Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar F-Pace

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Ik vind het ook een bizarre strategische keuze van Tata om Jaguar-budgetten te spenderen aan een model waar de concerngenoot (Land Rover dus) al in gespecialiseerd is.

    Op de XE zaten er veel te wachten en op de nieuwe XF eigenlijk ook. Maar ik vraag me af wie er op deze F-Pace zat te wachten, volgens mij niet veel.
    Inderdaad. Ik zou het niet persé moeten hebben. Ik zou het alleszins niet verkiezen boven een dikke XF die evenveel kost. Dit voelt vrij on-Jaguar aan voor mij..
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
      Deze staat op hetzelfde platform van de XE en XF blijkbaaR. Maar zijn er gemeenschappelijke componenten met de Evoque ook ?

      Ik blijf het raar vinden, dat Jaguar met een SUV komt, die zit recht in het vaarwater van de Evoque, niet ?
      Zal in de praktijk eerder een RRS-concurrent worden gezien afmetingen en vooral prijs.
      Evoque is echt wel een kleine wagen hoor (al ziet het er op het eerste zicht niet zo uit).
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
        Inderdaad. Ik zou het niet persé moeten hebben. Ik zou het alleszins niet verkiezen boven een dikke XF die evenveel kost. Dit voelt vrij on-Jaguar aan voor mij..
        Ze hadden het geld dat er blijkbaar wel is beter gespendeerd om van de XE en de nieuwe XF iets meer onderscheidende producten te maken (wat ze nu imvho niet zijn)
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

        Comment


        • #24
          Model F-pace RRS Evoque
          Wielbasis (mm) 2.874 2.923 2.660
          Totale lengte (mm) 4.731 4.850 4.371
          Totale breedte zonder spiegels (mm) 2.070 2.073 1.985
          Totale hoogte (mm) 1.652 1.780 1.635


          duidelijker zo
          Last edited by CaliforniaDream; 15/09/2015, 15:29.
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Heb me er al een paar geconfigureerd. Alle zescilinders liggen jammer genoeg boven het privé-budget. 
            Maakt de realiteit hard dat we een geluksvogel zijn met wat we nu kunnen rijden. 
            Heb de configurator hier ook al goed aan't werk gezet :-) Onder de 75K blijven is moeilijk en dat voor de 4 cilinder zelfs!
            In elk geval een beetje jammer dat er geen motor in de 200-250 PK range zit; Ik zou een daar wel een bescheiden V6 apprecieren.

            Voor de rest... ben verliefd

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Ik vind het ook een bizarre strategische keuze van Tata om Jaguar-budgetten te spenderen aan een model waar de concerngenoot (Land Rover dus) al in gespecialiseerd is.

              Op de XE zaten er veel te wachten en op de nieuwe XF eigenlijk ook. Maar ik vraag me af wie er op deze F-Pace zat te wachten, volgens mij niet veel.
              Als je de verkoopscijfers van die SUV-bestelwagentjes ziet, in Europa maar vooral buiten Europa, is het duidelijk dat het eerder een mirakel is dat er nog berlines gebouwd worden. Jaguar heeft dit model dringend nodig om de verkoopscijfers wereldwijd op te krikken. Het zal ongetwijfeld interne concurrentie betekenen voor de Evoque (die kleiner is, en geen zescilinders kan aanbieden) en de RR Sport (wel zescilinders, maar een groter bakbeest dan de F-Pace). Dat is echter niet erg, zolang de verkopen binnen het concern blijven, en bovendien heeft Range Rover wel wat marge om hier en daar een verkoopje te verliezen.

              Comment


              • #27
                Vanuit die redenering, waarom hebben ze dan toch nog een gloednieuwe XE ontworpen?
                Berlines doen het ex-Europa wel nog vrij goed dacht ik?
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                  Vanuit die redenering, waarom hebben ze dan toch nog een gloednieuwe XE ontworpen?
                  Berlines doen het ex-Europa wel nog vrij goed dacht ik?
                  Hoewel SUV's enorm aan populariteit winnen is het nog steeds zo dat de premium berline nog goede volumes draait en belangrijk is voor marktpenetratie.
                  Vanuit strategisch oogpunt volstaat het dus niet om enkel het SUV'segment' aan te spreken, zeker niet als ze de concurrentie aangaan met de huidige Duitse drievuldigheid.

                  De leasemarkt beperkt zich voor velen bovendien tot de 'kleinere' berline. Reken maar dat deze F-Pace (en de XF) buiten menig budget zal vallen. (VAA nog buiten beschouwing gelaten)
                  De XE is dan een ideale instapper voor wie iets anders wil en zich op langere termijn potentieel zal binden aan het merk.

                  enfin, zo zie ik het toch ;-)

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk Berichten
                    Hoewel SUV's enorm aan populariteit winnen is het nog steeds zo dat de premium berline nog goede volumes draait en belangrijk is voor marktpenetratie.
                    Vanuit strategisch oogpunt volstaat het dus niet om enkel het SUV'segment' aan te spreken, zeker niet als ze de concurrentie aangaan met de huidige Duitse drievuldigheid.

                    De leasemarkt beperkt zich voor velen bovendien tot de 'kleinere' berline. Reken maar dat deze F-Pace (en de XF) buiten menig budget zal vallen. (VAA nog buiten beschouwing gelaten)
                    De XE is dan een ideale instapper voor wie iets anders wil en zich op langere termijn potentieel zal binden aan het merk.

                    enfin, zo zie ik het toch ;-)
                    Volledig mee eens...

                    Comment


                    • #30
                      Na het bekijken van de afmetingen is hij inderdaad eerder de concurrent van de RRS dann van de Evoque. Ben benieuwd hoe hij is in real life.
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • #31
                        Ja, mij als berline-fan hoef je niet te overtuigen , maar uit het antwoord van Peba (wiens kennis van de sector ik hoog aanschrijf) leidde ik af dat het net de berline is die overbodig was en iedereen op een SUV zat te wachten , een beetje het tegenovergestelde van hoe ik erover dacht. Vandaar mijn vraag/opmerking dus (die louter academisch is want de XE is er al), vanuit die redenering/strategie dat SUV's belangrijk zijn voor volumes en berlines niet, waarom dan wel een XE? Waarmee ik dus wil zeggen dat die strategie niet consequent of een beetje dubbelzinnig is. Enfin ik weet niet of jullie nog volgen
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                          Na het bekijken van de afmetingen is hij inderdaad eerder de concurrent van de RRS dann van de Evoque. Ben benieuwd hoe hij is in real life.
                          yes; ik wil hem wel eens (op foto alvast) zien naast een aantal andere wagens.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                            Ja, mij als berline-fan hoef je niet te overtuigen , maar uit het antwoord van Peba (wiens kennis van de sector ik hoog aanschrijf) leidde ik af dat het net de berline is die overbodig was en iedereen op een SUV zat te wachten , een beetje het tegenovergestelde van hoe ik erover dacht. Vandaar mijn vraag/opmerking dus (die louter academisch is want de XE is er al), vanuit die redenering/strategie dat SUV's belangrijk zijn voor volumes en berlines niet, waarom dan wel een XE? Waarmee ik dus wil zeggen dat die strategie niet consequent of een beetje dubbelzinnig is. Enfin ik weet niet of jullie nog volgen
                            Half en half :-) nu nog een paar break-versies erbij smijten, want, als ik me niet vergis, is dat in België ook iets dat goed verkoopt :-) Oh ja, en een dakloze versie van de XE wil ik ook wel eens zien.

                            Comment


                            • #34
                              Was eigenlijk superfan van de F-pace,maar na het zien van het interieur is dit toch fel aan het afzwakken.
                              Om hem in een redelijke trim te zetten ben je toch algauw 65000 euro kwijt.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk Berichten
                                Heb de configurator hier ook al goed aan't werk gezet :-) Onder de 75K blijven is moeilijk en dat voor de 4 cilinder zelfs!
                                In elk geval een beetje jammer dat er geen motor in de 200-250 PK range zit; Ik zou een daar wel een bescheiden V6 apprecieren.

                                Voor de rest... ben verliefd
                                Ik ga hem al uit mijn gedacht verbannen. 😩😡😀
                                Zeer zeer jammer maar ik ga dat er voor privé gebruik echt niet aan geven hoe prachtig we hem ook vinden.


                                Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Ik ga hem al uit mijn gedacht verbannen. 
                                  Zeer zeer jammer maar ik ga dat er voor privé gebruik echt niet aan geven hoe prachtig we hem ook vinden.
                                  Hoeveel VAA had je misschien berekend? Voor de V6?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk Berichten
                                    Hoeveel VAA had je misschien berekend? Voor de V6?
                                    Weet ik nog niet. Heb nog geen tool gebruikt. Vandaag geen tijd meer voor.


                                    Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Ja, mij als berline-fan hoef je niet te overtuigen , maar uit het antwoord van Peba (wiens kennis van de sector ik hoog aanschrijf) leidde ik af dat het net de berline is die overbodig was en iedereen op een SUV zat te wachten , een beetje het tegenovergestelde van hoe ik erover dacht. Vandaar mijn vraag/opmerking dus (die louter academisch is want de XE is er al), vanuit die redenering/strategie dat SUV's belangrijk zijn voor volumes en berlines niet, waarom dan wel een XE? Waarmee ik dus wil zeggen dat die strategie niet consequent of een beetje dubbelzinnig is. Enfin ik weet niet of jullie nog volgen
                                      Mijn opmerking over het mirakel van de berline was natuurlijk enigszins ironisch. Uiteraard heeft een premiummerk ook berlines nodig en in Europa bij voorkeur ook een break. De XE is dus absoluut zinvol, maar om in de VS volumes te draaien die het voor de dealers daar leefbaar houden, is een SUV meer dan welkom. En ook bij ons is het commercieel niet meer te versmaden.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                        Inderdaad. Ik zou het niet persé moeten hebben. Ik zou het alleszins niet verkiezen boven een dikke XF die evenveel kost. Dit voelt vrij on-Jaguar aan voor mij..
                                        Ik heb hetzelfde gevoel. Een zeer fraaie kar, maar liever een XF met AWD.

                                        BMW X4 lijkt op basis van prijzen en afmetingen zijn meest directe concurrent.
                                        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
                                          Ik heb hetzelfde gevoel. Een zeer fraaie kar, maar liever een XF met AWD.

                                          BMW X4 lijkt op basis van prijzen en afmetingen zijn meest directe concurrent.

                                          Zal dan ook waarschijnlijk de opvolger zijn van de F10...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X