Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn bedrijf heeft eindelijk beslist om voor de nieuwe lichting bedrijfswagens in zee te gaan met D'Ieteren Lease.

Voor mij wordt het een Tiguan.
    Een Highline 2.0 TDI (150 PK) 7 DSG 4 Motion was voorzien, maar door het salon en korting bij de dealer RAES in Oostkamp
    (we gaan nu 14 wagens bestellen) wordt het een Platinum versie met als enige bijkomende optie de trekhaak. Zwart (Deep Pearl Black).

Ik lees hierboven dat dit niet meer zou kunnen (DGS met trekhaak) ? De effectieve bestellingen zijn per eind februari geplaatst, tot nu niets gehoord over mogelijke problemen.
    Tijdens de onderhandelingen werd er gesproken que levertermijn eind juni. Bij de bestelling is dit nu einde augustus !

Als aanloopwagen heb ik nu een zwarte Tiguan Comfortline 1.5 TSI (150 PK) 7 DSG met enkele opties :
    - Travel Pack (GPS Discover Media/Mirror P ack/App-Connect/Elektrisch bediende koff erklep/Bluetooth)
    - AID
    - Pack Chroom ??
    - rear view park assist (=camera)

Gezien de levertijd van de definitieve wagen zal ik dus met deze op vakantie moeten naar Italië half juni.

Maar ik ben er heel blij mee. Na 4.5 jaar en 190.000 km afscheid genomen van mijn uitstekende Passat...

Comment

• De lange Tiguan is verschrikkelijk duur. Heb eens een gewone Tiguan laten configuren
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• De kans is wel groot dat mijne volgende een Tiguan Allspace wordt, tenzij mijn budget drastisch zou stijgen en ik dan voor een XC60 ga gaan.

Ben al 2 jaar bezig met het updaten van de gps, maar nu ik toch de hele namiddag van huis uit werk met dit weer, ben ik eraan begonnen. Nog 1.50u te gaan

Comment

• En voor degenen die het nog moeten doen, het is vrij simpel, maar duurt wel ff. Denk backup, download en installatie een 3-tal uurkes.

Comment

• Is dat zo een zware update, of is die gewoon zo traag met updaten?
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Is dat zo een zware update, of is die gewoon zo traag met updaten?
              Eerst raden ze aan om een backup van de oude te maken. Ik gewoon de SD kaart naar mijn HD gekopieerd, maar blijkbaar kunt ge hem sowizo een backup via DiscoverCare laten maken. Maar duurt wel al een 20-tal minuten om die te kopiëren. Daarna moet ge via die Discover Care het één en ander nog aanvinken en doorklikken en dan kunt ge kiezen welke regio. Als ge enkel Benelux met een paar extra landjes zoals Andorra erbij wilt, dan is het maar 7GB en zal het rapper zijn. Maar ik wil compleet Europa, want anders zat Duitslans en Oostenrijk er al niet bij en dan is het 13GB. Daarna gaat die dan een 2-tal uur downloaden waarna nog een 30 min installeren.

Kaart ligt hier nog naast mij. Straks als ik de zoon ga halen zien of het goed is

Ben ook benieuwd of er veel veranderd is. Soms kwam ik toch op wegen waar al een paar jaar wijzigingen waren die hier nog niet op aangepast waren.

Klinkt onnozel van die SD kaart, maar van de andere kant kunt ge dat netjes op uwe pc/mac doen, en klaar is kees. Ik lees verhalen van andere automerken waar ge het in de auto met een stick moet doen MET draaiende motor gedurende een paar uur.

Comment

• Bij de Megane is het idd met stick om het in de auto te installeren, maar ik ga dan gewoon een toerke rijden, ik laat de motor niet minuten lang stationair draaien.

Maar ik heb er alles inbegrepen nog nooit zo lang over gedaan.

Alleen 1 keer een update gehad die bij installatie in de auto iedere keer weer fout liep, tot ik door had dat op de stick een fout stond (effectief zo afgehaald, dus stond fout op de servers van Renault).

Een update moet ik ook niet maken, de oude installatie blijft op de harde schijf staan tot de nieuwe volledig gebibstalleerd, dan word het oude pas gewist. Wanneer er iets fout loopt gaat hij dus automatisch terug naar de vorige versie.

Kleine updates kan hij trouwens ook altijd zo binnen halen, ook heel handig.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  De kans is wel groot dat mijne volgende een Tiguan Allspace wordt, tenzij mijn budget drastisch zou stijgen en ik dan voor een XC60 ga gaan.

Ben al 2 jaar bezig met het updaten van de gps, maar nu ik toch de hele namiddag van huis uit werk met dit weer, ben ik eraan begonnen. Nog 1.50u te gaan
                  De naam Allspace. Wist niet meer de naam van de lange Tiguan

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

De kans is wel groot dat mijne volgende een Tiguan Allspace wordt, tenzij mijn budget drastisch zou stijgen en ik dan voor een XC60 ga gaan.

Zou ook moeilijk kunnen kiezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                      Zou ook moeilijk kunnen kiezen

Zal geen kwestie zijn van moeten kiezen, maar eerder van 'welk budget krijg ik' Het gaat sowizo meer zijn als de vorige keer en ben heel tevreden van de Tiguan met de opties die erop zitten. Maar die is ondertussen al een stuk opgeslagen waardoor alweer een stuk budget alleen al aan die opslagen verloren gaat. Maar vermoed wel dat die allspace erin gaat passen met de opties die ik nu heb. Maar de levertermijn van 12 maanden is er wat over. als ik meer budget heb, dan komt de XC60 ook in zicht. Alles daarboven gaat sowizo niet gaan.

Comment

als ik meer budget heb, dan komt de XC60 ook in zicht.
                        Zou dat dan een verbetering zijn denk je? De koffer is minder ruim dan de gewone Tiguan en je praat nu al over de Allspace.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

Zou dat dan een verbetering zijn denk je? De koffer is minder ruim dan de gewone Tiguan en je praat nu al over de Allspace.
                          Komt in zicht hé. Moet m idd nog bekijken. Ik had graag een grotere koffer. Alez, vooral langer, maar als het een trapje hoger mag, dan behelp ik mij wel. Maar kleinere koffer is idd heel goed bekijken.

Qua liters vergelijken is geen optie. De gewone Tiguan zou 600 liter hebben, maar ik vermoed dat dit zonder laadvloer en reservewiel is. Als ik dat eruit haal bij mij, dan heb ik in hoogte ineens 20cm of meer erbij. En hoe is het bij een ander merk gemeten?

Mijne absolute favoriet is de GLC Coupé, maar dan hebt ge niets meer van koffer

Allemaal nog koffiedik kijken.

Enkel wat raar om binnenkort al
                          met de baas een budget te bespreken als hij pas in december 2020 geleverd moet worden. Maar met die 12 maanden levertermijn ist van
                          moeten.

We zien wel. Nog steeds dik tevreden van mijne huidige. Heeft nig maar 103000km en dus nog een 80000km te gaan. En de update is gelukt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

Ben just thuis en toch eens zitten opzoeken. De XC60 zou 20cm langer zijn als mijne Tiguan, en de lengte van de kofferruimte 2cm meer. Dus dat zou vergelijkbaar moeten zijn. De Tiguan Allspace is 2cm langer als de XC60, maar de kofferruimte is dan weer een stuk langer.

Comment

• Heeft de VW meer beenruimte ?

Comment

• Geen idee, meer of minder, maar wel meer dan genoeg. En de Allspace nog meer

Comment

Eerst raden ze aan om een backup van de oude te maken. Ik gewoon de SD kaart naar mijn HD gekopieerd, maar blijkbaar kunt ge hem sowizo een backup via DiscoverCare laten maken. Maar duurt wel al een 20-tal minuten om die te kopiëren. Daarna moet ge via die Discover Care het één en ander nog aanvinken en doorklikken en dan kunt ge kiezen welke regio. Als ge enkel Benelux met een paar extra landjes zoals Andorra erbij wilt, dan is het maar 7GB en zal het rapper zijn. Maar ik wil compleet Europa, want anders zat Duitslans en Oostenrijk er al niet bij en dan is het 13GB. Daarna gaat die dan een 2-tal uur downloaden waarna nog een 30 min installeren.

Kaart ligt hier nog naast mij. Straks als ik de zoon ga halen zien of het goed is

Ben ook benieuwd of er veel veranderd is. Soms kwam ik toch op wegen waar al een paar jaar wijzigingen waren die hier nog niet op aangepast waren.

Klinkt onnozel van die SD kaart, maar van de andere kant kunt ge dat netjes op uwe pc/mac doen, en klaar is kees. Ik lees verhalen van andere automerken waar ge het in de auto met een stick moet doen MET draaiende motor gedurende een paar uur.

Hoe zie je dat eigenlijk? Heb de wagen nu exact een jaar, maar elke keer ik kijk in de instellingen, zie ik dat alles "up-to-date" is. Ik veronderstel dat dit dat om de software gaat, en niet om de kaarten zelf?
                                  Tegen half augustus vertrek ik naar Slovenië, en tegen dan had ik toch graag mijn mappen up-to-date gehad en had ik er ook graag POI (flitspalen) opgezet, zeker voor traject controles etc.
                                  Vaak merk ik immers dat hij nog 90km/u geeft op bepaalde banen, ipv 70 of 50 ondanks de verkeersbordherkenning. Ik hou me meestal aan de snelheid, maar vorige week nog zat ik in Luxemburg (en stukje Duitsland) en vroeg ik me op bepaalde plaatsen af hoeveel ik er mocht rijden, omdat ik meer de weg aan het zoeken was dan dat ik op verkeersborden aan het kijken was en ging ik dus af op de snelheid die hij aangaf op de console...

Voor de rest mijn bevindingen na 1 jaar (en 16.000km) rijden met de 1.4TSI Higline (125 pk manueel -> gechipt):

- verbruik van 7,5L: zelf rij ik altijd in sportmodus, 't vrouwke rijdt altijd in "normale" modus. Dagelijks woon/werkverkeer (20km) is vaak aanschuiven. De ene keer haal ik 5,9L 's ochtends, de andere keer zit ik aan 8L...
                                  - Met de R-line uitrusting staan er dacht ik 19" op, en ben wel tevreden tot nu toe van het comfort.
                                  - 't vrouwke heeft veel last (gehad) aan hare rug, en telkens we lange ritten doen, hoor ik haar zeggen dat ze echt voor het eerst zalig zit in ne wagen (onze vorige was een A4 break) en gebeurd het vaak dat ze indommelt, terwijl ze dit nooit deed.
                                  - Ondanks dat we wagen wat vermogen heeft bijgekregen, ben ik toch wat teleurgesteld. Al is het wel mijn allereerste Benzine, en wie weet moet ik daar nog mee "leren rijden". 't is te zeggen, ik rij voornamelijk altijd in 6e en ben niet iemand die vaak terugschakelt. Mijn vorige was dus een A4 break (manueel), 2L TDI, en als ik daar op de gas drukte (in 6e) voelde je de auto toch echt nog doortrekken, dat heb ik hier een pak minder.
                                  - Ook de van de Car-Net app had ik meer verwacht. Mijn pa kan eenders wanneer zien of zijn auto al dan niet vergendeld is, waar dat hij staat, verbruik, aantal km's bandenspanning etc. Soit, veel gadgets natuurlijk, maar bij VW is dat precies een simpele app waar je niets mee kan doen.
                                  - Voor de rest zijn alle tips/tricks nog welkom: zo ben ik pas een maand of 2 erachter gekomen, dat je de koffer ook kan sluiten van binnenuit. Mijn schoonbroer vroeg me onlangs of het mogelijk was om de wagen vanop afstand te laten "claxonneren" om de wagen bijvoorbeeld op een parking te zoeken.

Nu nog aan het uitkijken voor een fietsendrager, want daarvoor alleen al heb ik er een trekhaak laten opzetten...
                                  Last edited by Desperation16; 11/04/2019, 16:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten
                                    - Ondanks dat we wagen wat vermogen heeft bijgekregen, ben ik toch wat teleurgesteld. Al is het wel mijn allereerste Benzine, en wie weet moet ik daar nog mee "leren rijden". 't is te zeggen, ik rij voornamelijk altijd in 6e en ben niet iemand die vaak terugschakelt. Mijn vorige was dus een A4 break (manueel), 2L TDI, en als ik daar op de gas drukte (in 6e) voelde je de auto toch echt nog doortrekken, dat heb ik hier een pak minder.
                                    Tegenwoordig is het de 1.5 TFSI met 150pk als laagste motorisatie. Ik vrees dat je, zelfs met aangepaste motorsoftware, een auto van anderhalve ton met zo'n motorisatie nooit echt vinnig kan krijgen. Zeker niet in de buurt van je 2liter A4. Volgende keer misschien toch de zwaardere motorisatie overwegen? Een grotere cilinderinhoud betekent helaas voor ons altijd meer belastingen, maar daarom zeker niet een hoger verbruik (je moet immers minder vaak de limiet opzoeken om een stevige duw te krijgen).

Comment

Hoe zie je dat eigenlijk? Heb de wagen nu exact een jaar, maar elke keer ik kijk in de instellingen, zie ik dat alles "up-to-date" is. Ik veronderstel dat dit dat om de software gaat, en niet om de kaarten zelf?
                                      Aan het systeem zelf ziet ge dat niet. Ge moet gaan zien welke versie ge hebt en dan gaan kijken welke versie er voorhanden is op:

File downloaden en ergens de handleiding downloaden. Daarna backup maken (dus gewoon kopie van de oude versie naar uwe pc/mac). Als dat gedaan is, alle richtlijnen volgen uit de handleiding om de nieuwe erop te zetten.

Comment

Vaak merk ik immers dat hij nog 90km/u geeft op bepaalde banen, ipv 70 of 50 ondanks de verkeersbordherkenning. Ik hou me meestal aan de snelheid, maar vorige week nog zat ik in Luxemburg (en stukje Duitsland) en vroeg ik me op bepaalde plaatsen af hoeveel ik er mocht rijden, omdat ik meer de weg aan het zoeken was dan dat ik op verkeersborden aan het kijken was en ging ik dus af op de snelheid die hij aangaf op de console...
                                        Gij hebt die verkeersbordherkenning? Kreeg het niet meer in mijn budget. Werkt dat samen met de ACC? Want heb al gehoord dat bepaalde merken zo werken dat die ACC zich instelt op de verkeersborden, maar dat is iets dat ik niet wil.

Comment

Gij hebt die verkeersbordherkenning? Kreeg het niet meer in mijn budget. Werkt dat samen met de ACC? Want heb al gehoord dat bepaalde merken zo werken dat die ACC zich instelt op de verkeersborden, maar dat is iets dat ik niet wil.
                                          Ik heb dat ja, maar ik denk dat je dat kan uitschakelen? Ik rij toch vaak met de ACC en het is mij nog nooit opgevallen dat de wagen afremt voor een verkeersbord...

Comment

Working...
                                          X