker met de acc, tiguan besteld en ook dsg maar met de nieuwe 7 gang, volgens de testen de beste op de markt.
Ik zou geen manuele meer willen maar dat is mijn persoonlijke keuze.
Ik heb een tiguan besteld maar de wachttijd loopt een beetje uit. Ik zou misschien vragen om mijn wagen nog aan te passen naar een dsg ipv een manuele bak. Ik weet niet als dit eigenlijk nog mogelijk is maar vandaar mijn vraag op dit forum. Ik vind het gewoon raar dat het op de 1.4 benzine een dsg6 is.Momenteel rijd ik met een vervangwagen vw golf7 en die heeft ook de dsg7. Ook een benzine. Leuke wagen.
Weet er iemand toevallig waarom er in de tiguan 1.4 benzine een 6-traps automaat zit en in de 2.0 dieselversie een 7-traps?
Rijdt er hier iemand met een nieuwe tiguan dsg en wat zijn de ervaringen?
Zelf heb ik alleen rij ervaring met de Golf DSG 7 (1.4 150 pk) en merkte ik dat de motor soms last had, omdat bij 60 km/u aan 1200 tr/m te draaien, bij het parkeren waren er soms kleine schokjes.
(een Alfa Romeo TCT heeft dit niet)
In de Tiguan hebben zowel de benzine 6 trap DQ250, als diesel 7 traps DQ381 een natte koppeling
Schakelen voelt dus iets anders aan als de 7 traps DQ 200 met droge koppeling.
Volgens mij heeft ook de benzinemotor een DSG met natte koppeling, omdat de Tiguan een vrij hoog sleepgewicht heeft en zelf ook een hoog gewicht
Alvast hoger als een Passat of A4 met zelfde 1.4 (150 pk) motor (met 7 DQ200, droge koppeling)
Omdat een diesel een véél beperkter toerenbereik heeft, gebruikt men 7 versnellingen, bij een natte koppeling volstaan bij de benzine versie blijkbaar 6 versnellingen.
Bij een natte koppeling moet er bij 60.000 km altijd een olie/filter wissel gebeuren (bij veel stadsverkeer /file of slepen, vlugger)
TVS Engineering is de specialist op het gebied van DSG- en motor software, diagnose en reparaties. Van maatwerk tot onderhouden, neem vrijblijvend contact op.
Traag, schokkend, nooit in de goeie versnelling voor mij. Volgens de garage zou hij "leren", maar na 33000km is hij nog niet veel slimmer geworden.
Dat leren is iets vreselijks. Met de C5 en DS5 was dat ook en bij elk onderhoud liet ik dat automatisch resetten. Met de Tiguan heb ik het nog niet laten doen omdat die nog smooth schakelt.
Wij in Februari besteld. Oorspronkelijke leveringsdatum begin augustus. Begin juli naar garage geweest en was dan begin september. 2 weken geleden nog eens langsgeweest en in de computer stond hij plots op november, maar volgens de verkoper kloppen de datums in de computer niet. Vandaag nog eens gebeld. Ze gaan nu maandag bellen naar de fabriek zelf om te horen. Een collega van mijn werk heeft 2 weken na ons identiek dezelfde wagen gekocht ( Enkel zwart ipv grijs ) en van hen zal de auto op 3 september in Brussel zijn. Ik zei dat toen ik belde en blijkt nu dat er zelfs geen volgorde zit in de productie! Het kan dus zijn dat iemand die besteld heeft in april zijn auto eerder heeft dan iemand die besteld heeft in februari!
Wij in Februari besteld. Oorspronkelijke leveringsdatum begin augustus. Begin juli naar garage geweest en was dan begin september. 2 weken geleden nog eens langsgeweest en in de computer stond hij plots op november, maar volgens de verkoper kloppen de datums in de computer niet. Vandaag nog eens gebeld. Ze gaan nu maandag bellen naar de fabriek zelf om te horen. Een collega van mijn werk heeft 2 weken na ons identiek dezelfde wagen gekocht ( Enkel zwart ipv grijs ) en van hen zal de auto op 3 september in Brussel zijn. Ik zei dat toen ik belde en blijkt nu dat er zelfs geen volgorde zit in de productie! Het kan dus zijn dat iemand die besteld heeft in april zijn auto eerder heeft dan iemand die besteld heeft in februari!
Kan toch niet zoiets...
Wij besteld op 30Januari..!!!
Spreken ook van November in de computer...
Krijgen jullie een vervangwagen of doet de garage moeilijk?
Ik ben nu al sinds half Juli bezig om een vervangwagen te krijgen en ondertussen is het enige dat ik bekomen heb "als je een wagen in het weekend nodig hebt moet je ons maar bellen"
Neen, ik heb een wagen nodig om naar mn werk te gaan bende pipo's..!
Ze waren wel zeer rap om te melden dat ik vanaf 15/9, 15 euro korting/dag krijg excl BTW. -> 25% leveringstijd.
Heb dit uitgerekend en is 11/9 ipv 15/9.
De eigenaar van de garage zei toen ja maarja, jullie moeten geen korting krijgen, jullie moeten een auto hebben..
Neen man, ik moet een vervangwagen en korting krijgen!
Dus vraagje, mensen die spontaan een vervangwagen aangeboden kregen, was dit na die extra 25%? Wees maar zeker dat ze dit geld zowiezo krijgen van VW en in hun zak steken!
Ik ben het echt kotsbeu. Wou vriendelijk blijven, maar haalt geen kloten uit.
Dus aangetekende brief opmaken.
@Bart99.Contractueel zouden wij hem half september moeten hebben.Incl.die 25%.Ik heb dat de verkoper ook gezegd.Hij stelde dan een vervangwagen voor,maar de garage neemt onze wagen over,dus dat is geen optie.In principe staat er ook op het contract dat ze aangetekend moeten laten weten als de oorspronkelijke leveringsdatum overschreden wordt.
@Bart99.Contractueel zouden wij hem half september moeten hebben.Incl.die 25%.Ik heb dat de verkoper ook gezegd.Hij stelde dan een vervangwagen voor,maar de garage neemt onze wagen over,dus dat is geen optie.In principe staat er ook op het contract dat ze aangetekend moeten laten weten als de oorspronkelijke leveringsdatum overschreden wordt.
Vraag maar eens naar korting, bij ons belde de verkoper met de district manager en die zei direct 15 euro/dag. Zonder ons kwaad te maken..
ik ga deze week toch aangetekende brief opmaken voor zowel garage als D'Ieteren.
Es zien hoe rap onze wagen er dan zal staan. Als ze moeten betalen zal het wel ineens rapper gaan.. ze rekken zo lang mogelijk.
Comment