Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Er is een Tiguan gespot op de Nürburgring met 5 cylinder in het vooronder. Testwagen, men vermoed dat die motor in de Tiguan R zal komen te liggen.
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
      Er is een Tiguan gespot op de Nürburgring met 5 cylinder in het vooronder. Testwagen, men vermoed dat die motor in de Tiguan R zal komen te liggen.
      Zal wel een tuning project zijn van, MTM of Oettinger, die planten steeds 5 cilinders in andere auto's.
      De 5 cilinder zou nooit beschikbaar worden voor volkswagen's, en Audi exclusive blijven.
      B.t.w. zou hem dan eerder in een Arteon zien komen.
      There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

Zal wel een tuning project zijn van, MTM of Oettinger, die planten steeds 5 cilinders in andere auto's.
        De 5 cilinder zou nooit beschikbaar worden voor volkswagen's, en Audi exclusive blijven.
        B.t.w. zou hem dan eerder in een Arteon zien komen.
        De ‘R’ zit alweer bijna in de maand, tijd om te speculeren over de Tiguan R. Al aan het eind van vorig jaar rolde er een snelle Tiguan over de Nürburgring. De logische aanname was dat het ging om de Tiguan R, die het tot nog toe wat magere aanbod van de speciale R-dealers zou […]

2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Ja dit is duidelijk een RS Q3 testmule, Ingolstadt kenteken.

btw, de test mule met "WOB" kenteken heeft duidelijk een 4 cilinder, de test mule met "IN" kenteken duidelijk een 5 cilinder.
          Het verhaal gaat dat zowel de S Q3 als de RS Q3 een 5 cilinder motor krijgen, de S met 340 pk en de RS met 400 pk.
          Last edited by The Pretender; 23/08/2017, 16:53.
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Gisteren telefoon gekregen.Auto is nog niet in productieen zal voor half november zijn!Eventjes overwogen om hem te cancelen maar dat is geen optie aangezien we die 1uto echt wel graag zouden willen.We krijgen vanaf volgende week een vervangwagen ter compensatie.
            Wij dus besteld in februari.Verkoper zei nogmaals dat er geen logische pikorde is.Het kan dus gerust zijn dat iemand die in April besteld heeft zijn auto eerder zal hebben dan iemand die in februari besteld heeft.De logica is ver te zoeken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Selle
              Gisteren telefoon gekregen.Auto is nog niet in productieen zal voor half november zijn!Eventjes overwogen om hem te cancelen maar dat is geen optie aangezien we die 1uto echt wel graag zouden willen.We krijgen vanaf volgende week een vervangwagen ter compensatie.
              Wij dus besteld in februari.Verkoper zei nogmaals dat er geen logische pikorde is.Het kan dus gerust zijn dat iemand die in April besteld heeft zijn auto eerder zal hebben dan iemand die in februari besteld heeft.De logica is ver te zoeken...
              Korting gevraagd? Ik wacht nog steeds op nieuws. Januari besteld..

Comment

• Mail gestuurd en korting gevraagd of fietsdrager ter compensatie.

Comment

• Auto besteld eind februari, toen met leverdatum eerste week september. Deze week telefoon gekregen van dealer dat mijn wagen deze week op transport gaat. Zal dus slechts enkele dagen later zijn, wat al bij al wreed goe meevalt. Reuzebenieuwd!

Comment

• Das toch raar dan.. benzine? R-line?

Comment

• Ondertussen nog es gebeld met garage, vorige week spraken ze nog van November, staat nu volgens de verkoper bij hun ingepland voor 21 September.. kan vroeger zijn zei ie. Tkan allemaal als je die gasten moet geloven!
                      30 Januari besteld..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart99 Bekijk Berichten
                        Das toch raar dan.. benzine? R-line?
                        Yep, Benzine, automaat, R-line ext, pano, leder.

Comment

• Die hebben dat vergeten doorgeven zeker bij u.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Comment

Ondertussen nog es gebeld met garage, vorige week spraken ze nog van November, staat nu volgens de verkoper bij hun ingepland voor 21 September.. kan vroeger zijn zei ie. Tkan allemaal als je die gasten moet geloven!
                              30 Januari besteld..
                              Zou best kunnen , m'n ma haar wagen was ook eind januari besteld , rijden er nu een dikke week mee rond . Propere wagen, heb er dit weekend eens een ritje mee gedaan en dat spel is echt leuk rijden , alleen de motorisatie is voor mij een behoorlijke shock , die 1.4T heeft toch niet echt veel overschot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver

Zou best kunnen , m'n ma haar wagen was ook eind januari besteld , rijden er nu een dikke week mee rond . Propere wagen, heb er dit weekend eens een ritje mee gedaan en dat spel is echt leuk rijden , alleen de motorisatie is voor mij een behoorlijke shock , die 1.4T heeft toch niet echt veel overschot.
                                Wat ben je gewoon?
                                Ik kom van een Alfa Mito Quadrifoglio 170pk dusja

Comment

Wat ben je gewoon?
                                  Ik kom van een Alfa Mito Quadrifoglio 170pk dusja
                                  Was een beetje cynisch bedoeld hoor , ik ben 272pk (3.0 V6tdi A6 ) gewoon , dan is die 1.4 T wel even aanpassen ja . Maar mijn ma is er toch zeer kontent mee hoor , zij komt van een 2.0 tdi ( VW ) , doen tegenwoordig te weinig km's om nog een moderne diesel te nemen vandaar de keuze voor de 1.4 benzine.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver

Was een beetje cynisch bedoeld hoor , ik ben 272pk (3.0 V6tdi A6 ) gewoon , dan is die 1.4 T wel even aanpassen ja . Maar mijn ma is er toch zeer kontent mee hoor , zij komt van een 2.0 tdi ( VW ) , doen tegenwoordig te weinig km's om nog een moderne diesel te nemen vandaar de keuze voor de 1.4 benzine.
                                    Dan zal die TSI inderdaad maar gewoontjes aanvoelen!
                                    Heb hem paar keer testgereden en doet wat hij moet doen in het dagelijkse verkeer.

Nu wachten tot hij er eindelijk is..!

Comment

• Ga mijn Tiguan deze voormiddag afhalen! Spannend!
                                      Voor de duidelijkheid: was besteld eind februari, en geschatte leverdatum was 4 september. Dus 3 dagen extra valt reuze mee

Comment

• Ik ga nog es van m'n kloten gaan maken. 6 weken te laat al ondertussen

Comment

• Korte impressie eerste dag. Wil niet echt iemand jaloers maken, eerder enthousiasme wat aanwakkeren.
                                          Type: 1.4 TFSI benzine automaat, R-line ext, pano, leder, met meeste toeters en bellen (cruise, lane assist, auto lichten...)

Is mijn eerste automaat, en valt geweldig mee. Schakelt vlot, en vind de 1.4 L meer dan voldoende voor gewoon en licht sportief rijden. Chauffeurs met pilootbrevet kiezen wss sowieso voor andere motor.
                                          De adaptieve cruise controle ism de automaat is zalig. Je stelt pakweg 120 in op snelweg, en auto remt af en versnelt terug. Tikkeltje lastig: op een kleine helling springt de 'auto hold' op, waardoor je zelf even moet gas geven nadat de wagen zelf tot stilstand is vertraagd.
                                          Wegligging is zalig. Was hiervoor een A4 gewend die uiteraard stuk lager zit, maar dit is echt top. Voelt niet te zwaar, en stuurt zacht.
                                          GPS doet wat die moet doen, maar heb intussen Android Auto geïnstalleerd, kan ik makkelijk Waze gebruiken met alle voordelen van dien
                                          Misschien klein minpuntje, was me ook tijdens testrit al opgevallen: ik vind de geluidskwaliteit van de radio (nochtans DAB versie met 8 luidsprekers) niet waauw. Geluid klinkt beetje hol en lijkt van onder uit te komen. Maar de hogere versie was direct de radio met een versterker en subwoofer in de koffervloer, dus dat leek me te veel van het goeie.
                                          De sfeerverlichting is coool! Led lichtlijnen in de portieren, in het pano dak en aan de voeten geven echt een chique gevoel in het donker!

Conclusie: heel tevreden met mijn keuze, en nog net het wachten waard.
                                          Als ik eraan denk, post ik binnen een maand nog een nieuwe update.

Comment

Working...
                                          X