Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model X

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De restwaarde van 50% na 3 jaar een evenzeer gebakken lucht als de garantie van 8 jaar. Gemakkelijk beloofd in een lanceringfase op een onbeduidend aantal eksemplaren, maar totaal onmogelijk eens het op een groter aantal wagens zal toegepast moeten worden. Het maakt gewoon deel van de hype over Tesla. De enige electrische wagen die gedekt door een geloofwaardige ondersteuning is de Leaf. Maar zijn prijs en zijn doelgroep maakt dat de mayonaise niet pakt.

Comment

Ik hoef geen gegarandeerde restwaarde na x jaar. Als ze maar voor een battery upgrade zorgen in de toekomst (zoals ze net gedaan hebben voor de Roadster), en misschien ook een Drive Unit upgrade, zodat het over 8 jaar plotseling weer is alsof ik met een compleet nieuwe wagen aan het rijden ben. Maar dan met extra range en extra power!

Comment

Tesla Model X

Oorspronkelijk geplaatst door TimD Bekijk Berichten
        Prachtige, snelle én veilige wagen met mooie technologie aan boord!
        Er zou gerust nog 40% meer range in mogen gezeten hebben, vooral als ze tijdens het launch-event het podium oprijden met een caravan (maar als je om de 300-400km moet opladen,...)
        Gelukkig is Tesla hiermee bezig en beloven ze 5% meer capaciteit toename per jaar.

https://www.youtube.com/watch?t=84&v=KbO6-C2Yajg
        400km range is niet haalbaar he. Tesla geeft range op zoals andere fabrikanten verbruik en CO2 uitstoot.

Niet realistisch dus.

Reken op 250-75km bij normale snelheden.

Ten tweede wordt een tesla door de band genomen maar tot 90% geladen. Dus nog eens 10% van de range en je houdt realistisch 200-250 km over.

Doe daar nog 25-30% af als het stevig vriest en/of veel tegenwind is en je mag heel heel blij zijn dat je 170km haalt.

Ga je dan nog een caravan trekken zal er nog eens 20% afmogen vrees ik en kan je nog net tot aan de zee vanuit Antwerpen.

Over de MX zelf.

Die voorruit is wel enorm knap gedaan. Hoop dat dat op alle auto's gaat komen.d

Looks heb ik het niet voor, maar
        Wel knappe technologie.

De luchtfilter juich ik ook toe.

Dat TSLA er maar veel van verkoopt! Hoe meer er rondrijden des te beter.

Alleen : tesla doet zich voor als een ecologisch bedrijf maar het ziet er meer en meer naar uit dat ze gewoon de snelste/duurste (?) wagens willen bouwen en dus concurreren met Porsche MAAR dan tegelijkertijd de kaart van het milieu willen trekken en allerlei incentives krijgen???

Het is het een of het andere maar niet beiden he!!

Je koopt een P90DL niet om groen te zijn, wel om 700pk te hebben en 0-100 in 2.8 sec te hebben. Dat de staat dit dan nog verder wil gaan financieren gaat er bij mij NIET in.
        Last edited by germinal; 01/10/2015, 12:09.
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Nope, range is gemeten bij normaal gebruik. Rij daar wat sportief mee en ge zult blij mogen zijn als ge 250/300km ver komt.
          Range is volgens EPA cyclus dus is niet echt normaal gebruik

Comment

epa cycle golf tdi 150 is 6.5 l/100 (dat haalt zo goed als iedereen)
            ece cyclus is 4.5

de swa zal wel weten hoeveel hij haalt effectief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              400km range is niet haalbaar he. Tesla geeft range op zoals andere fabrikanten verbruik en CO2 uitstoot.

Niet realistisch dus.

Reken op 250-75km bij normale snelheden.

Ten tweede wordt een tesla door de band genomen maar tot 90% geladen. Dus nog eens 10% van de range en je houdt realistisch 200-250 km over.

Doe daar nog 25-30% af als het stevig vriest en/of veel tegenwind is en je mag heel heel blij zijn dat je 170km haalt.
              Nou, na dik anderhalf jaar (en 55.000 km) in een Tesla Model S, kan ik enkel maar vaststellen dat ik (op de traditionele 90% lading) vlot 300-350 km haal, zowel in de winter als in de zomer. Op autosnelwegen blijf ik tussen 120 en 130 (aangeduide) km/u, en ik kan geen dagje overleven zonder enkele sprintjes links en rechts...

Comment

wil je eens 1 keertje proberen eco te rijden ?

(of is dat een prob en lukt het niet met een tesla)

Comment

bobo haalt met gemak 500km uit die laptopbatterijen
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

lijkt me wel dat epa cyclus voor electrisch beter uitvalt

het is maar summiere info hoor
                    eigenaars golf tdi doen beter dan epa

tesla belooft ongeveer 16 kwh voor model s
                    praktijk vlg sprit is ook 20% hoger

geen us-cijfers beschikbaar (of niet direct gevonden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      lijkt me wel dat epa cyclus voor electrisch beter uitvalt

het is maar summiere info hoor
                      eigenaars golf tdi doen beter dan epa

tesla belooft ongeveer 16 kwh voor model s
                      praktijk vlg sprit is ook 20% hoger

geen us-cijfers beschikbaar (of niet direct gevonden)
                      Der Model S ist das Urgestein im Tesla-Programm. Inzwischen gibt es den "Plaid" mit bis zu 1020 PS, 600 Kilometer Reichweite sind Minimum.

Artikeltje van gisteren toevallig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        wil je eens 1 keertje proberen eco te rijden ?

(of is dat een prob en lukt het niet met een tesla)
                        Misschien lukt zoiets wel met een Tesla, maar dat is dan ongeveer hetzelfde als vragen aan iemand die op het punt staat een rollercoaster in te stappen, om netjes te voet naast die rollercoaster mee te stappen... Sorry, hoor, maar als het licht op groen floept, dan gaat het stroompedaal onverbiddelijk tegen de vloer!

Comment

tesla is nix voor mij met zo'n afstelling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                            Nou, na dik anderhalf jaar (en 55.000 km) in een Tesla Model S, kan ik enkel maar vaststellen dat ik (op de traditionele 90% lading) vlot 300-350 km haal, zowel in de winter als in de zomer. Op autosnelwegen blijf ik tussen 120 en 130 (aangeduide) km/u, en ik kan geen dagje overleven zonder enkele sprintjes links en rechts...
                            Niet slecht.. Alleen je zegt zelf 120-130 aangeduide snelheid.

Hoeveel wijkt de teller van tesla af?

Iemand die 140-150 doet zal dan toch ergens rond de 275 komen met een model s en de Model X zal wel iets minder aërodynamisch zijn.

PS Ik dacht net dat er toch wel redelijk wat verschil was naar gelang de temperatuur, blijkbaar niet dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                              Dus 200 km bij volle petrol en 350 bij normaal rijden. Ik vermoed dan wel aan 100%.

Voor 99% van de bevolking is dat meer dan afdoende.

Jammer genoeg behoor ik bij die andere 1% al zou een SUC aan elk tankstation op de autostrade ook voor mij DE oplossing zijn.

Dat is en blijft het zwak punt.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                  Niet slecht.. Alleen je zegt zelf 120-130 aangeduide snelheid.

Hoeveel wijkt de teller van tesla af?

Iemand die 140-150 doet zal dan toch ergens rond de 275 komen met een model s en de Model X zal wel iets minder aërodynamisch zijn.

PS Ik dacht net dat er toch wel redelijk wat verschil was naar gelang de temperatuur, blijkbaar niet dan
                                  Van geen enkel ander automerk werkt de teller zo precies als in een Tesla. Zie maar naar de vele getuigenissen van Tesla-rijders die geflitst werden.
                                  120 km/u op de teller is dan ook bangelijk precies 120 km/u.

En waarom zou je 140-150 doen in een land waar 120 het wettelijk toegelaten maximum is? Geen enkele boete is toch zo makkelijk te vermijden als een snelheidsboete?

Comment

Van geen enkel ander automerk werkt de teller zo precies als in een Tesla. Zie maar naar de vele getuigenissen van Tesla-rijders die geflitst werden.
                                    120 km/u op de teller is dan ook bangelijk precies 120 km/u.
                                    Mijn snelheidsmeter gaat via gps. Altijd 100% juist.

Comment

Ik hoef geen gegarandeerde restwaarde na x jaar. Als ze maar voor een battery upgrade zorgen in de toekomst (zoals ze net gedaan hebben voor de Roadster), en misschien ook een Drive Unit upgrade, zodat het over 8 jaar plotseling weer is alsof ik met een compleet nieuwe wagen aan het rijden ben. Maar dan met extra range en extra power!
                                      Ook als de batterij meer kost dan de restwaarde van de auto...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Ook als de batterij meer kost dan de restwaarde van de auto...

Ik vrees dat je met dergelijke auto's altijd met een zwaar tegenvallende restwaarde zult zitten... Indien je een benzine of diesel koopt zit je met een product dat door en door geëvolueerd is en waarmee geen ongelofelijke vooruitgang geboekt wordt op een periode van 5 jaar. Het gevaar is, vrees ik toch, dat de Tesla van vandaag dan compleet achterhaald is door de technologie van het moment en dan wordt het misschien ondanks alle huidige voordelen toch een veel duurdere grap dan een conventionele auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                          Ik vrees dat je met dergelijke auto's altijd met een zwaar tegenvallende restwaarde zult zitten...
                                          Komaan, zeg. Denk je nu echt dat iemand die zich 120+k permitteert voor een wagen, ook maar een second inzit met diens toekomstige restwaarde???
                                          They couldn't care less, geven nog eens flink gaaaas (of moet ik zeggen: strooooom?), en zijn alweer weg...

Comment

Working...
                                          X