Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De mislichten is zo dat als ge 1 klik trekt, dan gaan ze van voor en dan nog eens doortrekken is voor en achter. Maar enkel als ook achter brandt, dan komt er een lampje op het dashboard. Vooraan alleen niet. Dus rij ik soms wel de dag erna met mislichten op. Er gaat wel naast de knop een lampje branden, maar daar let ik nu niet bepaald op

    Ge kunt idd switchen tussen schermen.

    Het is zo, dat bij de meeste navigaties wat ze 3D noemen, eigenlijk maar 2,5D is. Bij de pro hebt ge effectief 3D en ziet ge de auto tussen gebouwen navigeren. Eveneens kunt ge daar op beide schermen tegelijk projecteren en bij de gewone gaat dat niet.

    Ik heb altijd navigatie tussen de klokken staan en de klokken verkleind zodat ik veel kaart heb Wat ik ook graag heb, is een draaiknop om te zoomen als ik eens een omleiding moet doen. Bij de DS5 ging dat niet, en moest ge telkens op + en - duwen wat vervelend was. Bij de Tiguan gaat dat gewoon met de rechtse draaiknop ALS het infotainmentsysteem effectief op navigeren staat. Als die op radio of media staat, dan niet.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      De mislichten is zo dat als ge 1 klik trekt, dan gaan ze van voor en dan nog eens doortrekken is voor en achter. Maar enkel als ook achter brandt, dan komt er een lampje op het dashboard. Vooraan alleen niet. Dus rij ik soms wel de dag erna met mislichten op. Er gaat wel naast de knop een lampje branden, maar daar let ik nu niet bepaald op

      Ge kunt idd switchen tussen schermen.

      Het is zo, dat bij de meeste navigaties wat ze 3D noemen, eigenlijk maar 2,5D is. Bij de pro hebt ge effectief 3D en ziet ge de auto tussen gebouwen navigeren. Eveneens kunt ge daar op beide schermen tegelijk projecteren en bij de gewone gaat dat niet.

      Ik heb altijd navigatie tussen de klokken staan en de klokken verkleind zodat ik veel kaart heb Wat ik ook graag heb, is een draaiknop om te zoomen als ik eens een omleiding moet doen. Bij de DS5 ging dat niet, en moest ge telkens op + en - duwen wat vervelend was. Bij de Tiguan gaat dat gewoon met de rechtse draaiknop ALS het infotainmentsysteem effectief op navigeren staat. Als die op radio of media staat, dan niet.
      Ja, dat lampje van de mistlampen, ik vind dat eigenaardig vooraan => lampje brand bij de knop zelf. vooraan+achter => lampje brand op console.. Tja, mij voelt dat niet intuïtief aan, maar uiteraard is dat niet echt een grote ramp . Zal wel aan mij liggen

      Wat ik wel opmerk is dat (vooral mijn voorste?) sensoren pas laat in actie schieten. Dat ze eigenlijk pas als een voorwerp héél dichtbij is, beginnen te piepen. Naar mijn gevoel, piepte mijn audi een stuk sneller. Maar misschien is dat ook maar een gevoel. Mijn A4 had een langere snuit, dus misschien komt dat daardoor?

      Ohja, en weer geen ramp, maar erg zuinig is de auto niet.. Ik verbruik +/- 6.5l/100km op mn rit naar mijn werk (heb een automaat). Dat is 65km rijden, waarvan ik +/-55km autstrade rijd. Ik rijd wel 130km/u met cruise control. Mn audi deed 4.9l/100km. En de tankinhoud is maar even groot. Ik kan 55l tanken ongeveer.. Dus met een volle tank kan ik 800km ongeveer doen. Mn audi ging los over de 1000. Maarja, was geen SUV model. Ze hadden wel de tankinhoud gerust 10liter groter mogen maken (eventueel als optie zoals bij BMW X1). Heeft iemand met een automaat eigenlijk al eens getest door manueel te schakelen en laag in toeren te blijven dat het verbruik lager ligt? (dat kan uiteraard niet op de autostrade).

      Wat is jullie gemiddelde verbruik? Ik stel deze vraag aan zowel mensen met een automaat als mensen met een handgeschakelde versnellingsbak.

      Comment


      • Vandaag dus opgelet en in de file gaat idd geen groen P lampje branden. Enkel dat de ACC klaar is

        Dat van het mislicht is echt wel verwarrend. Op sommige vlakken hebben die duitsers het echt wel allemaal op een rijtje, maar bij dat niet Wat ik dan wel weer echt doordacht vindt is dat de ruitenwissers volledig zakken dat ze uit het zicht zijn als ze niet gebruikt worden. Als hij bv op sensor staat en dus geregeld moet swipen, dan zakken ze niet helemaal weg en blijven in de aanslag. Ook als ge uw sproeier gebruikt, gaat hij zoals bij elke auto 3 x open en neer en dan stopt het. Vaak moet ge dan nog eens ff duwen voor het restant dat erna nog afloopt. Bij de Tiguan gaat hij na 15 seconden of zo nog 1 x. Verzin het maar

        Qua verbruik zat ik in het begin op 6,5L dat al zuiniger was als de DS5. Dat verbruik is dan gezakt naar 6,0L. Momenteel staat hij op 6,2L. Vermoed dat de winter er voor iets tussen zit. Ik rij ook altijd op ACC 130km/u, waarbij mijne Coyote aangeeft dat ik effectief 125km/u rij.
        Dus uw verbruik gaat nog zakken, maar niet naar Audi-norm

        Waar ge wel rekening mee moet houden, dan is 'olieverbruik'. Voorheen nooit last van gehad omdat al mijn auto's om de 15000km binnen moesten. Den Tiguan op 30000km en de eerste keer ging rond de 22000km mijn lampje branden. Per chance krijgt ge bij een citroën gratis een liter mee en dus die van mijn vrouw gebruikt. Was hetzelfde type. Op 26000km is onderhoud gedaan en ondertussen al 2 x moeten bijgieten. Zit nu op 47000km. Dat valt dan weer een beetje tegen, vind ik.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Vandaag dus opgelet en in de file gaat idd geen groen P lampje branden. Enkel dat de ACC klaar is

          Dat van het mislicht is echt wel verwarrend. Op sommige vlakken hebben die duitsers het echt wel allemaal op een rijtje, maar bij dat niet Wat ik dan wel weer echt doordacht vindt is dat de ruitenwissers volledig zakken dat ze uit het zicht zijn als ze niet gebruikt worden. Als hij bv op sensor staat en dus geregeld moet swipen, dan zakken ze niet helemaal weg en blijven in de aanslag. Ook als ge uw sproeier gebruikt, gaat hij zoals bij elke auto 3 x open en neer en dan stopt het. Vaak moet ge dan nog eens ff duwen voor het restant dat erna nog afloopt. Bij de Tiguan gaat hij na 15 seconden of zo nog 1 x. Verzin het maar

          Qua verbruik zat ik in het begin op 6,5L dat al zuiniger was als de DS5. Dat verbruik is dan gezakt naar 6,0L. Momenteel staat hij op 6,2L. Vermoed dat de winter er voor iets tussen zit. Ik rij ook altijd op ACC 130km/u, waarbij mijne Coyote aangeeft dat ik effectief 125km/u rij.
          Dus uw verbruik gaat nog zakken, maar niet naar Audi-norm
          Dat van de ruitensproeier. Dan hoor ik enkele seconden later 'nog' iets sproeien. Kan/klopt dit? En zoja, wat sproeit er dan nog ?

          Dus jij hebt ook een automaat van 150pk? Wat is de logica dat verbruik nog zakt ? Is in ieder geval wel welgekomen!

          Comment


          • Nog iets horen sproeien, neen. Wel nog een keer swipen.

            Ik heb idd een 2.0tdi met 150pk en DSG7. Ik heb altijd geweten dat een nieuwe auto altijd in het begin wat meer verbruikt. Zou te maken hebben met de onderdelen die nog moeten inlopen. Verbruik zou na 10000km ongeveer goed zitten.

            Comment


            • Jep, hier ook 2.0 TDI met DSG en 150 PK. Verbruik zit nu op 7,7 na 22000 km, maar ik rij nogal vlot (voornamelijk op autostrade en praktisch altijd in S). Het is ook effectief gezakt na ongeveer 10000 km, nadat alles wat ingereden is. Daarvoor vlot boven de 8. Ik heb wel absoluut zo geen olieverbruik als Free_ltd.

              Dat andere sproeien dat je hoort, is als je LED-koplampen gereinigd worden. Dat is volgens mij niet altijd als je sproeit, maar om de 3 keer. Je ziet het duidelijk als je lichten aan staan.

              Comment


              • 7,7L is niet gewoon vlot, maar dan geeft ge serieus gas. Ik ben ne vlotte chauffeur die vaak ook nog wel enorm doortrekt en ook nog wel eens hard durft te rijden en ik heb nog nooit aan de 7 liter gezeten. Ik rij wel zelden op de S. Enkel als ik ff moet jagen.

                Wat olieverbruik betreft, ge zit nu aan de 22000km. Bij mij was het iets boven die 22000km Dus de kans bestaat dat uw lampke toch binnenkort eens gaat branden. Maar zou beter zijn van niet natuurlijk.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  7,7L is niet gewoon vlot, maar dan geeft ge serieus gas. Ik ben ne vlotte chauffeur die vaak ook nog wel enorm doortrekt en ook nog wel eens hard durft te rijden en ik heb nog nooit aan de 7 liter gezeten. Ik rij wel zelden op de S. Enkel als ik ff moet jagen.

                  Wat olieverbruik betreft, ge zit nu aan de 22000km. Bij mij was het iets boven die 22000km Dus de kans bestaat dat uw lampke toch binnenkort eens gaat branden. Maar zou beter zijn van niet natuurlijk.
                  Dat is toch ook puur wat voor wegen je doet hoor. ik moest vanmorgend ergens naartoe. En dat waren nogal veel kleine baantjes etc, maar ook stukken met cruise control op 70km/u. Totale afstand 10km en verbruik 8.4L En ik heb zelfs mijn best gedaan om zo'n laag mogelijk verbruik te hebben. Dus traag optrekken en al

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    7,7L is niet gewoon vlot, maar dan geeft ge serieus gas.
                    Ja, soms.
                    Maar ik ga met koude motor op autostrade en dan gaat het snel. Nog geen 15 minuten later ben ik op mijn werk, dus niet warm rijden + korte afstand...

                    Comment


                    • Heeft er iemand van de Tiguanrijders ook een iphone? Want die verbinding via hotspot gaat bij mij niet zo simpel. Ik weet wel dat het probleem bij Apple ligt die wegens veiligheidsredenen die verbinding telkens onderbreekt. Maar vraag me af of daar toch niet ergens een goede oplossing voor is.

                      Comment


                      • Jep, ik heb een iPhone en heb de hotspot een aantal keer gebruikt, maar niks gemerkt van problemen.

                        Comment


                        • Raar, bij mij is het altijd al een probleem om de verbinding tot stand te brengen. Nu niet dat ik het echt nodig heb, maar als ge bepaalde POI's zoekt, gaat hij wel eerst daar kijken en als het niet gaat, krijgt ge degenen in het systeem (wat minder is).

                          Dus ook eens bij het volgende onderhoud vermelden.

                          Comment


                          • Testje: VOLKSWAGEN TIGUAN ALLSPACE 1.4 TSI HIGHLINE


                            RUIMTEREIS


                            Nee, vierwielaandrijving hoef je in het segment van de enigszins betaalbare SUV’s en cross-overs niet te verwachten. De brede inzetbaarheid van de Volkswagen Tiguan Allspace is vooral te danken aan zijn ruime, variabele interieur.

                            Strakke lijnen en scherpe vouwen zorgen dat hier een typische Volkswagenstaat. De Allspace oogt duidelijk gestrekter dan een 'korte' Tiguan, met name het achterportier is opmerkelijk fors. De nieuweling is 22 cm langer dan zijn compacte broertje, terwijl de wielbasis met 11 cm toenam. Ook de overhang aan de achterzijde is groter.

                            Voor de voorste inzittenden is de Tiguan Allspace precies gelijk aan de kortere versie. Door de relatief rechtopstaande voorruit en het hoge dashboard geeft de Tiguan zijn inzittenden een echt SUV-gevoel. De testauto beschikt niet alleen over een groot scherm op de middenconsole, maar ook over een digitaal instrumentarium én een head-up display.

                            De lange achterportieren wekken de indruk van een overdaad aan beenruimte, maar dat valt tegen. Ook met de verschuifbare achterbank in de achterste stand komen we niet verder dan een nette voldoende, wat ook hier voor een deel is te wijten aan ruimtevretende klaptafeltjes. De achterste zitrij neemt vrijwel de hele bagageruimte in en is alleen geschikt voor kleine kinderen. Met deze zitrij neergeklapt, heeft de bagageruimte een inhoud van 700 liter.

                            De DSG-transmissie werkt op een fijne manier samen met de 150 pk TSI-motor, al wordt er wel érg snel voor de hoogste versnelling gekozen. De Tiguan is comfortabel op een typische Volkswagen-manier. De demping is stevig en de besturing voelt bijzonder strak aan, maar dynamisch is de auto zeker niet. Ook hier gaat het begrip allemansvriend op, waarbij Volkswagen voor een steviger afstemming kiest dan concerngenoot Skoda. De zitpositie krijgt een pluim, want dankzij een uitgebreide verstelbaarheid van stoel, stuur én middenarmsteun vind je snel een fijne rijhouding.




                            SPECIFICATIES

                            Brandstof Benzine
                            Motor 4-cil. in lijn
                            Cilinderinhoud 1.395 cc
                            Maximaal vermogen 110 kW / 150 pk bij 5.000 tpm
                            Maximaal koppel 250 Nm bij 1.500 tpm
                            Lengte / breedte / hoogte 4.701 mm / 1.839 mm / 1.674 mm
                            Wielbasis 2.787 mm
                            Massa leeg 1.470 kg
                            Laadvermogen 740 kg
                            Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.800 kg / 750 kg
                            Banden 235/55R18
                            Topsnelheid 200 km/h
                            Acceleratie 0-100 km/h gemeten 10,6s
                            Acceleratie 50-80 km/h in D 3,3s
                            Acceleratie 80-120 km/h in D 7,5s
                            Brandstofverbruik gemeten 9,0 l/100km
                            (fabrieksopgave: 6,3 l/100km)
                            CO2-uitstoot 143 g/km

                            EINDOORDEEL

                            4/5

                            De Tiguan Allspace biedt ten opzichte van zijn kortere broertje fors meer mogelijkheden en is daarmee een welkome aanvulling binnen het Volkswagen-gamma. Wat opvalt is de hoogwaardige uitstraling van de binnen- en buitenkant, net als de prettige aandrijflijn. Helaas betaal je daar een stevige prijs voor.



                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Ik heb nog eens een vraagje.. Iets wat mij eigenlijk een beetje stoort of waar ik de reden van wil weten..
                              Ik heb al verschillende keren gehad dat opeens mijn sensors (ik weet niet of het voor/achter of zij is) een constante pieptoon geven. Dus ze geven aan dat er iets héél kortbij de auto is.
                              Ik heb het bv al voorgehad, toen ik mijn oprit wilde opdraaien, dus ik ben op de rijweg (ik rijdt +/- 20km/u ofzo, want het is net na een verkeersvertrager). Dan pink ik, en rijdt ik rustig mn oprit op. Maar tijdens het draaien, begint mn sensor opeens een constante pieptoon te geven.. Ik weet niet, is dat misschien omdat mijn achterligger opeens dichtbij is? Ik 'denk' dat het dat is. Maar ben niet zeker. Maar dat komt ook mede doordat de detectie automatisch in gang schiet als je 'rustig' ergens opdraait en een object nadert. Dat vind ik op zich wel super handig, zo moet je niet op het 'parkeerknkopje' drukken als je ergens dicht tegenaan wilt parkeren.. Maar in het geval ik mn oprit oprij, is dat lastig. Want als ik een constante pieptoon hoor, ben ik in paniek en wil ik eigenlijk alles dichtsmijten omdat ik anders denk ergens tegenaan te rijden..

                              Zijn er nog mensen die dit ervaren? en is dat effectief door je achterligger die dichtbij komt? (volgende keer zal ik mn vriendin vragen dat ze het scherm in het oog houdt, dat ze kan zien welke sensors het zijn)

                              Comment


                              • Is het niet eerder omdat er iets opduikt langs de zijkant? Ik heb dat bijvoorbeeld als ik langs de slagboom rij bij ons op het werk.

                                Comment


                                • goh, een constantie pieptoon wil zeggen dat dat op 20cm van mijn zijkant is? Het is effectief als ik halverwege in mn afdraai ben. Dus waarschijnlijk op het moment dat mn achterligger mij passeert. Het is telkens schrikken toch.. Want ja, ik ben dan elke keer wat 'bang' dat ik iets ga raken.. Ook al rij ik dan door, want ja, zowel achter mij, als voor mij kunnen dan auto's op mij aan het wachten zijn.

                                  Comment


                                  • Zou het moeten zien om te weten wat het precies is. Ik heb nergens iets met de sensoren waarvan ik zeg, dat is niet just.

                                    Wat me wel is opgevallen met de koude dagen, is dat als de verwarming op 'auto' staat, dat enkel de 2 buitenste roosters warme lucht blazen en de 2 boven het navi scherm niet. En die in het middenconsool naar achter ook niet. Niet dat ik het daardoor te koud heb. Maar is dat bij jullie ook zo? Heb dat voorheen bij andere merken nog nooit gemerkt.

                                    Ondertussen ben ik vandaag de 48600km gepasseerd. Dus valt goed mee. Op een jaar had ik 45000km wat voor mij nogal weinig is.

                                    Comment


                                    • Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 1.4 TSI (manueel - 125 pk)? Ik ben van plan er eentje (comfortline) te gaan bestellen, maar vraag me af of ik niet teleurgesteld ga zijn met deze versie.
                                      Ik ben altijd al een dieselrijder geweest, ben geen snelheidsfreak, en rij momenteel met een A4 Avant (2.0 TDI -136pk - 11 jaar oud). Ik heb een configuratie laten maken met R-Line kit (puur voor het uiterlijk), maar ik vraag me af of ik met deze versie niet als een "locomotief" ga rijden? Door de weinige km's wordt het sowieso geen Diesel, en het prijsverschil voor een automaat vind ik enorm veel...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Zou het moeten zien om te weten wat het precies is. Ik heb nergens iets met de sensoren waarvan ik zeg, dat is niet just.

                                        Wat me wel is opgevallen met de koude dagen, is dat als de verwarming op 'auto' staat, dat enkel de 2 buitenste roosters warme lucht blazen en de 2 boven het navi scherm niet. En die in het middenconsool naar achter ook niet. Niet dat ik het daardoor te koud heb. Maar is dat bij jullie ook zo? Heb dat voorheen bij andere merken nog nooit gemerkt.

                                        Ondertussen ben ik vandaag de 48600km gepasseerd. Dus valt goed mee. Op een jaar had ik 45000km wat voor mij nogal weinig is.
                                        Ik zal er eens op letten! Maar ik meen mij te herinneren dat ik dat bij mijn vorige wagen (audi a4) ook had. Dat de temperatuur van de middenblazers lager was dan..

                                        Mja, die constantie pieptoon is eigenlijk echt vervelend. Gisteren wilde ik parallel parkeren, en ik zag dat ik meer dan plaats genoeg had. Maar toen ik achteruit, ging opeens de sensors weer in constante pieptoon. Ik heb gewoon verder geparkeerd, want ik was zelfs nog maar halfweg met parkeren.. Dus echt niet dat er iets was waar ik tegen ging zitten.. Ik moet echt eens zien hoe dat komt, en welke sensor dan zogezegd iets ziet, want dat is eigenlijk echt vervelend. Want ik vertrouw dan op mezelf, maar stel dat ik dan toch iets niet gezien heb, bots ik er wel op als ik verder doe...

                                        Comment


                                        • Volgens mij is er dan iets niet just met die sensoren

                                          Comment

                                          Working...
                                          X