Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik doe vaak lange afstanden en heb tot nu toe al met 2 zulke systemen mogen rijden. 1 keer in een BMW X5 en 1 keer in een Volvo V90.
    In beide gevallen kon het mij niet overtuigen..
    Beide systemen maakten, vond ik toch vaak rare beslissingen.
    Ik ben geen fan in ieder geval.

    Als ik dit dan weer lees. Je zal het maar voor hebben, als er auto's rondom je zijn .

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
      Afgelopen weekend opnieuw onder de Westerschelde en wat ben ik geschrokken.
      Midden de tunnel plots (aan zo'n 100 km/h) een luid waarschuwingssignaal in de wagen + "rode" wagen op het infoscherm én dan: de wagen begint keihard te remmen.
      Gelukkig heb ik de reactie om zelf ook de rem wat in te duwen en stopt de automatische ingreep...
      De frontassist (ACC stond niet actief) had dus ingegrepen. Vermoedelijk ook probleem met schaduw zoals op de website van de tunnel staat te lezen.
      Al bij al een geluk dat er niemand kort achter mij aan het rijden was en er geen ongelukken zijn gebeurd.
      Conclusie: de volgende keer gaat alles uit bij ingaan tunnel: ACC, lane assist en frontassist. Hopelijk volstaat dit...
      Is dan een specifiek probleem met die tunnel. Zelf al heel veel tunnels in binnen- en buitenland gedaan en nog nooit voor gehad. Zoals ik voorheen al eens liet weten, weet ik niet of ik die van de Westerschelde al ooit gedaan heb.

      Comment


      • geen problemen meneer,allemaal superveilig meneer....,
        wat gaat dat geven met zelfrijdende auto's looooool

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
          geen problemen meneer,allemaal superveilig meneer....,
          wat gaat dat geven met zelfrijdende auto's looooool
          Er is een probleem in 1 tunnel en anderen hebben er nooit last van. Heb ook nog geen artikels gelezen dat er hierdoor ongevallen zijn gebeurt.
          Dus niet overdrijven.

          Comment


          • INDERDAAD,niet overdrijven,
            er moeten eerst doden en gewonden vallen voor je sceptisch mag zijn....................................

            Comment


            • Het feit dat het op hun website staat, ruikt toch naar indekking en toont aan dat ik vermoedelijk geen alleenstaand geval ben.
              Wees gerust: je maakt het liever niet mee.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                INDERDAAD,niet overdrijven,
                er moeten eerst doden en gewonden vallen voor je sceptisch mag zijn....................................
                Er zijn ook al doden gevallen door de batterijen in een EV. Dan moeten ze maar met EV’s stoppen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
                  Het feit dat het op hun website staat, ruikt toch naar indekking en toont aan dat ik vermoedelijk geen alleenstaand geval ben.
                  Wees gerust: je maakt het liever niet mee.
                  Collega van mij zijne X-trail smijt alles dicht als hij naar boven rijdt in de overdekte parking bij UZ Brussel.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    Er zijn ook al doden gevallen door de batterijen in een EV. Dan moeten ze maar met EV’s stoppen?
                    ik heb toch nergens vermeld dat ze gelijk waar mee moeten stoppen he,met batterijen van smartfone's zijn ook al ontelbare ongelukken gebeurt trouwens.

                    ik zeg alleen ik ben sceptisch wanneer ze weer eens met een nieuw speeltje afkomen dat het leven veiliger en gemakkelijker moet maken.
                    alles is altijd superbeveiligd en er kan niets mee gebeuren.tot het zover is.........

                    om dan zoals een bende kiekens vol ongeloof en verontwaardiging te staan gapen van hoe kan dat nu.....
                    maar ja kzal wel weer overdrijven zeker?

                    Comment


                    • Ze zouden wel kunnen overwegen om bij de ingang van de tunnel te wijzen op het risico. Dan ben je tenminste beter geïnformeerd.
                      Want wie leest nu vooraf dergelijke details op hun website?
                      Lichten aan & assistentie systemen uit

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten


                        ik zeg alleen ik ben sceptisch wanneer ze weer eens met een nieuw speeltje afkomen dat het leven veiliger en gemakkelijker moet maken.
                        alles is altijd superbeveiligd en er kan niets mee gebeuren.tot het zover is.........
                        En toch hebben al die snufjes van de laatste 3 decennia al heel wat levens gered.

                        Zelf twee jaar geleden een slipcursus gedaan. Met en zonder de electronische snufjes. Kan u wel duidelijk zeggen dat mensen die nooit een slipcursus hebben gedaan, zonder die snufjes 99% zeker crashen. Met die snufjes mss nog 10%? Het maakt echt wel verschil.

                        De reden dat die auto in de remmen gaan, is dat die een hindernis detecteren. De tunnel zelf kan dat simpel oplossen door de verlichting aan te passen. Hoeveel levens heeft dat systeem al gered, denkt ge?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          En toch hebben al die snufjes van de laatste 3 decennia al heel wat levens gered.

                          Zelf twee jaar geleden een slipcursus gedaan. Met en zonder de electronische snufjes. Kan u wel duidelijk zeggen dat mensen die nooit een slipcursus hebben gedaan, zonder die snufjes 99% zeker crashen. Met die snufjes mss nog 10%? Het maakt echt wel verschil.
                          +1

                          Mensen van mijn generatie kennen nog het verschil van een auto te rijden zonder bv ABS of tractie controle.
                          In mijn jeugd toch wel een paar keer zo van die momentjes meegemaakt, die je met een moderne auto niet aan de hand zou hebben.

                          Mijn eerste auto met ABS ooit, was een Mazda 626, (die met de ingebouwde achtervleugel).
                          Het systeem heeft op een regenachtige dag ook meteen mijn leven gered, toen een vrachtwagen onverwachts voor me opdook uit een zijstraat.

                          Het gevaar van de andere kant is wel dat je té veel op die systemen gaat vertrouwen, en daardoor toch weer over de limiet gaat.

                          Comment


                          • sorry free,maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt,hoewel ik helemaal geen fan ben van al die electronische geconnecteerde spullen beweer ik niet dat het niet zijn nut kan bewijzen.
                            mijn punt gaat alleen over het feit dat al die electronische wonderspullen constant de hemelen ingeprezen worden als zijnde onfeilbaar.(boeing dacht ook onfeilbaar te zijn)...
                            zeker wanneer het gaat over CONNECTIE toepassingen ben ik op mijn hoede,alles wat gemanipuleerd kan worden van buitenaf kan ook misbruikt worden,hoe vaak ze ook beweren dat alles superveilig is. wanneer er VEEL geld mee gemoeid is loert misbruik en gesjoemel achter het hoekje.
                            eigelijk zit jij in net dezelfde ontkenningsfase he,de schuld ligt bij de tunnel ,niet bij de auto
                            ik weet niet ,maar ik denk dat die tunnel er al langer is dan die auto?
                            of gaan we eenmaal de zelfrijdende auto realiteit is,alles wat een mogelijke hindernis kan vormen verplaatsen en slopen mss?
                            dus nee,ik ontken de pluspunten niet,maar ik ben ook niet blind voor de nadelen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                              sorry free,maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt,hoewel ik helemaal geen fan ben van al die electronische geconnecteerde spullen beweer ik niet dat het niet zijn nut kan bewijzen.
                              mijn punt gaat alleen over het feit dat al die electronische wonderspullen constant de hemelen ingeprezen worden als zijnde onfeilbaar.(boeing dacht ook onfeilbaar te zijn)...
                              zeker wanneer het gaat over CONNECTIE toepassingen ben ik op mijn hoede,alles wat gemanipuleerd kan worden van buitenaf kan ook misbruikt worden,hoe vaak ze ook beweren dat alles superveilig is. wanneer er VEEL geld mee gemoeid is loert misbruik en gesjoemel achter het hoekje.
                              eigelijk zit jij in net dezelfde ontkenningsfase he,de schuld ligt bij de tunnel ,niet bij de auto
                              ik weet niet ,maar ik denk dat die tunnel er al langer is dan die auto?
                              of gaan we eenmaal de zelfrijdende auto realiteit is,alles wat een mogelijke hindernis kan vormen verplaatsen en slopen mss?
                              dus nee,ik ontken de pluspunten niet,maar ik ben ook niet blind voor de nadelen.
                              Ik ken persoonlijk iemand die zijn broer effectief gestorven is door toedoen van de veiligheidsgordel. Zijn broer weigert om die reden dan ook al de laatste 20 jaar om een gordel te dragen en betaald gewoon de boetes. Maar het is effectief bewezen dat er een veelvoud van levens gered wordt door de gordeldracht dan zonder.

                              Die systemen waar we het nu over hebben is die noodremfunctie. Iets dat op camions sinds kort verplicht is. Er mogen geen nieuwe camions meer zonder verkocht worden en voor auto's is het nog maar een kwestie van een paar handtekeningen in Europa. Denk dat ondertussen 75% van de nieuwe wagens het al heeft, waaronder uwe electrische Zoë ook.

                              Als zelfrijdende auto's helemaal op punt staan, samen met de infrastructuur, zullen de ongevallen en files drastisch dalen. Op voorwaarde dat de niet-zelfrijdende auto's uit het verkeer zijn. Maar dat gaat nog wel heel wat jaren duren.

                              Comment


                              • En met de toegenomen veiligheid zal de fun er onderhand ook helemaal af zijn...

                                Maar da's voor een ander hoofdstuk mss? ;-)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                                  +1

                                  Mensen van mijn generatie kennen nog het verschil van een auto te rijden zonder bv ABS of tractie controle.
                                  In mijn jeugd toch wel een paar keer zo van die momentjes meegemaakt, die je met een moderne auto niet aan de hand zou hebben.

                                  Mijn eerste auto met ABS ooit, was een Mazda 626, (die met de ingebouwde achtervleugel).
                                  Het systeem heeft op een regenachtige dag ook meteen mijn leven gered, toen een vrachtwagen onverwachts voor me opdook uit een zijstraat.

                                  Het gevaar van de andere kant is wel dat je té veel op die systemen gaat vertrouwen, en daardoor toch weer over de limiet gaat.
                                  Eigenlijk zou een slipcursus verplicht moeten zijn en dan zoals wij het gehad hebben. De gehele cursus wordt gegeven met alle snufjes gewoon uit. En de laatste 3 x moogt ge hetzelfde traject doen met alle snufjes aan. Ongelooflijk wat een verschil.

                                  Comment


                                  • Heb het ook al een paar keer voorgehad met voertuigen van de VW-groep. (Tiguan, Octavia,..). Bij extreem hevige regen vallen ze uit en soms vallen ze inderdaad uit in tunnels. Je krijgt dan de melding dat de sensor geen zicht meer heeft. Na 10min rijden reset het systeem zich en gaat het probleem weg.
                                    Dat de auto uit zichzelf remt voor niks heb ik nog niet meegemaakt, lijkt me vrij straf...
                                    Classic cars on demand

                                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

                                    - It's time to make your dream come true -

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bud wijzer Bekijk Berichten
                                      en met de toegenomen veiligheid zal de fun er onderhand ook helemaal af zijn...

                                      Maar da's voor een ander hoofdstuk mss? ;-)
                                      klopt

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                        Heb het ook al een paar keer voorgehad met voertuigen van de VW-groep. (Tiguan, Octavia,..). Bij extreem hevige regen vallen ze uit en soms vallen ze inderdaad uit in tunnels. Je krijgt dan de melding dat de sensor geen zicht meer heeft. Na 10min rijden reset het systeem zich en gaat het probleem weg.
                                        Dat de auto uit zichzelf remt voor niks heb ik nog niet meegemaakt, lijkt me vrij straf...
                                        Dat het sensorzicht weg valt bij hevige regen of sneeuw lijkt me normaal en de logica zelver ook als ge op ACC rijdt. Want op dat moment is manueel rijden wel een pak beter.
                                        Maar dat is niet bij VAG producten alleen. Collega's van mij rijden hier met verschillende merken en die hebben het ook allemaal bij deze omstandigheden.

                                        Zelf met mijne Tiguan nog geen enkele keer op 120000km meegemaakt dat hij in een tunnel of zelfs parkeergarage op de rem ging. En ik doe wekelijks heel wat tunnels, waaronder die van de kleine ring in Brussel. Via de E19 naar antwerpen heb doe ik die tunnel net voor de antwerpse ring ook soms meermaals per week.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                          Ik ken persoonlijk iemand die zijn broer effectief gestorven is door toedoen van de veiligheidsgordel. Zijn broer weigert om die reden dan ook al de laatste 20 jaar om een gordel te dragen en betaald gewoon de boetes. Maar het is effectief bewezen dat er een veelvoud van levens gered wordt door de gordeldracht dan zonder.

                                          Die systemen waar we het nu over hebben is die noodremfunctie. Iets dat op camions sinds kort verplicht is. Er mogen geen nieuwe camions meer zonder verkocht worden en voor auto's is het nog maar een kwestie van een paar handtekeningen in Europa. Denk dat ondertussen 75% van de nieuwe wagens het al heeft, waaronder uwe electrische Zoë ook.

                                          Als zelfrijdende auto's helemaal op punt staan, samen met de infrastructuur, zullen de ongevallen en files drastisch dalen. Op voorwaarde dat de niet-zelfrijdende auto's uit het verkeer zijn. Maar dat gaat nog wel heel wat jaren duren.
                                          wat de zoe betreft,die heeft inderdaad ook van die onzinsnufjes,
                                          wat mij betreft mogen ze al die manipulatieve prul eruithalen ,en de prijs in verhouding aanpassen.
                                          trouwens,volgen is toegestaan staat bij mij vanaf dag 1 UIT.
                                          als ik behoefte heb aan een zelfrijdende auto,dan bel ik wel een taxi.
                                          tegen de chauffeur kan je tenminste nog een praatje slaan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X