Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
    Morgen aflevering.. happy
    Proficiat!

Ik had beter nog de optie "geduld" genomen bij vw, want tegenwoordig begint het te kriebelen en eind mei (als alles goed gaat) is nog lang

Comment

• Wachten duurt lang. De dag dat ge hem moogt afhalen is spannend. De dagen erna spelen met de knopjes en functies is nog leuk. En daarna is het gewoon een wagen en lonkt ge al eens online om te zien wat de volgende kan worden

Comment

• De eerste kilometers zitten erop. Kijk nog voor een foto.
        Heel tevreden met gekozen opties en kleur (indium grey).
        Tip: als je geen Rline neemt, kan je voor een kleine prijs mooie sierstukken op de dubbele uitlaat kiezen. Maakt de achterkant meer ‘af’.

Comment

• Intussen een weekje na levering en wagen bevalt uitstekend. Naast de hoge zit is vooral de sturing en krachtige motor (150pk) heel aangenaam als je komt van een Golf 6 (105pk).
          Ik had ook de X1 getest maar de Tiguan is wat mij betreft de betere keuze, zeker gezien de gunstige lease die wij hebben voor een VW. Binnenafwerking (Highline) is ook echt top.
          En die full LED: mooi om zien en wat een lichtopbrengst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
            Intussen een weekje na levering en wagen bevalt uitstekend. Naast de hoge zit is vooral de sturing en krachtige motor (150pk) heel aangenaam als je komt van een Golf 6 (105pk).
            Ik had ook de X1 getest maar de Tiguan is wat mij betreft de betere keuze, zeker gezien de gunstige lease die wij hebben voor een VW. Binnenafwerking (Highline) is ook echt top.
            En die full LED: mooi om zien en wat een lichtopbrengst.
            Je maakt mij jaloers... Hier nog steeds geen nieuws op myvolkswagen, nog steeds geen productiedatum

Comment

• Vandaag een bewogen dagje geweest. Hadden Teambuilding met het werk en dus zo geregeld dat de bedienden ook alle arbeiders zouden meenemen voor de activiteiten. 's Morgens auto met 5 stevige volwassenen erin.

Tijdje terug melding dat hij op onderhoud moet, en dat gaat dus aanstaande woensdag gebeuren.

Nu, vertrek ik op de parking van het werk en al meteen melding AdBlue bijvullen Lap, tis alweer zo ver, maar vermits ik 2400km kan rijden zonder bijvullen, mogen ze dat woensdag in de garage doen.

Daarna onderweg ineens melding dat ergens te weinig druk op de banden zit. Hoppa, melding 3 dus

En dan ten slotte iedereen afgezet en toen ik onderweg naar huis was op de autostrade melding 'Automatische versnellingsbak in noodloop, mag verder rijden' (of iets in dat genre). Echter toen ik de laatste afrit nam voor naar huis te rijden, wilde ik een streep gas geven, en daar was niets meer En hoe meer ik thuis naderde, hoe minder er nog thuis was. Nauwelijks nog 80km/u. Maar toch maar doorgereden naar huis omdat ik schrik had dat ik anders niet meer thuis geraakte

Thuis gekomen en meteen bandendruk nagekeken. Van die 2,6bar normaal zat er in elke band nog iets van 2,0bar. Dus ff vaker nakijken en wss ook de verklaring dat het verbruik lichtjes gestegen was

Daarna met een bang hartje wagen gestart om te zien hoe het zat met de noodloop, maar die was verdwenen. Een 6-tal km gaan rijden en niet meer voor gehad. Dus morgen weer wat kms afleggen, en hopelijk blijft het uit. Woensdag wel ff melden aan de garage.

Desondanks dit, toch een zalige wagen, en de Escape Room en Karting vandaag waren ook dik in orde

Comment

• free al eens van een egr klep gehoord ? Je bent een van de gelukkigen nu , laat da spel ma eens nakijken

Comment

• Trouwens ik wil niks zeggen hoor maar we hebben gisteren zo een auto op het werk gereden. Inriichting gaat wel als je van plastiek houdt , zetels gaan wel, maar die 2.0 diesel is mij veel te zwak voor die auto , spijtig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
                    Trouwens ik wil niks zeggen hoor maar we hebben gisteren zo een auto op het werk gereden. Inriichting gaat wel als je van plastiek houdt , zetels gaan wel, maar die 2.0 diesel is mij veel te zwak voor die auto , spijtig
                    Aan de verkoopsaantallen en de levertermijnen te zien, denken de anderen daar precies toch anders over. Ik weet niet met welke auto’s gij vergelijkt, maar de 150 pk diesels van de concurrenten tonen toch dezelfde cijfers. Dus even sterk of even zwak.

Ik heb voorheen met heel wat andere merken gereden, zijnde Ford, Opel, Renault, Kia, Citroën, DS, ... en kan me niet van de indruk ontdoen dat ik nu met meer plastiek zit. Integendeel. Ook hier heb ik de indruk dat ge mss wel vergelijkt met een wagen die niet met deze klasse te vergelijken is. Ik heb mijn keuze toen zeer goed afgewogen en veel wagens gaan zien. De Tiguan zat voor die prijs het beste destijds Zowel qua uitrusting, als afwerking.

Alle meldingen zijn normaal, buiten die noodloop. Vermits deze noodloop specifiek over de automatische transmissie ging, lijkt me dat weinig met de EGR-klep te maken te hebben. Maar we zien wel. Woensdag gaat hij op onderhoud en dan meld ik het. Is toch nog onder garantie.

Met uw 2 bijdrages heb ik eerder de indruk dat ge om één of andere reden een haatgevoel specifiek voor VW hebt.

Comment

• zou ik,? nee hoor , mooie modellen , goeie motors , goed merk , maar ik mag toch zeggen wat ik van dat type vind toch, geen goede koppeling model met motor , trouwens pl doet er niet toe, koppel telt . Waarmee ik ga rijden doet weinig ter zake en is ook niet te vergelijken met deze suv je kan geen appelen met citroenen vergelijken

Comment

• Deze morgen richting kantoor weer transmissie noodloop en dus ff bij de garage binnen wippen. Hangt nu aan de computer en ik in de showroom. Troc mooi, maar kleine koffer. Tiguan Allspace heeft nu eens het formaat dat ik nodig had.

De Arteon is binnenin enorm ruim. Had ik niet verwacht.

Wel gezien dat alle modellen hier al ne nieuwe infotainment hebben.

Comment

• Niets gevonden.
                          Had liever van wel gehad, want nu is het afwachten. Als ge de auto stil legt, dan reset hij zijn sensors en dus gaat het weer een tijdje goed. Ze hebben nu het hele schema laten doorlopen waardoor hij ook resets doet die hij anders niet doet. Dus ze hopen dat het daarmee opgelost is. Daar de garage maar 4km van ons werk is, is dat dus te weinig om het voor te hebben. Deze morgen was het pas na 45km.

Straks moet ik naar de haven in Antwerpen en zullen we zien. Wel niet aangenaam

Comment

• Dus er was geen foutmelding ivm de automaat en de noodloop?
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Niets gevonden.
                              Had liever van wel gehad, want nu is het afwachten. Als ge de auto stil legt, dan reset hij zijn sensors en dus gaat het weer een tijdje goed. Ze hebben nu het hele schema laten doorlopen waardoor hij ook resets doet die hij anders niet doet. Dus ze hopen dat het daarmee opgelost is. Daar de garage maar 4km van ons werk is, is dat dus te weinig om het voor te hebben. Deze morgen was het pas na 45km.

Straks moet ik naar de haven in Antwerpen en zullen we zien. Wel niet aangenaam
                              Effe stoken: misschien voor uwe volgende uiteindelijk tóch eens voor ne Japanner met benzine-hybride gaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Dus er was geen foutmelding ivm de automaat en de noodloop?
                                Nope. Gisteren kreeg ik gewoon 'Automatische transmissie in noodloop. verder rijden toegestaan'. En dat gaat een paar km goed, maar daarna begint de wagen rampzalig te rijden. Telkens wegvallen van vermogen en hoe langer hoe erger. Maar als ge dan de auto stil legt, dan reset hij.

Deze morgen weer van hetzelfde en toen ik de afrit van Halen genomen had, ben ik meteen aan de kant gaan staan en stilgelegd. Daarna terug gestart, en toen kwam het er direct op en nog eens het lichte met de motor. Maar de garage ligt daar een paar km verder en dus maar direct langs gegaan.

Dacht dat ze sowizo met uitlezen konden zien dat er bv één of andere sensor foute gegevens gaf waardoor ze deze even konden nakijken. Echter was het niet het geval. En daar ik maar rap tussendoor binnen sprong zonder afspraak, hopen ze dat het met alle resets opgelost is. Ik moet sowizo woensdag binnen op onderhoud. Moest het nog voorvallen mss nog rekken tot dan met telkens de auto stil te leggen, en deze keer langer te wachten Maar heb maandag en dinsdag een aantal klanten op staan en het is te koud om de motor te nemen in tussentijd.
                                Als het probleem bijft, moeten ze hem maandag maar al binnen pakken.

Al iets meer dan 10 jaar geleden dat ik in panne ben gevallen of in dit geval met moeite aan de garage geraak Destijds had ik ne KIA en kreeg in de garage een vervangwagen mee. Een Volvo 460 uit de jaren stillekes (denk 17 jaar oud). Een paar uur later stond ik al aan de kant met een kapotte batterij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

Effe stoken: misschien voor uwe volgende uiteindelijk tóch eens voor ne Japanner met benzine-hybride gaan?
                                  Ik zou niet weten welke dan Want die RAV4 zal wss terug ondermaats zijn qua uitrusting, alhouwel hij een mooie verschijning is (de nieuwe toch). En de Lexus NX gaat niet binnen budget passen. Anders heel graag.

Ik heb in het verleden eigenlijk zelden problemen gehad met auto's. Vooral de meeste problemen gehad met mijn 5 Fords (Alez, vooral met de 4 eerste). Daarna nen Astra gehad, maar tegen de 300000 km begon daar ook wel het een en ander aan te schelen. Daarna ne Nissan Primera waarvan de boite sneuvelde (oh ja, ne japanner) en ik op de E314 op de pechstrook mocht wachten op een vervangwagen . Daarna niet meer echt problemen gehad die erg waren. Bij de C5 enkel mechanisme van het raam, bij de C-Crosser bakje van de Iolyse, bij de Sportage radiator van Airco kapot. Daarna de DS5 waar ik 17 x op een jaar tijd (40000km) mee in de garage heb gestaan, waarvan in de hoofdzaak het infotainmentsysteem.

Voor hetzelfde geld is het nu met die reset afgelopen, maar is wel niet plezant om straks weer naar huis te rijden wetende dat het 'kan' komen. Mijn afspraak in Antwerpen gaat gelukkig al niet door.

Comment

Ik zou niet weten welke dan Want die RAV4 zal wss terug ondermaats zijn qua uitrusting, alhouwel hij een mooie verschijning is (de nieuwe toch). En de Lexus NX gaat niet binnen budget passen. Anders heel graag.
                                    Welke uitrusting ontbreekt er voor jou op een RAV4 in vgl met de Tiguan?

Daarna de DS5 waar ik 17 x op een jaar tijd (40000km) mee in de garage heb gestaan, waarvan in de hoofdzaak het infotainmentsysteem.
                                    Wel spijtig van die DS, vind het anders wel een knap merk. Misschien scoren ze beter met de DS7?

Voor hetzelfde geld is het nu met die reset afgelopen, maar is wel niet plezant om straks weer naar huis te rijden wetende dat het 'kan' komen. Mijn afspraak in Antwerpen gaat gelukkig al niet door.

Hopelijk zijn de problemen snel voorbij. Succes in elk geval.

Comment

Welke uitrusting ontbreekt er voor jou op een RAV4 in vgl met de Tiguan?

Ik weet nog niet wat de nieuwe RAV4 gaat brengen, maar tov de huidige heeft de Tiguan meer:
                                      ACC met follow to stop, Active Info Display, Electrisch bediende zetels, 360° view, pano opengaand dak, Front Assist, Lane Assist, automatisch kofferdeksel, spraakbediening, ... .
                                      Ze hebben een zeer beperkte optielijst. En dan heb ik het enkel nog maar over de opties die 'mijne' Tiguan heeft. De optielijst gaat nog een pak verder. Maar zoals gezegd, kan zijn dat de nieuwe dit wel alles gaat hebben, en dan zie ik zo een RAV4 mss wel zitten, als de koffer ruim voldoende is.

Ne maat van mij heeft thans ne auris hybrid. Zelf redelijk tevreden van, maar telkens hij met mij mee rijdt, zegt hij toch dat Toyota op vlak van snufjes nog een stuk achter ligt. Hij werkt voor een onderdeel van Toyota en daar moeten ze dus met Toyota bedrijfswagens rijden, behalve de direct. Die laatste mogen Lexus . Zelf vind hij de automaat in die auris niet echt aangenaam rijden.

Maar een Lexus NX zie ik wel zitten, alhouwel ik denk dat die RX meer de ruimte biedt dat ik nodig heb

Comment

Wel spijtig van die DS, vind het anders wel een knap merk. Misschien scoren ze beter met de DS7?

Ze zullen wel moeten met de DS7, anders is het wss kruis erover. Enige DS die een succes is momenteel, is de DS3. De DS4 is al onder verwachting en de DS5 verkoopt voor geen knijt. En ergens zijn ze daar bij PSA ook zelf schuld aan. Ik heb zo het gevoel dat ze daar dachten van een auto te bouwen die er 'duurder uitziet' en die dan ook duurder voorkoopt, dat de mensen dat dan ook absoluut willen.
                                        Maar destijds met de eerste DS5, waren er van de journalisten al veel opmerkingen. Desondanks deze opmerkingen, hebben ze hem toch zo de markt op gesmeten met tegenvallende cijfers. 250000 stuks op 4 jaar tijd. Dan hebben ze dus wel die opmerkingen serieus genomen en dus nieuw infotainment, zachter afgeveerd en betere automaat met de facelift. Echter blijft ge met de reputatie van de eerste zitten, en anderzijds zeer ondermaatse uitrusting ten opzichte van de concurrentie voor ongeveer dezelfde prijs.
                                        Een Tiguan en DS5 zijn compleet verschillende wagens, maar de tiguan was €2100 duurder dan de DS5, maar qua uitrusting ineens 10 jaar vooruit. De opties die ik aanhaal in mijn vorige post tiv de RAV4, die zijn zelfs niet verkrijgbaar op een DS5. En met de DS7 hebben ze dat nu wel gedaan. Ben zelf ook benieuwd.

Mijne volgende wagen geen flauw idee. Denk dat ik eind 2019 al mag beginnen uitkijken voor levering 2de helft 2020. Vandaag de Tiguan AllSpace gezien en qua formaat komt die wel in de buurt van wat ik wil. Maar buiten het infotainment, alles hetzelfde. En ik rij graag met iets nieuws en rij dus niet graag met 2 x hetzelfde.

Comment

Ik weet nog niet wat de nieuwe RAV4 gaat brengen, maar tov de huidige heeft de Tiguan meer:
                                          ACC met follow to stop, Active Info Display, Electrisch bediende zetels, 360° view, pano opengaand dak, Front Assist, Lane Assist, automatisch kofferdeksel, spraakbediening, ... .
                                          Ze hebben een zeer beperkte optielijst. En dan heb ik het enkel nog maar over de opties die 'mijne' Tiguan heeft. De optielijst gaat nog een pak verder. Maar zoals gezegd, kan zijn dat de nieuwe dit wel alles gaat hebben, en dan zie ik zo een RAV4 mss wel zitten, als de koffer ruim voldoende is.

Ne maat van mij heeft thans ne auris hybrid. Zelf redelijk tevreden van, maar telkens hij met mij mee rijdt, zegt hij toch dat Toyota op vlak van snufjes nog een stuk achter ligt. Hij werkt voor een onderdeel van Toyota en daar moeten ze dus met Toyota bedrijfswagens rijden, behalve de direct. Die laatste mogen Lexus . Zelf vind hij de automaat in die auris niet echt aangenaam rijden.

Maar een Lexus NX zie ik wel zitten, alhouwel ik denk dat die RX meer de ruimte biedt dat ik nodig heb
                                          OK. Ik stuur je nog een PM.

Comment

Working...
                                          X