Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar F-Pace

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb mijn Fpace nu 3weken (review komt weldra met foto's) en dinds jullie commentaren ben ik wat aandachtiger gaan luisteren naar die 'instap' upgrade (lees: eerste upgrade van sound).
    Enerzijds mag je geen wonderen gaan verwachten van een € 500,- upgrade. In mijn Aston zit het B&O systeem en daar klinkt het heel vol, te vol zelfs voor mijn smaak soms maar dat is 1000watt en een optieprijsje van 8000€, eek!

    Ik had op mijn BMW ook een 500€ soundsystem upgrade, die heeft wel 2 subs onder de voorstoelen en daarom klinkt die voller bij lage volumes. Maar eens je het volume opendraait klinkt de Meridian zeker beter, ruimtelijker ook, echt aangenaam.
    Ik geef wel toe dat ik nu wel meer naar de settings ga om in de (slechts) 3 band equaliser de lage tonen te gaan bijstellen....meer voor laag volume, wat minder bij luider volume en zeker als het dance muziek wordt.
    Ik ben wel blij dat ik gespaard blijf van het beatbonken, de bass is eerder punchy dan boomy, maar dat is subjectief.
    ook niet vergeten dat die speakers moeten inspelen, meestal duurt dat wel zo een 100 uren.

    Comment


    • Iemand een idee wat de gangbare korting bij Jaguar is (F-Pace) icm een renting?

      Comment


      • De specificaties van MY2018 zijn al op de britse website verschenen.

        - nieuwe 163pk versie van de 2.0 diesel met een CO2 uitstoot van 126 g/km
        - de 180pk 2.0 diesel komt nu ook als RWD beschikbaar (CO2 134 t.o.v. 139 voor de AWD)
        - nieuwe 240pk 2.5 diesel (CO2 153)
        - nieuwe 250pk 2.0 benzine (CO2 163)
        - oyster/ebony interieur optie
        - afgesloten bekerhouders
        - regelbare hoofdsteunen op de voorzetels
        - dual view scherm
        - "Forward Traffic Detection" en "Forward Vehicle Guidance"
        - het kleurenpalet krijgt nieuwe benamingen, het is niet duidelijk of dit echt nieuwe kleuren zijn
        - het "unieke" blauw van de first edition verliest zijn unieke status en komt nu algemeen beschikbaar

        Maar het is nog niet zeker dat dit alles ook in België beschikbaar komt.
        Voorlopig gelden hier nog de salonvoorwaarden tot eind februari, dus waarschijnlijk zal daarna pas MY2018 bestelbaar worden.

        Helaas nog steeds geen plugin hybride...

        The 2018 model year updates see the debut of Jaguar Land Rover’s latest Ingenium engines and new convenience and safety features available across all three vehicles to deliver more choice and personalisation than ever before.

        Comment


        • Is ook al te lezen op Jaguar.be, brochure f-pace MY18 !!
          kleuren krijgen zelfde benaming als de Land-rover kleuren, wel verdwijnen er bepaalde kleuren en het blauw v d first-edition is nu beschikbaar.
          Last edited by trimitie; 21/02/2017, 20:58.
          NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

          XC90 2.4 D 225pk 2006
          S40 2.0D 136pk 2004
          S40 1.8i 1996

          Comment


          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • JAGUAR F-PACE SVR IS LOS

              Jaguar heeft de beursvloer van New York gekozen als platform om de F-Pace SVR op te presenteren. De topversie van die Engelse hoogpotige wordt bedeelt met 550 pk!

              Jaguar doet met de 380 pk sterke F-Pace S al even mee in het segment van de sportieve SUV's, maar met deze SVR-versie laat het merk het angstzweet in met name Duitsland en Italië pas echt stromen. De F-Pace SVR krijgt namelijk een 5,0-liter grote V8 mee, een bekende achtcilinder die in de SUV 550 pk en 680 Nm levert!

              Met deze bonk spierkracht lanceert de vierwielaangedreven F-Pace SVR zich in 4,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Het versnellen stopt bij een snelheid van 283 km/h. De veren zijn aan de voorzijde 30 procent stijver dan die van reguliere F-Paces. Achter zijn ze 10 procent straffer dan bij de reguliere versies. Tevens moet de auto 5 procent minder overhellen, al was dat iets waar de F-Pace niet bepaald een handje naar had. Extra krachtige remmerij moet de F-Pace SVR weer fatsoenlijk tot bedaren kunnen brengen. Jaguar rust zijn sportieve SUV verder uit met een elektronisch aangestuurd differentieel (EAD).

              Geen SVR zonder de nodige uiterlijke aankleding. Zodoende is ook deze F-Pace SVR uitgerust met uitbundig en van grote koelopeningen voorzien spoilerwerk. een typische SVR-motorkap en 21-inch lichtmetaal. 22-inch grote wielen zijn optioneel. Wielkastverbreders zijn aanwezig om de brede uitstraling van de auto nog even aan te zetten. Een speciaal uitlaatsysteem met actieve kleppen zorgt ongetwijfeld onder alle omstandigheden voor fraaie akoestiek, het systeem is overigens 6,6 kilo lichter dan het standaard uitlaatsysteem van de F-Pace. Vanbinnen bepalen sportieve stoelen, de nodige SVR-emblemen en de Sport Shift Selector het beeld.

              Met 550 pk is deze hoogpotige net minder krachtig als de F-Type SVR, de Range Rover Sport SVR en de Jaguar XJR575, die over 575 pk beschikken. Gedoodverfde concurrent Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio is met een 0-100-tijd van slechts 3,8 seconden en een bewezen sportief weggedrag nog altijd een bijzonder indrukwekkende auto, maar moet het op vermogensgebied met z'n al tamelijk indrukwekkende 510 pk alsnog afleggen tegen de nieuwe Brit. De vooralsnog krachtigste Porsche Macan heeft nog minder te zeggen tegen de nieuwkomer: de Macan Turbo met Performance Package levert 440 pk.





              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Benieuwd om hem te testen binnen enkele maanden verwacht ik...
                NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

                XC90 2.4 D 225pk 2006
                S40 2.0D 136pk 2004
                S40 1.8i 1996

                Comment


                • Zag volgende foto bij Cardoen.



                  https://www.cardoen.be/sites/default...--15434408.jpg

                  Middelste zitplaats zo ingeduwd na één jaar???
                  Last edited by geerto; 22/06/2018, 19:43.

                  Comment


                  • Er heeft daar iets gestaan voor lange tijd...


                    Britcar Global are the leading supplier of both Land Rover parts and Jaguar parts. We export globally and offer genuine, OEM & aftermarket JLR parts.

                    NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

                    XC90 2.4 D 225pk 2006
                    S40 2.0D 136pk 2004
                    S40 1.8i 1996

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten
                      Er heeft daar iets gestaan voor lange tijd...


                      Britcar Global are the leading supplier of both Land Rover parts and Jaguar parts. We export globally and offer genuine, OEM & aftermarket JLR parts.
                      Jouw wagen geweest?

                      Comment


                      • Neen haha is een vermoeden
                        NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

                        XC90 2.4 D 225pk 2006
                        S40 2.0D 136pk 2004
                        S40 1.8i 1996

                        Comment


                        • Enige informatie over model updates MY2019? Twee maanden terug werden reeds veranderingen aangekondigd. Maar in de jaguar prijslijsten nog niets van te merken.
                          Een achteruitrijcamera, parkeersensoren rondom, inslaapdetectie, een automatische noodrem en actieve spoorassistent zijn voortaan standaard. Hetzelfde geldt voor het Touch Pro-infotainmentsysteem met aanraakscherm van 10 duim.
                          De Jaguar F-Pace ondergaat een aantal aanpassingen, met vooral de verschijning van een partikelfilter op zijn benzinemotoren. Ook de standaarduitrusting evolueert.

                          Comment


                          • Op UK, Franse en Duitse website enkel nog de 10duim schermen te vinden. CO2 waarden wel een stuk omhoog....

                            Comment


                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Dit weekend mee gereden met de 250 pk sterke 2.0. Niet de kracht die je verwacht van een SUV met 250pk. Traag en log. Wel heel mooi afgewerkt met die sfeerverlichting binnen en LCD dashboard en GPS unit.
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                  Comment


                                  • Testje:

                                    NATUURWETTEN TARTEN

                                    JAGUAR F-PACE SVR

                                    De afdeling Special Vehicle Operations (SVO) van Jaguar Land Rover schroeft al een paar jaar de brute 575 pk sterke 5,0-liter V8 compressormotor uit de lage Jaguar F-Type SVR in de hoge Range Rover Sport SVR. Dat levert een machtige machine op, waarmee de Engelsen de Duitse merken (met hun van AMG-, M- of RS-logo’s voorziene SUV’s) prima van repliek kunnen dienen. En daar houdt het niet op, want nu wordt die motor met ‘slechts’ 550 pk ook geleverd in de Jaguar F-Pace SVR.

                                    Het is alsof deze mastodont door een enorme oerkracht vooruit wordt geschoten. Een voortstuwing die eindigt wanneer de luchtweerstand wint en de snelheidsmeter op 283 km/h staat. Droge cijfers zijn echter iets heel anders dan ongrijpbare zaken als gedrag en karakter. We hebben hier te maken met een auto die gezien prestaties en weggedrag bij de absolute top in het segment hoort. Met zijn compressor is de Jaguar-motor goed bij de les, zeker in de Sport-stand. Trekkracht is over een breed toerengebied aanwezig, met een spreekwoordelijke overdosis. Zonder aarzeling zorgt de automatische transmissie voor het juiste verzet. Deze aandrijflijn heeft geen enkele moeite met het gewicht van ruim twee ton. Het Jaguar-onderstel loopt absoluut in de pas met de prestaties van de brute V8; de brede Pirelli P Zero’s om de 22-inch SVR-wielen kwijten zich prima van hun taak: het verzorgen van maximaal contact met het wegdek. Het SVR-onderstel is beduidend strakker dan bij de bravere F-Pace-varianten, evengoed zorgt het voor meer rust in de auto. De SVR is in principe een achterwielaandrijver; pas wanneer de achterbanden het met zijn tweeën niet meer aankunnen, worden er aandrijfkrachten naar de voorwielen gestuurd. De elektronica regelt ongemerkt in welke mate dat gebeurt. Het zorgt ervoor dat de auto heel lang uiterst koersvast de hoek om gaat. De Jaguar is een gemakkelijke auto en qua rijgedrag op langere ritten een stabiele reisgenoot.

                                    Jaguar heeft de ruimte slim ingedeeld. Dat merk je nog niet wanneer je voorin zit maar wel achterin. Voor achterbankpassagiers en bagage biedt de Jaguar veel ruimte. De gebruikte materialen en de afwerking zijn in de F-Pace klasse. Alles wat je in de Jaguar ziet en beetpakt, komt hoogwaardig over. Van het zachte leer met fraaie stiksels tot betere kunststofsoorten. Voor het sportieve accent zien we ook hier en daar een paar carbonpaneeltjes. De laatste Jaguars en Land Rovers zijn inmiddels voorzien van twee aanraakschermen op de middenconsole, maar bij de F-Pace is dat nog niet het geval en moet je het met één scherm doen. Een centrale controller op de middenconsole is er helaas niet bij; voor de bediening van het systeem moet je met je vinger naar het scherm. De elektronica achter het aanraakscherm werkt vrij snel en de menustructuur is logisch opgezet, al loopt Jaguar er niet mee voor de troepen uit.

                                    Er zijn diverse elektronische hulpsystemen aanwezig. Aardig daarbij is een systeem waarmee je gecontroleerd van hellingen met een losse ondergrond kunt afdalen. De schakelaar daarvoor vind je op de middentunnel, pal naast die waarmee je de kleppen in de uitlaat openzet om nog meer van de V8 te genieten. De meeste hulpsystemen zijn overigens gericht op het gebruik op verharde wegen, zoals torque vectoring of rijbaanassistentie en adaptieve cruisecontrol. In de optielijst van de Jaguar treffen we een aanhangwagenstabilisatiesysteem; De F-Pace SVR kan een aanhanger trekken van maximaal 2.400 kg.

                                    SPECIFICATIES

                                    Brandstof benzine
                                    Motor V8
                                    Cilinderinhoud 5.000 cc
                                    Maximaal vermogen 405 kW / 550 pk bij 6.000 tpm
                                    Maximaal koppel 680 Nm bij 2.500 tpm
                                    Inhoud brandstoftank 63 l
                                    Lengte / breedte / hoogte 4.731 mm / 1.936 mm / 1.652 mm
                                    Wielbasis 2.874 mm
                                    Massa leeg 2.070 kg
                                    Laadvermogen 480 kg
                                    Aanhangermassa geremd / ongeremd 2.400 kg / 750 kg
                                    Banden 265/45R21
                                    Topsnelheid 283 km/h
                                    Acceleratie 0-100 km/h 4,5 s (fabrieksopgave: 4,3 s)
                                    Acceleratie 50-80 km/h in D 1,4 s
                                    Acceleratie 80-120 km/h in D 2,7s
                                    Brandstofverbruik 12,5 l/100km (fabrieksopgave: 11,9 l/100km)
                                    CO2-uitstoot 272 g/km

                                    EINDOORDEEL

                                    4/5

                                    De Jaguar F-Pace blinkt op ruimte, afwerking en uitrusting uit. Ook daagt de auto zeker uit, hoewel concurrenten dat nog net iéts beter weten te doen. Wat blijft: in grote lijnen is de Jaguar een zeer volwassen auto, die qua dynamiek en karakter op een heel hoog niveau zit.











                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment

                                      Working...
                                      X