Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nick123 Bekijk Berichten

Ja, je kan een sleutel simpelweg aan een profiel koppelen. Ik heb dat vorige week gedaan met de sleutel van mn vriendin .
    Als je het nog moet weten, stuur dan nog maar iets en dan zal ik je uitlegeen hoe .
    Sorry, zie dit nu pas. Dit is inmiddels opgelost...

Waar ik nog steeds problemen mee ondervind, zijn de liedjes die op mijn SD card staan in de wagen. Vandaag voeg ik er 3 nieuwe albums aan toe, en telkens weer vind hij deze niet als ik op album zoek in media (discover media). Als ik het SD kaartje in de pc steek, vind ik die nummers wel allemaal terug? Na een 5-tal keer geprobeerd te hebben, en ze in een "nieuwe map" te hebben geplaatst, heeft hij deze dus wel terug gevonden (terwijl al de rest van mijn 1000-en nummers gewoon in een andere map staan) .
    Zo had ik oa. de laatste album van MNM 2018 vol.3 erop gezet, en op al die nummers geeft hij als artiestennaam de albumnaam weer en Diverse Artiesten, terwijl in de tags op ITunes wel degelijk de artiestennaam correct is ingevuld...????

Comment

• Dan vermoed ik dat die tags toch niet helemaal goed staan of dat hij andere dingen neemt uit de tags.
      Zelf heb ik nergens last van, behalve de albumafbeeldingen. Zodra er 1 liedje is die geen afbeelding neemt, krijg ik dit ook niet op het scherm te zien. Maar dat ligt niet aan de wagen, maar aan iTunes. Ik selecteer heel album, voeg de albumillustratie toe (zelfgemaakte albums) en dan zie ik in 'finder' (de verkenners van apple ) dat er een paar liedjes geen illustratie voor de naam hebben staan, en dan weet ik dat dit op het scherm in de wagen ook niet gaat zijn.

Wat die SD kaart betreft, ik steek die gewoon in mijne iMac en kopieer via finder alles mappen die onder Music staan. Normaal kunt ge via iTunes ook exporteren, maar heb ik nog niet gedaan.

Nu iets anders: Al iemand de navigatie geupdate? Ik vertrek binnen 2 weken op vakantie, en vermits er toch 3 updates bij zitten, dacht ik hem eens te updaten. Gaat dit makkelijk, of gaat dit ook makkelijk mis? Van de garage mailke met de links gekregen om dit te doen. Dus originele SD kaart kopieren naar uwe pc als (back-up), dan pinnetje verschuiven en een nieuwe update erop kopieren die ge gewoon kunt downloaden. Klinkt allemaal gemakkelijk, maar de ervaring leert mij dat het meestal niet zo simpel is

Comment

• Ik heb dit paar dagen terug gedaan en is gelukt. Voorzie wel een uurtje of twee tijd om alles in orde te krijgen.
        De A11 staat nu bijvoorbeeld op de kaarten tov vorige kaart. Voor de rest nog niet kunnen testen.
        En idd zeker eerst back up maken.

Comment

• Oei, weet niet of ik nog 2 uurtjes tijd ga hebben
          Denk volgende week zondag nog te gaan MTB'en en in de namiddag de auto te gaan kuisen in de carwash. Mss daarna nog.

Dus gewoon dowloaden en op SD kaart zetten, en zodra ge deze erin steekt, loopt alles vanzelf?

Comment

• Idd. Systeem herkent dan nieuwe kaarten en rest loopt vanzelf.

Comment

• Thanx. Van het weekend eens bezien

Comment

• Stuur je de link even door?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                  Stuur je de link even door?
                  Vraagt ge dat aan mij ivm die update? Zo ja: https://webspecial.volkswagen.de/vwi...aps-download#/

Comment

• Waarschijnlijk iets heel eenvoudig, maar ik kijk er denk ik over... Waar kan je uw totaal afgelegde kilometers, verbruik, etc. bekijken?
                    Als ik in het menu (car) ga, vind ik de gegevens terug van: "vanaf start", "vanaf tanken", en ik dacht iets van "enige tijd geleden/lange periode", maar nergens vind ik het totaal terug?
                    Die derde keuzemenu stond ooit eens aan een 3000 km, en nu staat die aan een 800-tal km's...

Comment

• Totaal km's toch gewoon centraal links onderaan ( in het middenste schermpje tussen je twee wijzerplaten ) de rest weet ik ook niet en vind ik ook strange dat het nergens te zien is.
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                        Totaal km's toch gewoon centraal links onderaan ( in het middenste schermpje tussen je twee wijzerplaten ) de rest weet ik ook niet en vind ik ook strange dat het nergens te zien is.
                        Ook met het digitale dashboard? links onderaan staat daar inderdaad "trip" dacht ik, maar ik zoek eigenlijk mijn gemiddeld verbruik op de totale afstand die ik tot nu toe gereden heb...
                        Momenteel kan ik het niet nakijken aangezien mevrouw ermee weg is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten

Ook met het digitale dashboard? links onderaan staat daar inderdaad "trip" dacht ik, maar ik zoek eigenlijk mijn gemiddeld verbruik op de totale afstand die ik tot nu toe gereden heb...
                          Momenteel kan ik het niet nakijken aangezien mevrouw ermee weg is...
                          Dan moet ge op de navi rechts op CAR drukken. En daar gaat ge dat vinden. Op uw dashboard gaat ge dat totaal niet terug vinden. Tenzij ergens nog in de modi die ge kunt wijzigen. Maar bij mij staat dat altijd op 'rijhulpsystemen'. Op de AID staat links onder de trip, en rechts staat de snelheid van de ACC. Als ge ACC af zet, komt daar uw totaal kms te staan. Maar op CAR hebt ge gemiddeld verbruik lange tijd, na tanken, vanaf start. Maar die lange tijd reset zich om de 10000km dacht ik. Als ge nog eens op CAR drukt, dan krijgt ge eventuele meldingen die er kunnen zijn. En als ge nog eens duwt, komt uwe Blue Trainer tevoorschijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                            Totaal km's toch gewoon centraal links onderaan ( in het middenste schermpje tussen je twee wijzerplaten ) de rest weet ik ook niet en vind ik ook strange dat het nergens te zien is.
                            Om het iets simpeler te houden dan mijne vorige uitleg, want had het al getypt voor dat ik een paar posts terug lees. De totale afgelegde kms kunt ge enkel en alleen zien als:
                            1. De ge auto stil legt (rechts onder dashboard bij AID)
                            2. Als ge de ACC uit zet komt er ook rechts onder gewoon het totaal te staan

Comment

• Ik had net voordat ik op vakantie ging zo 2 seconden een foutmelding op het scherm gekregen dat dan weer verdween. Dacht al van 'oh shit', weer probs en ik moet er nog mee op vakantie. Tijdens de hele vakantie niet aan de hand gehad en bij terug komst nog ne keer of 3. 1 x stond het er langer en was het iets van 'Storing - garage - Keuzeschakelaar in P zetten voor uitstappen'. Vond het vreemd. Dacht aan een sensor, maar toch maar mailtje naar garage gestuurd en meteen antwoord dat ik maar moest binnen komen om uit te lezen. Vandaag binnen geweest en mag eind deze maand terug. Ze vermoeden dat er wel iets aan de sensor scheelt, maar ze hebben geen zin om die pook uit mekaar te halen en gaan dus de gehele pook vervangen.

Ik heb mss wel een beetje minder geluk met de Tiguan (alhouwel het wel mee valt), maar van de garage helemaal geen klagen. Gewoon TOP!. Zeuren nooit, mag altijd langs komen, en ze doen echt wel moeite om de problemen op te lossen in het mogelijk dat VW hen toe laat. Met het rammelend pano dak moesten ze een checklist aflopen, maar na de 2de keer binnen rammelde het een paar dagen nog en toen stopte het vanzelf en nog steeds niet meer gerammeld

Maar het mag nu stoppen, want in december is de garantie om

Comment

• Wanneer mag je een andere kiezen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                  Wanneer mag je een andere kiezen?
                                  Goeie vraag. Deze keer gezegd dat ik er 4 jaar mee 'moet' doen Is hier nu mijne 5de wagen op 11 jaar tijd. Eerste was een Kia Sportage die ik na 2 jaar mocht inruilen omdat het een lichte vracht was en ik liever terug een achterbank had. Dan 3 jaar met de C-Crosser, dan 3 jaar met de C5 en dan 1 jaar met de DS5.

In december is hij 2 jaar en vermoed dat ik in December 2019 bij het functioneringsgesprek te horen krijg wat mijn nieuwe budget wordt, zodat ik op mijn gemak kan gaan rond zien om dan in het laatste kwartaal van 2020 een nieuwe te hebben.

Auto's worden gekocht bij ons en dus ook verkocht. Ze willen sowizo geen enkele auto boven de 200000km laten gaan. Dus hangt het daar wat vanaf. Meesten gaan hier buiten tussen de 160k en 180k. Dus als ze dat op 3 jaar halen, is het op 3 jaar. Maar ik zit nu aan 75000km op 1 jaar en 8 maanden. Dus zal ook ergens tussen die 160 à 180k geraken op 4 jaar. Maar voor de eerste keer is het geen straf om er 4 jaar mee te rijden, want ik zit toch al lichtjes met de Allspace versie in mijn hoofd. Zal dan de eerste keer zijn dat ik 2 x een identiek merk, type en model neem (op de paar cm lengte na). Voor de rest wilde ik telkens iets anders.

Comment

• VW, das beste oder nichts.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      VW, das beste oder nichts.
                                      Klinkt goed, maar ben niet bevooroordeeld. Ik ben tevreden met mijne Tiguan, maar ze boven alles plaatsen doe ik ook weer niet. Ben ruimdenkend en niet merkgebonden
                                      Maar met de Tiguan wel gemerkt dat de duisters alles wel op een rijtje hebben. Tot de onnozelste details.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Om het iets simpeler te houden dan mijne vorige uitleg, want had het al getypt voor dat ik een paar posts terug lees. De totale afgelegde kms kunt ge enkel en alleen zien als:
                                        1. De ge auto stil legt (rechts onder dashboard bij AID)
                                        2. Als ge de ACC uit zet komt er ook rechts onder gewoon het totaal te staan
                                        Nu pas je reactie gezien, maar was er inderdaad ook al achter gekomen dat wanneer je de wagen uitzet, je dan het aantal kilometers kan zien, maar dus niet het gemiddelde verbruik...
                                        Vorige week heeft de garage me gebeld, met de vraag of alles naar wens en in orde was, en of ik nog vragen heb en/of tevreden ben van de wagen na 6 maand, en heb daar ook de vraag gesteld en hetzelfde antwoord ontvangen.

Nu lees ik ook net dat VW 700.000 auto's van type Tiguan en Touran (van de laatste generatie) terugroept voor problemen met vocht in een verlichtingsbalk aan het dakvenster.
                                        Ik veronderstel da de garage's ons zelf zullen contaceren indien we daar bij horen?

Comment

• Touran is geen Tiguan.

Comment

Working...
                                          X