Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Met die Performance vering staat die wel perfect. Zou ook nooit dergelijk kleur nemen van velgen, maar deze wagen is dan ook voor een heel speciaal doel geconcipieerd.
Primeur !!! Belgische !!! (in het Nederlands !) FOLDER nieuwe BMW M2 EN BMW M4 GTS !!! ontvangen !!! via mijn "kanaal in München ! Deze laatste gaan al voor 186 euro op ebay !
Dit zijn echte verzamelitems voor de echte Beemer !
They tested the M2 (with DKG/DCT) this Monday in Hockenheim at 7 degrees C (vs. a CLA45 AMG). Highlights:
- 1:12.5 min Hockenheim short - weighed at 1572kg (all fluids, no driver) - 0-100 km/h at 4.5s and 0-200 km/h at 16.3s (loaded with 2 persons) - braking from 100 km/h: 33.8m, from 200 km/h: 132.7m
So, compared to the values from Auto Zeitung quite a bit faster at Hockenheim, but slower in acceleration (probably due to loading). Braking performance is top, weight not so much.
Some reference values of other cars, tested in different issues of SportAuto in (presumably) the similar conditions / conventions:
- M235i (Auto, Supertest 4/2015): 1:15.4min Hockenheim, 1542kg, 0-100 in 4.8s, 0-200 in 18.5s, 100-0 braking in 34.7m, 200-0 braking in 142.4m
- 1M (Supertest 7/2011): 1:14.1min Hockenheim, 1513kg, 0-100 in 4.7s, 0-200 in 17.2s, 100-0 braking in 35.0m, 200-0 braking in 133.0m
- M4 (DKG, tested three times 7/2014 (Supertest) [11/2014, 4/2015]): 1:12.8min [1:13.6 and 1:12.6] Hockenheim, 1615kg [1618, 1614], 0-100 in 4.2s [4.3, 4.3], 0-200 in 13.7s [13.8, 14.1], 100-0 braking in 34.3m [35.5, 35.0], 200-0 braking in 142.7m [136.8, 140.4]
- A45 AMG (DCT, 381hp version with semi slicks, Supertest 2/2016): 1:13.5min Hockenheim, 1574kg, 0-100 in 4.2s, 0-200 in 16.4s, 100-0 braking in 32.6m, 200-0 braking in 129.2m
- Audi RS3 (DCT, 367hp version, tested 7/2015): 1:14.5min Hockenheim, 1599kg, 0-100 in 4.2s, 0-200 in 16.0s, 100-0 braking in 37.3m, 200-0 braking in 145.3m (brakes tested again 3/2016: 100-0 in 33.6m, 200-0 in 140.9m)
- Ford Mustang GT (manual, 421hp V8, tested 9/2015): 1:13.8min Hockenheim, 1729kg, 0-100 in 5.3s, 0-200 in 16.9s, 100-0 braking in 34.9m, 200-0 braking in 134.5m
- Cayman GT4 (manual, 385hp, Supertest 5/2015): 1:10.1min Hockenheim, 1379kg, 0-100 in 4.5s, 0-200 in 14.5s, 100-0 braking in 32.9m, 200-0 braking in 129.8m
Toch respect voor die 2l 4cyl die quasi gelijke prestaties neerzet qua acceleratie
Inderdaad. De zescilinders mogen nog zo bejubeld worden, veel verschil is er niet meer qua tijden. Kan wel allemaal anders aanvoelen maar toch...
Als ik deze cijfers zie vraag ik mij ook af waarom je noodzakelijk voor een m2 ipv m235i zou gaan. Langs andere kant als je die m235i gaat aankleden is prijsverschil met de standaard goed uitgeruste m2 niet echt meer aanwezig denk ik.
Toch rijst de vraag welke motor het langst zal meegaan. Uit een 4cyl. zo'n prestaties puren lijkt mij met wat gezond boerenverstand op zijn minst beangstigend.Nu.., ik besef ook dat tijden veranderen en dat elke constructeur probeert zuiniger motoren te produceren, maar ik stel vast dat BMW bij zijn meest performante modellen steevast bij de zes cyl. blijft. Het zal nu mijn 3de BMW 6cyl. op rij worden en nog nooit problemen ondervonden met dergelijke blok.
Dus BMW staat achter omdat ze 2 cyl en 1000cc extra nodig heeft tov de merc? ...
Ik vraag mij nog steeds af of die motor van de merc een lang leven beschoren is eigenlijk. Maar ergens klopt u stelling wel ergens he. Er is natuurlijk meer dan prestaties alleen. Geluid, beleving, soepelheid motor,... Achja zou het niet weten want rij met geen enkel van de twee maar met minder dan de helft van de pk's.
Toch rijst de vraag welke motor het langst zal meegaan. Uit een 4cyl. zo'n prestaties puren lijkt mij met wat gezond boerenverstand op zijn minst beangstigend.Nu.., ik besef ook dat tijden veranderen en dat elke constructeur probeert zuiniger motoren te produceren, maar ik stel vast dat BMW bij zijn meest performante modellen steevast bij de zes cyl. blijft. Het zal nu mijn 3de BMW 6cyl. op rij worden en nog nooit problemen ondervonden met dergelijke blok.
Ik volg u wel (groter blok gezonder) maar het is nu niet dat bmw geen miserie kende he met zescilinders. De 335i van de e90 bv is niet altijd zo beteouwbaar gebleken had ik toch de indruk. Nu goed voor mij staat bmw eigenlijk sowieso voor miserie, gewoon slechte persoonlijke ervaringen
Inderdaad. De zescilinders mogen nog zo bejubeld worden, veel verschil is er niet meer qua tijden. Kan wel allemaal anders aanvoelen maar toch...
Als ik deze cijfers zie vraag ik mij ook af waarom je noodzakelijk voor een m2 ipv m235i zou gaan. Langs andere kant als je die m235i gaat aankleden is prijsverschil met de standaard goed uitgeruste m2 niet echt meer aanwezig denk ik.
Een objectief verslag.
"M235 vs M2
Let’s get to it, I currently drive an M235 with the 8 speed auto and I’ve taken the 235 on a few track days so far.
M235 vs M2. Night and day, It’s definitely more than just a tuned m235.
Anyone who looks at the numbers and feels disappointed really needs to drive this car before coming to a conclusion.
Exhaust, especially on start up, sounds perfect. It has a similar note to the m235 with the valves open, but louder and more aggressive, I wouldn’t spend the money changing it.
The DCT really changes the character of the car compared to the 8 speed in the m235, throttle control really feels more connected and direct. Handling wise the m235 is already great and balanced, so it’s hard to imagine they could’ve made it better, but they did. Where the m235 might have slight body roll in corners, the M2 has none, it feels flatter in the corners and it can handle the increased power with ease, the car doesn’t feel overpowered or underpowered. Looking at numbers and comparing the m235 you might wish for more power, but imo this car doesn’t need it.
Interior not much to say here, it’s the same as the m235, the cf trim is ok, but I preferred the glossy cf trim in the m3/4. And I kind of like the aluminum hex trim on the m235 better, but that’s a small detail and not that big of a deal.
"
They tested the M2 (with DKG/DCT) this Monday in Hockenheim at 7 degrees C (vs. a CLA45 AMG). Highlights:
- 1:12.5 min Hockenheim short - weighed at 1572kg (all fluids, no driver) - 0-100 km/h at 4.5s and 0-200 km/h at 16.3s (loaded with 2 persons) - braking from 100 km/h: 33.8m, from 200 km/h: 132.7m
So, compared to the values from Auto Zeitung quite a bit faster at Hockenheim, but slower in acceleration (probably due to loading). Braking performance is top, weight not so much.
Some reference values of other cars, tested in different issues of SportAuto in (presumably) the similar conditions / conventions:
- M235i (Auto, Supertest 4/2015): 1:15.4min Hockenheim, 1542kg, 0-100 in 4.8s, 0-200 in 18.5s, 100-0 braking in 34.7m, 200-0 braking in 142.4m
- 1M (Supertest 7/2011): 1:14.1min Hockenheim, 1513kg, 0-100 in 4.7s, 0-200 in 17.2s, 100-0 braking in 35.0m, 200-0 braking in 133.0m
- M4 (DKG, tested three times 7/2014 (Supertest) [11/2014, 4/2015]): 1:12.8min [1:13.6 and 1:12.6] Hockenheim, 1615kg [1618, 1614], 0-100 in 4.2s [4.3, 4.3], 0-200 in 13.7s [13.8, 14.1], 100-0 braking in 34.3m [35.5, 35.0], 200-0 braking in 142.7m [136.8, 140.4]
- A45 AMG (DCT, 381hp version with semi slicks, Supertest 2/2016): 1:13.5min Hockenheim, 1574kg, 0-100 in 4.2s, 0-200 in 16.4s, 100-0 braking in 32.6m, 200-0 braking in 129.2m
- Audi RS3 (DCT, 367hp version, tested 7/2015): 1:14.5min Hockenheim, 1599kg, 0-100 in 4.2s, 0-200 in 16.0s, 100-0 braking in 37.3m, 200-0 braking in 145.3m (brakes tested again 3/2016: 100-0 in 33.6m, 200-0 in 140.9m)
- Ford Mustang GT (manual, 421hp V8, tested 9/2015): 1:13.8min Hockenheim, 1729kg, 0-100 in 5.3s, 0-200 in 16.9s, 100-0 braking in 34.9m, 200-0 braking in 134.5m
- Cayman GT4 (manual, 385hp, Supertest 5/2015): 1:10.1min Hockenheim, 1379kg, 0-100 in 4.5s, 0-200 in 14.5s, 100-0 braking in 32.9m, 200-0 braking in 129.8m
Bron: Bimmerpost
Eigenlijk hadden ze deze test moeten doen tegen de gewone A45 AMG. Volgens mij ligt die dichterbij als concurrent bij een M2. Al blijft de M2 een coupe en is dus veel minder practisch in dagelijks gebruik.
Dacht persoonlijk dat de M2 afstand zou nemen van de AMG maar blijkt dus niet echt het geval in deze test.
Eigenlijk hadden ze deze test moeten doen tegen de gewone A45 AMG. Volgens mij ligt die dichterbij als concurrent bij een M2. Al blijft de M2 een coupe en is dus veel minder practisch in dagelijks gebruik.
Dacht persoonlijk dat de M2 afstand zou nemen van de AMG maar blijkt dus niet echt het geval in deze test.
Ge moet natuurlijk geen appelen met peren vergelijken. De bedoeling was 2 coupés te vergelijken hé. Iemand die meer plaats nodig heeft of kinderen heeft kan daar niks mee doen. Het is om te beginnen al niet praktisch om kinderen in en uit te laden. het zou inderdaad kunnen dat het compact model beter scoort. Maar met een viercilindertje zo'n performances halen is niet normaal. Enfin mij zegt dit in elk geval niks hoor. Maar natuurlijk els zijn meug hé. Geef mij maar een zes.
Ook eens een configuratie gedaan met dezelfde opties als de M2. Komt nog op 1000€ duurder. Schandalig duur dus dat karretje voor wat je krijgt van motorstatie..
Ge moet natuurlijk geen appelen met peren vergelijken. De bedoeling was 2 coupés te vergelijken hé. Iemand die meer plaats nodig heeft of kinderen heeft kan daar niks mee doen. Het is om te beginnen al niet praktisch om kinderen in en uit te laden. het zou inderdaad kunnen dat het compact model beter scoort. Maar met een viercilindertje zo'n performances halen is niet normaal. Enfin mij zegt dit in elk geval niks hoor. Maar natuurlijk els zijn meug hé. Geef mij maar een zes.
Ook eens een configuratie gedaan met dezelfde opties als de M2. Komt nog op 1000€ duurder. Schandalig duur dus dat karretje voor wat je krijgt van motorstatie..
Volgens mij is de CLA geen coupe eerder meer kleine berline. Dus net daarom leek het mij verstandiger van hem te vergelijken met de A45 AMG.
Comment