Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Tiguan (2016).
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten
Ik heb dat ja, maar ik denk dat je dat kan uitschakelen? Ik rij toch vaak met de ACC en het is mij nog nooit opgevallen dat de wagen afremt voor een verkeersbord...
In mijn geval zie ik de snelheid ook wel op de Coyote.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ge hebt toch onderaan uw ingestelde snelheid staan. Dan ziet ge toch of hetgeen daar staat zich aanpast of niet? Maar als ge hem op 90 hebt staan en hij gaat geen 70 rijden nadat ge een bord gepasseerd zijt, dan zal dat wel niet gekoppeld zijn
In mijn geval zie ik de snelheid ook wel op de Coyote.
Ik bedoel, wanneer ik dat opzet, is het mij nog nooit opgevallen, dat hij vertraagd bij bijvoorbeeld wegenwerken, wanneer er aangepaste verkeersborden staan. Als ik die geactiveerd heb, en ik rij op een baan die plots van 90 naar 70 gaat, vertraagd de wagen meestal omdat hij zich aanpast aan diegene die voor me rijdt...
Comment
-
het moet eerst sowieso gekoppeld worden aan een contenu online updatende gps
snelheidsbeperking vervalt na een kruispunt, dat ziet een snelheidsbordherkenner niet...en als de gps niet op de hoogte is van nieuwe straten zou dat tot fouten kunnen leiden
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk BerichtenOp 05-04-2019 is mijn tiguan uiteindelijk besteld geraakt door de leasing.
Betreft een "gewone" new tiguan platinum black exterior. 2.0 DSG
Iemand een gedacht van de huidige productietermijnen? Leasing geeft me weinig feedback helaas.
Geen idee van de levertermijn momenteel. Mijne was destijds op 19 september besteld en 4 december kon ik hem gaan afhalen. De benzines waren toen langer, maar de diesels kwamen goed door. En ik vermoed dat dit nu nog steeds zo is.
Van de garage kreeg ik ook maar nooit een datum door totdat ik ineens een week ervoor bericht kreeg dat hij er was.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Die Platinum's zijn prachtig hé. Als die reeks volgend jaar nog bestaat, zie ik die ook wel zitten. Liefst Allspace, maar heb ik al min of meer uit gedachte gezet omwille de leveringstermijn.
Geen idee van de levertermijn momenteel. Mijne was destijds op 19 september besteld en 4 december kon ik hem gaan afhalen. De benzines waren toen langer, maar de diesels kwamen goed door. En ik vermoed dat dit nu nog steeds zo is.
Van de garage kreeg ik ook maar nooit een datum door totdat ik ineens een week ervoor bericht kreeg dat hij er was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk BerichtenOp 05-04-2019 is mijn tiguan uiteindelijk besteld geraakt door de leasing.
Betreft een "gewone" new tiguan platinum black exterior. 2.0 DSG
Iemand een gedacht van de huidige productietermijnen? Leasing geeft me weinig feedback helaas.
Momenteel liggen ze op:
- Tiguan 2.0TDI op 4 maanden (huidige bestellingen zijn voor september)
- Tiguan 2.0TDI AllSpace zijn al ingekort van 12 maanden naar 8 tot 9 maanden (huidige bestellingen zijn voor januari/februari)
Blij dat die AllSpace al wat ingekort is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik moest gisteren nog iets vragen via mail aan de garage en had meteen de levertermijnen nagevraagd.
Momenteel liggen ze op:
- Tiguan 2.0TDI op 4 maanden (huidige bestellingen zijn voor september)
- Tiguan 2.0TDI AllSpace zijn al ingekort van 12 maanden naar 8 tot 9 maanden (huidige bestellingen zijn voor januari/februari)
Blij dat die AllSpace al wat ingekort is
Gisteren ook even gebeld naar de garage en ze zeiden dat mijn wagen volgende week bij de fabriek in productie zou gaan, en klaar zou zijn half Juni. (die datum zou van de fabriek zelf komen)
Een collega heeft begin Maart reeds besteld. Hij deed wat later hetzelfde telefoontje, en de garage vertelde hem dat de wagen in September klaar zou zijn. (zelfde motorisatie en model)
Geen idee wie of wat ik nu nog mag geloven, we zullen wel zien, maar ik hoop uiteraard op Juni :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk Berichten
Bizarre toestanden :-)
Gisteren ook even gebeld naar de garage en ze zeiden dat mijn wagen volgende week bij de fabriek in productie zou gaan, en klaar zou zijn half Juni. (die datum zou van de fabriek zelf komen)
Een collega heeft begin Maart reeds besteld. Hij deed wat later hetzelfde telefoontje, en de garage vertelde hem dat de wagen in September klaar zou zijn. (zelfde motorisatie en model)
Geen idee wie of wat ik nu nog mag geloven, we zullen wel zien, maar ik hoop uiteraard op Juni :-)
Trouwens, als uwe auto volgende week in productie gaat, wil dat niet zeggen dat die ook snel geleverd wordt. Mooi voorbeeld. Ik heb op Ford gewerkt en als ge als Fordarbeider een Mondeo bestelde, kon ge via uwe forman wel wat forceren om die sneller in productie te krijgen en ge moogt hem zelfs tijdens de productie volgen. Awel, besteld en 2 weken erna al geproduceerd en die heeft daarna 2 maanden op de parking gestaan vooraleer alles papieren in orde waren zodat die naar de garage kon. En daar nog een week om hem klaar te zetten, want die springen er ook niet meteen op.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ge hebt nu 1 x juni en 2 x september. Dus zal het wel september zijn
Trouwens, als uwe auto volgende week in productie gaat, wil dat niet zeggen dat die ook snel geleverd wordt. Mooi voorbeeld. Ik heb op Ford gewerkt en als ge als Fordarbeider een Mondeo bestelde, kon ge via uwe forman wel wat forceren om die sneller in productie te krijgen en ge moogt hem zelfs tijdens de productie volgen. Awel, besteld en 2 weken erna al geproduceerd en die heeft daarna 2 maanden op de parking gestaan vooraleer alles papieren in orde waren zodat die naar de garage kon. En daar nog een week om hem klaar te zetten, want die springen er ook niet meteen op.
Vergeef me, ik ben maar aan het hopen maar waarschijnlijk wel te"vergeef"s. :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk Berichten
Correct me if I'm wrong, maar dat is dan toch 2.5 maand waar jij over spreekt ;-) (half Juni)
Vergeef me, ik ben maar aan het hopen maar waarschijnlijk wel te"vergeef"s. :-)
Ik heb mijne besteld in september 2016 en het model was nog maar net compleet nieuw. Denk dat toen de volle bestellingen nog niet aan het lopen waren. De TSI's hadden wel al een veel langere levertijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtenlang leve alle automatisatie en informatica.
25 j geleden zonder al die moderne middelen levertijden van 3 weken,
met alle moderne hulpmiddelen slagen ze erin alles een half jaar te rekken.
LEVE DE VOORUITGANG
Hedendaags wordt een wagen wss nog sneller geproduceerd, maar lopen ze vooral vertragingen op door leverproblemen met toeleveranciers of teveel bestellingen. Een mooi voorbeeld was de Mercedes CLA. Ze doen een prognose van zoveel wagens het eerste jaar, maar er werden er 3 x zoveel besteld als de prognose omdat het model enorm aan sloeg. En dan hebben die ook een hele achterstand gehad en hebben ze een ander fabriek omgevormd om daar ook nog bijkomend CLA's te gaan bouwen.
De lange levertermijn van de Tiguan Allspace is te wijten aan technsiche problemen in de fabriek in Mexico.
Ik zelf heb van alle nieuwe wagens nooit sneller als 8 weken eentje gehad. Mijne C-Crosser, C5 en DS5 waren er allemaal rond de 8 weken. Hier is nu onlangs een C5 Aircross geleverd binnen de 2 weken, maar die was stock
Maar goed, of 12 maanden wachten goed is, geen idee. Ze zullen daar bij VW wel wat bestellingen door mis gelopen hebben, maar ze zitten toch vol. Maar het blijft vervelend dat mensen lang moeten wachten. Ik zou zot worden
Maar al bij al blij dat de levertermijn van de AllSpace al ingekort is.
Comment
-
tuurlijk is dat appelen met peren vergelijken,maar ik blijf het frappant vinden dat ondanks alle automatisatie de situatie alles behalve verbetert.
en dat ligt niet alleen aan de vele modellen en optie's,maar voor een groot stuk aan de administratieve mallemolen die ze ervan maken.
onlangs nog van iemand gehoord,tijdens een update van boordcomputer loopt er iets fout,ding crasht en weigert elke dienst.
de invoerder kan er niks aan verhelpen,moet via de fabrikant,3 weken later.....ze zijn ermee bezig............................................. .........................
gelukkig garantiegeval,dus 3 weken vervangwagen op kosten van...........(ik zou de rekening niet graag krijgen)
om te vermijden dat ik weer vanalles naar men kop krijg noem ik bewust geen merken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichtentuurlijk is dat appelen met peren vergelijken,maar ik blijf het frappant vinden dat ondanks alle automatisatie de situatie alles behalve verbetert.
en dat ligt niet alleen aan de vele modellen en optie's,maar voor een groot stuk aan de administratieve mallemolen die ze ervan maken.
onlangs nog van iemand gehoord,tijdens een update van boordcomputer loopt er iets fout,ding crasht en weigert elke dienst.
de invoerder kan er niks aan verhelpen,moet via de fabrikant,3 weken later.....ze zijn ermee bezig............................................. .........................
gelukkig garantiegeval,dus 3 weken vervangwagen op kosten van...........(ik zou de rekening niet graag krijgen)
om te vermijden dat ik weer vanalles naar men kop krijg noem ik bewust geen merken!
Als ge alles in huis regelt, dan hebt ge er ook de hand in, maar bij toeleveranciers ligt dat anders.
Zo ging ik in 2015 eens prijs laten maken voor een VW Passat. Met gewone dashboard was het 4 maanden levertermijn, met het Active Info Display was het 7 maanden levertermijn. Puur omdat er achterstand was bij de toeleverancier van die dashboarden.
Idem voor de TDI en TSI motoren bij de Tiguan. Toen het huidige model uit kwam, werden de TDI's vlot geleverd, maar de TSI's was een pak langer wachten.
Wat ge vermeld ivm die electronica, daar mochten ze idd wat meer vorming in geven. Zo had ik voorheen een DS5 en ze pakten maar al te graag uit met die Carplay. Auto afgehaald en bleek niets van Carplay te werken. Startte zelfs niet op en kon er niets van vinden in de instellingen. Op 1000km moest ik ff binnen voor controle (gratis) en vermeldde dat. Kreeg ik nen uitleg dat ik dat met Proximus moest regelen WTF dacht ik al. Ik zeg tegen dienen: 'Sorry, maar proximus heeft hier niets mee te zien'. Dan kwam het verhaal dat ge daarvoor een USB key moest hebben. Dus ik zeg: 'Neen, ik moet gewoon mijne iPhone in de USB poort steken en dan moet dat werken'. Toen kwam er weer nen uitleg dat het een probleem van Apple was.
Maar ik gaf niet op en dus met rondsurfen had ik de oplossing gevonden op een Peugeotforum in de UK. Blijkbaar moest er een update van de firmware gebeuren, daarna Carplay via de garage op 'enable' zetten. Ze lieten dan speciaal iemand van een andere garage komen die specialist was in die zaken, maar die bakte er ook niets van. Week later kwam die weer en lukte hem weer niet. Dus ik neem die zijne USB stick af, ga de garage in, ga daar gewoon zelf achter ne computer zitten en bekijk die mappen op die stick en blijkt dat ze mappen in mappen en dan weer in mappen hadden gezet. Logisch dat dat systeem dat niet kan lezen. Dus ik wat zitten kopieren en doen om die voorgaan de mappen eruit te smijten, gaan in de auto zitten, steek dat spel in en dat begint gewoonweg te updaten . Daarna carplay op enable gezet en bleek te werken. Dag later vertoonde het al kuren en dus nog iets niet pluis.
Uiteindelijk iemand van Brussel gekomen die specialist is. Moest die man eerst via e-mail laten weten wat er allemaal scheelde. Daarna komen kijken en met die gegevens contacteerde die mij een week later opnieuw. Blijkbaar was alles wel goed gedaan, maar moest er na een update nog gekalibreerd worden. Na een half uurke was die man klaar en toen bolde het zoals het moest.
Dus ze verkopen met veel bla bla Carplay op zo een auto, terwijl het er in eerste instantie zelfs helemaal niet op zat. Wie begrijpt zoiets? En daarna weet geen kat hoe het werkt of wat ermee te doen.
Comment
-
voila,helaas hoor je zulke verhalen over die moderne technologieen meer en meer. als alles normaal verloopt geen probleem, wanneer er problemen zijn weet je nooit waar het eindigd. net wat ik bedoel,leve de "vooruitgang"..................................... ....................
Comment
-
Vorige week een lange rit gemaakt (van regio Brussel richting Groningen) en terug, en dit specifiek via het navigatiesysteem gedaan. Op een gegeven moment (op de terugweg) zegt hij dat de weg wordt herberekend door de actuele reis/verkeersinformatie door een ongeval, en moest ik de snelweg verlaten. Op het navigatiescherm zag ik inderdaad dat de volledige weg "in het rood" was aangeduid, dus beslis ik inderdaad om de snelweg te verlaten. Ik reed op een secundaire weg parallel langs de A28 aan 60km/u, en zelfs delen door door een dorpskern, terwijl we naast ons gedurende km's iedereen aan 130 op de snelweg zagen voorbij rijden. Iets verderop (een paar km's) besloot ik uiteraard om toch weer de snelweg te nemen, en nog geen 100m verder stond alles stil... Nu vroeg ik mij af, probeert hij de afstand van de fille te berekenen, of is er iets mis met mijn instellingen? Zo zaten we bijvoorbeeld nog niet in Breda, en kreeg ik ook een melding van een herberekening door een ongeval die zich had voorgedaan op dat moment te Vilvoorde/Koningslo, wat toen zeker nog meer dan anderhalf uur rijden was...
In de zomer vertrekken we met de wagen naar Slovenië, en heb ik geen zin, om voor elk ongeval of elke fille die zich 200km verder voordoet, telkens de snelweg te moeten verlaten en via een alternatieve route en/of secundaire wegen naar daar te moeten rijden.
Ik heb nochthans al in het verleden reeds naar Luxemburg/Duitsland en Boulogne-sur-Mer gereden en ritten gedaan van meer dan 2uur, maar toen heb ik die problemen niet gekend. Het was wel de eesrte maal dat mijn Iphone als hotspot diende tijdens de hele rit, kan dat ermee te maken hebben?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Dus ze verkopen met veel bla bla Carplay op zo een auto, terwijl het er in eerste instantie zelfs helemaal niet op zat. Wie begrijpt zoiets? En daarna weet geen kat hoe het werkt of wat ermee te doen.
Kan perfect zijn dat je een goede verkoper hebt & een slechte onderhoudsmannen, dan krijg je situaties zoals jij beschrijft. Heeft voornamelijk te maken met onvoldoende training van de laatstgenoemde.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
Comment