Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW f87 M2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ge kunt ook terug naar paard en kar....

De openbare weg is gewoon te druk om je nog veel rijplezier te gunnen.
    Zelf schakelen is zo 1990... Ik heb daar echt geen zin meer in. Been there, done that, move on.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Ge kunt ook terug naar paard en kar....

De openbare weg is gewoon te druk om je nog veel rijplezier te gunnen.
      Zelf schakelen is zo 1990... Ik heb daar echt geen zin meer in. Been there, done that, move on.
      Was je al geboren in 1990.
      There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• In 1920, dat waren de echte chauffeurs... Dat kunnen wij zelfs niet die in de jaren tachtig leerden rijden lol. Toen moest ge ne choque (of hoe schrijf je dat) kunnen bedienen, in 1920 waren er heel wat handelingen om ne wagen in gang te krijgen (ontsteking, zwengelen,...). K weet niet of het allemaal zo zwart wit is hoor.
        Ben ervan overtuigd dat je een jonge gast gerust kan leren rijden met een wagen van de jaren zeventig. Maar die technieken bestaan niet meer... Het enige wat wij konden was vele sneller rijden, zonder die beperkingen van flitsers. En dat met auto's die inderdaad een veel slechtere wegligging hadden, gene servo, gene esp en zo meer.

Comment

• Het schrijft choke en noemt in het AN een smoorklep.
          Domme blondjes, want die bestonden toen ook al, trokken die uit en gebruikten die knop om hun handtas aan te hangen.
          Heb daar nog mee gereden. (niet met zo'n dom blondje) Er waren ook auto's met een automatische choke.
          Toen reed ik ook veel sneller, maar het verkeer was compleet anders dan dat van nu. Gelukkig is mijn verstand al heel lang met de jaren gekomen.
          Last edited by Maurice P.P.; 23/10/2017, 14:22.

Comment

• en tussengas geven !

Comment

• In 1990 had ik al een rijbewijs.
              Ik denk dat we toen vooral de indruk hadden dat we snel reden....
              Een GTI had 112 pk, en ging van 0-100 in 10 sec.
              Standaard stadsautooke had 50-70pk, en een Passat diesel had er 54pk - topsnelheid 145 km/h...

Een auto die de 200 haalde, dat was de top, de max, ongezien....

Topmodel van een 3 serie was een 323i met ca 160 pk maar wel met 6 cilinders.
              Daarmee vergeleken is een M2 een raket

Comment

In 1990 had ik al een rijbewijs.
                Ik denk dat we toen vooral de indruk hadden dat we snel reden....
                'k Weet niet of het alleen een indruk was, 0-100 ging misschien wel langzamer, maar 120 op drie- of tweevaksbanen dat ging ook met heel wat minder pk's hoor.
                Dat zou nu terecht(!) volledig onverantwoord zijn. Ik spreek wel van nog wat langer geleden dan 1990...

Comment

• Ik had ne Golf GTI 16V (140pk geloof ik) en dat ging in dienen tijd ook 220 op de teller hoor. En toen kon je dat nog makkelijk doen. Concurrenten die ik toen tegen kwam waren R19 16V, Peugeot 309 16V, Mazda 323 turbo, Nissan 200SX, 100NX GTI,Sierra Cossworth,... Waren toen ook dingetjes die vooruit gingen. Nooit brokken gereden maar geknald dat het gene naam had . Flitsen deden ze amper tot nooit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Ik had ne Golf GTI 16V (140pk geloof ik) en dat ging in dienen tijd ook 220 op de teller hoor. En toen kon je dat nog makkelijk doen. Concurrenten die ik toen tegen kwam waren R19 16V, Peugeot 309 16V, Mazda 323 turbo, Nissan 200SX, 100NX GTI,Sierra Cossworth,... Waren toen ook dingetjes die vooruit gingen. Nooit brokken gereden maar geknald dat het gene naam had . Flitsen deden ze amper tot nooit.
                    Dat was vééél later jong. Toen kon je ook de ring nog oprijden om 17h, nu is dat kruipen.

Comment

Flitsen deden ze amper tot nooit.
                      En toen ze het wel eens deden kreeg ik het bedrag terug

Ik werd eind jaren 80 geflitst in Arlon. De snelheid weet ik niet meer maar het was rond de 6000 frank. Centjes tegen mijn zin gestort en 2 weken later stond het bedrag mooi terug op mijn rekening met de vermelding '2 fois payé'. Ik heb mijn uittreksels wel 100 keer gecheckt maar het was maar 1 keer van mijn rekening gegaan.

Ik heb dan ook maar geen bezwaarschrift ingediend

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

En toen ze het wel eens deden kreeg ik het bedrag terug

Ik werd eind jaren 80 geflitst in Arlon. De snelheid weet ik niet meer maar het was rond de 6000 frank. Centjes tegen mijn zin gestort en 2 weken later stond het bedrag mooi terug op mijn rekening met de vermelding '2 fois payé'. Ik heb mijn uittreksels wel 100 keer gecheckt maar het was maar 1 keer van mijn rekening gegaan.

Ik heb dan ook maar geen bezwaarschrift ingediend
                        Haha... da's een goedje...

Comment

Dat was vééél later jong. Toen kon je ook de ring nog oprijden om 17h, nu is dat kruipen.
                          Mijnen Golf was van 88 hoor. Inderdaad, toen was het heel uitzonderlijk dat er file was. Moest al een accident of zo gebeurd zijn. Nog geweest dat ik naar Gent reed (45km) en geen enkele wagen tegen kwam. Was wel om 6 uur 's morgens op een feestdag, maar dat zou je je nu niet meer kunnen voorstellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

Mensen kunnen steeds slechter autorijden, dus fabrikanten gaan steeds meer auto's maken die beter passen bij de beperkingen van de automobilist.
                            Op die manier kan een autofabrikant niet aansprakelijk gesteld worden als je bv een koppeling sloopt omdat je hem niet behoorlijk kan bedienen.
                            Met al die elektronica BullSh#t in die auto's wordt auto rijden meer en meer een apendressuur.
                            Daarom wordt de kans ook steeds kleiner dat ik ooit nog een nieuwe auto koop.
                            Over 10 jaar hoef je al helemaal geen auto meer te kunnen rijden, dan rijd de auto zelf of voor een heel groot percentage.
                            Tja, ik heb leren rijden met een auto zonder ABS, electronisch slipdifferentieel, airbag,... stuurbekrachtiging was al heel bijzonder.
                            Toen moest je nog leren rijden in de sneeuw, regen. Noodstop maken... pompend remmen,.. leren vertrekken in de sneeuw...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Tja, ik heb leren rijden met een auto zonder ABS, electronisch slipdifferentieel, airbag,... stuurbekrachtiging was al heel bijzonder.
                              Toen moest je nog leren rijden in de sneeuw, regen. Noodstop maken... pompend remmen,.. leren vertrekken in de sneeuw...
                              Ikke ook.....en later heb ik steeds weer aangepast aan de nieuwe technische hulpmiddelen.
                              Ne mens moet mee met zijne tijd hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Ikke ook.....en later heb ik steeds weer aangepast aan de nieuwe technische hulpmiddelen.
                                Ne mens moet mee met zijne tijd hé.
                                Ik ook zelle...

Comment

• En ook met ne choke ? Of was't al met automatische choke ? En vier vitessen T was n'een andere tijd hee.

Comment

• De choke was de leerauto op de weide.... citroen visa, nen afgekeurde van de garage...

Comment

En ook met ne choke ? Of was't al met automatische choke ? En vier vitessen T was n'een andere tijd hee.
                                      Klinkt allemaal nog heel recent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        De choke was de leerauto op de weide.... citroen visa, nen afgekeurde van de garage...
                                        die had ook veel koppel, zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

die had ook veel koppel, zeker?
                                          Weegt maar 700kg... koppel was niet nodig... en zeker niet om te crossen op een weide.

Comment

Working...
                                          X