Staat er ergens 1 bij een Belgische dealer te bewonderen? Of zal het Geneve worden om hem te bekijken?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar F-Pace
Collapse
X
-
Afgelopen vrijdag was het D-day voor de dealers. Eindelijk! Hebben daar ook lang moeten op wachten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Vandaag proefritje gedaan met een F-pace 2.0d, automaat.(dank aan Van Craeynest, Kortrijk--> het staat daar al behoorlijk vol met deze bolides).
Indruk was indrukwekkend
Ondanks de 4 cilinder (ben al jaren 6cilinders gewoon) is dit een erg goede wagen. Kwalitieitsindruk interieur lag erg hoog, mooi cockpit, prima hoog-gevoel.
Het sturen, De ophanging geluiddemping zijn werkelijk top. De motor (2.0d) is behoorlijk aangenaam zolang je onder de 3000toeren blijft (en 'op koppel' rijdt). Duw je hem op zijn staart, dan maakt hij veel te veel toeren/kabaal, zonder dat er een boost te voelen is. Helaas is de 3.0d 10.000€ duurder!!
Ik vind dat deze suv heel goed rijdt en overtreft ver mijn vorige wagen (de ml350), op de motor na dan.
Binnenruimte is achter en in de koffer niet enorm (iets minder ruimte denk ik dan in mijn huidige a6 allroad). Voorin had ik wel een erg goed ruimte gevoel.
GPS en heel onboard multimedia zijn TOP! GPS calculatie is heel snel (nochtans werd op review van Autoweek (?) gezegd dat deze traag was--> niet dus!). Bluetooth werkt ook erg goed (beter dan op de audi, vgl-baar met bmw en mercedes)
Ondanks het feit dat ik een a6 allroad gewoon ben, had ik het gevoel dat deze f-pace op de grond plakt in de bochten. Ik kan me echt voorstellen dat -met een deftige motor- je heel wat fun kan beleven in bergritjes enzo....
kanshebber voor mijn volgende...
of misschien deze? : https://www.youtube.com/watch?v=E6uQVDSc_R0
teizman
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk BerichtenVandaag proefritje gedaan met een F-pace 2.0d, automaat.(dank aan Van Craeynest, Kortrijk--> het staat daar al behoorlijk vol met deze bolides).
Indruk was indrukwekkend
Ondanks de 4 cilinder (ben al jaren 6cilinders gewoon) is dit een erg goede wagen. Kwalitieitsindruk interieur lag erg hoog, mooi cockpit, prima hoog-gevoel.
Het sturen, De ophanging geluiddemping zijn werkelijk top. De motor (2.0d) is behoorlijk aangenaam zolang je onder de 3000toeren blijft (en 'op koppel' rijdt). Duw je hem op zijn staart, dan maakt hij veel te veel toeren/kabaal, zonder dat er een boost te voelen is. Helaas is de 3.0d 10.000€ duurder!!
Ik vind dat deze suv heel goed rijdt en overtreft ver mijn vorige wagen (de ml350), op de motor na dan.
Binnenruimte is achter en in de koffer niet enorm (iets minder ruimte denk ik dan in mijn huidige a6 allroad). Voorin had ik wel een erg goed ruimte gevoel.
GPS en heel onboard multimedia zijn TOP! GPS calculatie is heel snel (nochtans werd op review van Autoweek (?) gezegd dat deze traag was--> niet dus!). Bluetooth werkt ook erg goed (beter dan op de audi, vgl-baar met bmw en mercedes)
Ondanks het feit dat ik een a6 allroad gewoon ben, had ik het gevoel dat deze f-pace op de grond plakt in de bochten. Ik kan me echt voorstellen dat -met een deftige motor- je heel wat fun kan beleven in bergritjes enzo....
kanshebber voor mijn volgende...
of misschien deze? : https://www.youtube.com/watch?v=E6uQVDSc_R0
teizman
Maakt precies nog meer lawaai dan een XE-S.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenWTF. Is dat standaaruitlaatje opdie versie? Want dan weet ik wel wat ik ooit wil als ik de lotto win :-)
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkNU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichtenknap! enkel dat zilver achteraan is niet zo mooi imo. Zal mss beter zijn in het echt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichtenwaar is die foto genomen ?
Comment
-
Gisteren een testrit gedaan met de 2.0D AWD Auto, Ammonite Grey Prestige uitvoering met optie 20inch wielen, standaardvering.
Had een beetje stress want ik heb deze besteld als firmawagen zonder eerst een testrit te maken, nu goed alle online reviews zijn positief tot zeer lovend dus leek me dit wel een berekend risico, maar toch ...
Net zoals hierboven beschreven, er is een goede geluiddemping in deze knappe SUV. Een uitstekend rijcomfort waarbij de koetsrolbeweging heel goed onder controle blijft.Dit is dus op niveau van de GLC 220d waarmee ik een paar maanden terug heb test gereden, verrassend comfortabel!
Geen Dynamic ophanging nodig dus, de F-Pace rijdt goed op zijn standaardvering en ik vermoed nog wat zachter op de standaard 18inchers.
zitcomfort is goed in deze afwerking van Prestige, uitstekende zijdelingsesteun ondanks dat dit geen sportstoelen zijn. Horizontaal zitvlak is wat vreemd achteraan maar dat kan ook liggen aan mijn breed achterste
Er was geen electrische lendesteun aanwezig en die kan ik wel aanraden.
Het interieur is goed afgewerkt, althans bovenaan want onderaan merk je wat 'plastic' achtige materialen maar dat stoort niet. Wel ruime vakken.
ik hou van wat extra luxe dus ben ik blij met mijn keuze van Portfolio, dan krijg je gestikte lederafwerking op de bovenkant vh dashbord en de middentunnel
vergeleken met de GLC doet de laatste het iets beter met zijn prachtige alu look materialen op de luchtgaten, maar het multimedia midden scherm van de GLC is voor mij een totale afknapper. Bij de F-pace is het standaard 8inch scherm gewoon goed funktioneel en vlot in reactie, bij de GLC moest ik wat rondzoeken.
Een optie die ik genomen heb en meteen heb kunnen testen in het zonnige weer gisteren was het open panodak. Ik was wat bang van klapper geluiden boven 100km/u maar dat was niet zo. Het dag schuift wel niet ver open maar toch voldoende voor de inzittenden voorraan. Waardige optie dus en aan te raden!
Afwerking binnen was het Ebbenhout, ik vind het maar niets dus ik heb Etched Alu gekozen, maar eigenlijk valt hout best mee omdat er ook niet teveel aanwezig is.
De Automaat schakelt goed, op niveau van mijn 520D, het is misschien wel dezelfde ZF bak, maar ik was geneigd naar de stuurkleppen over te gaan voor betere controle. Mijn verkoper legde uit dat je daartoe wat langer moet rijden zodat de autobak zich kan aanpassen aan je rijgedrag, en ik waarschijnlijk mijn verwachtingen ook aan de motor+versnellingsbak vermoed ik.
In de Normaal stand vond ik het gas nogal heftig reageren, dus veel koppel vanaf 1750rpm en de wagen schiet weg. De Ecostand zou beter zijn om te rijden maar dat heb ik amper getest. Ik vond de wagen zeer vlot rijden, alleen miste ik wat punch in hogere toeren, misschien kan een tuning dat later makkelijk oplossen maar voorlopig zeker voldoende power.
De koffer is inderdaad ruim, niet zo ruim als mijn 5touring maar wel handiger want minder diep. De koffer van de Mercedes GLC was om te lachen, zeker plus voor Jag hier.
Qua looks vind ik de F-Pace heel wat mooier dan de GLC, maar dat is natuurlijk relatief. Ik vond de GLC nog comfortabeler rijden, maar de Jag sportiever met een directer stuur.
De F-Pace geeft een commanding zitpositie, die vrij hoog lijkt maar het niet is, zeker beter. Mijn zoon meteen, hiermee rij je zo over andere auto's lijkt wel.
Knappe SUV van Jag die ook nog eens heel tof rijdt, praktisch en sportief... ben heel blij met mijn keuze als volgende firmawagen, levering mid september.
Comment
-
Bedankt voor je uitvoerige beschrijving van je testrit met de f-pace!
ik ga ook in de maand juni testrit doen met de f-pace, niet met het oog om ene te kopen, maar omdat ik in juli bij Jaguar en land-rover begin te werken.
ben zelf ook benieuwd !NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
zwarte velgen zouden er moeten schrappen van de optielijst. Ze verpesten volledig de klasse van deze wagen..Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
Comment