Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nu ist helemaal om zeep se. Daarnet op het werk vertrokken. Paar keer goed doorgetrokken en geen problemen. Neem de afrit voor naar huis te rijden en terwijl ik sta aan te schuiven, opnieuw 'versnellingsbak in noodprogramma. Doorrijden mogelijk'. Echter blijft hij in de 2de versnelling van de automaat hangen. In achteruit gaat ook nog.

    Maar gelukkig lag er sneeuw waardoor ik op het gemak in 2de tot thuis kon

    VW assistance gebeld en die zouden vandaag nog een technieker langs sturen voor het probleem op te lossen en als dat niet lukt, komen ze hem afslepen en krijg ik een vervangwagen.

    Comment


    • gisteren avond belde VAB dan terug met de vriendelijke vraag of ik het erg zou vinden als ze een dag later zouden komen vermits ze het super druk hadden, voor mij geen probleem en heb liever dat ze mensen op de baan helpen, vermits ik nog thuis was geraakt.

      Maar vandaag geen tijd en overeen gekomen dat ze morgen gaan komen. Eerst technieker die gaat proberen de auto aan het rijden te krijgen. Duh, ni moeilijk. Ne reset doorvoeren en hij rijdt weer ... voor een paar km . En dan kunt ge weer bellen. Als ze hem ni aant rijden krijgen, ist depannage en vervangwagen. Ik geb liever dat direct, want moet maandag om 8u op een contractbespreking zijn voor een pak geld dat niet mag mis lopen . Bij ne vaste klant is dat geen probleem, maar dit is ne nieuwe die ik moet binnen hengelen en al direct bellen da ge in panne staat, is geen goede indruk

      ben echt benieuwd wat dit probleem gaat zijn. Zeker omdat hij nu enkel nog in 2de en achteruit gaat.

      Comment


      • Kun je niet de auto van je vrouw gebruiken maandag? Als het zo belangrijk is...

        Comment


        • Nee, want dan geraakt zij niet op haar werk. Foutmeldingen weg en garage gebeld. Ze gaan vervangwagen klaar zetten en mag vandaag gaan wisselen met ne Fabia.
          VAB meteen ook afgebeld.

          Comment


          • Deze namiddag op het gemakje richting garage en aan de afrit Halen ging hij weer in noodprogramma. Dus weer rond de 50km. Maar in tegenstelling tot gisteren waar ik dacht dat hij enkel nog maar in de D2 en R kon omdat er sneeuw lag en ik maar kruipend kon rijden met de voorliggers, kwam ik vandaag tot de conclusie dat hij van D2 naar D4 en dan naar D6 gaat en dat dus eigenlijk de eerste, derde, vijfde en zevende vitesse niet mer meedoen vanaf dat hij de foutmelding geeft. Vermits de DSG een dubbele koppeling heeft, wil dat zeggen dat 1 van de 2 niet meer mee doet Maar denk dat ze met deze info wel verder kunnen. Ze gingen ook ineens alles erbij doen wat voor aanstaande woensdag gepland was.

            En dan nu ff met een basic Skoda Fabia

            Comment


            • En we rijden nog steeds met de Fabia Ben m al bijna gewoon.
              De maandag had ik al gebeld en toen kreeg ik te horen dat ze hem uitgelezen hadden en de gegevens naar Duitsland gestuurd werden, en dan wachten op antwoord en wat heen en weer bellen, mailen, .... met fabriek.

              Vandaag dan telefoon voor een update. Sturing van de DSG stuk en nu wachten tot het onderdeel geleverd wordt. Ze hopen morgen en zodra het binnen is, maken ze hem direct. Dus mss voor het weekend terug.

              Want gisteren geprobeerd, maar mijn ladder krijg ik niet in die Fabia gestoken en per chance hadden mijn 2 klanten vandaag een ladder staan

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Vriend van mij heeft vandaag krek dezelfde als op onderstaande foto besteld, 2.0 TSI - 220 pk. Levering oktober, hebben ze hem dan wijsgemaakt waarschijnlijk?

                Mijn kameraad is niet te spreken over de zijne. Staat alle 400km aan de pomp, zuipen als geen andere en klaagt over de veel te kleine naftbak. Logisch als je van een 2.0l TDI komt, ik had 'm nochtans gewaarschuwd
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                  Mijn kameraad is niet te spreken over de zijne. Staat alle 400km aan de pomp, zuipen als geen andere en klaagt over de veel te kleine naftbak. Logisch als je van een 2.0l TDI komt, ik had 'm nochtans gewaarschuwd
                  Dat belooft! Of ligt dat puur aan die 2.0TSI? Ik ga van een A4 Avant 2.0TDI (11 jaar oud) naar een Tiguan 1.4TSI 125 pk...
                  Soit, ik wou persé een manuele, en dagelijks een 20 km (10 's octends en 10 's avonds) en jaarlijks aan nog geen 15000km vond ik niet voldoende om voor een Diesel te gaan...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten

                    Dat belooft! Of ligt dat puur aan die 2.0TSI? Ik ga van een A4 Avant 2.0TDI (11 jaar oud) naar een Tiguan 1.4TSI 125 pk...
                    Soit, ik wou persé een manuele, en dagelijks een 20 km (10 's octends en 10 's avonds) en jaarlijks aan nog geen 15000km vond ik niet voldoende om voor een Diesel te gaan...
                    Die 1,4 TSI zal toch wel minder verbruiken veronderstel ik. Ik haat ook de dag dat ik ga moeten stoppen met diesel rijden, dan mag de benzineprijs nog hetzelfde zijn
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Ik krijg mijne Tiguan, 2.0 TDI 150pk DSG in de zomer op 6.0L. In de winter is dat wat gestegen naar 6.2L.

                      Het is een moeilijk vergelijk omdat het gewicht een pak minder is, maar rij nu al van zaterdag met een Skoda Fabia 1.2L naft en heb nu op een 600km het gemiddeld gebruik van 7.8L naar 6.3L laten zakken en dan rij ik toch nog goed door. Dus ben zeker dat ik die op 6 liter kan krijgen. Dus zwaardere motor en zwaardere wagen voor de 1.4TSI Tiguan kan ik aannemer dat die toch boven de 7 liter gaat zitten.

                      Zaterdag in de garage te horen gekregen dat de 1.4's eruit gaan bij VAG en vervangen worden door 1.5.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                        Die 1,4 TSI zal toch wel minder verbruiken veronderstel ik. Ik haat ook de dag dat ik ga moeten stoppen met diesel rijden, dan mag de benzineprijs nog hetzelfde zijn
                        Onze 1,4 TSI 150pk manueel verbruikt bij korte ritten, 5 km heen en terug en in 't stad een dikke 8 liter. Als ik er eens mag mee rijden in het weekend en dan wat langere ritten dan krijg ik hem onder de 7 liter. De zomerbanden van de R line met een breedte van 255 liggen er nu niet op, met de winterbanden met een breedte van 215 zuipt hij toch minder hoor! Ondertussen is Madam er in geslaagd om een de achterdeur wat te verbouwen gelukkig full omnium zonder franchise boven de 750€.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door PVDV Bekijk Berichten

                          Onze 1,4 TSI 150pk manueel verbruikt bij korte ritten, 5 km heen en terug en in 't stad een dikke 8 liter. Als ik er eens mag mee rijden in het weekend en dan wat langere ritten dan krijg ik hem onder de 7 liter. De zomerbanden van de R line met een breedte van 255 liggen er nu niet op, met de winterbanden met een breedte van 215 zuipt hij toch minder hoor! Ondertussen is Madam er in geslaagd om een de achterdeur wat te verbouwen gelukkig full omnium zonder franchise boven de 750€.
                          Dat valt nog mee dan. Maar met de 2.0 l TSI met 220 PK lukt dat echt niet. Maja, een gewaarschuwd man is er twee waard. Hij heeft zich laten verblinden door de proefritten bij D'Ieteren waar hij eens met alle type motoren heeft mogen rijden. Zal zeker het leukste rijden zo'n potente motor maar....
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door PVDV Bekijk Berichten

                            Onze 1,4 TSI 150pk manueel verbruikt bij korte ritten, 5 km heen en terug en in 't stad een dikke 8 liter. Als ik er eens mag mee rijden in het weekend en dan wat langere ritten dan krijg ik hem onder de 7 liter. De zomerbanden van de R line met een breedte van 255 liggen er nu niet op, met de winterbanden met een breedte van 215 zuipt hij toch minder hoor! Ondertussen is Madam er in geslaagd om een de achterdeur wat te verbouwen gelukkig full omnium zonder franchise boven de 750€.
                            Vind het echt raar/zonde dat die 1.4 TSI 150 pk manueel nu niet meer beschikbaar meer is...

                            Comment


                            • Zoals ik in mijn vorige post aangaal is de 1.4 eruit en wordt vervangen door een 1.5TSI. Tis nog eventjes wachten.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                Zoals ik in mijn vorige post aangaal is de 1.4 eruit en wordt vervangen door een 1.5TSI. Tis nog eventjes wachten.

                                Euhm, dat wist ik al, zelfs toen ik de mijne besteld heb spraken ze daar al van...
                                ik vind het gewoon spijtig dat ik bij mijn aankoop daar niet de juiste/volledige informatie van heb gekregen.

                                Enfin, ik zat eerst met een slechte verkoper op dat moment. Toen we voor een prijsofferte van de golf break naar de garage gingen, werd mevrouw "verliefd" op de Tiguan, en hebben we hier ook een offerte voor laten maken. Als we een 2e keer langs kwamen, om de prijs te bespreken, en de wagen nogmaals te bekijken, zei de verkoper dat de manuele TSI Comfortline uit stock was, maar dat we voor dezelfde prijs wel een automaat mochten nemen. We hebben daarover nagedacht, we verkozen het liefst een handgeschakelde. Eenmaal we ons besluit hadden genomen om toch te gaan voor de Highline in plaats van Comfortline, bleek de verkoper er al niet meer te werken, had die veel verkeerde informatie gegeven, en heeft de zoon van de concessiehouder - die er ook als verkoper werkt- ons prima verder geholpen...

                                Nuja, het mag dan wel de "traagste" versie zijn die ze hebben, ik heb toch nog nergens reviews gelezen waar mensen klagen dat ze zich een slak voelen tussen het verkeer...
                                Rekening houdend dat ik vaak met een Audi Avant 2.0 TDI (136 pk) en met madam hare mini one D 1.6 (90 pk) zal ik mij wel kunnen "behelpen" zekers, en uiteraard sluit ik een bezoekje bij pakweg BR-Perormance niet uit.

                                Comment


                                • Toch liever DSG desondanks de stukken nu
                                  Rij van de zaterdag met ne fabia manueel en voel me net ne hippie die stoned in de soep aant roeren is.

                                  Comment


                                  • Ten laatste op 60.000 km moet er alvast een volledige olie verversing met filter gebeuren bij een DSG 7 met natte koppeling. (1 olie circuit in Tiguan)

                                    Verbrande olie kan eerder storingen geven.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                      Ten laatste op 60.000 km moet er alvast een volledige olie verversing met filter gebeuren bij een DSG 7 met natte koppeling. (1 olie circuit in Tiguan)

                                      Verbrande olie kan eerder storingen geven.
                                      Het zou de sturingseenheid zijn die vervangen moest worden. Vermits de wagen nu iets over de 55000km zit en ook afgelopen woensdag voor onderhoud binnen moest (ik was op 25000km vorige keer geweest ivm vakantie), zullen ze die spoeling wel gedaan hebben, vermoed ik. Ze gingen nu alles in eens doen.

                                      Stuk zal vandaag nog niet binnen gekomen zijn, want geen telefoontje gehad. Hopelijk maandag dan, want zo laag zitten, in de soep roeren, geen ACC, koffer handmatig open doen,... begint wat teleurstellend te worden

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        Het zou de sturingseenheid zijn die vervangen moest worden. Vermits de wagen nu iets over de 55000km zit en ook afgelopen woensdag voor onderhoud binnen moest (ik was op 25000km vorige keer geweest ivm vakantie), zullen ze die spoeling wel gedaan hebben, vermoed ik. Ze gingen nu alles in eens doen.

                                        Stuk zal vandaag nog niet binnen gekomen zijn, want geen telefoontje gehad. Hopelijk maandag dan, want zo laag zitten, in de soep roeren, geen ACC, koffer handmatig open doen,... begint wat teleurstellend te worden
                                        Zo’n actuator vervangen kan € 1800 kosten, als de oude gereviseerd kan worden nog ½….Duitse kwaliteit, is een zegen voor firmawagens, met onderdelen van BorgWarner USA (gaat wel vlugger stuk bij slechte olie...)

                                        Comment


                                        • "Zaterdag in de garage te horen gekregen dat de 1.4's eruit gaan bij VAG en vervangen worden door 1.5. "

                                          Oh jee! Ik heb net besteld....een 1.4 TSI 150pk. Vanaf wanneer zullen ze dan die nieuwe 1.5 plaatsen in de fabriek?? Als dat vrij rap is dan heb ik misschien nog kans dat er in juli 2018 een 1.5 is geleverd!
                                          Last edited by ; 09/03/2018, 16:46.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X