Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    als men ziet dat de x nog duurder is dan de s, ondanks de betere know-how voor een derde project, ik een kleine Telsla voor 35.000 wishfull thinking... Blijft een speelgoed voor wie kan genieten van de fiscale voordelen die de Tesla betaalbaar maken voor happy-fews. Als dat de aarde moet redden zullen wij nog lang wachten (ook tot een globale berekening wordt gedaan om alle elementen van vervuiling, recyclage van de batterijen inbegrepen)

    Comment


    • #22
      Nope, range is gemeten bij normaal gebruik. Rij daar wat sportief mee en ge zult blij mogen zijn als ge 250/300km ver komt.

      Comment


      • #23
        Technologisch is het best interessant maar designmatig toch echt wel vrij zwak.
        De Model S is redelijk mooi. Inspiratieloos maar niet lelijk.
        Bij deze Model X kloppen de verhoudingen niet helemaal.
        Ik hoop ook dat ze voor dit bedrag hun minderwaardig interieur een update hebben gegeven.

        Comment


        • #24
          Ik had gedacht dat dit het model was van rond de 30 000 dollar, viel dat even tegen als ik de prijs las Wanneer komt die eig? Deze is gewoon een opgeklopte Model S, kon beter.

          Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten

          Als ze iets fabriceren in het segment 3/a4/c dan heb ik misschien wel interesse.
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

          Comment


          • #25
            Nog minstens 2 jaren wachten op de "kleine" Tesla... als er geld is ! Niet voor niets is Musk in Europa zijn show komen voeren, in de US heeft hij alles geraapt wat kon, nu hoopt hij de goedgelovige EU-politiekers warm te laten lopen. En het lukte nogal bij Weyts en bij De Wever. Intussen blijkt dat er van de 700 pk's van de "Insane"-versie maar 550 werkelijk onder de motorkap zijn... Papier is geduldig, tot men begint objektief te meten. Binnenkort een kilowatt-gate ??
            Last edited by guyugy; 30/09/2015, 14:38.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door TimD Bekijk Berichten
              Ben ik ook benieuwd naar.
              Ik denk wel dat door zijn extreem laag zwaartepunt in vergelijking met andere SUV-wagens, de kans uiterst klein blijft dat hij zou rollen.
              Hm, daar zou ik niet op rekenen. Bij sportief in de vangrail of de borduur gaan kan een auto serieuze capriolen uithalen.

              Ik weet dat want ik heb het gezien op filmkes...
              30 jaar Mr Yuge!

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                Technologisch is het best interessant maar designmatig toch echt wel vrij zwak.
                De Model S is redelijk mooi. Inspiratieloos maar niet lelijk.
                Bij deze Model X kloppen de verhoudingen niet helemaal.
                Ik hoop ook dat ze voor dit bedrag hun minderwaardig interieur een update hebben gegeven.
                Volledig akkoord.
                Gaan ze op deze ook 8 jaar garantie geven (op batterijen en motor, zoals bij de 85 kWh model S)?
                Ben ook eens benieuwd naar de restwaarde van die dingen na een jaar of 4.
                Audi A5 2.7TDI Multitronic

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten

                  Ben ook eens benieuwd naar de restwaarde van die dingen na een jaar of 4.

                  Ik denk dat dit nog wel zal meevallen, zolang het een vrij exclusieve wagen blijft.
                  Die Roadsters bijvoorbeeld zijn al bijna 6 jaar oud maar gaan nog steeds erg veel geld 2de hands.
                  Als (als!) de elektrische wagen ooit een massaproduct wordt zal dit wel veranderen natuurlijk.

                  Tesla zelf houdt ook de herverkoopwaarde kunstmatig hoog in hun leasingcontracten. Althans dat is hier in de VS zo, geen idee van Europa.

                  Comment


                  • #29
                    In een lanceringfase is een dergelijk product onverkoopbaar zonder een lange garantie. Naargelang er meer in omloop zijn, is een zo lange garantie een commerciële zelfmoord, tenzij er veelvuldig geld kan gemaakt worden van (betalende) atelier-prestaties als verplicht onderhoud.

                    Comment


                    • #30
                      Wat een affreus ding. En die demo van die vleugeldeuren openen als er links en rechts vlak naast je een geparkeerd staat is toch ook wel een mop: want blijkbaar is het minder belangrijk dat de bestuurder moet blijven zitten (of niet in zijn auto kan). En dat gejoel van dat publiek... lijkt wel Apple...

                      Comment


                      • #31
                        Ik vraag me echt af waarom deze er eerst komt, ze hadden toch beter eerst de kleinere "goedkope" versie op de markt kunnen brengen
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #32
                          Ben vorig weekend gaan testrijden met de nieuwe P85D. Wel indrukwekkend hoor! Ze garanderen trouwens een restwaarde van minimaal 50% van de waarde na 3 jaar in het contract. Er zijn zeker een heel aantal positieve kanten aan en de rijsensatie van model X is zeer aangenaam. Alleen niet op de 21 inch velgen... Hij is alleen wel verdomd duur in aankoop. Ze geven trouwens niks van kortingen. Via buitenland kopen kan eventueel een optie zijn (Noorwegen of dergelijke).

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                            Ben vorig weekend gaan testrijden met de nieuwe P85D. Wel indrukwekkend hoor! Ze garanderen trouwens een restwaarde van minimaal 50% van de waarde na 3 jaar in het contract. Er zijn zeker een heel aantal positieve kanten aan en de rijsensatie van model X is zeer aangenaam. Alleen niet op de 21 inch velgen... Hij is alleen wel verdomd duur in aankoop. Ze geven trouwens niks van kortingen. Via buitenland kopen kan eventueel een optie zijn (Noorwegen of dergelijke).
                            In Aartselaar bij dat jong blond poppemieke. Daar ben ik ook met een P85D gaan rijden. Het enige positieve was dat haar D-cup (denk ik) er bijna uitviel. Het was bakkend in de zomer en met zij in minirok en open bloesje was het wel leuk om over een kasseiweg te vlammen Verder vond ik heel die P85D maar en flauwe grap zonder ook maar iets aan sensatie. En als ik nu dat model X zie en dan die prijs. Helemaal een ramp. Neen geen tesla toestanden voor mij. Dan betaal ik wel wat VB, BIV en VAA. Maar dan heb ik tenminste ook nog plezier tijdens het rijden. Ik vraag me wel af hoelang die achterste elektrische vleugeldeuren gaan meegaan? Een strenge winter en die boel is eraan!

                            Comment


                            • #34
                              [QUOTE=guyugy;5678169]Nog minstens 2 jaren wachten op de "kleine" Tesla...[QUOTE]Moest ik Tesla zijn had ik het anders gedaan. Ik had eerst die betaalbare Tesla op de markt gebracht. Maar wss willen ze eerst de kostprijs van alles naar beneden drukken eer er een betaalbaar model komt...En batterijen die langer meegaan.
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                              Comment


                              • #35

                                Comment


                                • #36
                                  Meeste overdekte parkings is plafond niet hoog genoeg voor deze deuren...

                                  Ik vind het een gedrocht, echt lelijk. Lijkt ook helemaal niet op SUV maar soort van "verhoogde sedan". De Model S ben ik niet overtuigd van techniek en interieur (afwezigheid middenconsole met name), maar het exterieur heeft wel "iets". Deze daarentegen is lelijk. Nog 5K duurder dan de Model S? Tja...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                    In Aartselaar bij dat jong blond poppemieke. Daar ben ik ook met een P85D gaan rijden. Het enige positieve was dat haar D-cup (denk ik) er bijna uitviel. Het was bakkend in de zomer en met zij in minirok en open bloesje was het wel leuk om over een kasseiweg te vlammen Verder vond ik heel die P85D maar en flauwe grap zonder ook maar iets aan sensatie. En als ik nu dat model X zie en dan die prijs. Helemaal een ramp. Neen geen tesla toestanden voor mij. Dan betaal ik wel wat VB, BIV en VAA. Maar dan heb ik tenminste ook nog plezier tijdens het rijden. Ik vraag me wel af hoelang die achterste elektrische vleugeldeuren gaan meegaan? Een strenge winter en die boel is eraan!
                                    Nope in Zaventem. Was een man jammer genoeg... Ik vind de sensatie van de insane mode nochtans heel intens. Het is zoals aan de volumeknop van een hifi keten draaien. Je hebt onmiddellijk power. Voordeel vind ik dat hij anoniem en goedkoop overkomt, tegenover pakweg een S klasse in zelfde prijscategorie. Die S klasse dan wel 100x zo comfortabel.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                                      Meeste overdekte parkings is plafond niet hoog genoeg voor deze deuren...

                                      Ik vind het een gedrocht, echt lelijk. Lijkt ook helemaal niet op SUV maar soort van "verhoogde sedan". De Model S ben ik niet overtuigd van techniek en interieur (afwezigheid middenconsole met name), maar het exterieur heeft wel "iets". Deze daarentegen is lelijk. Nog 5K duurder dan de Model S? Tja...
                                      Die middenconsole kan je bijbestellen in optie.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Hm, als ge nu eens al het vermogen naar die vleugeldeuren stuurt...
                                        Nee, ge hebt verlengstukken nodig om genoeg lift te krijgen.
                                        30 jaar Mr Yuge!

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          nog een vraagje: hoe gaan de deuren open als de auto op zijn dak ligt na ongeval?
                                          Zelfs al zouden ze niet kunnen opengaan, dan nog heb je altijd nog de (normaal openende) voordeuren, waar je binnenin zo'n wagen - zonder middenconsole, want geen versnellingen - probleemloos naartoe kan, de achterklep en het openschuivend dak.

                                          Ik zou eerlijk gezegd bij een ongeval liever terechtkomen in een Model X op zijn dak, dan in om het even welke klassieke wagen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X