Ik durf geen break meer te nemen, want als mijne rug dat niet aan kan, zit ik er wel 4 jaar mee. En de meeste SUV's naar mijn goesting, zitten compleet boven mijn budget. Dus is zowat de Tiguan de enige binnen budget met de opties die ik wil. Tenzij een 5008, maar een bombastisch interieur en mini stuur, weet ik zo nog niet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Tiguan (2016).
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik zelf heb liever (nep)leder dan stof of alcantara. Geen idee of die ergo's zoveel beter zijn, want ze zien er identiek uit op de stoffering na. Pano dak spreekt mij ook niet aan, maar dat zat in het pakket. Als ik dat eruit wou en wel de andere opties, dan kwam het duurder uit. Dus pano dak zat er in principe gratis bij en ook al 3 x mee in de garage gestaan
Die Park pilot zou ik niet meer willen missen. Die werkt top op de Tiguan. Plaatsen waar ik vroeger dacht dat ik er niet in geraakten en verder reed, zegt hij dat ik er wel in pas en duwt hij er hem probleemloos in. Ik zit veel in de steden en zeker welkom. Die Area View is thans ook super.
LED verlichting maken het er een zeer mooie wagen van, maar besteed ik mijn budget niet aan. Heb nu wel een paar keer in een auto mee gereden die het had en is mss wel leuk, maar ik mis het niet. Dus €1100 budget opsoeperen zodat mijn tegenliggers het aangenamer hebben, is niet aan mij besteed Ik leef in de auto en alles wat dat aangenamer wordt, besteed ik budget aan
Kijk nu wel geregeld eens rond, maar tot nu toe blijft de Allspace toch de grote kanshebber. Zal beetje afhangen van mijn volgend budget, maar als ik binnen VAG blijf, is er mss ook een mooie overname op de huidige Tiguan. Alles wat zij extra geven bovenop de restwaarde, is voor mij extra budget
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PPS Bekijk BerichtenHeeft er niemand een 4 Motion ? Ervaringen ?
(ik heb dit een jaar geleden al eens gevraagd, maar zonder enige reactie.)
Comment
-
Er is al over geschreven hier over de terugroepactie ivm het pano dak. Ik heb het zelfs een paar maanden geleden nog in de garage gevraagd, maar daar wisten ze er niets van.
Maar vandaag de brief van d'Ieteren gekregen dat er vocht kan binnen dringen in de LED module van het pano dak en dit kortsluiting kan ontwikkelen.
Dus zullen maar een afspraak gaan maken
Gelukkig zo nog, want de garantie is voorbij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenIdem. Ook brief ontvangen, maar ik had er al een afspraak voor gemaakt.
Iets dat me gisteren weer te binnen schoot is dat ik mijne navi eens moet updaten
Maar dat is zo een heel werk. Backup maken van de huidige SD kaart en dan de andere kaarten installeren. Dees verlof eens aan zetten.
Comment
-
Mannen, wie van jullie had op zijn Tig eerst 17" en heeft nadien 18" gestoken ? Ik heb de standaard 17" Tulsa velgen maar ik had graag de 18" Kingston omdat ik de 17" wat teveel "band" vind. 19" en groter wil ik dan weer niet ivm comfort (rijgeluiden)
Iemand ervaring met de overstap van 17" naar 18" en wat de impact is op het rijgeluid ?
De voorkant buiten beschouwing gelaten... de twee types velgen hieronder
Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
Last edited by Novastar; 04/01/2019, 08:03.Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars
Comment
-
Ben gewoon eens aant configureren voor de leute om te zien of er eens andere kleuren zijn op de Tiguan. Ik moet pas december 2020 wisselen van auto, maar vermits de gewone Tiguan wat groter mocht, is de Allspace wel een kanshebber. Als mijn budget het toe laat tenminste.
Nu heb ik ook eens naar de gewone Tiguan gekeken en de kleuren zijn niet echt anders. Maar wel zie ik dat er buiten de 3 standaaruitvoeringen (Trendline, Comfortlane en Highline) nog 2 versies aangeboden worden, waaronder de Platinum en IQ.Drive.
Die Platinum eens zitten configureren en als mijn budget wordt, wat ik denk dat het wordt, dan zou die er mooi invallen. Maar we zien wel tegen dan. Er kan op die 2 jaar nog veel moois voorbij komen en ik weet nog steeds geen budget. Dat is effectief koffiedik kijken bij ons.
2 jaar terug was het niet zo evident om andere zetels te kiezen als ge het premiumpack hebt. Ik heb nu de Comfortzetels waarvan ik uiterst tevreden ben. Vooral ook omdat de lendesteun ook in hoogte verstelbaar is, dat ik voorheen op geen enkele wagen had en voor mij wel voornaam is. Maar ik zie ook de Top-comfortzetels, maar kan nergens vinden wat nu effectief het verschil is. Iemand een idee wat nu precies tussen de 2 het verschil is? Dan kan ik dat meenemen in de toekomst als ik eens ga laten configureren.
Tegen dan zullen het wel weer andere versies zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenBen gewoon eens aant configureren voor de leute om te zien of er eens andere kleuren zijn op de Tiguan. Ik moet pas december 2020 wisselen van auto, maar vermits de gewone Tiguan wat groter mocht, is de Allspace wel een kanshebber. Als mijn budget het toe laat tenminste.
Nu heb ik ook eens naar de gewone Tiguan gekeken en de kleuren zijn niet echt anders. Maar wel zie ik dat er buiten de 3 standaaruitvoeringen (Trendline, Comfortlane en Highline) nog 2 versies aangeboden worden, waaronder de Platinum en IQ.Drive.
Die Platinum eens zitten configureren en als mijn budget wordt, wat ik denk dat het wordt, dan zou die er mooi invallen. Maar we zien wel tegen dan. Er kan op die 2 jaar nog veel moois voorbij komen en ik weet nog steeds geen budget. Dat is effectief koffiedik kijken bij ons.
2 jaar terug was het niet zo evident om andere zetels te kiezen als ge het premiumpack hebt. Ik heb nu de Comfortzetels waarvan ik uiterst tevreden ben. Vooral ook omdat de lendesteun ook in hoogte verstelbaar is, dat ik voorheen op geen enkele wagen had en voor mij wel voornaam is. Maar ik zie ook de Top-comfortzetels, maar kan nergens vinden wat nu effectief het verschil is. Iemand een idee wat nu precies tussen de 2 het verschil is? Dan kan ik dat meenemen in de toekomst als ik eens ga laten configureren.
Tegen dan zullen het wel weer andere versies zijnPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
De ergo-active zetel met extra massagefunctie AGR = (‘Aktion Gesunder Rücken’)?
Comment
-
De nieuwe prijzen van de Tiguan na de WLPT zijn bekend op Leaseplan. Dat maakt hem opeens wel zeer interessant voor mij.
Highline 20tdi met automaat en nog wat goodies is mogelijk. Zo wordt hij toch wel een serieuze kandidaat.
Hopelijk blijven de prijzen nog zo tot augustus, september als ik moet bestellen.
Ik ben hem momenteel aan het vergelijken met een Q3 maar die zou ik een pak minder kunnen uitrusten voor hetzelfde budget
Eigenlijk toch te zot voor woorden, als je bepaalde opties vergelijkt, op een Tiguan en een Q3 .
Business pakket op een Q3 komt op 3.900€ daar waar een travel pack bij VW ongeveer hetzelfde biedt aan 1165 €
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDe nieuwe prijzen van de Tiguan na de WLPT zijn bekend op Leaseplan. Dat maakt hem opeens wel zeer interessant voor mij.
Highline 20tdi met automaat en nog wat goodies is mogelijk. Zo wordt hij toch wel een serieuze kandidaat.
Hopelijk blijven de prijzen nog zo tot augustus, september als ik moet bestellen.
Ik ben hem momenteel aan het vergelijken met een Q3 maar die zou ik een pak minder kunnen uitrusten voor hetzelfde budget
Eigenlijk toch te zot voor woorden, als je bepaalde opties vergelijkt, op een Tiguan en een Q3 .
Business pakket op een Q3 komt op 3.900€ daar waar een travel pack bij VW ongeveer hetzelfde biedt aan 1165 €
Q3 zou voor mij te klein zijn, vermits ik de gewone Tiguan iets te klein qua koffer vindt, en dus zou ik eerder een Q5 moeten hebben die volgens mij zelfde koffer heeft als de gewone Tiguan. Maar die is heel erg duur, vooral ook door die 4motion. Niet in 2x4 te krijgen. Maar vermits er nu al 2 wagens hier zijn van de Delorge Group (Tiguan en Q kan het mss zijn dat de korting 'ietske' hoger gaat liggen en dat ze mss ook een zeer goede overnamen doen van deze Tiguan. Dat mag ik mee in rekening brengen. Als ze hier denken €10000 nog voor de Tiguan te krijgen en de garage zou bv er nog €12000 voor geven, dan heb ik €2000 extra budget.
Comment
-
Die platinum versie ziet er inderdaad wel goed uit, maar die mega velgen maken hem direct een pak minder interessant qua leasing jammer genoeg.
Verschil van de platinum met de basis Highline is bijna 100€/md bij Leaseplan.
Het valt me altijd op dat het verschil van 17 naar 18" velgen nog wel mee valt, maar eens ja naar 19" gaat, swingen de prijzen de pan uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDie platinum versie ziet er inderdaad wel goed uit, maar die mega velgen maken hem direct een pak minder interessant qua leasing jammer genoeg.
Verschil van de platinum met de basis Highline is bijna 100€/md bij Leaseplan.
Het valt me altijd op dat het verschil van 17 naar 18" velgen nog wel mee valt, maar eens ja naar 19" gaat, swingen de prijzen de pan uit.
Comment
-
Sowieso ben ik al niet meer zo'n addept van zo'n dikke velgen.
255/45 VR19 liggen er op de platinum.
RFT banden dan nog.
Dat lijkt me redelijke overkill op die auto, en gaat het rijcomfort zeker niet ten goede komen, denk ik.
Het is gewoon ook zo, dat de Highline in leasing goedkoper uit te rusten is met dezelfde opties. Als ik op de comfortline de led lampen, de verwarmde comfortzetels, achteruitrijcamera, trekhaak en het travel pack neem, ben ik duurder af, dan dat ik meteen de Highline neem. Raar maar waar.
En als je dat dan in acht neemt, heeft de Highline toch nog een paar leuke uiterlijke accentjes die de comfortline niet heeft.
Maar de Q3 ga ik op het salon toch ook eens bekijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenSowieso ben ik al niet meer zo'n addept van zo'n dikke velgen.
255/45 VR19 liggen er op de platinum.
RFT banden dan nog.
Dat lijkt me redelijke overkill op die auto, en gaat het rijcomfort zeker niet ten goede komen, denk ik.
Het is gewoon ook zo, dat de Highline in leasing goedkoper uit te rusten is met dezelfde opties. Als ik op de comfortline de led lampen, de verwarmde comfortzetels, achteruitrijcamera, trekhaak en het travel pack neem, ben ik duurder af, dan dat ik meteen de Highline neem. Raar maar waar.
En als je dat dan in acht neemt, heeft de Highline toch nog een paar leuke uiterlijke accentjes die de comfortline niet heeft.
Maar de Q3 ga ik op het salon toch ook eens bekijken.
Comment
-
En BTW, vandaag is mijne Tiguan binnen voor de terugroepactie aan het pano dak. Ik zei tegen die garagist dat ik hoopte dat daardoor het gerammel niet zou terug komen. Er zou waterinfiltratie zijn kunnen voorkomen waardoor er electrische problemen konden komen. Maar blijkbaar ligt het heel anders.
Als ge met een Tiguan remt, dan komt er 16volt vrij dat dan terug naar 14 volt wordt omgezet. Maar de motor van het pano dak blijft die stoten van 16 volt krijgen waardoor ze nu iets er tussen moesten zetten. Komen zelfs niet aan het pano dak daarvoor.
Comment
Comment