Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Wilde het hier net komen vragen of er nog last hadden van die melding van de spookrijder. Sinds vrijdag telke male als ik vertrok met de auto die melding.

Maar nu weten we het: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-n25~a728bac7/
    Miljaar, en ik maar denken dat het aan mij lag...

Voor de rest ben ik nog steeds op zoek naar het selecteren van de bestuurdersprofiel via de sleutel. Werkt dit nu of niet? Ik kan via het instrumentenpaneel een bestuurdersprofiel selecteren, en dan veranderd hij inderdaad automatisch de zenderlijst, positie van de stoel en alle andere instellingen. Maar ik dacht dat ze in de garage zeiden dat die echt wel aan een sleutel gekoppeld kon worden, klopt dit, en zoja hoe?
    Ik heb het hier effectief over een "echte" sleutel, geen keyless...

Comment

• Geen idee. Gebruik dat niet omdat ik de enige ben die ermee rijdt.

Comment

• 't is nu niet dat het een must is, maar ik ben alles wat aan het uittesten momenteel... Wat ik wel vreemd vond is dat ik als optie bij de wagen een trekhaak heb genomen, en dat ze mij pas bij het afhalen van de wagen gemeld hebben dat ik deze nog moet laten keuren...
        Nog iets trouwens dat ik zoek: bestaat er geen app waar je alle gegevens van je wagen kan bekijken, zoals verbuik, bandenspanning, etc...? Mijn pa heeft dat bij zijn mercedes (en kan er zijn wagen zelfs mee afsluiten), en ik dacht dit ook ergens eens gezien te hebben bij vw, maar zowel myvolkswagen als de car-net app doet dit niet bij mij. In de app store lijkt het om de car-net app te gaan, maar in de garage zeiden ze dat het mogelijk myvolkswagen app was, maar dat die de eerste 100-den kilometers (of zelfs tot het eerste onderhoud) die gegevens niet synchroniseert?

Ik had trouwens de wagen 2 dagen in mijn bezit, en toen ik onze hond ging afzetten bij mijn ouders omdat we een weekje naar Firenze gingen, heeft deze reeds met zijn poot 3 krassen in de achterbumper getrokken, terwijl ik er nog een deken had over gelegd, alleen was hij te onstuimig in de nieuwe wagen...
        Schade valt volgens de garage gelukkig mee: wat uitpolieren + de waxoyl er opnieuw over zou ongeveer een 30€ kosten.

Comment

• Zo een app heb ik ook geen weet van.

Dat van die trekhaak is een bekend gegeven. Auto hoeft 4 jaar niet naar de keuring, maar dacht dat ge direct na aflevering naar de keuring moest voor een 1-malige keuring (voor die 4 jaar) van de trekhaak.

Comment

• Verbruik lag vorige zomer zo rond de 5,8 liter en in de winter rond de 6,2 liter. Mij een raadsel waarom zoveel verschil op dezelfde banden.

Nu was ik van het weekend naar Texel geweest en in totaal iets meer dan 800km gedaan. In het heen gaan stond de BC netjes op 4,7 liter . Dan daar is het wat anders rijden en dan terug heel wat file geklopt. Thuis aangekomen en op die hele dagen een gemiddeld verbruik van 5,2 liter gehad. Toch even zitten narekenen en kom op 5,3 liter uit. Puik gewoon.

Maar eens terug in België, stijgt dat weer, terwijl ik hier ook autostrade doe. Wss vooral te danken aan het feit dat ge in buitenland lekker relax kunt rijden omdat vrachtwagens er niet mogen inhalen of er meer dan 2 rijstroken zijn. Hier jaagt een mens zich continu op met die voorbij stekende vrachtwagens waarna ik telkens weer goed op het gas ga uit frustratie.

Dus opnieuw een inhaalverbod en extra rijstroken zou het fijn stof in België al laten dalen

Totaal verbruik op lange termijn staat nu op 5,6 liter.

Comment

• Ik weet niet of het hier in dit topic past, of dat er soms een ander topic bestaat over het media systeem (Discover Media), maar is het mogelijk om op de navigatiekaarten de (vaste) flitspalen en/of trajectcontroles te zetten? Ofwel kijk ik er gigantisch over, want ik heb deze nergens gevonden...

Comment

• Ik dacht van wel, als POI’s, meer weet in er ook niet van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten
                  Ik weet niet of het hier in dit topic past, of dat er soms een ander topic bestaat over het media systeem (Discover Media), maar is het mogelijk om op de navigatiekaarten de (vaste) flitspalen en/of trajectcontroles te zetten? Ofwel kijk ik er gigantisch over, want ik heb deze nergens gevonden...
                  Ik vrees daar een beetje voor. Anderzijds is dit ook in een aantal landen verboden en staan daar zeer hoge boetes op.

Comment

Ik vrees daar een beetje voor. Anderzijds is dit ook in een aantal landen verboden en staan daar zeer hoge boetes op.

Mja, wel vreemd dat het wel op gewone TomTom's staat dan. Enfin, niet dat het mij stoort hoor, maar 't viel me dit weekend gewoon op toen ik naar de zee reed, dat hij nergens melding gaf van de flitspalen. En dat hij dan 90km/u aangeeft op wegen waar je maar 70 mag rijden is ook wel irritant.

Als er mensen zijn met tips om mijn muziekbibliotheek te beheren op een SD-kaart, die zijn altijd welkom. Momenteel een 16Gb aan muziek op een SD kaart geplaatst, maar ik vind het enorm onoverzichtelijk... Je kan opzoeken per album, maar ik heb de indruk dat elk afzonderlijk nummer ook is ingedeeld in album, dus izt je daar tussen 100den albums te bladeren, om pakweg 1 van de laaste compilaties die ik heb aangekocht, te zoeken...

Comment

• Ik heb gewoon al mijn muziek per artiest en daarna per album en dan nog een map compilaties met genres. ITunes maakt die mappen zelf en zo heb ik ze gekopieerd. Overzichtelijken kan het niet. Dus weet ni wat ge mis doet

Comment

Ik heb gewoon al mijn muziek per artiest en daarna per album en dan nog een map compilaties met genres. ITunes maakt die mappen zelf en zo heb ik ze gekopieerd. Overzichtelijken kan het niet. Dus weet ni wat ge mis doet
                        Ik heb momenteel een map met "mixtapes" gemaakt, en dan een andere map met losse nummers en albums.

Als ik dus een een album opzoek, via "album", zit ik in een lijst van 100-den albums. Ik heb de indruk dus, wanneer ik een "los" nummer heb gedownload, dat hij die losse nummers ook nog eens in een album (naam van de single bijv.) steekt. Als ik pakweg de laatste Hit Music 2018 wil beluisteren, dan moet ik al keilang "scrollen"/swipen voordat ik aan de H kom.

Als ik dan nog eens dat album afspeel, komt er op het scherm de cover, en de naam van het nummer, maar als artiest staat er: Various artist, terwijl alle info in Itunes correct staat...
                        Een ander probleem was bijvoorbeeld (toen ik de uitleg aan het doen was aan mijn vrouw) ik de laatste album van Ed Sheeran wou afspelen, alleen weet ik begot niet hoe dat album noemt. Als ik dan op artiesten druk, naar zijn naam gaan, maar heb ik niet de indruk dat je van daaruit de volledige album kan afspelen. Kan je trouwens een zoekterm/letter ingeven om het zoeken te vergemakkelijken?

Comment

• Zou kunnen. iTunes maakt zelf mappen aan en die komen eigenlijk zowat overeen met hoe ik vroeger mijn mappen maakte op de PC. Vermits ik geen pc meer heb, doe ik het gewoon via iTunes. Enige verschil is dat hij de compilaties apart in een map zet en dan per album. En als ik in de auto naar SD ga, dan kan ik scrollen door de hele albumillustraties en als hij aan 'compilaties komt', kan ik daarop klikken en krijg ik alle albums daaronder.

Ik moet wel zeggen dat ik ooit wel een paar avonden bezig ben geweest om dat in iTunes allemaal goed te zetten, want ik ben nog iemand van uit den tijd van Napster

Comment

• BTW, mijne Tiguan is van gisteren weer binnen voor het rammelend pano dak. Heb nu ne Golf meegekregen. Op een paar details na, lijkt het wat van binnen op de Tiguan zoals we gewoon zijn. Staat wel al het nieuwe infotainment scherm in zoals dat nu ook bij de Tiguans is. Maar deze keer wel eentje met ACC op Maar ACC met een handgeschakelde bak is toch niet zo aangenaam rijden.

Comment

• Ik heb een handgeschakelde en rij continu met ACC en vind het superhandig... hangt er natuurlijk wel af van wat soort banen je rijdt, en of je veel moet schakelen...

Comment

BTW, mijne Tiguan is van gisteren weer binnen voor het rammelend pano dak. Heb nu ne Golf meegekregen. Op een paar details na, lijkt het wat van binnen op de Tiguan zoals we gewoon zijn. Staat wel al het nieuwe infotainment scherm in zoals dat nu ook bij de Tiguans is. Maar deze keer wel eentje met ACC op Maar ACC met een handgeschakelde bak is toch niet zo aangenaam rijden.
                                Is dat nog steeds niet opgelost? Tijd voor een andere dealer...

Comment

• Dealer doet echt wel moeite. Probleem zou meer bij VW voorkomen. Ze moeten een checklist afwerken voordat ze moeten vervangen. Zodra ik meek dat het ni meer serieus is, ga ik zeker naar een andere dealer

Comment

• Ik heb op mijn golf variant het al opgegeven van het gekraak en het rammelen van pano dak. Ze smeren het en het is weg voor een periode maar daardoor is de afvoer ook verstopt geraakt en als gevolg allemaal water in mijn koffer.

Comment

• Heb hem sinds gisteren terug. 4 dagen hebben ze ermee rond gereden en niemand hoorde iets. Logisch ook, want met dit warme weer kraakt het niet. Dossier is aangemaakt zodat ik na afloop garantie hier nog mee kan terug gaan. Garantie loopt af in december en notmaal gezien is het tegen dan alweer kouder en dan afwachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten

Miljaar, en ik maar denken dat het aan mij lag...

Voor de rest ben ik nog steeds op zoek naar het selecteren van de bestuurdersprofiel via de sleutel. Werkt dit nu of niet? Ik kan via het instrumentenpaneel een bestuurdersprofiel selecteren, en dan veranderd hij inderdaad automatisch de zenderlijst, positie van de stoel en alle andere instellingen. Maar ik dacht dat ze in de garage zeiden dat die echt wel aan een sleutel gekoppeld kon worden, klopt dit, en zoja hoe?
                                        Ik heb het hier effectief over een "echte" sleutel, geen keyless...
                                        Ja, je kan een sleutel simpelweg aan een profiel koppelen. Ik heb dat vorige week gedaan met de sleutel van mn vriendin .
                                        Als je het nog moet weten, stuur dan nog maar iets en dan zal ik je uitlegeen hoe .

Comment

• Ik heb een lakfout vastgesteld op de sierlijst aan de rechter achterdeur. Gemeld bij mijn dealer en gisteren is het onderdeel volledig vervangen onder garantie.
                                          Gratis en eenvoudig afbeeldingen uploaden.
                                          Last edited by PVDV; 14/06/2018, 09:25.

Comment

Working...
                                          X