De restwaarde van 50% na 3 jaar een evenzeer gebakken lucht als de garantie van 8 jaar. Gemakkelijk beloofd in een lanceringfase op een onbeduidend aantal eksemplaren, maar totaal onmogelijk eens het op een groter aantal wagens zal toegepast moeten worden. Het maakt gewoon deel van de hype over Tesla. De enige electrische wagen die gedekt door een geloofwaardige ondersteuning is de Leaf. Maar zijn prijs en zijn doelgroep maakt dat de mayonaise niet pakt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tesla Model X
Collapse
X
-
Ik hoef geen gegarandeerde restwaarde na x jaar. Als ze maar voor een battery upgrade zorgen in de toekomst (zoals ze net gedaan hebben voor de Roadster), en misschien ook een Drive Unit upgrade, zodat het over 8 jaar plotseling weer is alsof ik met een compleet nieuwe wagen aan het rijden ben. Maar dan met extra range en extra power!
Comment
-
Tesla Model X
Oorspronkelijk geplaatst door TimD Bekijk BerichtenPrachtige, snelle én veilige wagen met mooie technologie aan boord!
Er zou gerust nog 40% meer range in mogen gezeten hebben, vooral als ze tijdens het launch-event het podium oprijden met een caravan (maar als je om de 300-400km moet opladen,...)
Gelukkig is Tesla hiermee bezig en beloven ze 5% meer capaciteit toename per jaar.
https://www.youtube.com/watch?t=84&v=KbO6-C2Yajg
Niet realistisch dus.
Reken op 250-75km bij normale snelheden.
Ten tweede wordt een tesla door de band genomen maar tot 90% geladen. Dus nog eens 10% van de range en je houdt realistisch 200-250 km over.
Doe daar nog 25-30% af als het stevig vriest en/of veel tegenwind is en je mag heel heel blij zijn dat je 170km haalt.
Ga je dan nog een caravan trekken zal er nog eens 20% afmogen vrees ik en kan je nog net tot aan de zee vanuit Antwerpen.
Over de MX zelf.
Die voorruit is wel enorm knap gedaan. Hoop dat dat op alle auto's gaat komen.d
Looks heb ik het niet voor, maar
Wel knappe technologie.
De luchtfilter juich ik ook toe.
Dat TSLA er maar veel van verkoopt! Hoe meer er rondrijden des te beter.
Alleen : tesla doet zich voor als een ecologisch bedrijf maar het ziet er meer en meer naar uit dat ze gewoon de snelste/duurste (?) wagens willen bouwen en dus concurreren met Porsche MAAR dan tegelijkertijd de kaart van het milieu willen trekken en allerlei incentives krijgen???
Het is het een of het andere maar niet beiden he!!
Je koopt een P90DL niet om groen te zijn, wel om 700pk te hebben en 0-100 in 2.8 sec te hebben. Dat de staat dit dan nog verder wil gaan financieren gaat er bij mij NIET in.Last edited by germinal; 01/10/2015, 12:09.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenNope, range is gemeten bij normaal gebruik. Rij daar wat sportief mee en ge zult blij mogen zijn als ge 250/300km ver komt.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten400km range is niet haalbaar he. Tesla geeft range op zoals andere fabrikanten verbruik en CO2 uitstoot.
Niet realistisch dus.
Reken op 250-75km bij normale snelheden.
Ten tweede wordt een tesla door de band genomen maar tot 90% geladen. Dus nog eens 10% van de range en je houdt realistisch 200-250 km over.
Doe daar nog 25-30% af als het stevig vriest en/of veel tegenwind is en je mag heel heel blij zijn dat je 170km haalt.
Comment
-
lijkt me wel dat epa cyclus voor electrisch beter uitvalt
het is maar summiere info hoor
eigenaars golf tdi doen beter dan epa
tesla belooft ongeveer 16 kwh voor model s
praktijk vlg sprit is ook 20% hoger
geen us-cijfers beschikbaar (of niet direct gevonden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenlijkt me wel dat epa cyclus voor electrisch beter uitvalt
het is maar summiere info hoor
eigenaars golf tdi doen beter dan epa
tesla belooft ongeveer 16 kwh voor model s
praktijk vlg sprit is ook 20% hoger
geen us-cijfers beschikbaar (of niet direct gevonden)Der Model S ist das Urgestein im Tesla-Programm. Inzwischen gibt es den "Plaid" mit bis zu 1020 PS, 600 Kilometer Reichweite sind Minimum.
Artikeltje van gisteren toevallig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwil je eens 1 keertje proberen eco te rijden ?
(of is dat een prob en lukt het niet met een tesla)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenNou, na dik anderhalf jaar (en 55.000 km) in een Tesla Model S, kan ik enkel maar vaststellen dat ik (op de traditionele 90% lading) vlot 300-350 km haal, zowel in de winter als in de zomer. Op autosnelwegen blijf ik tussen 120 en 130 (aangeduide) km/u, en ik kan geen dagje overleven zonder enkele sprintjes links en rechts...
Hoeveel wijkt de teller van tesla af?
Iemand die 140-150 doet zal dan toch ergens rond de 275 komen met een model s en de Model X zal wel iets minder aërodynamisch zijn.
PS Ik dacht net dat er toch wel redelijk wat verschil was naar gelang de temperatuur, blijkbaar niet danprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
Voor 99% van de bevolking is dat meer dan afdoende.
Jammer genoeg behoor ik bij die andere 1% al zou een SUC aan elk tankstation op de autostrade ook voor mij DE oplossing zijn.
Dat is en blijft het zwak punt.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenNiet slecht.. Alleen je zegt zelf 120-130 aangeduide snelheid.
Hoeveel wijkt de teller van tesla af?
Iemand die 140-150 doet zal dan toch ergens rond de 275 komen met een model s en de Model X zal wel iets minder aërodynamisch zijn.
PS Ik dacht net dat er toch wel redelijk wat verschil was naar gelang de temperatuur, blijkbaar niet dan
120 km/u op de teller is dan ook bangelijk precies 120 km/u.
En waarom zou je 140-150 doen in een land waar 120 het wettelijk toegelaten maximum is? Geen enkele boete is toch zo makkelijk te vermijden als een snelheidsboete?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenVan geen enkel ander automerk werkt de teller zo precies als in een Tesla. Zie maar naar de vele getuigenissen van Tesla-rijders die geflitst werden.
120 km/u op de teller is dan ook bangelijk precies 120 km/u.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenIk hoef geen gegarandeerde restwaarde na x jaar. Als ze maar voor een battery upgrade zorgen in de toekomst (zoals ze net gedaan hebben voor de Roadster), en misschien ook een Drive Unit upgrade, zodat het over 8 jaar plotseling weer is alsof ik met een compleet nieuwe wagen aan het rijden ben. Maar dan met extra range en extra power!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenOok als de batterij meer kost dan de restwaarde van de auto...
Ik vrees dat je met dergelijke auto's altijd met een zwaar tegenvallende restwaarde zult zitten... Indien je een benzine of diesel koopt zit je met een product dat door en door geëvolueerd is en waarmee geen ongelofelijke vooruitgang geboekt wordt op een periode van 5 jaar. Het gevaar is, vrees ik toch, dat de Tesla van vandaag dan compleet achterhaald is door de technologie van het moment en dan wordt het misschien ondanks alle huidige voordelen toch een veel duurdere grap dan een conventionele auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenIk vrees dat je met dergelijke auto's altijd met een zwaar tegenvallende restwaarde zult zitten...
They couldn't care less, geven nog eens flink gaaaas (of moet ik zeggen: strooooom?), en zijn alweer weg...
Comment
Comment