Oorspronkelijk geplaatst door sysiwan
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Tiguan (2016).
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sysiwan Bekijk Berichten"Zaterdag in de garage te horen gekregen dat de 1.4's eruit gaan bij VAG en vervangen worden door 1.5. "
Oh jee! Ik heb net besteld....een 1.4 TSI 150pk. Vanaf wanneer zullen ze dan die nieuwe 1.5 plaatsen in de fabriek?? Als dat vrij rap is dan heb ik misschien nog kans dat er in juli 2018 een 1.5 is geleverd!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Zo’n actuator vervangen kan € 1800 kosten, als de oude gereviseerd kan worden nog ½….Duitse kwaliteit, is een zegen voor firmawagens, met onderdelen van BorgWarner USA (gaat wel vlugger stuk bij slechte olie...)
Wat is volgens u dan de topkwaliteit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik had het kunnen weten dat ge dat alleen maar kwam posten om uw gal weer uit te spuwen op de duitsers.
Wat is volgens u dan de topkwaliteit?
Elke auto is een samenraapsel van onderdelen van diverse landen en kwaliteit is afhankelijk van:- Prijs
- Rijstijl...
- Perceptie van de bestuurder….(daarvoor is er marketing...)
Comment
-
Dan ist goed. Maar had al meer willen merken, en ik niet alleen, dat ge regelmatig nogal gal spuwt op andere merken die niet Alfa noemen
Ge kunt met elke auto chance of pech hebben. Ik heb nu een beetje pech en hoop dat het bij die enkele keer blijft. Met de DS5 heb ik op 1 jaar tijd 17 x in de garage gestaan, waarvan 1 x de 2000km controle en het onderhoud zelf hebben ze gedaan toen hij ook binnen moest om het infotainmentsysteem te vervangen. Dus erger als dat zal het wel niet worden. Alhouwel de schoonpa van ne maat met ne 530 ooit 37 x naar de garage is kunnen gaan op 1,5 jaar tijd.
Comment
-
Geen idee hoe dat zit. 1.4 is niet meer verkrijgbaar, maar kans bestaat wel dat die nu nog opgewerkt worden.
En geloof me, die dagen heb ik continu vergelijkingen zitten maken tussen de comfortline met opties, en de highline met opties...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten
Hoe bedoel je dat deze niet meer verkrijgbaar is? Op de site kan je die nog steeds configureren met prijs. Toen bij mij de 1.4 niet meer op stock was, kon je de wagen wel configureren op hun site, maar zag je geen prijsberekening meer... De dag dat ze mij opgebeld hebben dat hij opnieuw beschikbaar was, kon je weer prijsberekeningen maken.
En geloof me, die dagen heb ik continu vergelijkingen zitten maken tussen de comfortline met opties, en de highline met opties...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten
Euhm, dat wist ik al, zelfs toen ik de mijne besteld heb spraken ze daar al van...
ik vind het gewoon spijtig dat ik bij mijn aankoop daar niet de juiste/volledige informatie van heb gekregen.
Enfin, ik zat eerst met een slechte verkoper op dat moment. Toen we voor een prijsofferte van de golf break naar de garage gingen, werd mevrouw "verliefd" op de Tiguan, en hebben we hier ook een offerte voor laten maken. Als we een 2e keer langs kwamen, om de prijs te bespreken, en de wagen nogmaals te bekijken, zei de verkoper dat de manuele TSI Comfortline uit stock was, maar dat we voor dezelfde prijs wel een automaat mochten nemen. We hebben daarover nagedacht, we verkozen het liefst een handgeschakelde. Eenmaal we ons besluit hadden genomen om toch te gaan voor de Highline in plaats van Comfortline, bleek de verkoper er al niet meer te werken, had die veel verkeerde informatie gegeven, en heeft de zoon van de concessiehouder - die er ook als verkoper werkt- ons prima verder geholpen...
Nuja, het mag dan wel de "traagste" versie zijn die ze hebben, ik heb toch nog nergens reviews gelezen waar mensen klagen dat ze zich een slak voelen tussen het verkeer...
Rekening houdend dat ik vaak met een Audi Avant 2.0 TDI (136 pk) en met madam hare mini one D 1.6 (90 pk) zal ik mij wel kunnen "behelpen" zekers, en uiteraard sluit ik een bezoekje bij pakweg BR-Perormance niet uit.
Comment
-
Correct, het verschil tussen 1.4 TSI 150pk en 1.5 TSI 150pk (EA211) is enkel het verbruik.
De 'oude' 1.4 heeft zich wel bewezen in de praktijk de laatste jaren dus qua betrouwbaarheid zit het wel goed.
Ook voor de nieuwe 1.5 zal dat gelden neem ik aan, want daar hoor ik ook nog niks qua klachten nu ze die in de golf en t-roc plaatsen.
"Fuel consumption has also been reduced, by up to 1.0L/100km at the top end. Even the base 96kW engine will offer 10 per cent greater efficiency than the current 92kW unit.
Key aspects of what makes the 1.5 different are: it runs on a Miller combustion cycle with a high 12.5:1 compression ratio, has common-rail injection with up to 350 bar pressure, a new thermal management system, cylinder deactivation under low loads and cylinder walls coated in atmospheric plasma spray."
Comment
-
Maar niet dat ik jullie schrik wil aanjagen, maar mijne auto is nog steeds niet terug
Al problemen van donderdag 1 maart en al binnen van 3 maart.
Maar ze houden mij wel goed op de hoogte. Afgelopen donderdag belden ze dat ze het probleem gevonden hadden en het stuk besteld was. Maar ik moest mijn reservesleutel binnen brengen voor herprogrammatie. Deze morgen van bij een klant richting garage en 10 min ervoor telefoon met de vraag of ik de sleutel kon binnen brengen. Toeval.
Daar te horen gekregen dat het stuk binnen was en ze het direct gingen vervangen. Onderhoud was vorige week al gedaan en enige waar ze nog niet aan geraakt waren, was het rammelen in het pano dak. Dat gingen ze vandaag nazien en dat kon meevallen, maar ook tegenvallen. De kans zou klein zijn moest ik hem vandaag al terug hebben. Dus vermoedelijk voor morgen, maar dan geraak ik niet in de buurt en dan wss woensdag ophalen. Tenzij het pano dak dan nog niet in orde is.
Altijd wat schrik met nieuwe garages, maar wordt er mooi op de hoogte gehouden, desondanks een simpele Fabia, toch wel deftig als vervangwagen. Zeker geen klagen van.
Er kan altijd wel eens iets kapot gaan en dan vind ik het voornaam hoe de garage ermee om gaat. In onze branche loopt ook wel eens iets mis en dan zijn er concullega's die de klanten daarna afschepen, maar wij staan er. Dat is ook veel waard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenCorrectie: just telefoon gehad dat hij klaar is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
En de rammel?
Hopen da nu alles in orde blijft.
Comment
-
Kreeg te horen dat het in de geleiders zat. Zuiver gemaakt en gesmeerd, zeiden ze. Dacht dus aan een leidensweg te beginnen. Maar de rammel is nondeju weg. Dacht echt dat er iets los zat.
Hopen da nu alles in orde blijft.
Comment
-
Dat is iets wat je altijd moet doen bij een open dak, nu en 30 jaar geleden.
Ze hebben daar nog niks op gevonden.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDat is iets wat je altijd moet doen bij een open dak, nu en 30 jaar geleden.
Ze hebben daar nog niks op gevonden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDat is iets wat je altijd moet doen bij een open dak, nu en 30 jaar geleden.
Ze hebben daar nog niks op gevonden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk krijg mijne Tiguan, 2.0 TDI 150pk DSG in de zomer op 6.0L. In de winter is dat wat gestegen naar 6.2L.
Het is een moeilijk vergelijk omdat het gewicht een pak minder is, maar rij nu al van zaterdag met een Skoda Fabia 1.2L naft en heb nu op een 600km het gemiddeld gebruik van 7.8L naar 6.3L laten zakken en dan rij ik toch nog goed door. Dus ben zeker dat ik die op 6 liter kan krijgen. Dus zwaardere motor en zwaardere wagen voor de 1.4TSI Tiguan kan ik aannemer dat die toch boven de 7 liter gaat zitten.
Zaterdag in de garage te horen gekregen dat de 1.4's eruit gaan bij VAG en vervangen worden door 1.5.
Comment
Comment