Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar F-Pace
Collapse
X
-
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenDeze staat op hetzelfde platform van de XE en XF blijkbaaR. Maar zijn er gemeenschappelijke componenten met de Evoque ook ?
Ik blijf het raar vinden, dat Jaguar met een SUV komt, die zit recht in het vaarwater van de Evoque, niet ?
Evoque is echt wel een kleine wagen hoor (al ziet het er op het eerste zicht niet zo uit).2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenInderdaad. Ik zou het niet persé moeten hebben. Ik zou het alleszins niet verkiezen boven een dikke XF die evenveel kost. Dit voelt vrij on-Jaguar aan voor mij..2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Model F-pace RRS Evoque Wielbasis (mm) 2.874 2.923 2.660 Totale lengte (mm) 4.731 4.850 4.371 Totale breedte zonder spiegels (mm) 2.070 2.073 1.985 Totale hoogte (mm) 1.652 1.780 1.635
duidelijker zoLast edited by CaliforniaDream; 15/09/2015, 15:29.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHeb me er al een paar geconfigureerd. Alle zescilinders liggen jammer genoeg boven het privé-budget.
Maakt de realiteit hard dat we een geluksvogel zijn met wat we nu kunnen rijden.
In elk geval een beetje jammer dat er geen motor in de 200-250 PK range zit; Ik zou een daar wel een bescheiden V6 apprecieren.
Voor de rest... ben verliefd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenIk vind het ook een bizarre strategische keuze van Tata om Jaguar-budgetten te spenderen aan een model waar de concerngenoot (Land Rover dus) al in gespecialiseerd is.
Op de XE zaten er veel te wachten en op de nieuwe XF eigenlijk ook. Maar ik vraag me af wie er op deze F-Pace zat te wachten, volgens mij niet veel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenVanuit die redenering, waarom hebben ze dan toch nog een gloednieuwe XE ontworpen?
Berlines doen het ex-Europa wel nog vrij goed dacht ik?
Vanuit strategisch oogpunt volstaat het dus niet om enkel het SUV'segment' aan te spreken, zeker niet als ze de concurrentie aangaan met de huidige Duitse drievuldigheid.
De leasemarkt beperkt zich voor velen bovendien tot de 'kleinere' berline. Reken maar dat deze F-Pace (en de XF) buiten menig budget zal vallen. (VAA nog buiten beschouwing gelaten)
De XE is dan een ideale instapper voor wie iets anders wil en zich op langere termijn potentieel zal binden aan het merk.
enfin, zo zie ik het toch ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk BerichtenHoewel SUV's enorm aan populariteit winnen is het nog steeds zo dat de premium berline nog goede volumes draait en belangrijk is voor marktpenetratie.
Vanuit strategisch oogpunt volstaat het dus niet om enkel het SUV'segment' aan te spreken, zeker niet als ze de concurrentie aangaan met de huidige Duitse drievuldigheid.
De leasemarkt beperkt zich voor velen bovendien tot de 'kleinere' berline. Reken maar dat deze F-Pace (en de XF) buiten menig budget zal vallen. (VAA nog buiten beschouwing gelaten)
De XE is dan een ideale instapper voor wie iets anders wil en zich op langere termijn potentieel zal binden aan het merk.
enfin, zo zie ik het toch ;-)
Comment
-
Na het bekijken van de afmetingen is hij inderdaad eerder de concurrent van de RRS dann van de Evoque. Ben benieuwd hoe hij is in real life.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Ja, mij als berline-fan hoef je niet te overtuigen, maar uit het antwoord van Peba (wiens kennis van de sector ik hoog aanschrijf) leidde ik af dat het net de berline is die overbodig was en iedereen op een SUV zat te wachten , een beetje het tegenovergestelde van hoe ik erover dacht. Vandaar mijn vraag/opmerking dus (die louter academisch is want de XE is er al), vanuit die redenering/strategie dat SUV's belangrijk zijn voor volumes en berlines niet, waarom dan wel een XE? Waarmee ik dus wil zeggen dat die strategie niet consequent of een beetje dubbelzinnig is. Enfin ik weet niet of jullie nog volgen
2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenNa het bekijken van de afmetingen is hij inderdaad eerder de concurrent van de RRS dann van de Evoque. Ben benieuwd hoe hij is in real life.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenJa, mij als berline-fan hoef je niet te overtuigen, maar uit het antwoord van Peba (wiens kennis van de sector ik hoog aanschrijf) leidde ik af dat het net de berline is die overbodig was en iedereen op een SUV zat te wachten , een beetje het tegenovergestelde van hoe ik erover dacht. Vandaar mijn vraag/opmerking dus (die louter academisch is want de XE is er al), vanuit die redenering/strategie dat SUV's belangrijk zijn voor volumes en berlines niet, waarom dan wel een XE? Waarmee ik dus wil zeggen dat die strategie niet consequent of een beetje dubbelzinnig is. Enfin ik weet niet of jullie nog volgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk BerichtenHeb de configurator hier ook al goed aan't werk gezet :-) Onder de 75K blijven is moeilijk en dat voor de 4 cilinder zelfs!
In elk geval een beetje jammer dat er geen motor in de 200-250 PK range zit; Ik zou een daar wel een bescheiden V6 apprecieren.
Voor de rest... ben verliefd
Zeer zeer jammer maar ik ga dat er voor privé gebruik echt niet aan geven hoe prachtig we hem ook vinden.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenIk ga hem al uit mijn gedacht verbannen.
Zeer zeer jammer maar ik ga dat er voor privé gebruik echt niet aan geven hoe prachtig we hem ook vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk BerichtenHoeveel VAA had je misschien berekend? Voor de V6?
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenJa, mij als berline-fan hoef je niet te overtuigen, maar uit het antwoord van Peba (wiens kennis van de sector ik hoog aanschrijf) leidde ik af dat het net de berline is die overbodig was en iedereen op een SUV zat te wachten , een beetje het tegenovergestelde van hoe ik erover dacht. Vandaar mijn vraag/opmerking dus (die louter academisch is want de XE is er al), vanuit die redenering/strategie dat SUV's belangrijk zijn voor volumes en berlines niet, waarom dan wel een XE? Waarmee ik dus wil zeggen dat die strategie niet consequent of een beetje dubbelzinnig is. Enfin ik weet niet of jullie nog volgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenInderdaad. Ik zou het niet persé moeten hebben. Ik zou het alleszins niet verkiezen boven een dikke XF die evenveel kost. Dit voelt vrij on-Jaguar aan voor mij..
BMW X4 lijkt op basis van prijzen en afmetingen zijn meest directe concurrent."Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk BerichtenIk heb hetzelfde gevoel. Een zeer fraaie kar, maar liever een XF met AWD.
BMW X4 lijkt op basis van prijzen en afmetingen zijn meest directe concurrent.
Zal dan ook waarschijnlijk de opvolger zijn van de F10...
Comment
Comment