Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Touran is geen Tiguan.
    ? ik zei toch Tiguan en Touran ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten

? ik zei toch Tiguan en Touran ?
      Oeps. Zelfs nog niets van gehoord.

Comment

• Stond oa. op hln...
        Volkswagen roept wereldwijd zo’n 700.000 auto’s van de types Tiguan en Touran van de laatste generatie terug. Er kan vocht indringen in een verlichtingsbalk aan het dakvenster, met kortsluiting tot gevolg. In het slechtste geval kan dat brand veroorzaken.
        Als er een kortsluiting is, zal de sfeerverlichting van de wagen uitvallen. Eigenaars van de betrokken modellen die vaststellen dat er al bruine vlekken te zien zijn, moeten onmiddellijk naar de dichtstbijzijnde garage rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten
          Stond oa. op hln...
          Volkswagen roept wereldwijd zo’n 700.000 auto’s van de types Tiguan en Touran van de laatste generatie terug. Er kan vocht indringen in een verlichtingsbalk aan het dakvenster, met kortsluiting tot gevolg. In het slechtste geval kan dat brand veroorzaken.
          Als er een kortsluiting is, zal de sfeerverlichting van de wagen uitvallen. Eigenaars van de betrokken modellen die vaststellen dat er al bruine vlekken te zien zijn, moeten onmiddellijk naar de dichtstbijzijnde garage rijden.
          TOURAN EN TIGUAN MOGELIJK BRANDGEVAAR

VOLKSWAGEN ROEPT HONDERDDUIZENDEN AUTO'S TERUG

Volkswagen roept wereldwijd bijna 700.000 auto's terug. Het gaat om de cross-over Tiguan en mpv Touran. Bij het dakraam is een technisch probleem ontdekt, waardoor kortsluiting kan ontstaan.

Dat laat de autofabrikant weten. Het gaat om de nieuwste modellen van de Tiguan en Touran, die tot afgelopen 5 juli zijn geproduceerd. De kortsluiting kan volgens Volkswagen in het ergste geval tot brand leiden. Na technische aanpassingen in de garage kunnen de auto's weer de weg op.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Daar valt mijne dan onder. Eens navraag doen. Volgende week moet hij toch binnen voor de pook. Maar kan zijn dat er bij mij al iets aan gebeurt is, daar ze al een paar keer aan het pano dak gewerkt hebben.

Comment

• Zo, vandaag nieuwe sloefkes op de Tiguan laten leggen. Vooraan op 77000km volledig tot op het merkteken en achteraan nog goed voor heel vele kms. Ik schat nog 20000 km dat ze mee konden. Maar vermits ik nu All Seasons heb laten leggen, moesten ze alle 4. Zonde van die andere banden natuurlijk.

Bij mijne volgende wagen toch direct AS banden vragen. En moesten ze er niet op ingaan, heeft de bandencentrale laten weten dat als het deftige banden zijn die er af fabriek opliggen, ze deze overnemen 'mits' ik direct van de garage naar hen rij om ze te wisselen. En mits opleg omdat AS banden wat duurder zijn. Leuke service.

Comment

• Ik vind het jammer dat de achterlichten (led) niet zichtbaar zijn tijdens de dag. Als oplossing kan ik alleen bedenken om de schakelaar constant volledig op ‘aan’ te plaatsen ipv ‘auto’. Software aanpassing is vermoedelijk geen goed idee bij lease? Iemand ander ideetje?

Voor de rest super content van de wagen.

Comment

• Ik heb er gene ladt van daar ik mijn achterlichten niet aie als ik rij

En uitstappen speciaal om elke keer te gaan piepen, is er wa over.

Er is een lijst van wat allemaal kan, maar denk niet hetgeen gij wilt dat erin stond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Bij mijne volgende wagen toch direct AS banden vragen. En moesten ze er niet op ingaan, heeft de bandencentrale laten weten dat als het deftige banden zijn die er af fabriek opliggen, ze deze overnemen 'mits' ik direct van de garage naar hen rij om ze te wisselen. En mits opleg omdat AS banden wat duurder zijn. Leuke service.
                    Dat doen de dealers toch mits je de meerprijs betaalt. Ik heb dat nu al met mijn 3de auto gedaan bij 3 verschillende dealers, A200 kwam binnen met Pirelli's en dan CrossClimate+ laten opleggen. Ik vraag dat al bij bestelling. Misschien wel dat het bij een bandenboer iets goedkoper kan maar het is toch altijd leuker dat de nieuwe auto volledig klaar is bij aflevering. Ik heb het zelfs 1 keer gratis gekregen in de vorm van bijkomende korting

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik heb daar de vorige keer niet bij stil gedtaan omdat we winterbanden kregen. Nu is het ineens dat we de eerste banden moeten oprijden en dan AS banden leggen.

Maar gisteren op kantoor besproken dat we voortaan dan direct bij aankoop die AS banden mee onderhandelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
                        Ik vind het jammer dat de achterlichten (led) niet zichtbaar zijn tijdens de dag. Als oplossing kan ik alleen bedenken om de schakelaar constant volledig op ‘aan’ te plaatsen ipv ‘auto’. Software aanpassing is vermoedelijk geen goed idee bij lease? Iemand ander ideetje?

Voor de rest super content van de wagen.
                        Ik dacht dat dat bij nieuwe auto's verplicht ging worden dat de achterlichten mee branden met de dagrijlichten vooraan.
                        Toch zie ik nog altijd veel nieuwe auto's die dit blijkbaar niet hebben.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Dat doen de dealers toch mits je de meerprijs betaalt. Ik heb dat nu al met mijn 3de auto gedaan bij 3 verschillende dealers, A200 kwam binnen met Pirelli's en dan CrossClimate+ laten opleggen. Ik vraag dat al bij bestelling. Misschien wel dat het bij een bandenboer iets goedkoper kan maar het is toch altijd leuker dat de nieuwe auto volledig klaar is bij aflevering. Ik heb het zelfs 1 keer gratis gekregen in de vorm van bijkomende korting
                          Ja, het is wel handig dat je die ineens bij de dealer kan laten plaatsen, heb dat bij de Megane ook zo gedaan.
                          En ik moet zeggen, ik ben nog altijd super tevreden van de CrossClimate's, na 20.000 km zien die er nog altijd bijna als nieuw uit.
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Ja, het is wel handig dat je die ineens bij de dealer kan laten plaatsen, heb dat bij de Megane ook zo gedaan.
                            En ik moet zeggen, ik ben nog altijd super tevreden van de CrossClimate's, na 20.000 km zien die er nog altijd bijna als nieuw uit.
                            Ik heb er nog maar 300km mee gereden dus kan mij nog niet uitspreken erover, maar Michelin kennende zal het zeker geen slechte koop geweest zijn. Ik wil in ieder geval niks anders meer dan AS banden.

Comment

• Wel, ik had de CrossClimate's de laatste jaren op mijn C4 en dat is mij zo goe bevallen dat ik er ook ineens op de Megane heb laten plaatsen bij aankoop, dus de kans is vrij groot dat ik in de toekomst ook bij AS ga blijven.

Comment

Wel, ik had de CrossClimate's de laatste jaren op mijn C4 en dat is mij zo goe bevallen dat ik er ook ineens op de Megane heb laten plaatsen bij aankoop, dus de kans is vrij groot dat ik in de toekomst ook bij AS ga blijven.
                                Ik wou ze ook al op mijn GLA maar in januari 2015 waren ze nog niet verkrijgbaar, heb dus toen maar opnieuw voor Vredestein Quatrac gekozen, ook een zeer goede AS, wel beetje luidruchtiger dan de CrossClimate.

Comment

• Ik had liever ook de CrossClimate gehad, maar die waren een stuk duurder dan de Continental AS Contact en we moeten ook aan de portemonnee van de firma denken

Kan nog niet zoveel zeggen buiten dat ze gisteren op de oprit naar de autostrade toch wel goed vast lagen. Maar daarstraks een sukkelaar met plankgas willen voorbij steken op een secundaire weg en vond de voorkant wat zenuwachtig worden. Dus moet ik nog ff in de gaten houden. In ieder geval is dat vervelende rolgeluid weg waarvan ik schrik had dat het een lager ging zijn.

Comment

• Sinds ik die CrossClimate's heb ben ik een wandelend reclamebord voor die banden
                                    D'r zijn zeker al 5 mensen die door mij voor deze banden gekozen hebben en tot nu toe zijn ze allemaal even tevreden met hun keuze als ik.
                                    Als ik nieuwe banden nodig heb toch een korting proberen te krijgen

Comment

• Vermits ik daarnet in het Kodiaq draadje de foto's zag van de Kodiaq Coupe, dacht ik voor de grap eens te googlen op de Tiguan Coupé. Wie weet?

En ja, daar zijn toch wel plannen rond en ik vind m er goed uit zien. Maar vermits ik de gewone al iets te klein vindt, zou ik zelf eerder voor de Allspace gaan

Der VW Tiguan X feiert Ende 2020 in China seinen Verkaufsstart. Wir verraten den Preis und ob das VW Tiguan Coupé auch nach Europa kommt.

Comment

• Maar int artikel staat wel dat hij in eerste instantie voor China is.

Comment

Sinds ik die CrossClimate's heb ben ik een wandelend reclamebord voor die banden
                                          D'r zijn zeker al 5 mensen die door mij voor deze banden gekozen hebben en tot nu toe zijn ze allemaal even tevreden met hun keuze als ik.
                                          Als ik nieuwe banden nodig heb toch een korting proberen te krijgen
                                          Bridgestone heeft ook een nieuw type all weather: de All Weather A005. Zou beter scoren dan crossclimates op nat wegdek. Kijk maar eens op Youtube.

Comment

Working...
                                          X