Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Tiguan (2016).
Collapse
X
-
-
Er zijn er meerdere die piepen zonder dat er iets in de buurt is en alleen bij het achteruit rijden.
Verschiet er ook altijd van.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nick123 Bekijk BerichtenIk heb nog eens een vraagje.. Iets wat mij eigenlijk een beetje stoort of waar ik de reden van wil weten..
Ik heb al verschillende keren gehad dat opeens mijn sensors (ik weet niet of het voor/achter of zij is) een constante pieptoon geven. Dus ze geven aan dat er iets héél kortbij de auto is.
Ik heb het bv al voorgehad, toen ik mijn oprit wilde opdraaien, dus ik ben op de rijweg (ik rijdt +/- 20km/u ofzo, want het is net na een verkeersvertrager). Dan pink ik, en rijdt ik rustig mn oprit op. Maar tijdens het draaien, begint mn sensor opeens een constante pieptoon te geven.. Ik weet niet, is dat misschien omdat mijn achterligger opeens dichtbij is? Ik 'denk' dat het dat is. Maar ben niet zeker. Maar dat komt ook mede doordat de detectie automatisch in gang schiet als je 'rustig' ergens opdraait en een object nadert. Dat vind ik op zich wel super handig, zo moet je niet op het 'parkeerknkopje' drukken als je ergens dicht tegenaan wilt parkeren.. Maar in het geval ik mn oprit oprij, is dat lastig. Want als ik een constante pieptoon hoor, ben ik in paniek en wil ik eigenlijk alles dichtsmijten omdat ik anders denk ergens tegenaan te rijden..
Zijn er nog mensen die dit ervaren? en is dat effectief door je achterligger die dichtbij komt? (volgende keer zal ik mn vriendin vragen dat ze het scherm in het oog houdt, dat ze kan zien welke sensors het zijn)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenEr zijn er meerdere die piepen zonder dat er iets in de buurt is en alleen bij het achteruit rijden.
Verschiet er ook altijd van.
Comment
-
Da is volgens mij toch niet juist. Bij mij nog niet meegemaakt dat die piepte en ik niet wist waarom.
Ik lees dat ge zijdelings ook gepiep hebt, maar dat is normaal daar er ook sensoren aan de zijkant van de auto zitten. In tegenstelling tot enkel wat sensoren in de voorbumper en achterbumper, zitten er ook ergens aan de zijkant een aantal. Als ge uw tekening ziet met de balkjes, dan hebt ge een idee van hoeveel sensoren erin zitten.
Comment
-
Ik heb iets nieuws ontdekt ivm cruise control.
Stel je rijd 120km/u met cruise control. En je wilt hem bv instellen op 124km/u, dan kan je 4x op de 'res' knop drukken. (of lang indrukken).
Hetzelfde geld voor als je bv 117km/u wil rijden, dan moet je 3x op de 'set' knop drukken...
Is misschien iets stoms maar vroeger wou ik hem altijd op 129km/u zetten, en dat ging niet meer met mn Audi .
Nu kan ik dat dus terug wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nick123 Bekijk BerichtenIk heb iets nieuws ontdekt ivm cruise control.
Stel je rijd 120km/u met cruise control. En je wilt hem bv instellen op 124km/u, dan kan je 4x op de 'res' knop drukken. (of lang indrukken).
Hetzelfde geld voor als je bv 117km/u wil rijden, dan moet je 3x op de 'set' knop drukken...
Is misschien iets stoms maar vroeger wou ik hem altijd op 129km/u zetten, en dat ging niet meer met mn Audi .
Nu kan ik dat dus terug wel
Comment
-
Ik heb vandaag een akkoord voor mijn lease en ja het is ook een 'zwarte'
Met motor 1.4 TSI handbak 150pk Tiguan Comfortline Business + RLine (anders is hij te truttig). Levertijd in Nederland: 14 weken.
Vraag: Wie weet wanneer ze overstappen op de 1.5 TSI die ook al in de Golf en Karoq standaard aanwezig is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sysiwan Bekijk BerichtenIk heb vandaag een akkoord voor mijn lease en ja het is ook een 'zwarte'
Met motor 1.4 TSI handbak 150pk Tiguan Comfortline Business + RLine (anders is hij te truttig). Levertijd in Nederland: 14 weken.
Vraag: Wie weet wanneer ze overstappen op de 1.5 TSI die ook al in de Golf en Karoq standaard aanwezig is?
rijdt trouwens prima, heb die even aan de tand kunnen voelen in de t-roc4 rings driver
Comment
-
Nog maar eens iets ontdekt. Deze keer iets raars.. Het is mij al 2x voorgevallen dat 'opeens' de klok van de auto verkeerd stond. Bv gisteren was het 17.45u op mijn autoklok, en dat terwijl het eigenlijk 16.45u was. Dat is me eerder nog al eens voorgevallen (toen ook één uurtje verkeerd). Maar 'ergens' synced hij dan toch, want vanmorgen was het weer gewoon OK. Ik heb dus niet handmatig de klok verzet (als dat al mogelijk zou zijn?)
Comment
-
Dat probleem heb ik nog niet voor gehad met de klok.
Enige dat ik tot nu toe voor heb gehad of nog voor heb:
- In het begin als ik plaatsnaam intikte, vond hij niets. Als ik dan postcode nam wel. En dat soms andersom. Bij eerste onderhoud hebben ze een update gedaan en probleem opgelost.
- Radio speelt soms ineens zachter en komt vaak voor. Nu, eerder het gevoel dat de middentonen of lage tonen weg vallen voor een tijdje en telkens terug komen. Al met de instellingen gespeeld, maar niets helpt. Rare van al is, dat het enkel en alleen bij 'radio' is en niet bij USB en SD. Heb het toen gemeld, en ze dachten met die update dat dit ook verholpen zou zijn, maar toch nog niet. Is ook moeilijk te controleren voor hen, tenzij ze er een uurke mee gaan rijden. Maar volgende maand toch binnen voor zijn 2de onderhoudje en nog eens melden.
- Rammel in het pano dak alsof het opengaand deel er gewoon los in ligt. Moest er eigenlijk al lang mee zijn langs geweest, maar heb praktisch nooit de tijd. En vaak heb ik ook een ladder in de auto liggen en dan is het zinloos om langs de garage te gaan, want die ladder rammelt daar nog bovenuit . Ik heb zelf al alles zitten nakijken om iets te vinden daaromtrent, maar alles lijkt perfect vast te zitten. En daar zit een beetje mijn vrees, want uit ervaring weet ik dat garagisten het niet zo serieus nemen met rammeltjes en daar dus niet graag achter zoeken en dit dan vaak een zeer lange lijdensweg wordt. Vandaar dat ik eerst zelf het probleem wil vinden en zeggen 'dat scheelt eraan'. Maar ik vind niets En dan moet het ook nog lukken dat het rammelt als ik met die chef mekaniek ga rijden. Bij mij in de buurt rammelt het op alle betonbanen. Ook op kasseiwegen en zelfs nieuwe wegen in klinkers. Maar de baan van de garage is ook een betonbaan en daar rammelt het zelden
Comment
-
Heb je dat nog niet gefilmd?
Bij mij is er een volledig nieuw dak geplaatst.
Ze werkten toen met 2 toeleveranciers en met één er van waren er gekende problemen.
Kraakte enkel bij bepaalde temperaturen dus meestal niet als de garagist mee ging en daarom alles gefilmd en doorgegeven.den borre
Int3x0r
Comment
-
Dat is nog eens een goed idee. Zal ik een van dees doen. Maar ook belangrijk dat gij mij deze info geeft, want ik wist er nog niets van. Dus wss hetzelfde probleem. Bij mij kan het ietske in frequentie schelen door de temperatuur, maar zowel bij warm als koud is het er. Op het moment dat ik heel even tegen het knopje duw en het dak ook maar 1mm beweegt, hoort ge niets.
Wat was het effectieve probleem bij uw dak?
Zelf heb ik links voor het geluid alsof het dak er los in ligt. Als ik in die hoek duw, is het weg totdat ik terug los laat. Dan heb ik rechts vooraan zo een getik (maar minder frequent). Zo een geluid alsof de lijm los komt en telkens ff tegen mekaar komt. Maar kan nergens iets voelen dat het dak los zit. Ik zou eerder verwachten dat er slechte lijm is gebruikt tussen het glas en de kader en het daar wat lost.
Comment
-
Bij mij zat er te veel spanning op denk ik.
Ze hebben alles vervangen, kader, glaspanelen enz.
Nu hoor je het bijna niet als het open gaat en het kraakt niet meer als het dicht is.
Mijn vrouw dacht even dat het een andere auto was na de herstelling.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenBij mij zat er te veel spanning op denk ik.
Ze hebben alles vervangen, kader, glaspanelen enz.
Nu hoor je het bijna niet als het open gaat en het kraakt niet meer als het dicht is.
Mijn vrouw dacht even dat het een andere auto was na de herstelling.
Bij mij is het niet echt een gekraak, maar een gerammel alsof de glasplaat los ligt. Open en dicht gaat het probleemloos.
Maar ga van de week eens filmpje maken zodat ik iets in handen heb, want ik moet binnen een paar weken op onderhoud.
Comment
-
Besteld eind oktober. Vandaag vernomen dat productie op 8/2 werd gestart. Iemand een idee hoeveel er zit tussen start productie en levering?
Ik had maart gekregen als leveringsmaand toen ik hem bestelde dus die belofte lijkt ok te komen.
Wat duurt wachten lang .
Comment
Comment