Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb zo de indruk dat die 2018 modellen wat anders zijn, ofwel moet ik nog eens goed kijken.

    Die zetelverwarming heeft bij mij geen geheugen. Wel als ik ff een 5-tal minuten iets ga uithalen en daarna terug vertrek, dan staat de stand nog op.

    Als ik op het knopje op mijn pinker druk, dan komt er Front-assist en Lane-assist te staan. Die Line guidance heb ik niet. Dus daar kan ik u niet verder mee helpen. Wel dat ik zeer graag met lane assist rij en mijn vrouw daar een hekel aan heeft

    Comment


    • Ik ga straks nog een opleiding moeten volgen alvorens ik mijn Tiguan kan besturen .

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door nick123 Bekijk Berichten


        Dus als ik savonds zetelverwarming opzet, en dan thuiskom en devolgende morgend vertrok, dan stond zetelverwarming zoals die vorige dag was..
        Wat ik nu opmerk, is dat bij de Tiguan dit een tijdje bewaard wordt. Bv als ik effe ga tanken, dan onthoud hij het, maar als ik ondertussen ga slapen, dan onthoud hij het niét.
        En wat gebeurt er als je wakker blijft ?

        Comment


        • Wat mij betreft, was het wel heel ff wennen, want het is een heel andere manier van rijden tov al mijn voorgaande wagens.

          Zeker met die lane assist, front assist, ACC, Auto Hold. Eens gewend is het zalig en moest mijne volgende bepaalde zaken niet hebben, gaat dat weer serieus wennen worden.
          Maar bij de testrit destijds zij die gast bij D'Ieteren dat veel mensen die lane assist en auto hold al uitzetten omdat ze het vervelend vinden. Bij de testwagen stond lane assist zelfs uit met de reden dat het mensen zou afschrikken die een testrit komen doen en het systeem niet kennen omdat ge uw stuur af en toe toch voelt bewegen.

          Comment


          • Auto Hold is echt een gemak... Front assist ook. Lane assist staat bij mij wel af. ACC trekt op de botten zeker bij druk verkeer, liever een gewone CC gehad.
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

            Comment


            • ACC is zalig als je ver moet rijden en geen haast hebt.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                ACC is zalig als je ver moet rijden en geen haast hebt.
                Ik gebruik het 90% van de tijd. Binnenbanen ook. En als ik haast heb, gebruik ik het ook, maar rij ik gewoon harder dan ingesteld staat. Leuke daaraan is dat ge dan niet meer moet remmen als er ne trage voor u hangt. Gewoon gas los en hij remt tot de juiste snelheid Zeker als het pijpenstelen regent zoals deze morgen, vind ik dat wel handig, vermits het zicht wat minder is.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door nick123 Bekijk Berichten

                  ja, ik weet dat je profielen aan een sleutel (kan) linken. Maar dat 'moet' niet. Je kan perfect van profiel wisselen via de boordcomputer zelf ook.
                  Enja, ik weet ook dat je op 1-2-3 kan drukken, maar die staan los van profiel. Dat is hetgeen ik wat verveeld mee zit
                  Maar ik ga het eens in het instructieboekje opzoeken (als het daar al instaat?), en als ik het daar niet vind, dan vraag ik het eens aan de verkoper

                  PS, je kan bij 'car settings' ook kiezen tussen: eco-comfort-normaal?-sport. Iemand dit al eens getest? Geeft dat veel verschil in bv verbruik? Ja uiteraard kan ik het zelf eens testen, maar misschien heeft iemand dat al eens goed getest
                  Ik heb de vrijdag ook eens gekeken naar die instellingen. Maar die Eco-comfor-normaal-sport kom ik 'enkel en alleen' tegen bij de instelling van de ACC. Dus heeft niets met gewoon rijden te maken, maar wel met de acceleratie die de auto maakt als ge op ACC rijdt en uwe voorligger aan de kant gaat. In Eco, gaat hij dan zeer traag terug versnellen, en bij sport veel sneller.
                  Sowizo staat dat bij mij op sport en de afstand op de kortste.

                  Kan zijn dat het bij u nog een andere instelling is, maar bij mij bestaat die niet.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    Ik heb de vrijdag ook eens gekeken naar die instellingen. Maar die Eco-comfor-normaal-sport kom ik 'enkel en alleen' tegen bij de instelling van de ACC. Dus heeft niets met gewoon rijden te maken, maar wel met de acceleratie die de auto maakt als ge op ACC rijdt en uwe voorligger aan de kant gaat. In Eco, gaat hij dan zeer traag terug versnellen, en bij sport veel sneller.
                    Sowizo staat dat bij mij op sport en de afstand op de kortste.

                    Kan zijn dat het bij u nog een andere instelling is, maar bij mij bestaat die niet.
                    Hier dezelfde vaststelling.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door nick123 Bekijk Berichten

                      Ik heb een Diesel, en bij mij staan die er wel tussen hoor

                      Ik heb btw gevonden hoe hij 'normaal' de settings van zetels/spiegels opslaat voor een welbepaalde profiel/bestuurder.
                      Je kan je zetel zetten zoals je wilt, en als je dan op 'lock' drukt op je sleutel, dan slaat hij dat op bij het (huidige?) profiel.
                      (je zou niet perse moeten sluiten met een sleutel, wisselen van profiel via boordcomputer zou het ook moeten doen, maar dat deed bij mij eerlijk gezegd raar).
                      Dus als je vriendin met haar sleutel dan gaat rijden, en ze zet haar zetel goed, en verlaat de auto en doet hem vast, dan gaat dit bij haar profiel bewaard worden.
                      Als jij dan terug de auto opent met je eigen sleutel, zou de zetel meteen naar 'jou' positie moeten gaan.. (ps, radio volume en favoriete posten etc staan ook gelinkt aan profiel).

                      Wat ik niét in de gebruikerhandleiding vond:
                      -je kan lane assist kiezen, maar bij datzelfde menu kan je ook 'lane guidance' als extra kiezen (standaard afgevinkt).. Nergens zie/vind ik terug wat dit betekend...

                      Ohja, en misschien weet iemand het hier.. Maar bij mijn vorige wagen (audi a4) als ik zetelverwarming opzette, werd dat bewaard na uitschakelen auto. (enkel bij rijdersstoel, niét passagierstoel)
                      Dus als ik savonds zetelverwarming opzet, en dan thuiskom en devolgende morgend vertrok, dan stond zetelverwarming zoals die vorige dag was..
                      Wat ik nu opmerk, is dat bij de Tiguan dit een tijdje bewaard wordt. Bv als ik effe ga tanken, dan onthoud hij het, maar als ik ondertussen ga slapen, dan onthoud hij het niét.
                      Weet iemand hoe dit ingesteld kan worden (ik heb een gevoel dat het niet zomaar via boordcomputer gaat lukken).

                      Oef, nog iemand die alles uitzoekt. Ik vond het conflict tussen profielen en zetelinstellingen ook best verwarrend.

                      Die lane guidance-mogelijkheid is standaard bij lane assist. Die zorgt er volgens mij voor dat je wagen constant bijstuurt zodat je netjes in je vak blijft. Zonder die active lane guidance gaat hij iets meer "ping-pongen" tussen de witte lijnen.

                      De zetelverwarming wordt inderdaad maar enkele minuten bijgehouden na uitschakelen. Er is geen mogelijkheid om dit te verlengen via de boordcomputer, wel via VAGCOM: https://www.stemei.de/pages/coding/v...-speichern.php

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Ik heb de vrijdag ook eens gekeken naar die instellingen. Maar die Eco-comfor-normaal-sport kom ik 'enkel en alleen' tegen bij de instelling van de ACC. Dus heeft niets met gewoon rijden te maken, maar wel met de acceleratie die de auto maakt als ge op ACC rijdt en uwe voorligger aan de kant gaat. In Eco, gaat hij dan zeer traag terug versnellen, en bij sport veel sneller.
                        Sowizo staat dat bij mij op sport en de afstand op de kortste.

                        Kan zijn dat het bij u nog een andere instelling is, maar bij mij bestaat die niet.
                        Klopt. Bij mij ook op Sport en kortste afstand.

                        Comment


                        • Al iemand de VAGCOM kabel eraan gehangen om te zien wat er allemaal mogelijk is?

                          Comment


                          • Hier vind je al een hele lijst:


                            Hoeveel adblue-verbruiken jullie? Ik moet ongeveer elke 7-8000 km bijvullen...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten


                              Oef, nog iemand die alles uitzoekt. Ik vond het conflict tussen profielen en zetelinstellingen ook best verwarrend.

                              Die lane guidance-mogelijkheid is standaard bij lane assist. Die zorgt er volgens mij voor dat je wagen constant bijstuurt zodat je netjes in je vak blijft. Zonder die active lane guidance gaat hij iets meer "ping-pongen" tussen de witte lijnen.

                              De zetelverwarming wordt inderdaad maar enkele minuten bijgehouden na uitschakelen. Er is geen mogelijkheid om dit te verlengen via de boordcomputer, wel via VAGCOM: https://www.stemei.de/pages/coding/v...-speichern.php
                              Hehe, ja ik weet graag hoe alles werkt, en ook weet ik graag of ik alle opties 'correct' gebruik.
                              Ik zal het eens testen van die lane guidance! Maar het is mij opgevallen dat hij idd mooi een (flauwe) bocht neemt. Dat terwijl mijn audi a4 (vorige wagen) idd meer pingpong deed .

                              En idd, die eco-comfort-sport-normal zit idd bij mn acc. Dus ik wist niet dat het enkel daarmee temaken had. Maar is idd logisch!
                              Wat ik btw ook nog niet wist, als je versnellingspook na Drive, nogmaals naar beneden trekt, dat je dan wél in een sport modus zit? (S1-S2-S3-... zie je dan op je dashboard). Dat klopt?

                              Ik heb nog wel een vraagje over de ACC. Ik heb nog geen logica gevonden hoe/wanneer hij mooi stopt én terug start én volgt..
                              ik heb géén file assist, maar het is al voorgevallen dat bij een file, mijn auto vollédig stopt (100% stopt), dan zegt de ACC dat hij in standby staat ofzo?
                              En wanneer mijn voorligger terug start en vertrekt, vertrekt mijn wagen ook.. Dat is mij tijdens 2 ritten ofzo voorgevallen (en dan deed hij dat effectief een 4-5 keren).
                              Maar meestal als mn voorligger stopt, moet ik zélf 1x op mn gas duwen zodat hij terug volgt. Iemand die hierin de logica kent? Ik heb een geprobeerd de functie uit te zetten die de motor automatisch afzet, ik heb de auto hold functie eens afgezet, ik heb beide eens afgezet, maar toch volgende hij mn voorganger niet. Dusja, ik zie de logica niet meteen

                              Comment


                              • - Jep, dat is inderdaad de sportmodus van je versnellingsbak. Dan reageert hij wat vinniger, gaat hoger in toeren. Ik rij meestal in Sport omdat dat iets vlotter gaat. Als je de pook naar rechts klikt, dan zit je trouwens in de manuele stand. Kan je schakelen door je versnellingspook vooruit-achteruit te bewegen of met je flippers.

                                - Ik heb ook geen file-assist, maar normaal zou hij niet terug opnieuw starten als je volledig tot stilstand bent gekomen. (zelfs als er nog een minieme beweging in zit, zal hij volgen) In plaats van op je gaspedaal te duwen, kan je ook even op de knop "RES" op je stuur duwen. Dan volgt hij terug opnieuw. (en op RES duwen is een iets minder brute start dan via het gaspedaal)

                                Comment


                                • Super tip van die res duwen! Daarom stel ik die vragen op dit forum. Ben benieuwd. Ga het zeker testen.. Maar effectief, ik ben zeker dat hij echt volledig stopte en terug volgde.. Beetje raar. Maar die resume zou ik ook al super vinden!

                                  Comment


                                  • Hier zie je iemand met de traffic jam assist ook telkens op het knopje duwen na stilstand: https://www.youtube.com/watch?v=08OqwEgRZds

                                    Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Het enige voordeel is dan nog dat Lane Assist onder de 60 km/u werkt.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                      Hier zie je iemand met de traffic jam assist ook telkens op het knopje duwen na stilstand: https://www.youtube.com/watch?v=08OqwEgRZds

                                      Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Het enige voordeel is dan nog dat Lane Assist onder de 60 km/u werkt.
                                      Mja, ik heb effectief al gehad dat hij terug volgde na complete stilstand. Daar ben ik 100% van overtuigd.
                                      Al kan ik niet zeggen hoe het komt. Want idd, 99% van de tijd doet hij dat niét.

                                      En idd, bij traffic jam assist zou ik denken dat hij dat zéker wel doet. Maar blijkbaar ook niet? Dat is wel erg stom en een dure optie dan .

                                      Comment


                                      • Af en toe sluit mijn koffer niet correct als ik op het rechtse knopje duw (dus pas sluiten als ik weg ga). Nog iemand?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
                                          Ik ga straks nog een opleiding moeten volgen alvorens ik mijn Tiguan kan besturen .
                                          Het scheelt niet veel
                                          Toen ik van de DS5 2015 in de Tiguan 2016 stapte, was dat geen evolutie van 1 jaar, maar ineens 10 jaar vooruit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X