Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• "Ook de meedraaiende koplampen zijn wat mij betreft handige veiligheidsfeature. Ook de automatisch grootlichten zijn wauw. Deze schakelen niet enkel in en uit op donkere stukken weg, maar dekken ook een stuk af als er bv. een tegenligger aankomt. Je ziet dan de weg voor jou best ver uitgelicht, terwijl je op de andere rijstrook een donker vlak ziet dat de tegenligger volgt zodat die niet verblind wordt. Vond dat op papier maar een lullig verkoopspraatje, maar sta er eigenlijk wel van te kijken hoe goed dat werkt."

Hier net dezelfde ervaring maar met xenon. Leek me ook een gadget, in de praktijk is dit echter een fantastisch systeem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RockyGervais Bekijk Berichten
      zonder mij al te hard in de 'LED koplampen maken de uitstraling van mijn wagen pas premium' kan ik wel zeggen dat de LED koplampen op mijn Highline + R-line ext super handig zijn om mee te rijden. Vorige A4 had Xenon lampen, welke al best wit en fel waren, maar met deze LED lampen is de zichtbaarheid echt nog een stuk beter.
      Ook de meedraaiende koplampen zijn wat mij betreft handige veiligheidsfeature. Ook de automatisch grootlichten zijn wauw. Deze schakelen niet enkel in en uit op donkere stukken weg, maar dekken ook een stuk af als er bv. een tegenligger aankomt. Je ziet dan de weg voor jou best ver uitgelicht, terwijl je op de andere rijstrook een donker vlak ziet dat de tegenligger volgt zodat die niet verblind wordt. Vond dat op papier maar een lullig verkoopspraatje, maar sta er eigenlijk wel van te kijken hoe goed dat werkt.
      Dus wat mij betreft: LED lampen hebben absoluut hun nut in beter uitlichten van de weg, omgeving en dus veiliger rijden.
      Heb jij voor één van die dingen een optie moeten nemen? Of is dit standaard highline? Of eventueel R-line?
      Led denk ik standaard highline, maar automatisch dimmende grootlichten? Is dat een optie of toch standaard?
      (ik heb dit momenteel op mijn a4 ook, maar vind dat eerlijk gezegd toch niet zo super :p. Maar misschien is dat tegenwoordig weeral beter)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nick123 Bekijk Berichten

Heb jij voor één van die dingen een optie moeten nemen? Of is dit standaard highline? Of eventueel R-line?
        Led denk ik standaard highline, maar automatisch dimmende grootlichten? Is dat een optie of toch standaard?
        (ik heb dit momenteel op mijn a4 ook, maar vind dat eerlijk gezegd toch niet zo super :p. Maar misschien is dat tegenwoordig weeral beter)
        Goh, was alweer tijdje geleden. Heb daar in alle eerlijkheid ook niet hard op gelet wat in welk pack zat. Snel toch eens even bestelbon opgediept.
        Ik heb de Highline met R-line exterieur.
        De areaview (4 camera's) zat in het Premium pack.
        Elektrische kofferklep zat in Pack Travel
        LED koplampen met variabele lichtverdeling staat bij 'Standaard uitrusting', dus zal denk ik bij Highline zitten.
        Ook de dynamische lichtbundelhoogte- verstelling met dynamische bochtenverlichting stond bij 'standaard'.

Comment

• De LED’s op de Highline hebben inderdaad alle ‘extra’s’ inclusief.

Comment

• De LED’s op de Highline hebben inderdaad alle ‘extra’s’ inclusief.

Comment

• Ik ook totaal geen priblemen met kofferdeksel.

Comment

• Het Pano-dak op de Tiguan : heeft dat een zonnescherm ? Ik heb nu een Passat met panodak en als de zon hoog staat is dat toch wel handig...

Comment

• Comment

• De Passat heeft toch ook een zonnescherm?
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      De Passat heeft toch ook een zonnescherm?
                      Wel ja dat klopt, maar wil dat dan automatisch zeggen dat er op de Tiguan ook één zit ? Ik vind geen foto's van een Tiguan mét en de uit de bedieningsknoppen kan ik het ook niet afleiden.
                      De Passat heeft een draaiknop voor de openen en sluiten van het glazen dak en in die knop twee duwschakelaars voor het zonnescherm.
                      Bij de Tiguan zie ik twee "tuimelschakelaars" ?

Comment

• Dat zit er wel degelijk op.
                        De bediening is iets anders, weet wel niet meteen meer hoe.
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Het pano-dak heeft een zonnegordijn. Dak wordt bediend met een schuifschakelaar en het gordijn met aparte in/uit schakelaar. Wel spijtig dat ik het gordijn niet kan sluiten wanneer het dak open staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PVDV Bekijk Berichten
                            Wel spijtig dat ik het gordijn niet kan sluiten wanneer het dak open staat.
                            Zou dat niet vreselijk 'flapperen'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

ik dacht het ook en jarenlang heb ik zelfs niet geprobeerd op mijn Q5
                              de gordijn kan hier wel gesloten worden met het dak open
                              perfect om elke tocht te vermijden tot 100 km/u, boven deze snelheid is er toch te veel lawaai.
                              geen enkele vibratie... wel aangename verse lucht én bescherming tegen de directe zonestralen
                              dus ok buiten de snelwegen...
                              Last edited by guyugy; 06/11/2017, 17:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

En vreselijk vuil worden.

Comment

• Ik heb het geprobeerd op mijn Passat en het lukt. Beide systemen werken onafhankelijk van elkaar.
                                  Of het aangewezen is te rijden met een open dak en een gesloten zonnescherm, dat laat ik in het midden...

Comment

• Bij warm weer en veel wind doe ik het net dicht en heb daar nog geen probleem mee gehad.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

• Laatste tijd last met mijn zijspiegels. Precies alsof de ingestelde stand niet meer onthouden wordt. Ik moet dus ELKE rit de spiegels opnieuw instellen.

Comment

• Dat is inderdaad een vreemd iets. Ge hebt enerzijds die 3 programmatie's aan uwe zetel incl. spiegels. Maar ook hebt ge profielen in de wagen zelf voor meerdere personen en zelfs guest. Denk zelfs dat ge die aan een sleutel kunt koppelen, maar zo ver ben ik het nooit gaan zoeken. Mss daar eens in neuzen?

Comment

• erreur...

Comment

Working...
                                          X