Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Sportage generatie 4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kia Sportage generatie 4

Die maakt je avond zonder zorgen. Pas als je niet meer op je benen kunt staan, is Kia tevreden en voldaan.
    Door de gisteren in ons automotive heldendicht bezongen komst van de BMW 225 xe krijgen ze het in Korea knap warm, en dus is het geen overbodige luxe dat de voorloper in dit segment, de Kia Sportage, een grondige facelift kreeg. Levenscycli worden door moderne techniek en een aanbodstoename steeds korter in de autowereld.
    Met deze vierde generatie kan de Sportage er de komende jaren weer volop tegenaan. Nieuw zijn een 1.0 ecoTurbo driecilinder (bij concerngenoot Hyundai goed voor maximaal 120 pk) en een zeventraps dubbelkluts-transmissie.
    Met de komst van modernere en extra zuinige motoren kan de Kia er weer even tegenaan. We voorspellen dan ook dat menig cultband de bestaande Dodge Ram verruilt voor een Kia Sportage, die ook dit keer zijn kenmerkende tijgergok-grille behield.
    http://www.autoblog.nl/nieuws/laat-je-maar-lekker-met-de-kia-sportage-gaan-80290

Last edited by Namaz; 17/09/2015, 15:09.

Voorkant trekt op niks

Dit is geen facelift maar generatie 4, dus titel mag gewijzigd worden.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Elke keer als ik een foto van de voorkant zie, moet ik met mijn hoofd schudden.
      Zo lelijk hebben ze hem gemaakt terwijl de vorige Sportage een zeer mooie wagen is.

Comment

Onbegrijpelijk. Dat scherpe agressieve wat de vorige sportage net zo uniek maakte, is er nu volledig af. Dit is een flauw afkooksel.

Comment

Oeioei. Altijd mooi gevonden, de sportage, maar deze vind ik afschuwelijk. Deze auto is in mijn ogen veel lelijker dan al zijn concurrenten (kadjar, tucson, qq, mx5...)

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Comment

Kan het niet aanpassen, mk5 is uiteraard cx5 volgens mijnnautocorrect..

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Comment

Die gaat er duidelijk op achteruit....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

OPEN EN BLOOT

GEFACELIFTE KIA SPORTAGE ZONDER PLAKKERS!

Kia heeft de onthulling van de gefacelifte Sportage pas voor later dit jaar gepland staan. Toch kunnen we de opgewaardeerde SUV nu al vanuit alle hoeken bekijken.

De nog geen drie jaar geleden gepresenteerde huidige generatie Sportage is een bijpuntsessie ondergaan. De cross-over is in zijn vernieuwde gedaante gesnapt nabij de Nürburgring, zeer waarschijnlijk de populairste testlocatie van Europa.

De vernieuwde Sportage is logischerwijs te herkennen aan zijn aangepaste voor- en achterzijde. Aan de voorkant krijgt de Kia een beduidend platter ogende grille met een nieuwe invulling. De koplampunits zijn anders ingedeeld en de complete voorbumper is vervangen voor een nieuw exemplaar. Hierin vinden we wat Kia de 'ice-cube-verlichting' noemt, vier vierkante ledjes. De unit waarin ze zijn verwerkt, is doorklieft door een horizontale en ogenschijnlijk deels verchroomde strip die in feite over de breedte van het front loopt.

Ook aan de achterzijde is niet alles bij het oude gebleven. Kia monteert een nieuwe achterbumper waar tevens een over de hele breedte lopende strip een plek heeft gekregen. Opvallend detail: de chroomstrip die vastzat aan de lichtbalk die de achterlichtunits met elkaar verbond, is zo optisch omlaag gezakt. In het interieur zien we vooral veel bekende vormen. Als we goed kijken nemen we waar dat de ventilatieroosters op de middenconsole, aan weerszijden van het infotainmentscherm, anders van vorm zijn en zo ruimte hebben gecreëerd voor een groter display.

Zeer waarschijnlijk vervangt Kia de atmosferische 1.6 GDI door de 1.4 T-GDI die het onder meer in de Ceed monteert. Verder meldde Kia gisteren dat de Sportage de eerste auto van het merk is die beschikbaar komt met de nieuwe diesel mild-hybrid aandrijflijn.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Voorkant is iets verbeterd maar nog altijd niet mijn ding. Spijtig! Verder super, net als de rest van het Kia gamma.

Comment

Zal nog steeds een no-go blijven. Ooit ne Sportage van 2007 gehad en dat vond ik de mooiste en die stond ook hoog op zijn poten. Maar met het modelleke erna was hij precies te heet gewassen en dan die lelijke snoet. Jammer dat ze die niet helemaal opnieuw gedaan hebben.

Comment

Gelukkig verkopen ze als zoete broodjes. Kia is zeer goed bezig.

Nog wat foto's van de facelift.

Comment

Comment

Waar verkopen als zoete broodjes? Hangt er allemaal wat vanaf, maar voor het fabriek maakt het natuurlijk niet uit waar ze verkopen hé. Maar op de baan zie ik bv meer dure Tiguan's rijden dan goedkope Sportage's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Waar verkopen als zoete broodjes? Hangt er allemaal wat vanaf, maar voor het fabriek maakt het natuurlijk niet uit waar ze verkopen hé. Maar op de baan zie ik bv meer dure Tiguan's rijden dan goedkope Sportage's.
                              Ik bedoel uiteraard niet België waar Kia geen leasekletten merk is zoals VW maar wereldwijd. In pakweg Polen, Tsjechië en Slowakije is die situatie wel even omgekeerd en dan spreek ik nog niet over andere werelddelen.

Comment

InLanden waar men nig ni echt naar de CO2 kijkt
                                In de USA rijden ook enorm veel KIA’s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  InLanden waar men nig ni echt naar de CO2 kijkt
                                  In de USA rijden ook enorm veel KIA’s
                                  Die achterstand is ook bijna bijgebeend, al die Europese ingenieurs en designers van Kia zijn niet gek hoor

DEBUTEERT IN SPORTAGE, KOMT OOK NAAR CEED

KIA PRESENTEERT DIESEL MILD-HYBRID AANDRIJFLIJN

Kia heeft een nieuwe mild-hybrid aandrijflijn gepresenteerd waarbij de brandstofmotor diesel consumeert. Later dit jaar debuteert de nieuwe aandrijflijn in de Sportage.

In de tweede helft van dit jaar brengt Kia zijn eerste mild-hybrid aandrijflijn op de markt. Die debuteert in de nieuwe Sportage, iets wat ongetwijfeld hand in hand gaat met de presentatie van de gefacelifte versie van die SUV.

De nieuwe aandrijflijn is EcoDynamics+ gedoopt en werkt volgens het bekende mild-hybrid-principe. De brandstofmotor, in dit geval een dieselmotor, wordt tijdens het accelereren enigszins bijgestaan door elektrokracht, bij Kia afkomstig uit een 0,46 kWh 48-voltbatterij. De aandrijflijn omvat verder een Mild-Hybrid Starter-Generator, een elektronisch aangestuurd systeem dat tijdens het accelereren tot 10 kW aan elektrokracht kan leveren. Uiteraard is de generator in staat om tijdens het remmen of uitrollen vrijgekomen energie op te slaan

Kia belooft dat de mild-hybrid-techniek voor een tot 4 procent lagere uitstoot kan zorgen volgens de WLTP-cyclus en tot 7 procent lagere uitstoot volgens de oude NEDC-methode.

De Sportage mag dan wel de auto zijn waarin de EcoDynamics+-aandrijflijn debuteert, het zal zeker niet de laatste zijn. Kia meldt al dat de componenten dermate compact zijn dat ze zelfs in bestaande modellen toe te passen zijn. De nieuwe Ceed zal in de loop van volgend jaar over de aandrijflijn komen te beschikken en op termijn is de mild-hybrid-techniek bij Kia ook beschikbaar voor benzinemotoren.

Kia heeft zich als doel gesteld om in 2025 zestien geëlektrificeerde modellen in zijn gamma te hebben. Vijf daarvan zijn een reguliere hybride, vijf een plug-in hybride en vijf ervan zijn EV's volgens het bekende recept. Het overgebleven exemplaar is een auto met een brandstofcel aan boord. Die laatste moet in 2020 al op de weg verschijnen.

Meer details over de nieuwe aandrijflijn geeft Kia later vrij.

Bron: Autoweek

Comment

NIEUW DESIGN, NIEUWE MOTOREN

DÍT IS DE GEFACELIFTE KIA SPORTAGE

Kia heeft het doek getrokken van de gefacelifte Sportage. De auto wordt zowel van buiten als onderhuids aangepakt.

Vorige week kon AutoWeek al spionagefoto's laten zijn waarop de gefacelifte Sportage zich praktisch zonder enig camouflagemateriaal aan de buitenwereld liet zien. Nu heeft Kia de auto ook zelf uit de doeken gedaan.

Kia's momenteel populairste model in Europa - 25 procent van in Europa verkochte Kias is een Sportage - krijgt nieuwe bumpers aan zowel voor- als achterzijde en krijgt opnieuw ingedeelde lichtunits. Natuurlijk brengt Kia nieuwe lichtmetalen wielen en nieuwe kleuren naar de Sportage. De GT-Line is te herkennan aan zijn hoogglans zwart gespoten grille en de skidplates die in zowel voor- als achterbumper een plek hebben gekregen. De GT-Line krijgt verder speciale 19-inch wielen, een dubbele uitlaat en de Kia-kenmerkende ice-cubes ledjes in de bumper die dienstdoen als mistlampen.

In het interieur monteert Kia een nieuw stuurwiel, een vernieuwd instrumentarium en het merk heeft nieuwe zwart-grijze bekleding naar de SUV gebracht. Natuurlijk gaat de Sportage er ook op het gebeid van veiligheidssystemen op vooruit. De auto komt beschikbaar met Smart Cruise Control met Stop&Go;, Around View Monitor en Driver Attention Warning. Op infotainmentgebied is te kiezen uit een 7-inch touchscreen of een 8-inch groot exemplaar.

Op de motorenlijst zet Kia de eerder aangekondigde 2,0-liter grote dieselmotor die is voorzien van mild-hybrid-techniek. Daarnaast wordt de bekende 1.7 CRDi vervangen voor een nieuwe 1.6 CRDi, een blok dat 136 pk en 320 Nm levert en standaard is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling staat op de optielijst. De bestaande benzinemotoren blijven beschikbaar.

In het najaar van dit jaar staat de Sportage bij de dealers. Prijzen volgen in een later stadium.

Comment

Jammer dat veel merken blijven vast houden aal die mega pook voor de automaten Den Tiguan heeft wel iets kleiner als deze, maar vind het ook al een knoert

Comment

STARTER-GENERATOR VOOR DIESEL ÉN BENZINE

KIA GAAT VOOR MEER MILD HYBRID

Kia voegde bij de facelift van de Sportage een slimme starter-generator en een 48V-accupakket toe aan de dikste dieselmotor, zodat die auto het predicaat 'mild hybrid' mag dragen. Het blijft niet bij deze ene aandrijflijn en zelfs niet alleen bij de Sportage, blijkt nu.

Het elektrificeren van aandrijflijnen door mild hybrid-oplossingen is een populaire bezigheid van autofabrikanten. Menig merk heeft inmiddels een concrete doelstelling die zegt dat over enkele jaren een substantieel deel van het aanbod 'geëlektrificeerd' moet zijn en Kia is daarop geen uitzondering. Eerder leerden we al dat het merk in 2025 zestien (deels) elektrische modellen in z'n line-up wil hebben. De starter-generator die in de vernieuwde Sportage wordt gebruikt, speelt daar een belangrijke rol in. Tijdens de introductie van die gefacelifte SUV wordt duidelijk dat dezelfde techniek vanaf volgend jaar ook op de 1.6 CRDi-dieselmotor beschikbaar komt. Dat hagelnieuwe blok vervangt de 1.7 CRDi en moet het op dit moment nog zonder elektrisch hulpje doen. Ook de bekende 1.4 T-GDi benzinemotor krijgt op termijn de beschikking over de vondst. Die combinatie verschijnt als eerste in de Ceed en zal voor de meeste Nederlanders interessanter zijn dan de dieselmotoren.

De snelle implementatie maakt meteen duidelijk hoe compact en relatief eenvoudig inzetbaar zo'n starter-generator is voor autofabrikanten. De Kia-oplossing werkt op een manier die vergelijkbaar is bij wat sommige andere merken toepassen. De bijzondere startmotor zorgt niet alleen voor een snelle en soepele start, maar is ook in staat om remenergie op te vangen en op te slaan in een klein accupakket van 0,46 kWh. Die energie wordt tijdens het accelereren gebruikt om de taak van de verbrandingsmotor wat te vereenvoudigen, wat het verbruik ten goede moet komen en de uitstoot van schadelijke stoffen terug moet dringen. Ook het feit dat de motor dankzij de elektro-hulp tijdens het afremmen al bij 30 km/h uitvalt, draagt daar iets aan bij.

Comment

Working...
                                        X