Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tesla Model X

    Drie jaar na de introductie van de Model S heeft Tesla eindelijk zijn derde auto gepresenteerd. Een SUV met falcon doors en bescherming tegen biowapens.
    Ja, biowapens, maar daar komen we later op terug. Eerst even de looks. De zevenzits Model X is op dezelfde leest als de Model S geschoeid, maar met een veel hogere carrosserie. De voordeuren zijn conventioneel – hoewel ze automatisch openen als je aan komt lopen en weer sluiten als je zit – maar om fatsoenlijk bij de tweede en derde zitrij te komen heeft Tesla iets unieks bedacht. Falcon doors! Ze scharnieren op meerdere punten, waardoor ze nooit meer dan 30 centimeter naar buiten steken bij het openen of sluiten. Iets dat overigens elektrisch en op een vrij langzaam tempo gebeurd.

    De vierwielaangedreven SUV heeft dezelfde aandrijflijnen als de Model S. Het accupakket heeft een capaciteit van 90 kWh en in de 90D-uitvoering (met de D van ‘twee motoren’) sprint de auto in 4,6 seconden naar de 96 km/u. Opteer je voor de 262 pk (voor) en 510 pk (achter) sterke P90D, en vink je de Ludicrous Mode aan, dan sprint dit 2.470 kg wegende gevaarte in 3,2 seconden naar de 96 km/u. Zonder deze sprintmodus duurt het 3,8 seconden. Als je dat niet te vaak doet komt de range uit op 400 kilometer.
    Elon maakte bij de presentatie van de Model X bij de Tesla-fabriek in Fremont een punt van luchtkwaliteit. Met name de luchtkwaliteit binnenin de auto. Uit het niets trok hij een HEPA interieurfilter tevoorschijn dat ruwweg tien keer groter is dan een standaard model. Gemaakt om virussen, allergenen, smog en andere troep buiten de auto te houden. Iets dat geactiveerd kan worden met een bio weapon defense mode-knop op het 17-inch touchscreen. Classic Elon-comment van de avond: “We’re trying to be a leader in apocalyptic defense scenarios.”

    In de VS beginnen de prijzen bij $132.000 voor de P90D Signature en $142.000 voor de P90D Founder edition. Standaard versies zullen rond de ton gaan kosten. Nederlandse prijzen of een introductiedatum hebben we nog niet. We verwachten hem in de eerste helft van 2016 bij de dealer. Maar dat kan ook 2026 worden, gezien Tesla’s reputatie met het uitstellen van auto’s.
    Bereik 413 km 400 km
    Vermogen Twee keer 262 pk 262 pk (voor) + 510 pk (achter)
    0-96 km/u 4,8 seconden 3,8 seconden
    0-96 km/u in Ludicrous mode Niet beschikbaar 3,2 seconden
    Topsnelheid 250 km/u 250 km/u


    bron:autoblog

  • #2


    Comment


    • #3


      Comment


      • #4
        ik wil die vleugeldeuren nog zien opengaan in een ondergrondse parkeergarage

        voor de rest ziet het er uit als een wat meer opgeblazen model S
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Meh, affreus.

          Als ze iets fabriceren in het segment 3/a4/c dan heb ik misschien wel interesse.

          Comment


          • #6
            je kunt maar best hopen dat dit ingewikkeld deurensysteem heel blijft want als er daar kosten aan komen zal het niet van de poes zijn...

            Comment


            • #7
              Tesla Model X

              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              ik wil die vleugeldeuren nog zien opengaan in een ondergrondse parkeergarage

              voor de rest ziet het er uit als een wat meer opgeblazen model S
              Had al ergens gelezen dat deze met sensoren werken en zich een beetje aanpassen.
              De instap zal op sommigen plaatsen waarschijnlijk niet voor bejaarde mensen zijn.
              Elk voordeel heeft zijn nadeel he.

              Ben ook benieuwd hoeveel regen er binnenvalt als ze zo traag werken.
              Last edited by Gixxer; 30/09/2015, 11:58.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #8
                Wat een lelijk ding.

                Comment


                • #9
                  Buiten de speciale deuren, vind ik het maar een inspiratieloos ontwerp...

                  Comment


                  • #10
                    Over de design denk ik nog even na. Vind het wel iets hebben. Nog eens 5000€ duurder als de S, dan weet ik wel al of ie bij mij op de inrit komt te staan.

                    Comment


                    • #11
                      nog een vraagje: hoe gaan de deuren open als de auto op zijn dak ligt na ongeval?
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                        Meh, affreus.

                        Als ze iets fabriceren in het segment 3/a4/c dan heb ik misschien wel interesse.
                        Deze zou er komen.
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Wat een lelijk ding.
                          Dan ben ik niet de enige met deze mening.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            nog een vraagje: hoe gaan de deuren open als de auto op zijn dak ligt na ongeval?

                            Net als de SLS zeker, met kleine explosies springen de deuren open.

                            Vanaf 2.19

                            Comment


                            • #15
                              Deze is duurder dan de Model S? Dit moet een (slechte) grap zijn

                              Comment


                              • #16
                                Prachtige, snelle én veilige wagen met mooie technologie aan boord!
                                Er zou gerust nog 40% meer range in mogen gezeten hebben, vooral als ze tijdens het launch-event het podium oprijden met een caravan (maar als je om de 300-400km moet opladen,...)
                                Gelukkig is Tesla hiermee bezig en beloven ze 5% meer capaciteit toename per jaar.

                                To learn more, please visit the YouTube Help Center: https://www.youtube.com/help

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  nog een vraagje: hoe gaan de deuren open als de auto op zijn dak ligt na ongeval?
                                  Ben ik ook benieuwd naar.
                                  Ik denk wel dat door zijn extreem laag zwaartepunt in vergelijking met andere SUV-wagens, de kans uiterst klein blijft dat hij zou rollen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door TimD Bekijk Berichten
                                    Prachtige, snelle én veilige wagen met mooie technologie aan boord!
                                    Er zou gerust nog 40% meer range in mogen gezeten hebben, vooral als ze tijdens het launch-event het podium oprijden met een caravan (maar als je om de 300-400km moet opladen,...)
                                    Gelukkig is Tesla hiermee bezig en beloven ze 5% meer capaciteit toename per jaar.

                                    https://www.youtube.com/watch?t=84&v=KbO6-C2Yajg
                                    Ik had gedacht dat ie goedkoper ging zijn, daarom toch wel een tegenvaller. Voorlopig dus zeker nog geen Tesla voor mij.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Liever minder pk's en meer rijbereik.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tja, als je die pk's gewoon niet gebruikt zal de range wel omhoog gaan ook he.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X