Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Inderdaad een ongelooflijk onelegante auto.
We kwamen net van bij Jef, en ik had me net in die zalige zetel van die rooie gevleid, en dan in de Model X. Echt premium vind ik dat toch niet.
Inderdaad een ongelooflijk onelegante auto.
We kwamen net van bij Jef, en ik had me net in die zalige zetel van die rooie gevleid, en dan in de Model X. Echt premium vind ik dat toch niet.
Inderdaad een ongelooflijk onelegante auto.
We kwamen net van bij Jef, en ik had me net in die zalige zetel van die rooie gevleid, en dan in de Model X. Echt premium vind ik dat toch niet.
Niet bij Jef zijn overburen in de zetel komen zitten? :eek:
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
ZO KAN HET OOK: BIJNA HELFT VERKOCHTE AUTO'S IN NOORWEGEN ELEKTRISCH
(..)
Geinig weetje nog; vorige maand was de favoriete elektrowagen de Tesla Model X met 601 inschrijvingen.
Schreven we begin deze week nog dat de [gemiddelde uitstoot van verkochte auto's in september in de VS](https://autofans.be/nieuws/officieel/36282-gemiddelde-nieuw-verkochte-auto-vs-verbruikt-115-liter) was gestegen, dan bewandelen ze in Noorwegen een iets ander piste. Vorige maand was bijna 50 procent van de nieuw geregistreerde auto's geëlektrificeerd.
als je een deur zelf dichtdoet of electrisch is een groot verschil. Die deur vanachter ga je als ouder nooit echt op letten als die dichtgaat omdat je zelf al vanvoor zit.
Spijtig voor de SsangYoung rijders van deze wereld: er is een nieuwe winnaar van de lelijkste auto! Hoeveel foute verhoudingen passen er in één auto?
Gene zever, begin deze week heb ik er in Roeselare ééntje gezien , m'n eerste trouwens en het eerste wat ik dacht was dat het zo'n SSangYoung was ! Ik vraag me af wie er zo'n misbaksel van een wagen gaat kopen ?
Ben ik gisteren ook tegen gekomen. Steek eens een wortel of worst tussen een gewone deur en gooi die dan dicht zoals je dat altijd doet, denk je dat die niet in twee gaat zijn?
Al blijft het wel een fail van Tesla.
Gene zever, begin deze week heb ik er in Roeselare ééntje gezien , m'n eerste trouwens en het eerste wat ik dacht was dat het zo'n SSangYoung was ! Ik vraag me af wie er zo'n misbaksel van een wagen gaat kopen ?
Dat vraag ik me ook af en al zeker aan die prijs.
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Ooit al van die mensen gezien die -toen het nog nieuw was- als eerste met een bluetooth headset rondliepen? Of alternatieve verplaatsingsvormen gebruiken, een segway, waveboard, dat soort dingen om op een unieke wijze opvallend op hun bakkes te gaan? ... Die mensen dus.
Dat was dus ook mijn vragen. Kopen is niets, maar aan die prijs zo een misbaksel kopen. Ik heb tot nu toe nog maar 1 mooie Tesla op foto gezien, en dat was diene break op dit forum. Maar jammer dat ze die niet maken en ze bij de lelijke modellekes bezig blijven.
Een Tesla die alles en iedereen zoek rijdt, vindt Tesla nog niet snel genoeg. Daarom komt er een nog snellere versie. Gewoon, omdat het kan.
Elektrische auto's zijn al snel, maar sinds Tesla op zijn modellen vierwielaandrijving levert door middel van een extra elektromotor – met de D van Dual achter de typenaam – moeten zelfs supercars zich zorgen gaan maken als ze naast een Tesla voor het stoplicht staan. Op papier mogen ze dan een snellere 0-100-tijd hebben, maar de Tesla pakt op de eerste meters zoveel winst dat ze hoe dan ook een inhaalslag moeten maken. Zelfs 700 pkauto's als de FerrariF12 en de LamborghiniAventador hebben het zwaar, maar dat was ook al het geval met de P85D-variant van de Model S.
De grote SUV Model X is ook snel, maar hier tellen de kilo's. Toch was motorvermogen wel een dingetje. Tesla stelde dat de P85D ruim 700 pk had, maar dat ging over het maximumvermogen van de elektromotoren. Het bleek niet mogelijk om genoeg stroom naar die elektromotoren te krijgen om dat vermogen in de praktijk te benutten.
BIZARRE SPRINT
Dat de nieuwe Tesla Model X P100D, zoals zijn naam suggereert, een 100 kW-accupakket heeft, volstaat niet om een hoger maximumvermogen te creëren. Zaken als een goede accukoeling en slimme manieren om meer stroom naar de elektromotoren te leiden zorgen voor een reëel vermogen van 612 pk en niet minder dan 967 Nm aan koppel. Hierdoor zit de SUV in 3,1 seconden op 100 km/h. Deze toptijd vergt wel enige voorbereiding: de befaamde 'Ludicrous Mode' moet zijn ingeschakeld en vervolgens moeten de accu's worden opgewarmd om ze zo efficiënt mogelijk te laten werken. Dit duurt zomaar een uur en kost stroom, maar het resultaat mag er zijn.
Wij hebben er een nieuwe NissanGT-R tegenover gezet en jawel: de Model X met zijn 2.400 kilo wint de dragrace over 400 meter. Dit terwijl de Nissan in 2,7 seconden op 100 km/h moet zitten en de Tesla er 0,4 seconde langer over doet. Hoewel de Nissan eerder de 100 aantikt, is de winst van de Tesla op de eerste 10 meter zo groot dat de sportieveling een achterstand moet goedmaken. De sprintcapaciteit van een Tesla went nooit. Het is bizar, verslavend en toont dat de toekomst wat dit betreft bij elektrisch rijden ligt.
Uiteraard is het niet de duurzaamste manier om met een volle accu om te gaan, maar omdat de P100D een beloofd bereik heeft van ruim 540 km en bij normaal rijden zeker 400 km haalt, ook in de winter, kun je veel lol maken voordat je strandt. En als je het dak van je huis vollegt met zonnecellen, hoef je je geen moment schuldig te voelen over verspilling. Voor mensen die bang zijn dat een Porsche 911 Turbo S of een BugattiVeyron toch sneller is: neem dan de Tesla Model S P100D. De sedan is nog sneller dan de SUV en doet 2,7 tellen tot 100 km/h. Waanzinnig!
+Bizar snel
+Meer dan 500 km range
-Zelfs zonder bpm érg duur
-Flink stuk logger dan de Model S
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment