Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat is vreemd. Ik weet wel toen ik bestelde, dat er de dag erna 1,5% bij kwam, dat zoiets van een €500 was. Daarna zijn ze nog eens ne keer opgeslagen en mss zelfs 2x.

Zo hou ik de prijzen niet in de gaten, maar geen idee waarom die leaseprijzen ineens verhogen. Verandering in de markt ivm het dieselverhaal?

Comment

• Besteld op 16-04.
      Bevestiging gekregen dat wagen afgewerkt was op 17-05.
      Nog paar weken wachten op de levering nu.

Comment

• Kan me wel voorstellen dat, als je wagen plots 3 maand vroeger is, er zowel financiële als logistieke problemen zijn. Leningen moeten herbekeken worden, overname wagen misschien herbekeken, en nog wat andere plannen.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
          Dat is vreemd. Ik weet wel toen ik bestelde, dat er de dag erna 1,5% bij kwam, dat zoiets van een €500 was. Daarna zijn ze nog eens ne keer opgeslagen en mss zelfs 2x.

Zo hou ik de prijzen niet in de gaten, maar geen idee waarom die leaseprijzen ineens verhogen. Verandering in de markt ivm het dieselverhaal?
          Ik volg de catalogusprijzen ook niet op, maar omdat ik onderhand moet gaan bestellen kijk ik wel regelmatig op de site van Leaseplan naar mijn favoriete modellen. De Tiguan is sinds begin dit jaar zo'n 50€/md duurder in dezelfde configuratie. Zou kunnen omdat de facelift eraan komt? Geen idee.
          De Q3 is in verhouding een stuk goedkoper in leasing voorlopig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Ik volg de catalogusprijzen ook niet op, maar omdat ik onderhand moet gaan bestellen kijk ik wel regelmatig op de site van Leaseplan naar mijn favoriete modellen. De Tiguan is sinds begin dit jaar zo'n 50€/md duurder in dezelfde configuratie. Zou kunnen omdat de facelift eraan komt? Geen idee.
            De Q3 is wel kleiner als de Tiguan, maar als ge niet groter hebt, is dat ook een mooie keuze.

Comment

• De Q3 is echt perfect even groot als de Tiguan hoor.
              Enkel is de koffer iets minder praktisch vanwege de schuinere achterklep.
              Maar dat is voor mij geen issue.
              Q3
              lengte voertuig (mm) 4.484
              breedte voertuig (mm) 1.856
              hoogte voertuig (mm) 1.616
              Tiguan
              lengte voertuig (mm) 4.486
              breedte voertuig (mm) 1.839
              hoogte voertuig (mm) 1.654

Comment

• Ik doelde meer op de koffer. Zelf zou ik het meer voor de Q5 hebben, maar die is een pak duurder en enkel in 4x4 icm automaat te krijgen. En dus teveel CO2. Jammer eigenlijk, want Jaguar/LR heeft hetzelfde voor. Automaat is altijd 4x4 en dus teveel CO2 om interessant te zijn als bedrijfswagen.

Zelf nog geen idee. Ik ga eind dit jaar bij het functioneringsgesprek mijn budget vragen. Ze geven dat hier heel laat omdat ze denken dat ge een auto op 3 maanden hebt. Maar collega heeft nu een Astra break besteld en was 4,5 maanden wachten. En die mannen zijn er rap rond mee. Ik wil toch ne maand of 3 offertes opvragen, vergelijken, testritten doen,...
                Normaal moet ik wisselen in december 2020. De tiguan allspace is al ingekort naar een 9-tal maanden, waar die een paar maanden terug nog 12 maanden was.

Het zal allemaal van het budget afhangen, maar de kloof tussen de Tiguan en een premium is vrij groot met zelfde opties, waardoor de kans groot is dat het ofwel een Tiguan helemaal naar mijn zin wordt, ofwel een Tiguan AllSpace met meer opties als ik nu heb, maar niet zo uitgerust als de gewone dan.

Daarnaast wil ik toch eens gaan laten tellen voor een XC60, GLB en GLC. De X3 vind ik ook mooi, maar in onze regio is er echt een BMW inbrakenplaag (airbags) waarbij ze de auto's flink vernielen. Vorige week nog een straat verder en vorig jaar al bij 3 mensen in een straal van 100m. Desondanks het een firmawagen is, heb ik daar ook geen zin in.

Mijne grootste favoriet blijft de GLC. De Coupé is het mooiste, maar heb de ruimte van de SUV nodig. Maar die gaat toch wel boven budget liggen, tenzij ik ineens €10000 excl. BTW extra krijg

Comment

• De info die ik tot nu toe weet en die je misschien kan helpen in je keuze:
                  Tiguan All Space 1.5 TSI DSG: 9 maand (Mexico)
                  New Tiguan 1.5 TSI DSG: 5 maand (Wolfsburg)
                  New Tiguan 2.0 TDI DSG: 2.5 maand (Wolfsburg)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk Berichten
                    De info die ik tot nu toe weet en die je misschien kan helpen in je keuze:
                    Tiguan All Space 1.5 TSI DSG: 9 maand (Mexico)
                    New Tiguan 1.5 TSI DSG: 5 maand (Wolfsburg)
                    New Tiguan 2.0 TDI DSG: 2.5 maand (Wolfsburg)
                    Ik weet niet wie zijn keuze ge bedoeld, maar als het op mij is, is dit geen probleem. Is het gewoon een kwestie van op tijd bestellen. Vervangdatum blijft hetzelfde. En in mijn geval sowizo de 2.0

Comment

Tiguan FL is voor Q1 2020
                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

De Q3 is echt perfect even groot als de Tiguan hoor.
                        Enkel is de koffer iets minder praktisch vanwege de schuinere achterklep.
                        Maar dat is voor mij geen issue.
                        Q3
                        lengte voertuig (mm) 4.484
                        breedte voertuig (mm) 1.856
                        hoogte voertuig (mm) 1.616
                        Tiguan
                        lengte voertuig (mm) 4.486
                        breedte voertuig (mm) 1.839
                        hoogte voertuig (mm) 1.654
                        Dat gaat dan over de nieuwe Q3?
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik mag de mijne zaterdag gaan ophalen.
                          31 jan. Besteld met leverdatum normaal 5aug.
                          1.5 tsi platinum
                          Last edited by ; 22/05/2019, 22:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Dat gaat dan over de nieuwe Q3?
                            Idd nieuwe Q3 uiteraard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GM90 Bekijk Berichten
                              Ik mag de mijne zaterdag gaan ophalen.
                              31 jan. Besteld met leverdatum normaal 5aug.
                              1.5 tsi platinum
                              Dat is wel zeer snel voor een TSI. Het gaat de goede richting uit :-)
                              Veel plezier ermee ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DieterC Bekijk Berichten

Dat is wel zeer snel voor een TSI. Het gaat de goede richting uit :-)
                                Veel plezier ermee ;-)
                                Dank je en idd, en op myvolkswagen is nog steeds niets ingevuld dus daar moet je niet op verder gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GM90 Bekijk Berichten

Dank je en idd, en op myvolkswagen is nog steeds niets ingevuld dus daar moet je niet op verder gaan
                                  Post een foto he :-)
                                  PS.: ik mag al van geluk spreken dat ik geen extra's heb besteld die nog na levering moeten gemoteerd worden dus hopelijk gaat het transport en papierwerk een beetje vooruit.
                                  Bestelling is bij Arval gebeurd en het bestellen alleen al heeft een kleine maand geduurd, ik mag hopen dat dat voor het papierwerk bij levering niet hetzelfde verhaal is.
                                  Last edited by DieterC; 24/05/2019, 13:57.

Comment

• De vrouw is eens uitzonderlijk met de wagen gaan werken, en kreeg deze ochtend de melding om het oliepeil te controleren.

Waar kopen jullie ergens jullie olie? Het gaat om de 1.4TSI 125pk.

Ik dacht ze eventueel online te kopen, want ik heb de indruk dat ze daar in de garage zelf een pak winst op maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten
                                      De vrouw is eens uitzonderlijk met de wagen gaan werken, en kreeg deze ochtend de melding om het oliepeil te controleren.

Ik dacht ze eventueel online te kopen, want ik heb de indruk dat ze daar in de garage zelf een pak winst op maken?

Ik zelf koop het bij een tankstation in de industriezone hier. Ik heb een diesel, dus heb 5W30 nodig en betaal daar iets meer dan €17 voor een bus. Bij de garage zelf, in een ander tankstation of bij Auto 5 is het rond de €30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Desperation16 Bekijk Berichten
                                        De vrouw is eens uitzonderlijk met de wagen gaan werken, en kreeg deze ochtend de melding om het oliepeil te controleren.

De olie die gij opgeeft in de link is ook voor diesels. Ff zien dat ge de juiste pakt hé. In boekje staat best Castrol, maar bij de VW garage verkopen ze ook gewoon de busjes van de Total.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

De olie die gij opgeeft in de link is ook voor diesels. Ff zien dat ge de juiste pakt hé. In boekje staat best Castrol, maar bij de VW garage verkopen ze ook gewoon de busjes van de Total.

Vreemd, ik krijg nochthans dit resultaat als ik het type wagen opgeef...
                                          Voor mijn vorige wagen betaalde ik rond de 30€ dacht ik per bus (1L) in de garage zelf, hier zag ik dat het 36€ was voor 4L...

Comment

Working...
                                          X